Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen ilta meni pilalle kaverin törkeilyn takia

Vierailija
05.02.2016 |

Tuli niin paha mieli viime viikkoisesta tyttöjen illasta, ettei mitään rajaa! Yksi kavereistani käyttäytyi niin törkeästi, että oli karvan varassa, etten heittänyt häntä ulos kesken illan vieton. Kukaan muista kavereistani ei myöskään reagoinut törkypuheisiin mitenkään, ja minulla oli koko ajan vaivautunut olo. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun näitä lipsautuksia saattuu (on vähän erikoinen persoonakin), mutta viime viikkoinen vei kyllä voiton kaikesta! Miten joku kehtaa :(

Oltiin siis sovittu neljän kaverin kanssa, että pidetään tyttöjen ilta. Sovittiin, että tullaan minun luokseni eka ja siitä lähdetään sitten myöhemmin jonnekin baariin. Nautin tosi paljon ruoan laitosta ja leipomisesta, joten pidin vapaata töistä ja kokkailin koko päivän. Voisiko joku mitenkään valaista minulle, miksi joku ihminen toimii näin (varsinkin jos olet itse taipuvainen möläyttelyyn):

- Kaverini astui sisään ja kommentoi ensi töikseen, "No ei oo kummonen tämä kämppä! Tosi pieni!" Talo on vuonna 2014 rakennettu, todella siisti ja moderni. Mielestäni 50 neliötä ei yhdelle ihmiselle todellakaan ole liian pieni. Ja vaikka kyseessä olisi millainen tahansa luukku, kuka ikimaailmassa kehtaa haukkua toisen kotia???
- Pöytään istuessa tokaisi sitten, että "onpa pölyisiä nämä tarjoiluastiat" ja "tämä piirakka on kummallisen makuista". Tuli oikeasti paha mieli, koska olen tosi pedantti ihminen ja vartavasten pessyt kaikki tarjoiluastiat uudestaan vieraita varten. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta joku kokee tarpeelliseksi kertoa loukkaavia mielipiteitään ääneen?
- Booli maistui tälle kaverille erityisen hyvin (vaikka lasitkin olivat hänestä likaisia), KUNNES hän ilmoitti dramaattisesti olevansa ALLERGINEN sille, koska naamaa kuumotti. Toisen boolisatsin kohdalla mainitsi myös, että "tämä on pahaa, eka oli parempi".
- Kirsikkana kakun päälle ihan "ohimennen" tokaisi kaikkien korville minuun liittyävän, erittäin henkilökohtaisen asian, jota en todellakaan olisi halunnut huudeltavaksi (tämä siis liittyi usean vuoden takaiseen juttuun, mutta on sen verran herkkä asia, että idiootinkin pitäisi ymmärtää pitää mölyt mahassaan)
- Kun lähdimme baariin, ystäväni parkaisi, että oli unohtanut viinipullonsa meille ja vannotti minua, että minun pitää muistaa tuoda se hänelle seuraavalla kerralla. Ja syy miksi viinipullo jäi täytenä meille oli se, että tarjosin juomat.

Olin panostanut tarjoiluihin lähes 300 eurolla, joten miten kukaan ikinä voi olla niin pihi, että vaatii Virosta ostettua viinipulluoa takaisin? En juo viiniä, joten - kyllä - pullon olisin hänelle palauttanutkin. Mutta miksi pitää antaa itsestään noin moukkamainen kuva?

Nyt kun olen tätä asiaa pyöritellyt viikon päivät, rupesin miettimään sitäkin, miksi minua ei koskaan muisteta mitenkään - oli kaveripiiri mikä hyvänsä. Esim. opiskelukaveriporukassa meitä on kaksi jotka usein "emännöivät" illanviettoja. Ero meissä on se, että minua ei koskaan muisteta ja häntä muistetaan aina. Itse vien aina kukkia, kuohuviiniä tai vastaavaa, jos olen menossa jonkun luokse illanviettoon. Luulin, että tällainen muistaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus - varsinkin jos kyseessä ei ole nyyttärit. Kerran sain tulppaanikimpun ja siitä tuli kyllä tosi hyvä mieli.

Selvästihän nämä asiat liittyvät jotenkin persoonaani, samoin en voisi kuvitellakaan että tuo törkeyksiä ladellut kaverini olisi käyttäytynyt jotakin toista kohtaan näin! Harmittaa niin vietävästi! En todellakaan mitään kumarteluja ja hurraahuutoja kaipaa, mutta olisi ihanaa, jos joku osoittaisi edes joskus arvostavansa. Ihan vaikka sanomalla kiitos. Viime perjantaista jäi todellakin tunne, että kaikki mitä olin tehnyt oli paskaa. Eiköhän minun emännöinnit olleet sitten tässä.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä piirakan leivoit? Ja olen huomannut että uudet pesukoneet veden ja energiansäästöohjelmineen usein jättävät astioita hiukan likaiseksi.

Tulipaa paha mieli puolestasi kun juhlat eivät menneet ihan nappiin :/

Vierailija
2/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihmisen tarvitse sietää mitä hyvänsä. Potku perseeseen FB:ssa ja numero puhelimessa ei-toivottujen listalle. Ja elämä on heti parempaa! Jos viinipullo pitää palauttaa, niin jätä se tyypin oven taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ihmisen tarvitse sietää mitä hyvänsä. Potku perseeseen FB:ssa ja numero puhelimessa ei-toivottujen listalle. Ja elämä on heti parempaa! Jos viinipullo pitää palauttaa, niin jätä se tyypin oven taakse.

Oven taakse jätetyn pullon etikettiin voi kirjoittaa: Älä ota enää yhteyttä, kiitos.

Vierailija
4/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältä kuulostaa. Minullakin on ollut samanlaisia, sosiaalisesti täysin törppöjä kavereita. Siis ollut. Miksi turhaan katsella heitä?

Mitä jos juttelisit jommankumman muun vieraan kanssa tästä asiasta? Ehkä hekin ovat miettineet samaa.

Vierailija
5/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöltä kuulostaa. Heivaa elämästäsi. Ja muuten; pidä viinipullo. Jos vikisee sen perään niin sano että korvaukseksi maailman paskimman vieraan kestitsemistä pidät sen. Hyvästi. Ei tarvitse palata astialle.

Vierailija
6/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin hyvin samaistua sinuun. Itselläni oli myös kolme hyvää kaveria ja niistä ei kukaan koskaan muistanut minua niinkuin näitä muita.

Nyt aikuisena taas oli yksi kaveri, mutta en kelvannut koskaan vaan aina ne paremmat kaverit oli jotain. Heidän kanssaan tehtiin vaikka mitä! Minä kelpasin silloin kun hänellä meni hetkeksi sukset ristiin näiden kanssa.

Vierailija
7/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi on törppö, joten siitä ei mihinkään pääse. Jos haluat olla kaveri, niin kerrot että loukkaannuit tai sitten nielet asian. Jos annat samalla tavalla takaisin, olet törppö myös. Sitä ihmetteln, että jos muut vieraat tuovat tuliaisia muihin paikkoihin, mutta sinulle ei. Olisiko muilla ollut joku nimipäivä tms. että tunsivat tarvetta muistaa. Tuohon tyhjinkäsin tulemiseen en tiedä mitä voisin sanoa. vähintäänkin veisin sille joka tuo minullekin.

Vierailija
8/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aikoinaan istunut pöydässäni pari tuolla tavoin käyttäytyvää tuttavaa, tuli kyllä paha mieli niin että itkinkin, mutta ei istu enää uudestaan. Minun kotini on linnani, ja jo kerrasta oikein huonoa käytöstä menettää käyntioikeutensa tulla minun elämäni ytimeen uudestaan. Minä edellytän kodissani hyviä käytöstapoja vierailta, jos niinkin helppo juttu ei onnaa, exit löytyy kyllä, voin avittaa.

Vierailija
9/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten vieraan puuttuvat käytöstavat liittyvät sinun persoonaasi?

Jos mennään toisen luo niin on fiksua viedä jotain, viiniä ym. ihan joka tapauksessa, EI sen mukaan kuinka paljon siitä emännästä pitää.

Ei sun ongelma ole sun persoona vaan törppö mukakaveri. Heitä se pois sun elämästä.

Vierailija
10/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ihmistyyppi kuvittelee olevansa vain "suorapuheinen" tai "rehellinen", vaikka oikeasti on vain ja ainoastaan törkimys. Jätä kutsumatta seuraavaan illanviettoon, jos kysyy syytä niin sano suoraan että pahoitit mielesi edellisellä kerralla hänen tölväisyistään. Todennäköisesti hän menee aggressiiviselle puolustuskannalle ja kuulet jotain seuraavista:

"No sori että en ole sellanen hymistelevä nuoleskelija, mä vaan tykkään kun asioista puhutaan suoraan"

"Miten sä voit olla niin herkkä että noin pienestä loukkaannut?"

"Mun luonne nyt vaan on tällanen!"

Näihin voi vastata että sovitaan vaikka näin, mutta sun ei tarvitse sellaista käytöstä kattosi alla kuitenkaan kestää. Totea rauhallisesti, että olette ilmeisesti niin erilaisia ihmisiä että on parempi ettette pidä yhteyttä.

Vierailija
11/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on juu todella tökeröä ja tyhmää käytöstä!!!

Omalle kohdalla oli tossa pari vuotta sitten PALJON PALJON PALJON pahempi tapaus. Kyseinen ihminen kärsi muutenkin henkisistä ongelmista, joten se jokseenkin selittää käytöstä.  se kilahteli ihan omiaan, huusi kun syötävä. Haukkui jokaisen ihmisen todella todella pahoilla sanoilla erikseen. Esim lihavalle ystävälleni selitti, että hän vihaa läskejä, ja hänen mielestään kaikkien läskien pitäs tappaa ittensä, et menis vaan kotiin viiltelemään ranteitaan auki. Koitti myös haastaa riitaa joka asiasta. Alkoi lähentelemään ja ehdottelemaan yhdelle seurueen naisista (nainen oli itsekkin) En edes viitsi kaikkea kertoa, kun jos joku tuttu tän lukee, niin tietää HETI mistä ja kenestä on kyse. Ja ei olla enää tekemisissä. Mulle riitti. Aivan hirveitä juttuja kuitenkin tapahtui!! Ja nää oli vaan pientä mitä kerroin.  Ihan kauhulla muistelen vieläkin =(  Ja me ei todellakaan olla mitään teinejä, vaan 3-kympin paremmalla puolella.

Vierailija
12/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita, jotka ei ole koskaan käyneet sinulla?

Ja olet porukassa se, joka usein järjestää ko. illat?

Aika jännä, että juuri sinulle osuu kaikki nuo törpöt, joita pidät kavereinasi, mutta joita et koskaan kutsu luoksesi kuin illanviettoihin.

Vierailija
13/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kurja kaveri, heivaa pois piiristäsi. Mäkin heitin sellaisen tutun,joka ihmetteli hyvää makuani sisustuksen suhteen, siis tyyliin en olisi uskonut sulla olevan noin hyvä maku. Varsinkin kun sanoja oli keski-ikäinen lihava ja kierot silmät omaava rumilus, joka ei tiedä muodistakaan mitään ja ukollaan oli toinen nainen.

Vierailija
14/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sellainen kuva että tämä möläyttelijä kokisi kateutta sinua kohtaan. Ehkä hänellä ei ole taitoa emännöidä yhtään mitään ja sinulla taas on.

itsestään epävarmat naiset kokevat joskus tarvetta lytätä toista naista julkisesti.

tunteakseen itsensä paremmaksi.

jännä että noin törkeästi ja suoraan sen teki kuitenkin.

onko varma ettei tyyppi ollut naukkaillut jo ennen teille saapumista?

Vierailija
15/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain totaalinen idiootti haukkuu toisen kotia. JSSAP.

Vierailija
16/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka mikä moukka! Ei muuta kuin goodbye! Ei tuollaisia tarvitse elämäänsä. Ei sun tarvitse olla törkeä hänelle takaisin, mut jätät vaan elämästäsi ulkopuolelle...

Vierailija
17/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluasi olla missään tekemisissä tämän henkilön kanssa enää, mutta en oikein usko, että se onnistuu. Olemme olleet kavereita yli 10 vuotta, enkä halua katkaista välejä kaikkiin vain tämän yhden takia. Kyllä muutkin varmasti myöntävät hänen olevan "vähemmän tahdikas" ihminen, mutta jollain tasolla hänen huomauttelunsa on kuitenkin sen verran pientä, että vaikea siitä on välejä poikki pistää.

Esimerkiksi vuosi takaperin hän sanoi minulle nähdessämme  "Oletko leikannut hiuksesi? Minusta työ tyyli ei sovi sinulle." Eihän se kivaa ollut, mutta vaikea siinä tilanteessa olisi ollut sanoa, että "Jaahas. Tämä oli sitten minun osaltani tässä. Voitte mennä keskenänne syömään." En halua vaikuttaa pikkumaiseltakaan.

Viime viikolla myös sanoin hänelle suoraan, että hänen käytöksensä on loukkaavaa. Ei hän siinä tilanteessa pyytänyt anteeksi, mutta toivon, että on edes itsekseen miettinyt omaa käytöstään. En vain kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten jollain on pokkaa huudella mitä sylki suuhun tuo. Tai olla tajuamatta (tai välittämättä), että se tuntuu muista oikeasti tosi kurjalta. Huh. -Ap

Vierailija
18/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sellainen kuva että tämä möläyttelijä kokisi kateutta sinua kohtaan. Ehkä hänellä ei ole taitoa emännöidä yhtään mitään ja sinulla taas on.

itsestään epävarmat naiset kokevat joskus tarvetta lytätä toista naista julkisesti.

tunteakseen itsensä paremmaksi.

jännä että noin törkeästi ja suoraan sen teki kuitenkin.

onko varma ettei tyyppi ollut naukkaillut jo ennen teille saapumista?

Olikohan ottanut vähän rähinäviinaa ennen tuloaan? ;) Joskus ihmisellä saattaa olla henkisesti paha olo, esim. jotain ikävää sattunut, ja sitten muut ihmiset joutuvat sylkykupeiksi tai piilovittuilun kohteeksi. Olen myös huomannut että esim pitkäaikaiset lapsuudenystävät "luottavat" niin paljon että uskaltavat olla ilkeitä ja ei ole vieraskoreutta. Ei kannata kutsua tyyppiä enää yhteisiin tapaamisiin ja sinuna pitäisin hajurakoa. Katselisin esim puolenvuoden päästä onko käytös muuttunut ja jos ei ole, niin etäännyt hänestä.

Vierailija
19/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on luonteeltaan joku möläyttelijä, möläytä ensi kerralla takaisin.

Lisäksi oot ihan liian kiltti. Ala sanoa takaisin kun ärsyttää. Muut taitavat pitää sinua itsestäänselvyytenä? 

Et ole itsestäänselvyys. Lopeta kiltteily. On monia ihmisiä, jotka pitävät kilttejä ihmisiä täysin itsestääänselvyyksinä. 

Vierailija
20/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan haluasi olla missään tekemisissä tämän henkilön kanssa enää, mutta en oikein usko, että se onnistuu. Olemme olleet kavereita yli 10 vuotta, enkä halua katkaista välejä kaikkiin vain tämän yhden takia. Kyllä muutkin varmasti myöntävät hänen olevan "vähemmän tahdikas" ihminen, mutta jollain tasolla hänen huomauttelunsa on kuitenkin sen verran pientä, että vaikea siitä on välejä poikki pistää.

Esimerkiksi vuosi takaperin hän sanoi minulle nähdessämme  "Oletko leikannut hiuksesi? Minusta työ tyyli ei sovi sinulle." Eihän se kivaa ollut, mutta vaikea siinä tilanteessa olisi ollut sanoa, että "Jaahas. Tämä oli sitten minun osaltani tässä. Voitte mennä keskenänne syömään." En halua vaikuttaa pikkumaiseltakaan.

Viime viikolla myös sanoin hänelle suoraan, että hänen käytöksensä on loukkaavaa. Ei hän siinä tilanteessa pyytänyt anteeksi, mutta toivon, että on edes itsekseen miettinyt omaa käytöstään. En vain kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten jollain on pokkaa huudella mitä sylki suuhun tuo. Tai olla tajuamatta (tai välittämättä), että se tuntuu muista oikeasti tosi kurjalta. Huh. -Ap

Tämä selkiytti!

Sinä olet se kaveripiirin ulkokehällä oleva tyyppi, joka juuri ja juuri mahtuu porukkaan. Jos et halua nähdä tätä törppöä, menetät samalla muut kaverit, koska he priorisoivat hänet sinun edellesi. Koska tiedät menettäväsi kaveriporukan, jos ryhdyt ällittelemään yhdelle, niin mariset täällä sen sijaan että olisit itsellesi rehellinen. Et ole mitenkään tärkeä ihminen sille porukalle, mutta kun sinulla ei ole muutakaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi