Mies aikoo ottaa isyystestin*kun se nyt on ilmainenkin* - loukkaannuin
Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.
Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -
Mitäs nyt
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.
Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.
Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?
Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
Siispä vielä kerran rautalankaversio:
1. Mies haluaa varmistua omasta biologisesta isyydestään.
2. Uskottomuus on tässä tapauksessa täysin toisarvoinen asia.
3. Mies haluaa sitoutua oman biologisen lapsensa isyyteen ja kasvatukseen.
4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.
Juu näin. Joka ikisen lapsen isyys selvitettäisiin aina. Joissain tapauksissa saattaisi vaatia jonkin verran salapoliisityötä. Mutta sitten jokainen lapsen siittänyt mies saatettaisiin aina vastuuseen .
Luulenpa että alkaisi miehiä kiinnostaa ehkäisy entistä paremmin.Kunhan vasalgel/risuq ja pillerit tulevat miehille niin varmasti alkaa kiinnostaa ehkäisy. Siihen pisteeseen asti, että rukoilette miehien siementä.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että yhdenkään miehen joka ei oikeasti halua lasta ei sitä tule tehdä.
Alkaisitte huolehtimaan asiasta tekin ihan tosissaan.
Jos ei mitään salattavaa oo niin luulis ettei isyystesti noin iso ongelma ole. Mutta teette niinkun teette, jos ette tee niin saahan sen tehtyä myöhemminkin. Itse tein "isän" kanssa testin kun olin parikymppinen vaikka äiti sanoi että "ei epäilystäkään ettei olis isä" ja eihän ne tulokset täsmänny. Se onkin mukava ruveta itse syyttömänä niitä solmuja avaamaan ja antaa äidistäkin huoran kuvan kun "isä" sanoo että ei tiedä onko oikeasti mun isä. Jos oma mies haluaisi testiin niin ilman loukkaantumista kyllä suostuisin, näkee ainakin että olen luotettava.
Jos tuo tilanne olisi tullut eteen (joskus nuorempana), niin minä olisin kysynyt, että MITEN mies
aikoo todistaa, että hän ei ole pettänyt? Miksi minun sanaani ei luoteta, mutta minun pitäisi luottaa
miehen sanaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.
Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.
Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?
Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
Siispä vielä kerran rautalankaversio:
1. Mies haluaa varmistua omasta biologisesta isyydestään.
2. Uskottomuus on tässä tapauksessa täysin toisarvoinen asia.
3. Mies haluaa sitoutua oman biologisen lapsensa isyyteen ja kasvatukseen.
4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.
Juu näin. Joka ikisen lapsen isyys selvitettäisiin aina. Joissain tapauksissa saattaisi vaatia jonkin verran salapoliisityötä. Mutta sitten jokainen lapsen siittänyt mies saatettaisiin aina vastuuseen .
Luulenpa että alkaisi miehiä kiinnostaa ehkäisy entistä paremmin.Kunhan vasalgel/risuq ja pillerit tulevat miehille niin varmasti alkaa kiinnostaa ehkäisy. Siihen pisteeseen asti, että rukoilette miehien siementä.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että yhdenkään miehen joka ei oikeasti halua lasta ei sitä tule tehdä.
Alkaisitte huolehtimaan asiasta tekin ihan tosissaan.
Naiset niin tunnollisesti huolehtii siitä ehkäisystä. Pillerin teoreettinen tehokkuus on 99.7% todellinen 92%. Eli 26 kertaa huonompi. Joko raskaudutte tahalleen tai olette aivan onettomia huolehtimaan omasta ehkäisystänne.
Suomessa on niin monta aisankannattajaa että hyvä vaan kun miehet valveutuu ja katsoo kortit. Ihmettelen miksi aloittaja loukkaantuu ?
Hirveä kalabaliikki 😶 En ehtinyt lukea edes kaikkia argumentteja mutta joku kysyi että alkoiko suhde pettämisestä, vastaus on ei. Olimme molemmat sinkkuja.
Miehen kanssa keskusteltu aiheesta hieman lisää ja hän rinnasti tilanteen hierojalla käyntiin jossa tarjotaan ilmaiseksi vielä pedikyyri, eli tietty hyödyntää kun kerran ilmaiseksi saa, vaikka lapsi on ulkonäönkin puolesta selvästi hänen..
Pihi, kuten joku epäili.
Minulla on vaan totuttelemista tuollaiseen putkiaivoajatteluun -
Silti ajattelen vaan että minullekin jotenkin nolo tilanne sitten lastenvalvojalla että mies haluaa vielä varmistua asiasta, ikäänkuin olisin joku 'huolimaton nainen '. Saa tosiaan itse hoitaa sitten asian käytännössä kun kerta siihen ryhtyy, minä en laita tikkua ristiin testin eteen.
(Ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai uusi avaus taas tästä? Eikö eka provo ottanut tuulta siipien alle?
Mikä on eka avaus? Ei ole provo ja ei tässä nyt edes ole mitään skandaalia, mietin vaan että eikö tuo juntti tajua että tuollainen loukkaa.
En minä hypi vieraissa joten tiedän kyllä kuka lapsen isä varmuudella on .
Sinä tiedät, mutta mies ei. DNA testi on käytännössä ainoa tapa miehelle olla varma asiasta. Toki tuon voi loukkauksenakin ottaa, mutta mies vain haluaa olla varma, ennen kuin sitoutuu elinikäiseen vastuuseen.
Kuinka paljon sinä luotat mieheesi? Mitä jos hän kertoo löytäneensä teille juuri sellaisen talon mistä olette unelmoineet, mutta kaupat pitää tehdä heti. Oletko valmis menemään pankkiin ja allekirjoittamaan sopimuksen, vaikka se tarkoittaakin loppuelämää velallisena, vai haluaisitko kenties nähdä talon ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teette sen
Tehdään, tehdään kun herra kerta haluaa. Minä vaan mietin että mitäköhän tämä kertoo suhteen tilasta ja siitä mitä miehen päässä oikein liikkuu. Tuntuu törkeältä epäluottamuslauseelta jota en ole ansainnut.
(ap)
Miksi tuntuu? Sellainen on yhtä tyhjän kanssa JOS SE ON ILMAINEN, niin nyt se turha nillitys vittuun niinkuin olisi jo -_-
Saman nillityksen takia moni on joutunut tietämättään kasvattamaan vieraan miehen pershedelmää. Jos ei ole mitään salattavaa niin totta kai sinä et vastustele asiaa mitenkään mihinkään luottamukseen vedoten vaan ilomielin testiin...............................................
t.nainen
Täällä pikkujonnet ovat lukeneet muutaman foorumipostauksen ja nyt ovat tietävinään jotain aikuisten välisen parisuhteen dynamiikasta... Jos mies alkaisi vaatia isyytensä varmistamista niin se olisi selvä epäluottamuslause, ja melkein jo syytös. Tätä ei voi katsoa miltään muulta kannalta kuin että mies kutsuu naista huoraksi ja jakorasiaksi päin naamaa, ja kuitenkin olettaa suhteen jatkuvan ennallaan.
Itse suostuisin testiin. Ja sitten veisin itseni ja lapseni muualle, mies saisi jäädä tavailemaan isyytensä vahvistavaa testitulosta ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkujonnet ovat lukeneet muutaman foorumipostauksen ja nyt ovat tietävinään jotain aikuisten välisen parisuhteen dynamiikasta... Jos mies alkaisi vaatia isyytensä varmistamista niin se olisi selvä epäluottamuslause, ja melkein jo syytös. Tätä ei voi katsoa miltään muulta kannalta kuin että mies kutsuu naista huoraksi ja jakorasiaksi päin naamaa, ja kuitenkin olettaa suhteen jatkuvan ennallaan.
Itse suostuisin testiin. Ja sitten veisin itseni ja lapseni muualle, mies saisi jäädä tavailemaan isyytensä vahvistavaa testitulosta ihan itsekseen.
No onneksi edes se mies tietää jotain aikuisten välisen parisuhteen dynamiikasta, eikä ole tällainen mielensäpahoittaja, joka keksii tästäkin syyn itkupotkuraivarille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi edes se mies tietää jotain aikuisten välisen parisuhteen dynamiikasta, eikä ole tällainen mielensäpahoittaja, joka keksii tästäkin syyn itkupotkuraivarille..
No kertokaas minulle aikuisten oikeasti, miten se mies pystyy todistamaan oman uskollisuutensa. Aikuisten välisen parisuhteen dynamiikkaan kuuluu MOLEMMINPUOLINEN luottamus, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään aika turha olettaa, että mies osaisi asettua kenenkään muun asemaan, kuin omaansa... Kyllähän siitä koituu seuraamuksia, vaikkei velvollisuuksia suoraan. Naisen lapset joutuvat jakamaan perinnön jonkun muun kanssa, heillä on puolisisarus, josta he eivät ehkä tiedä ennen isän kuolemaa jos sittenkään. Pahimmassa tapauksessa vaikka päätyvät suhteeseen puolisisaruksensa kanssa. Naisen lapsenlapset voivat olla vaikka vammaisia tämän seurauksena.
Niin lapset saa pienemmän perinnön, ja uhri on.... äiti. Tosi yllätys AV:lla.
Niin. Kamalaa tuo empatia, jos lasten loukkaantumisen vuoksi äitikin loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai uusi avaus taas tästä? Eikö eka provo ottanut tuulta siipien alle?
Mikä on eka avaus? Ei ole provo ja ei tässä nyt edes ole mitään skandaalia, mietin vaan että eikö tuo juntti tajua että tuollainen loukkaa.
En minä hypi vieraissa joten tiedän kyllä kuka lapsen isä varmuudella on .Sinä tiedät, mutta mies ei. DNA testi on käytännössä ainoa tapa miehelle olla varma asiasta. Toki tuon voi loukkauksenakin ottaa, mutta mies vain haluaa olla varma, ennen kuin sitoutuu elinikäiseen vastuuseen.
Kuinka paljon sinä luotat mieheesi? Mitä jos hän kertoo löytäneensä teille juuri sellaisen talon mistä olette unelmoineet, mutta kaupat pitää tehdä heti. Oletko valmis menemään pankkiin ja allekirjoittamaan sopimuksen, vaikka se tarkoittaakin loppuelämää velallisena, vai haluaisitko kenties nähdä talon ensin?
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta kokisin todellakin vaatimuksen isyystestistä loukkauksena. Lapsi on yhdessä haluttu ja tehty.
Ja kyllä. Totta kai olisin valmis menemään pankkiin allekirjoittamaan. Luotan aviopuolisooni, ja ilmeisesti hän minuun koska ei vaatinut mitään testejä.
Henkistä väkivaltaahan tuo on, pettämisen epäileminen ilman syytä ja vailla mitään todisteita. Toki testin voisi tehdä, mutta samalla napsahtaisi ero päälle jos itse olisin tuossa tilanteessa.
Esim. tietyissä persoonallisuushäiriöissähän on ylimitouttunut tarve kontrollille ja tähän kuuluu mm. jopa väkivaltaan asti eskaloituva mustasukkaisuus. Lukisin isyystestin vaatimisen jatkumoksi tähän naisen kontrolliin, sillä jos suhde on ollut normaali ei mitään epäilystä isyydestä terveelle miehelle tulisi.
Minäkin haluaisin testin, jos olisin isäksi tulossa. Keneenkään ei voi 100 % luottaa vain koska olemme ihmisiä. Ja sitten ainakin olisi varmuus. Ja saatpahan tilaisuuden näyttää olevasi luottamuksen arvoinen :)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin testin, jos olisin isäksi tulossa. Keneenkään ei voi 100 % luottaa vain koska olemme ihmisiä. Ja sitten ainakin olisi varmuus. Ja saatpahan tilaisuuden näyttää olevasi luottamuksen arvoinen :)
Älä nyt jumalauta mene edes harrastamaan seksiä semmosen kanssa johon et ton vertaa pysty luottamaan. Tiedä mitä muuta saat kaupan päälle lapsen lisäksi.
Nämä naiset jotka täällä sanoo ettei miehen pitäisi välittää onko biologinen isä, koska se ei ole isyydessä tärkeintä, niin teille olisi siis varmaan ihan okei jos synnytyslaitoksella lapsesi vaihdettaisiin toiseen? Vähän epäilen...
PunainenPilleri kirjoitti:
Nämä naiset jotka täällä sanoo ettei miehen pitäisi välittää onko biologinen isä, koska se ei ole isyydessä tärkeintä, niin teille olisi siis varmaan ihan okei jos synnytyslaitoksella lapsesi vaihdettaisiin toiseen? Vähän epäilen...
Mulle ei ainakaan olisi. En tosin ole noin vastannutkaan. Silti kaikki naiset ei ole valehtelevia jakorasioita vaan naisellekkin voi olla tärkeää, että lapsella on oikea biologinen isä. Kaikki naiset ei pompi sängystä toiseen, että ihan suoraan sanottuna joskus aina ihmettelen miksi miehet juoksee tiettyjen naisten perässä kerjäämässä ongelmia.
Naisenlogiikkaa, että loukkaannutaan kun ei tuhlata rahaa. Hyi vittu näitä tissieläimiä.
Ja erinomainen argumentti riidoissa