Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen ilta meni pilalle kaverin törkeilyn takia

Vierailija
05.02.2016 |

Tuli niin paha mieli viime viikkoisesta tyttöjen illasta, ettei mitään rajaa! Yksi kavereistani käyttäytyi niin törkeästi, että oli karvan varassa, etten heittänyt häntä ulos kesken illan vieton. Kukaan muista kavereistani ei myöskään reagoinut törkypuheisiin mitenkään, ja minulla oli koko ajan vaivautunut olo. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun näitä lipsautuksia saattuu (on vähän erikoinen persoonakin), mutta viime viikkoinen vei kyllä voiton kaikesta! Miten joku kehtaa :(

Oltiin siis sovittu neljän kaverin kanssa, että pidetään tyttöjen ilta. Sovittiin, että tullaan minun luokseni eka ja siitä lähdetään sitten myöhemmin jonnekin baariin. Nautin tosi paljon ruoan laitosta ja leipomisesta, joten pidin vapaata töistä ja kokkailin koko päivän. Voisiko joku mitenkään valaista minulle, miksi joku ihminen toimii näin (varsinkin jos olet itse taipuvainen möläyttelyyn):

- Kaverini astui sisään ja kommentoi ensi töikseen, "No ei oo kummonen tämä kämppä! Tosi pieni!" Talo on vuonna 2014 rakennettu, todella siisti ja moderni. Mielestäni 50 neliötä ei yhdelle ihmiselle todellakaan ole liian pieni. Ja vaikka kyseessä olisi millainen tahansa luukku, kuka ikimaailmassa kehtaa haukkua toisen kotia???
- Pöytään istuessa tokaisi sitten, että "onpa pölyisiä nämä tarjoiluastiat" ja "tämä piirakka on kummallisen makuista". Tuli oikeasti paha mieli, koska olen tosi pedantti ihminen ja vartavasten pessyt kaikki tarjoiluastiat uudestaan vieraita varten. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta joku kokee tarpeelliseksi kertoa loukkaavia mielipiteitään ääneen?
- Booli maistui tälle kaverille erityisen hyvin (vaikka lasitkin olivat hänestä likaisia), KUNNES hän ilmoitti dramaattisesti olevansa ALLERGINEN sille, koska naamaa kuumotti. Toisen boolisatsin kohdalla mainitsi myös, että "tämä on pahaa, eka oli parempi".
- Kirsikkana kakun päälle ihan "ohimennen" tokaisi kaikkien korville minuun liittyävän, erittäin henkilökohtaisen asian, jota en todellakaan olisi halunnut huudeltavaksi (tämä siis liittyi usean vuoden takaiseen juttuun, mutta on sen verran herkkä asia, että idiootinkin pitäisi ymmärtää pitää mölyt mahassaan)
- Kun lähdimme baariin, ystäväni parkaisi, että oli unohtanut viinipullonsa meille ja vannotti minua, että minun pitää muistaa tuoda se hänelle seuraavalla kerralla. Ja syy miksi viinipullo jäi täytenä meille oli se, että tarjosin juomat.

Olin panostanut tarjoiluihin lähes 300 eurolla, joten miten kukaan ikinä voi olla niin pihi, että vaatii Virosta ostettua viinipulluoa takaisin? En juo viiniä, joten - kyllä - pullon olisin hänelle palauttanutkin. Mutta miksi pitää antaa itsestään noin moukkamainen kuva?

Nyt kun olen tätä asiaa pyöritellyt viikon päivät, rupesin miettimään sitäkin, miksi minua ei koskaan muisteta mitenkään - oli kaveripiiri mikä hyvänsä. Esim. opiskelukaveriporukassa meitä on kaksi jotka usein "emännöivät" illanviettoja. Ero meissä on se, että minua ei koskaan muisteta ja häntä muistetaan aina. Itse vien aina kukkia, kuohuviiniä tai vastaavaa, jos olen menossa jonkun luokse illanviettoon. Luulin, että tällainen muistaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus - varsinkin jos kyseessä ei ole nyyttärit. Kerran sain tulppaanikimpun ja siitä tuli kyllä tosi hyvä mieli.

Selvästihän nämä asiat liittyvät jotenkin persoonaani, samoin en voisi kuvitellakaan että tuo törkeyksiä ladellut kaverini olisi käyttäytynyt jotakin toista kohtaan näin! Harmittaa niin vietävästi! En todellakaan mitään kumarteluja ja hurraahuutoja kaipaa, mutta olisi ihanaa, jos joku osoittaisi edes joskus arvostavansa. Ihan vaikka sanomalla kiitos. Viime perjantaista jäi todellakin tunne, että kaikki mitä olin tehnyt oli paskaa. Eiköhän minun emännöinnit olleet sitten tässä.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta viinipullo avattuna.

Vierailija
42/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereita, jotka ei ole koskaan käyneet sinulla?

Ja olet porukassa se, joka usein järjestää ko. illat?

Aika jännä, että juuri sinulle osuu kaikki nuo törpöt, joita pidät kavereinasi, mutta joita et koskaan kutsu luoksesi kuin illanviettoihin.

Hei, ap, kommentoisitko tätä viestiä? En ole kirjoittaja, mutta onko tosiaan niin, että näette samalla porukalla usein, sinä useimmiten emännöit, mutta tämä yksi tyyppi ei ole käynyt kotonasi ollenkaan?

Ap täällä! Tulipa paljon vastauksia, olin ihan yllättynyt! Kiitos kannustavista viesteista kaikille!

Ja asiaan: kyllä, tuo nimenomainen kaverini oli viime viikolla ensimmäistä kertaa tässä nykyisessä asunnossani. Muut olivat käyneet täällä varmaan kahdesti; tämä törppö-kaveri taisi olla näillä molemmilla kerroilla kipeänä. Aikaisemmassa asunnossani olivat luonnollisesti käyneet useammin :). Kuten mainitsin, nykyinen asunto on uudehko. En ole asunut tässä pitkään, kohta vuoden.

Yleensä "muut näkemiset kuin illanvietot" tapahtuvat kahviloissa tai ravintoloissa, en näe siinä mitään kummallista. Kaveruus/ystävyys ei mielestäni ole kiinni siitä, kuinka usein toisia nähdään. Kaikilla on kuitenkin omat kiireet, työt ym. joten "hengailu" ei oikein sovi kuvioihin. Vai mikä oli pointti ylemmässä kommentissa?

Sinä joka kysyit, miten saa lähes 300 euroa kulumaan noin pienen porukan kestitsemiseen. Helposti :) Käyt vaikka kalatiskillä katsomassa hintoja, niin kyllähän noihin menee. Alkoholista puhumattakaan. Satsaan päivittäisessä elämässäni ruoan laatuun, joten miksen satsaisi silloin kun tulee vieraita. En halua, että ruoka/juoma loppuu kesken, joten ostan aina myös ylimääräistä.

Sen verran harvoin nykyään kerkeää näkemään, että ei se tosiaan ole niin justiinsa maksaako 100 vai 300 euroa. Joku tuhlaa tekoripsiin ja -hiuksiin, minä ruokaan ;) Eikä tuo raha tähän oikeastaan liittynyt, vaan tarkoituksena oli kuvata, että olin OIKEASTI satsannut paljon ja olisi kiva, jos se huomattaisiin (tai ei ainakaan *ittuiltaisi päin naamaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulla oli tarjolla? Aika mahtavasti , koska melkein 300e maksoi ja teitä oli vain 4. Minä kyllä järjestelen kekkereitä 10- 20 hengelle mutta ei minulla ole haluakaan tarjota noin kalliisti eli n75e hekilöä kohden, varsinkin kun en juurikaan saa vastakutsuja. Heivaa ihmeessä tuollainen "kaveri" pois elämästäsi ja jos nämä toiset katoavat sen myötä niin eivät he sinun ystäviä sitten olleetkaan. Kannattaa vain panostaa oikeisiin ystäviin.

Ja meitähän oli siis viisi: 4 kaveria + minä :) -Ap

Vierailija
44/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyviä kavereita nämä toiset ovat sinulle? Ovatko oma-aloitteisesti yhteydessä sinuun, vai oletko sinä aina se, joka ottaa yhteyttä ja pyytää porukan kasaan?

Tuosta möläyttelijästä; todella törkeä tyyppi ja uskon että hänen käytöksensä pohjimmiltaan johtuu omasta epävarmuudesta/pahasta olosta/huonosta itsetunnosta. Jotain on hänen elämässään vialla ja ehkä tiedostamattaankin möläyttelee tuolla tavalla. Luultavasti on, tietoisesti tai alitajunnassaan, kateellinen sulle (hyväpalkkainen työ? mukava asunto? osaat järjestää illanviettoja, olet hyvä kokki, elämäsi on järjestyksessä, sinulla näyttäisi olevan hyvä itsetunto ja mukava elämä?) ja tuolla tavalla yrittää parantaa omaa oloaan ja tehdä sinun oloasi epävarmaksi. Mulla oli nimittäin samanlainen kaveri, joka käyttäytyy juuri tuolla tavoin, mutta vain silloin, kun on sinkku/huonossa suhteessa: On hyvin parisuhdekeskeinen ihminen ja muuten ihan mukava tyyppi, mutta ilmeisesti hänellä on sen verran huono itsetunto että epävarmuus iskee kun suhde päättyy ja se purkautuu muihin. Tajusin tämän kun kuvio oli toistunut pari kertaa aina päättyneen suhteen jälkeen. Minä kaveripiiristä olin toisaalta ehkä niin kiltti, että paha olo oli helppo purkaa minuun, toisaalta taas sen verran itsenäinen ja tyytyväinen elämääni sinkkuna että varmaan siksi tunsi olonsa jotenkin erityisen epävarmaksi juuri minun seurassani.

Möläytyksistä ja typeristä puheista saa totta kai loukkaantua, mutta se ei auta asia. Paras tapa minusta on vastata jotenkin nasevasti, jotenkin kyseenalaistaa se möläytys. Esim. jos arvostelee "pientä ja kamalaa" asuntoasi, voit vastata, että itse pidät siitä tosi paljon, koska et ole hamstraaja etkä halua maksaa turhista neliöistä, mutta ymmärrät että joku voi tarvita enemmän tilaa tms. Ei nyt ehkä paras esimerkki, mutta minusta on hyvä sanoa (ystävällisesti) vastaan, ettei möläyttelijälle jää käsitystä, että hänen mielipiteensä on ainoa oikea.

Vierailija
45/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli niin paha mieli viime viikkoisesta tyttöjen illasta, ettei mitään rajaa! Yksi kavereistani käyttäytyi niin törkeästi, että oli karvan varassa, etten heittänyt häntä ulos kesken illan vieton. Kukaan muista kavereistani ei myöskään reagoinut törkypuheisiin mitenkään, ja minulla oli koko ajan vaivautunut olo. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun näitä lipsautuksia saattuu (on vähän erikoinen persoonakin), mutta viime viikkoinen vei kyllä voiton kaikesta! Miten joku kehtaa :(

Oltiin siis sovittu neljän kaverin kanssa, että pidetään tyttöjen ilta. Sovittiin, että tullaan minun luokseni eka ja siitä lähdetään sitten myöhemmin jonnekin baariin. Nautin tosi paljon ruoan laitosta ja leipomisesta, joten pidin vapaata töistä ja kokkailin koko päivän. Voisiko joku mitenkään valaista minulle, miksi joku ihminen toimii näin (varsinkin jos olet itse taipuvainen möläyttelyyn):

- Kaverini astui sisään ja kommentoi ensi töikseen, "No ei oo kummonen tämä kämppä! Tosi pieni!" Talo on vuonna 2014 rakennettu, todella siisti ja moderni. Mielestäni 50 neliötä ei yhdelle ihmiselle todellakaan ole liian pieni. Ja vaikka kyseessä olisi millainen tahansa luukku, kuka ikimaailmassa kehtaa haukkua toisen kotia???

- Pöytään istuessa tokaisi sitten, että "onpa pölyisiä nämä tarjoiluastiat" ja "tämä piirakka on kummallisen makuista". Tuli oikeasti paha mieli, koska olen tosi pedantti ihminen ja vartavasten pessyt kaikki tarjoiluastiat uudestaan vieraita varten. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta joku kokee tarpeelliseksi kertoa loukkaavia mielipiteitään ääneen?

- Booli maistui tälle kaverille erityisen hyvin (vaikka lasitkin olivat hänestä likaisia), KUNNES hän ilmoitti dramaattisesti olevansa ALLERGINEN sille, koska naamaa kuumotti. Toisen boolisatsin kohdalla mainitsi myös, että "tämä on pahaa, eka oli parempi".

- Kirsikkana kakun päälle ihan "ohimennen" tokaisi kaikkien korville minuun liittyävän, erittäin henkilökohtaisen asian, jota en todellakaan olisi halunnut huudeltavaksi (tämä siis liittyi usean vuoden takaiseen juttuun, mutta on sen verran herkkä asia, että idiootinkin pitäisi ymmärtää pitää mölyt mahassaan)

- Kun lähdimme baariin, ystäväni parkaisi, että oli unohtanut viinipullonsa meille ja vannotti minua, että minun pitää muistaa tuoda se hänelle seuraavalla kerralla. Ja syy miksi viinipullo jäi täytenä meille oli se, että tarjosin juomat.

Olin panostanut tarjoiluihin lähes 300 eurolla, joten miten kukaan ikinä voi olla niin pihi, että vaatii Virosta ostettua viinipulluoa takaisin? En juo viiniä, joten - kyllä - pullon olisin hänelle palauttanutkin. Mutta miksi pitää antaa itsestään noin moukkamainen kuva?

Nyt kun olen tätä asiaa pyöritellyt viikon päivät, rupesin miettimään sitäkin, miksi minua ei koskaan muisteta mitenkään - oli kaveripiiri mikä hyvänsä. Esim. opiskelukaveriporukassa meitä on kaksi jotka usein "emännöivät" illanviettoja. Ero meissä on se, että minua ei koskaan muisteta ja häntä muistetaan aina. Itse vien aina kukkia, kuohuviiniä tai vastaavaa, jos olen menossa jonkun luokse illanviettoon. Luulin, että tällainen muistaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus - varsinkin jos kyseessä ei ole nyyttärit. Kerran sain tulppaanikimpun ja siitä tuli kyllä tosi hyvä mieli.

Selvästihän nämä asiat liittyvät jotenkin persoonaani, samoin en voisi kuvitellakaan että tuo törkeyksiä ladellut kaverini olisi käyttäytynyt jotakin toista kohtaan näin! Harmittaa niin vietävästi! En todellakaan mitään kumarteluja ja hurraahuutoja kaipaa, mutta olisi ihanaa, jos joku osoittaisi edes joskus arvostavansa. Ihan vaikka sanomalla kiitos. Viime perjantaista jäi todellakin tunne, että kaikki mitä olin tehnyt oli paskaa. Eiköhän minun emännöinnit olleet sitten tässä.

Minä ymmärrän sinua. Tässä elämässä mukavien ja empaattisien ihmisten pitää kärsiä ja ne ahneimmat ja törkeimmät ihmiset nauttii ihmisten suosiosta. Se on tämän maailman kirjoittamaton laki. Miksi luulet, että Jeesus naulattiin ristille?

Vierailija
46/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Porvoosta. Olen lukenut saman jutun aiemminkin hieman eri juonenkääntein. Aina on tuhlattu hirveästi juhlajärjestelyihin, oltu täydellistä emäntää ja sitten joku on tullut juhliin ja unohtanut kehua, jonka jälkeen kaikki hänen sanansa on tulkittu vittuiluksi.

Vierailija
47/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin sinkkuna keskustassa ja minullakin aina muutama tälläinen oli tulossa käymään. Hyvin nopeasti tajusin että hei, tämähän on loputon kaivo, jos aina kaikki syötän ja juotan ja sanoinkin aina mitä saa tuoda.

Muistan yhden uudenvuoden, kun yksi lupasi tuoda snapsit. Lähetimme yhteisen sähköpostiringin, johon jokainen kirjoitti mitä tuo ja tämä kirjoitti snapsit. Kukaan meistä ei juo kirkasta, kysyin pariin otteeseen mitä tuot muuta ja vastasi aina sen snapsin. Ja kun tuli, ei tuonut yhtään mitään. Jäi vielä yöksi ja aamullakin söi krapulaan jääkaappia hyvin tyhjäksi.

Nyt äitinä yksissä synttäreissä laitoin pari tyttöä ojennukseen. Yök teillä on itse tehtyä kakkua, eks teillä oo sitä juomana jne. Kerran pyysin sivuun ja sanoi tämä käytös on hyvin rumaa, haluatko olla juhlissa vai lähteä kotiin ja lopulta sitten tämä riitapukari sai lähdön. Ilmoitin selvä, nyt loppui, otin puhelimen, soiti tytön äidille ja sanoi teidän tyttö tulee nyt kotiin, tule hakemaan hänet heti. Ja isoveli jeesaamaan tarjóiluissa. Arvostelija yritti saada muita lähtemään, sanoin kaikki saa lähteä, mutta en voi viedä kun yhden kerralla, joten käykö että seuraavaksi sitten toinen jos haluat lähteä. Ja ohjasin tytön ovelle.

Tyttö jotain yritti ja pihalla vielä sanoin tiedän mitä hänestä puhutaan, olet muka kovis ja omasta mielestäsi kaunis. Tosiasia on että olet sisältä ruma ja sinulle tulee hyvin yksinäinen elämä jos jatkat näin huonoa käytöstä. Äidille kerroin värittömästi mitä kaikkea oli sanonut. Kysyin tytöltä onko sinusta kaupasta ostetut kakut muka ainoita hyviä. Kuulemma kyllä. Pyysin miettimään kuka ne kakut tekee sinne kauppaan. Olisikohan kondiittori ? Ja pyysin miettimään voisiko olla mahdollista että minä olisin ammatiltani kondiittori. Miksi minä ostan kollegan tekeleen, kun voin sen itse tehdä ja lopputulos on sama.

Ja sanoin jos joku on pahaa, sille ei voi mitään, mutta tämä pieni tyttö ei ole niin hyvä, että osaisi kakun ulkonäöstä sanoa onko se hyvää vai pahaa.

Ja tällä välin isoveli oli tehnyt vaikka mitä kivaa ja kukaan ei halunnut enää lähteä kesken synttäreiltä, kun riitapukari oli saatu pois. Tämä oli siis etukäteen tiedossa että näin voi käydä, siksi olin ajantasalla ja siksi kaikki puhelinnrot olivat valmiina lähettyvillä. Sanoin myös äidille jätänkö tyttäresi tähän tien poskeen oottamaan, meillähän on talo täynnä tyttöjä, tuli hyvin nopeasti hakemaan tyttärensä.

Itse olen ottanut puolustuskannan käyttöön. Kun joku arvostelee, mietin onko aiheellista vai ei. Jos ei, silloin sanon ole ilman jos on niin pahaa tai onko sinulla muka parempaa tarjolla.

pöllöpää ystävä. Mielummin ilman kun kusipään ystävä

Vierailija
48/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina huokaissut helpotuksesta, että kyllä elämä on helppoa, kun en jaksa joka asiasta loukkaantua. Enkä niin laskea, muistaako joku minua suffelipatukalla synttäripäivänä, kun laitoin tarjoilut. Tai töksäyttikö jotain tms.

Silti olen ap sitä mieltä, että jos olet herkkä loukkaantumaan, niin sinulla on oikeus loukkaantua. Jokainen meistä on erilainen. Myös sietokyvyltään ja huumoriltaan. Minä otan töksäyttelijät huumorilla ja itsekseni nauran joskus tökeröille kommenteille. Jos muuten tulen toimeen ja ollaan kavereita, niin otan hänet sellaisena töksäyttelijänä, kuin hän on. Ei ihmisiä voi muuttaa. Jos tuntuu, että jonkun seurassa on paha olla, lähtee pois. Ei voi odottaa, että toinen muuttuisi. Aina löytyy uusia kavereita, jos joku alkaa tuntua paskalta.

Tsemppiä ap sulle. Heivää tää porukka pois, jos koet, että he eivät sinua arvosta. Löydät uusia ystäviä, joiden kanssa on parempi olla.

Vierailija
49/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te olette ap...?

Vierailija
50/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joittenkin pitäis vähän löysätä sitä nuppia, eikä olla niin mielensäpahoittaja joka asiasta, tai jos mielensä pahoittaa, niin miksei siinä heti kättelyssä mainitsisi asiasta, eikä jäisi viiko(i)ksi vatkaamaan vanhaa keissiä mielessään ja voivotellen ai ai kyllä minä nyt mieleni pahoitin?

Vierailija
51/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kurja kaveri, heivaa pois piiristäsi. Mäkin heitin sellaisen tutun,joka ihmetteli hyvää makuani sisustuksen suhteen, siis tyyliin en olisi uskonut sulla olevan noin hyvä maku. Varsinkin kun sanoja oli keski-ikäinen lihava ja kierot silmät omaava rumilus, joka ei tiedä muodistakaan mitään ja ukollaan oli toinen nainen.

Miten tää toinen nainen liittyy kuvioon? Vai tarkoititko sanoa että sen lisäksi että tuttavasi on muotitiedoton on hänellä myös huono miesmaku (ottanut ääliön)?

Ei kun hän tarkoitti sitä että naisen, jonka miehellä on toinen nainen, pitäisi älytä hävetä eikä lähteä arvostelemaan parempia ihmisiä, ts niitä joiden miehillä ei ole toista naista.

Vierailija
52/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain totaalinen idiootti haukkuu toisen kotia".

Paitsi, jos kodin omistaja on maannut tm sun mieskaveris kanssa.

Niin, kuka katselee sellaista kaveria. Noh, oli hieman vaikeaa niihin aikoihin, ettei uusienkaan kaverien hankkimisesta tullut mitään..

Vierailija
53/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna pulloa takaisin, jos kehtaa sitä kysellä niin vastaat: " kaadoin pois, ei sellaista halpaa litkua kukaan juo ;)".

Vierailija
54/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, ootko jo päässyt siitä yli, kun jouduit tarjoilijaksi toisten "mökki"juhliin? Tai siitä, kun et päässytkään kaasoksi? Ja niistä ylppärijuhlista, oliko ne nyt jotkut kummilapsen juhlat toisessa kaupungissa? Mitäs muita niitä olikaan?

Kyllä sua nyt kolhitaan! 😂

Ps. Hieman yliampuvia nää jutut. Eikä edes hyviä.

Vierailija
55/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan ihmettelen, että miksi nämä ap:t on niin nössöjä etteivät saa suutaan auki heti siinä tilanteessa?

Kun kuulee törkeyden niin miksi ei sano, että mitä, voisitko toistaa mitä sanoit, toi oli jo niin törkeä heitto etten usko korviani. Älä ala vääntää vastaan, että tää asunto ei ole pieni tai että nyt minä loukkaannuin vaan sano, että törkee heitto, olet epäkohtelias mäntti. Ihan asiallisesti ja sen kummemmin siitä numeroa tekemättä. Miksi te otatte kurat naamallenne hiljaa?

Ihan turha sanoa, että jäin sanattomaksi. Kyllä sen tunnistaa mikä loukkaa ja sitten heti kiinni siitä, hei, tosi epäasiallinen heitto, mitä sä oikeen meinaat. Muu on munatonta.

Vierailija
56/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on sairaus. 

Vierailija
57/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaan ihmettelen, että miksi nämä ap:t on niin nössöjä etteivät saa suutaan auki heti siinä tilanteessa?

Kun kuulee törkeyden niin miksi ei sano, että mitä, voisitko toistaa mitä sanoit, toi oli jo niin törkeä heitto etten usko korviani. Älä ala vääntää vastaan, että tää asunto ei ole pieni tai että nyt minä loukkaannuin vaan sano, että törkee heitto, olet epäkohtelias mäntti. Ihan asiallisesti ja sen kummemmin siitä numeroa tekemättä. Miksi te otatte kurat naamallenne hiljaa?

Ihan turha sanoa, että jäin sanattomaksi. Kyllä sen tunnistaa mikä loukkaa ja sitten heti kiinni siitä, hei, tosi epäasiallinen heitto, mitä sä oikeen meinaat. Muu on munatonta.

Jotkut ihmiset vaan häkeltyy töykeästä käytöksestä, ettei saa sanottua sillä hetkellä mitään. Eikä se reagointi tapa muutu, vaikka käskettäisiin olemaan toisenlainen. Häkeltyjä voi jälkeenpäin ottaa tilanteen puheeksi ja selvittää asiat, kun on sopivampi hetki.

Vierailija
58/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko "ystäväsi" nimi Anu?

Minun tuttavapiirissäni on juuri tuollainen, aivan kauhea ihminen. En kerta kaikkiaan ymmärrä miten joku voi olla niin ilkeä ja huonotapainen.

Vierailija
59/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna pulloa takaisin, jos kehtaa sitä kysellä niin vastaat: " kaadoin pois, ei sellaista halpaa litkua kukaan juo ;)".

Tämä oli hyvä!!! Juuri noin teet ap ja jos se "ystävä" alkaa jotain kitiseen että maksat sen pullon niin sanot että otin sen korvauksena henkisestä kärsimyksestä hänen vierailustaan!!

Vierailija
60/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa ketju kommentoida eilistä. Työkaveri pyysi kylään, emme tunne erityisen hyvin, mutta ilahduin kutsusta. Tulee kuulemma muitakin, yhteensä 6 ihmistä. Työkaverini on vähän semmoinen hiljainen, mutta mielestäni tosi sydämellinen ihminen. Vein 1 kuoharin ja 2 punkkua, kun kerran paikalla kuusi ihmistä. Kun menin ja ojensin kassin, työkaveri häkeltyi täysin ja sanoi, että eihän sun nyt tämmöistä...

Ymmärsin häkellyksen kun vähän aikaa oli istuttu. Kummallista nälvimistä, ilkeilyä ja pätemistä. Kukaan muu ei ollut tuonut mitään. Kun istuttiin pöytään, alkoi arvostelu: taas tätä sienimössöä (tosi herkullista sienimuhennosta) pihvit on sitkeitä (ei tosiaankaan olleet) ja mähän en siis syö tota ja tota ja tota ja tota. Katselin hommaa aivan monttu auki. Aikuiset ihmiset toisen pöydässä!

Tunsin oloni tosi vaivautuneeksi ja yritin jotain sanoa, mutta vaikka olen mielestäni ihan sanavalmis ihminen, vaikeaa tuollaiseen on puuttua alentumatta samalle tasolle. Joissain kaveripiireissä nähtävästi vain on tuommoinen henki ja tapa, mutta ajattelin maanantaina suoraan sanoa työkaverilleni, että häntä tapaan mielelläni ja kutsun omaan kotiini kestittäväksi, mutta kavereitaan en tahdo enää nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi