Mies aikoo ottaa isyystestin*kun se nyt on ilmainenkin* - loukkaannuin
Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.
Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -
Mitäs nyt
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap. mies on kylvänyt epäilyksen siemenen, eikä tuon jälkeen suhde koskaan voi palata entiselleen. Jotakin on mennyt peruuttomasti rikki.
Ap on kylläkin itse kylvänyt mieheen epäilyksen siemenen, kun kerran mies tällaista testiä vaatii. Ei minulle tulisi mieleenkään vaatia omalta naiseltani tällaista, koska hän ei ole antanut siihen mitään aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap. mies on kylvänyt epäilyksen siemenen, eikä tuon jälkeen suhde koskaan voi palata entiselleen. Jotakin on mennyt peruuttomasti rikki.
Ap on kylläkin itse kylvänyt mieheen epäilyksen siemenen, kun kerran mies tällaista testiä vaatii. Ei minulle tulisi mieleenkään vaatia omalta naiseltani tällaista, koska hän ei ole antanut siihen mitään aihetta.
Meillä ainakin neuvolassa ehdotettiin automaattisesti isyystestiä, kun olimme avopari. Ymmärsin, että niin on tapana. Eipä tuo mua pahemmin stressannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teette sen
Tehdään, tehdään kun herra kerta haluaa. Minä vaan mietin että mitäköhän tämä kertoo suhteen tilasta ja siitä mitä miehen päässä oikein liikkuu. Tuntuu törkeältä epäluottamuslauseelta jota en ole ansainnut.
(ap)
Puolet naisista pettää. Vähintäänkin. Ainoastaan täysi idiootti mies ei teetä DNA testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin harvoin pettäminen tulee ikinä ilmi. Olet aika tyhmä jos sokeasti luotat naiseesi. On sitten kiva 15 vuoden päästä huomata miten sinua on kusetettu mennen ja tullen....
Ymmärtäähän sen, nainen on nykyään niin kevytkenkäinen ja heikko. Mullakin oli kerran tällänen hempukka, jonka hengityksestä haistoi toisen miehen kyrvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa tuo suoritetaan aina, joka tapauksessa. Sillä sadaan selville jos on jotain perinnöllisiä sairauksia isän puolelta jne. Mitä väliä kun kerran tiedät kuka on isä, anna isänkin tietää.
Olisi hyvä saada Suomeenkin.
Tuntuu siltä, että eniten näistä isyystesti asioista suuttuvat ne, joilla ei itselläänkään ole ihan täyttä varmuutta lapsensa isästä..
Taas tämä sama laulu siitä kuinka viaton ihminen ei saa suuttua mistään. Viaton ihminen suostuu mihin vaan koska hänellä ei ole salattavaa. Hän suostuu isyystestiin (koska lapsi on taatusti miehen), eihän siinä ole mitään salattavaa. Ei saa suuttua vaikka luottamusta epäillään. Ei, pitää vaan hymyillä ja antaa muiden epäillä ihan rauhassa. Epäilijän ei tarvi edes perustella eikä todistaa epäilyjään, ei vaan sen tekee viaton ihminen. Hän todistaa kaikille, ettei ole tehnyt mitään. Viattoman ihmisen pitää niellä kaikki vain sen takia ETTEI HÄN OLE TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ.
Jos uskallat suuttua tai olla eri mieltä niin olet syyllinen. Viattomalla ihmisellä ei siis ole oikeutta omaan mielipiteeseen eikä edes omiin tunteisiin. Kiitos vaan tästäkin taas. Mitä muuta mun pitää miehelleni todistaa, antaa sen lukea sähköpostit ym. koska eihän mulla ole mitään salattavaa.
Ja joo, mun lapset on 100% varmasti mieheni, mä kun en ole muiden miesten kanssa ole ikinä ollut sukupuoliyhteydessä. Ja suuttuisin saatanasti jos toi mies alkais epäillä isyyttään. En minäkään ketään syytä ties mistä ilman perusteita ja epäilystä. Ja odotan muiden kohtelevan mua samalla tavalla.
Tyhmä mies sinulla. Ainoastaan idiootti ei teetä DNA testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäluottamuslause. Miehesi ei luota sinuun. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta ihmisen kanssa, joka epäilisi lojaalisuuttani häntä ja yhteistä perhettämme kohtaan.
Tapansa kullakin. Nuo asiat olisi hyvä puhua ennen lapsen tekoa. Entinen avopuolisoni ilmoitti aikoinaan, että KUN hankimme lapsia, niin heille tehdään isyystesti. Lapsia en hänen kanssaan hankkinut. Jos ei luottoa löydy, niin tuollaisen kommentin jälkeen ei sitä löytynyt minultakaan. Ero tuli myöhemmin, osittain liittyen luottamuspulaan. Mies petti, minä en.
Samaa on aika moni muukin ketjussa sanonut. Kuitenkin palstan mukaan kaikenlainen kännyköiden ratsaus, taskujen penkominen, mustasukkainen kiukuttelu miehen menoista, naispuolisten kavereiden kieltäminen, exän kanssa tekemisessä olemisesta skitsoilu ym. on ihan normaalia ja ok.
Onko miehetkin tuota mieltä? Veikkaan että aika harva mies antais naisen tutkia kännyn, sähköpostin ym. aina kun vaimo niin haluaa. Suurin osa miehistä kokisi tuon melkoisena epäluottamuslauseena. Varsinkin jos mitään syytä moiseen ei olisi vaan mies olis uskollinen.
Suurin osa naisista tekee noin sanoi mies mitä vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäluottamuslause. Miehesi ei luota sinuun. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta ihmisen kanssa, joka epäilisi lojaalisuuttani häntä ja yhteistä perhettämme kohtaan.
Tapansa kullakin. Nuo asiat olisi hyvä puhua ennen lapsen tekoa. Entinen avopuolisoni ilmoitti aikoinaan, että KUN hankimme lapsia, niin heille tehdään isyystesti. Lapsia en hänen kanssaan hankkinut. Jos ei luottoa löydy, niin tuollaisen kommentin jälkeen ei sitä löytynyt minultakaan. Ero tuli myöhemmin, osittain liittyen luottamuspulaan. Mies petti, minä en.
Samaa on aika moni muukin ketjussa sanonut. Kuitenkin palstan mukaan kaikenlainen kännyköiden ratsaus, taskujen penkominen, mustasukkainen kiukuttelu miehen menoista, naispuolisten kavereiden kieltäminen, exän kanssa tekemisessä olemisesta skitsoilu ym. on ihan normaalia ja ok.
Kuitenkin älä yleistä. Mulla ei ole tarvetta vahtia aikuista miestä, hän vastaa viime kädessä itselleen. Jos hänellä on pokkaa pettää, tehkööt niin. Hän myös tietää, että jos sellainen asia tulee ilmi, niin se on ero. Asiasta ei neuvotella. Hän on silloin rikkonut perheemme. Ulkomaan matkoja kavereiden kanssa tai baari-iltoja ei ole kielletty meiltä kummaltakaan mutta meitä onkin kaksi aikuista tässä suhteessa, ei lapsen tasolle jääneitä pikkusieluja.
Pikkuisen eri kaliberia asiat. Jos mies pettää niin suhde päättyy. Jos nainen pettää ja tulee raskaaksi ja väittää että oma aviomies on isä niin mies menettää kaiken.
Todella kiva huomata 10 vuoden päästä että on elättänyt jonkun paskaista äpärä pentua ja ollut suhteessa joka on täyttä valhetta. Sen jälkeen joutuu elättämään sitä äpärää vielä 8 vuotta vaikka ei halua edes nähdä koko pentua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehetkin tuota mieltä? Veikkaan että aika harva mies antais naisen tutkia kännyn, sähköpostin ym. aina kun vaimo niin haluaa. Suurin osa miehistä kokisi tuon melkoisena epäluottamuslauseena. Varsinkin jos mitään syytä moiseen ei olisi vaan mies olis uskollinen.
En muista miehistä tiedä, mutta siitä vaan, tarkistetaan sitten toistemme viestittelyt. Onhan tuo joskus kattonutkin. Kun olin nuori, hyväuskoinen, idealistinen hölmö, minäkin olisin loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tee sitä, teidän välillä on kaunaa. Mutta koska hän haluaa sen, kauna on jo olemassa. Tee se ja osoita hänet vääräksi, ja sano sitten että nyt olisi jätkä parempi selittää aika hyvin että miksi tämän halusit.
Luottamus on yksi avainasioista suhteessa, ja hän on nyt osoittanut ettei ihan kuitenkaan luota sinuun. Valitan, ei lupaa hyvää, teet sitten testiä tai ei. Hänen puolelta tehty mikä tehty. Toivottavasti ymmärtää mitä hän tuolla viesti sinulle.
Itse eronneena tiedän että ilman kunnioitusta ja luottamusta suhde on tuhoon tuomittu, vaikka sinnittelimme mekin 15 v. Ei risasta saa ehjää yrittämällä
Kuten tuossa äsken sanottiin, on aivan turhaa odottaa että nainen pystyisi näkemään asian miehen näkökulmasta. Joku harva voi järjellä ymmärtää, mutta ei enempää.
Mielestäni asia kannattaa mainita heti alussa, jos lapsista aletaan edes puhua. Että testit tehdään joka kerta ja sillä siisti. Päätös tästä on tehty ennen kuin edes tavattiin.
Kumma juttu, kun kaikki miehet ei ajattele noin. Meidän lapset syntyi avoliittoon. Mahdollisista testeistä ei etukäteen juteltu, joten en tiennyt miehen kantaa niihin. Lastenvalvoja kysyi mieheltä haluaako hän testit ja mies ilmoitti ettei halua. On varma että on lapsen isä. Eikä ole ikinä, ei edes riidan aikana, epäillyt isyyttään.
Jotkut miehet sitten näköjään vaan luottaa puolisoonsa. Kuinka se on mahdollista, kun sun mukaan miehillä on aina se pieni epäilys?
Kyllähän jotktu uskovat jumalaankin. Tyhmiä ja sekopäisiä ihmisiä on aina.
Mutta järkevä ihminen teettää testin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin älä yleistä. Mulla ei ole tarvetta vahtia aikuista miestä, hän vastaa viime kädessä itselleen. Jos hänellä on pokkaa pettää, tehkööt niin. Hän myös tietää, että jos sellainen asia tulee ilmi, niin se on ero. Asiasta ei neuvotella. Hän on silloin rikkonut perheemme. Ulkomaan matkoja kavereiden kanssa tai baari-iltoja ei ole kielletty meiltä kummaltakaan mutta meitä onkin kaksi aikuista tässä suhteessa, ei lapsen tasolle jääneitä pikkusieluja.
Pikkuisen eri kaliberia asiat. Jos mies pettää niin suhde päättyy. Jos nainen pettää ja tulee raskaaksi ja väittää että oma aviomies on isä niin mies menettää kaiken.
Todella kiva huomata 10 vuoden päästä että on elättänyt jonkun paskaista äpärä pentua ja ollut suhteessa joka on täyttä valhetta. Sen jälkeen joutuu elättämään sitä äpärää vielä 8 vuotta vaikka ei halua edes nähdä koko pentua.
Juuri näin!
no sinä ehkä tiedät varmaksi, mutta mies ei voi "koskaan" olla varma ilman testiä. "kellarin kasvatit" on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, mun lapset on 100% varmasti mieheni, mä kun en ole muiden miesten kanssa ole ikinä ollut sukupuoliyhteydessä. Ja suuttuisin saatanasti jos toi mies alkais epäillä isyyttään. En minäkään ketään syytä ties mistä ilman perusteita ja epäilystä. Ja odotan muiden kohtelevan mua samalla tavalla.
Ootko aivan varma ettei työkaveri nimeltä Jorma tuupannut sua kun olit firman pikkujouluissa valkkarihiprakassa ja suopea?
Olen, ihan jo senkin takia, etten ole ikinä ollut firman pikkujouluissa eikä mulla ole ollut Jorma-nimistä työkaveria ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teette sen
Tehdään, tehdään kun herra kerta haluaa. Minä vaan mietin että mitäköhän tämä kertoo suhteen tilasta ja siitä mitä miehen päässä oikein liikkuu. Tuntuu törkeältä epäluottamuslauseelta jota en ole ansainnut.
(ap)Puolet naisista pettää. Vähintäänkin. Ainoastaan täysi idiootti mies ei teetä DNA testiä.
Ja reilusti yli puolet miehistä pettää. Milläs testillä se hoidellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista tekee noin sanoi mies mitä vaan
Onneks nyky kännyköissä on salasanat et ei sinne ees pääse mitää tutkimaa... Et siinähän yrittää. Ja joo, ainut tapa millä mies voi tietää olevansa lapsen oikea isä, on tehä ne testit. Mä tuun aineki ne teettää jos vahinko pääsee tapahtumaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa tuo suoritetaan aina, joka tapauksessa. Sillä sadaan selville jos on jotain perinnöllisiä sairauksia isän puolelta jne. Mitä väliä kun kerran tiedät kuka on isä, anna isänkin tietää.
Tuntuu siltä, että eniten näistä isyystesti asioista suuttuvat ne, joilla ei itselläänkään ole ihan täyttä varmuutta lapsensa isästä..
Taas tämä sama laulu siitä kuinka viaton ihminen ei saa suuttua mistään. Viaton ihminen suostuu mihin vaan koska hänellä ei ole salattavaa. Hän suostuu isyystestiin (koska lapsi on taatusti miehen), eihän siinä ole mitään salattavaa. Ei saa suuttua vaikka luottamusta epäillään. Ei, pitää vaan hymyillä ja antaa muiden epäillä ihan rauhassa. Epäilijän ei tarvi edes perustella eikä todistaa epäilyjään, ei vaan sen tekee viaton ihminen. Hän todistaa kaikille, ettei ole tehnyt mitään. Viattoman ihmisen pitää niellä kaikki vain sen takia ETTEI HÄN OLE TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ.
Jos uskallat suuttua tai olla eri mieltä niin olet syyllinen. Viattomalla ihmisellä ei siis ole oikeutta omaan mielipiteeseen eikä edes omiin tunteisiin. Kiitos vaan tästäkin taas. Mitä muuta mun pitää miehelleni todistaa, antaa sen lukea sähköpostit ym. koska eihän mulla ole mitään salattavaa.
Isyystesti kertois vain sen minkä me molemmat jo tiedetään. Lapset on miehen, 100% varmasti. Tyhmäähän se olis ollut tuhlata yhteiskunnan rahoja moiseen turhuuteen. On niille parempaakin käyttöä kuin tehdä täysin tarpeeton testi. Samaan aikaan yhteiskunnan rahat ei riitä terveydenhoitoon eikä vanhusten hoitamiseen. Ja jotkut vaatii kaikille pakollista isyystestiä. Se se vasta tyhmää on.
Muutenkin, miksi tämä asia edes olis yhteiskunnan harteilla? Eikö kahden aikuisen ihmisen pitäis ihan itse hoitaa lastensa isyystutkimukset? Miksi ihmeessä yhteiskunnan rahoja pitäis siihen tuhlata? Missä on ihmisten oma vastuu parisuhteistaan ja lapsistaan? Pitääkö valtion hoitaa ihan kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti kertois vain sen minkä me molemmat jo tiedetään. Lapset on miehen, 100% varmasti. Tyhmäähän se olis ollut tuhlata yhteiskunnan rahoja moiseen turhuuteen. On niille parempaakin käyttöä kuin tehdä täysin tarpeeton testi. Samaan aikaan yhteiskunnan rahat ei riitä terveydenhoitoon eikä vanhusten hoitamiseen. Ja jotkut vaatii kaikille pakollista isyystestiä. Se se vasta tyhmää on.
Muutenkin, miksi tämä asia edes olis yhteiskunnan harteilla? Eikö kahden aikuisen ihmisen pitäis ihan itse hoitaa lastensa isyystutkimukset? Miksi ihmeessä yhteiskunnan rahoja pitäis siihen tuhlata? Missä on ihmisten oma vastuu parisuhteistaan ja lapsistaan? Pitääkö valtion hoitaa ihan kaikki?
Miten mies sen voi tietää, 100% varmasti?
Missä on ihmisten oma vastuu lapsistaan, kun saavat vaikkapa lapsilisiä? Miksei oma vastuu päde siinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan kännykkä ja työsähköposti. Kumpaankaan vaimolla ei ole mitään asiaa. Jos tällaisesta jäisin kiinni, niin olisin pulassa työpaikallani.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto millaista käytöstä mieheltä. Minä tuossa tilanteessa sekä vaatisin sen testin että nakkaisin jätkän pihalle. Saa ihan varmasti olla isä sille biologiselle lapselleen, mutta ellei todellakin onnistuisi ihmettä tekemään niin se suhde olisi siinä.
No ei ole kauaa siitä lööpistä, missä kaksosten äiti oli huijannut miestään. Isä oli siis joku muu kuin aviomies, mutta koska asia paljastui vasta, kun lapset olivat yli kaksi vuotta, niin mies sitten makselee elatusmaksuja seuraavat 16 vuotta. Miehellä ei ole mitään oikeusturvaa tällaisissa asioissa, jos avioliitossa käykin noin.
Mitäs jos unohdat sanan epäluottamus ja korvaat sen vaikka sanalla käytäntö. Minä en usko, että miehesi epäilee sinua, mutta kun sitä tarjotaa ja se on vieläpä ilmainen, niin hän haluaa ehdottomasti isyystestiin.
Tämä asia on varmasti samanlainen kuin avioehto. En muista, mistä olen lukenut, mutta lakimies kirjoitti, että monelta avioerolta ja ongelmalta selvittäisiin, jos avioehto olisi pakollinen kaikille, jotka menee naimisiin.
Asiasta kun asiasta voi loukkaantua, mutta isyystesti on isän oikeus, joten anna hänen päättää tehdäkö testi vai eikö.