Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo ottaa isyystestin*kun se nyt on ilmainenkin* - loukkaannuin

Vierailija
03.02.2016 |

Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.
Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -
Mitäs nyt

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.

Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.

Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?

Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.

Siispä vielä kerran rautalankaversio:

1. Mies haluaa varmistua omasta biologisesta isyydestään.

2. Uskottomuus on tässä tapauksessa täysin toisarvoinen asia.

3. Mies haluaa sitoutua oman biologisen lapsensa isyyteen ja kasvatukseen.

4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.

Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.

Osaako miehet asettua naisen asemaan tässä asiassa? Naisen korvaan isyystestin vaatiminen kuulostaa nimenomaan epäluottamuslauseelta ja pettämisepäilyltä. Vai miten kuvittelet sen lapsen saavan alkunsa?

Asioita voi ja kannattaa tehdä varmuuden vuoksi. Käythän sinä mammografiassakin, vaikka et varsinaisesti epäile sairastavasi rintasyöpää.

Tämän takia olisikin hyvä, jos isyystesti olisi automaatio, joka lain perusteella tehtäisiin aina. Tällöin miehen ei tarvitsisi testiä erikseen pyytää eikä nainen voisi siitä loukkaantua.

Miten mies sitten todistaa ettei hänellä ole elätettäviä pitkin maita ja mantuja? Tai ettei paneskele alulle niitä ympäri kyliä? Pettäjät ovat pettäjiä, oli mitä testejä hyvänsä.

Ei tässä ole kyse pettämisestä vaan isyydestä. Mies tuskin voi tehdä toisen naisen kanssa lapsen siten, että sinä luulisit itseäsi äidiksi. Äidistä kun harvemmin on epäselvyyttä.

Vierailija
102/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.

Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -

Mitäs nyt

Jos olet varma,että mies on lapsen isä,miksi stressaat siitä että hänkin haluaa varmistua asiasta? Yhtä lailla voisi ajatella että vaikka avioehdon ottaminen on "epäluottamuslause" vaikka se on vain järkevää suojata omaisuutensa/varmistaa että lapsi jota pitää omanaan on biologisesti oma.Kyynistä kylläkin,mutta ei nykyaikana mitenkään ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olis hyvä kun kaikille olis pakolliset isyystestit.

Pitäisi tosiaankin olla ihan lakisääteinen asia tämä, että jokaisen synnytyksen yhteydessä otettaisiin näytteet. Tietysti se olisi kiusallista joillekin petollisille naisille, mutta olisi hyvä, että kukaan mies ei joutuisi elämään valheessa ja luullen vierasta lasta omakseen.

Joo, mut maksajaksi muut kuin veronmaksajat. Kuitenkin arvioiden mukaan n. 95-96% noista testeistä olis täysin turhia. Vain n. 4-5%:lla lapsista on väärä isä. Ja osa nositakin tietää, ettei isä ole isä. Mä en ainakaan halua maksaa täysin turhia testejä, maksakoot ne jotka sen testin haluaa ja tarvii. Tässä maassa on muitakin rahareikiä, huomattavasti tärkeämpiä kuin turhaan tehdyt isyyskokeet.

Vierailija
104/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.

Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.

Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?

Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.

Siispä vielä kerran rautalankaversio:

1. Mies haluaa varmistua omasta biologisesta isyydestään.

2. Uskottomuus on tässä tapauksessa täysin toisarvoinen asia.

3. Mies haluaa sitoutua oman biologisen lapsensa isyyteen ja kasvatukseen.

4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.

Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.

Uskottomuus ei tietenkään ole tässä toisarvoinen asia, sillä mieshän on lapsen isä ellei uskottomuutta ole tapahtunut. Ei voi epäillä isyyttään, ellei epäile myös uskottomuutta.

Uskottomuus on toisarvoinen seikka, sillä se ei vaikuta isä-lapsi-suhteeseen. Voit nussia vaikka kaupungin kaikkien miesten kanssa, mutta jos lapsi on miehen niin hän on sen isä ja sillä hyvä. Jos taas mies ei ole isä, niin mitään isä-lapsi-suhdetta ei ole.

Mutta on tavallaan hellyyttävää että naiset ajattelevat, että tässäkin asiassa olisi kysymys heistä. Ei maailma pyöri teidän pillunne ympärillä.

Vierailija
105/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää loukkaantua, mutta ei tuo mikään maailmanloppu ole. Teette testin ja sitten unohda koko asia. Jatkatte eloa kuten tähänkin asti. Näin ainakin itse tekisin jos mies olisi testejä halunnut. 

Vierailija
106/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tee sitä, teidän välillä on kaunaa. Mutta koska hän haluaa sen, kauna on jo olemassa. Tee se ja osoita hänet vääräksi, ja sano sitten että nyt olisi jätkä parempi selittää aika hyvin että miksi tämän halusit.

Luottamus on yksi avainasioista suhteessa, ja hän on nyt osoittanut ettei ihan kuitenkaan luota sinuun. Valitan, ei lupaa hyvää, teet sitten testiä tai ei. Hänen puolelta tehty mikä tehty. Toivottavasti ymmärtää mitä hän tuolla viesti sinulle.

Itse eronneena tiedän että ilman kunnioitusta ja luottamusta suhde on tuhoon tuomittu, vaikka sinnittelimme mekin 15 v. Ei risasta saa ehjää yrittämällä

Kuten tuossa äsken sanottiin, on aivan turhaa odottaa että nainen pystyisi näkemään asian miehen näkökulmasta. Joku harva voi järjellä ymmärtää, mutta ei enempää.

Mielestäni asia kannattaa mainita heti alussa, jos lapsista aletaan edes puhua. Että testit tehdään joka kerta ja sillä siisti. Päätös tästä on tehty ennen kuin edes tavattiin.

Kumma juttu, kun kaikki miehet ei ajattele noin. Meidän lapset syntyi avoliittoon. Mahdollisista testeistä ei etukäteen juteltu, joten en tiennyt miehen kantaa niihin. Lastenvalvoja kysyi mieheltä haluaako hän testit ja mies ilmoitti ettei halua. On varma että on lapsen isä. Eikä ole ikinä, ei edes riidan aikana, epäillyt isyyttään.

Jotkut miehet sitten näköjään vaan luottaa puolisoonsa. Kuinka se on mahdollista, kun sun mukaan miehillä on aina se pieni epäilys? 

Monen noistakin miehistä olisi kannattanut tehdä testi, vaikka luottaa. Joka kymmenes mies kasvattaa tietämättään toisen miehen lasta omanaan.

Arvioiden mukaan n. 4-5% lapsista on väärä isä. Sä ajattelit nyt vähän liioitella ja tuplasit luvun.

Vierailija
107/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluottamuslause. Miehesi ei luota sinuun. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta ihmisen kanssa, joka epäilisi lojaalisuuttani häntä ja yhteistä perhettämme kohtaan.

Tapansa kullakin. Nuo asiat olisi hyvä puhua ennen lapsen tekoa. Entinen avopuolisoni ilmoitti aikoinaan, että KUN hankimme lapsia, niin heille tehdään isyystesti. Lapsia en hänen kanssaan hankkinut. Jos ei luottoa löydy, niin tuollaisen kommentin jälkeen ei sitä löytynyt minultakaan. Ero tuli myöhemmin, osittain liittyen luottamuspulaan. Mies petti, minä en.

Vierailija
108/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa tuo suoritetaan aina, joka tapauksessa. Sillä sadaan selville jos on jotain perinnöllisiä sairauksia isän puolelta jne. Mitä väliä kun kerran tiedät kuka on isä, anna isänkin tietää.

Olisi hyvä saada Suomeenkin.

Tuntuu siltä, että eniten näistä isyystesti asioista suuttuvat ne, joilla ei itselläänkään ole ihan täyttä varmuutta lapsensa isästä..

Taas tämä sama laulu siitä kuinka viaton ihminen ei saa suuttua mistään. Viaton ihminen suostuu mihin vaan koska hänellä ei ole salattavaa. Hän suostuu isyystestiin (koska lapsi on taatusti miehen), eihän siinä ole mitään salattavaa. Ei saa suuttua vaikka luottamusta epäillään. Ei, pitää vaan hymyillä ja antaa muiden epäillä ihan rauhassa. Epäilijän ei tarvi edes perustella eikä todistaa epäilyjään, ei vaan sen tekee viaton ihminen. Hän todistaa kaikille, ettei ole tehnyt mitään. Viattoman ihmisen pitää niellä kaikki vain sen takia ETTEI HÄN OLE TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ.

Jos uskallat suuttua tai olla eri mieltä niin olet syyllinen. Viattomalla ihmisellä ei siis ole oikeutta omaan mielipiteeseen eikä edes omiin tunteisiin. Kiitos vaan tästäkin taas. Mitä muuta mun pitää miehelleni todistaa, antaa sen lukea sähköpostit ym. koska eihän mulla ole mitään salattavaa. 

Ja joo, mun lapset on 100% varmasti mieheni, mä kun en ole muiden miesten kanssa ole ikinä ollut sukupuoliyhteydessä. Ja suuttuisin saatanasti jos toi mies alkais epäillä isyyttään. En minäkään ketään syytä ties mistä ilman perusteita ja epäilystä. Ja odotan muiden kohtelevan mua samalla tavalla.

Vierailija
109/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäluottamuslause. Miehesi ei luota sinuun. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta ihmisen kanssa, joka epäilisi lojaalisuuttani häntä ja yhteistä perhettämme kohtaan.

Tapansa kullakin. Nuo asiat olisi hyvä puhua ennen lapsen tekoa. Entinen avopuolisoni ilmoitti aikoinaan, että KUN hankimme lapsia, niin heille tehdään isyystesti. Lapsia en hänen kanssaan hankkinut. Jos ei luottoa löydy, niin tuollaisen kommentin jälkeen ei sitä löytynyt minultakaan. Ero tuli myöhemmin, osittain liittyen luottamuspulaan. Mies petti, minä en.

Samaa on aika moni muukin ketjussa sanonut. Kuitenkin palstan mukaan kaikenlainen kännyköiden ratsaus, taskujen penkominen, mustasukkainen kiukuttelu miehen menoista, naispuolisten kavereiden kieltäminen, exän kanssa tekemisessä olemisesta skitsoilu ym. on ihan normaalia ja ok.

Vierailija
110/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa on aika moni muukin ketjussa sanonut. Kuitenkin palstan mukaan kaikenlainen kännyköiden ratsaus, taskujen penkominen, mustasukkainen kiukuttelu miehen menoista, naispuolisten kavereiden kieltäminen, exän kanssa tekemisessä olemisesta skitsoilu ym. on ihan normaalia ja ok.

Onko miehetkin tuota mieltä? Veikkaan että aika harva mies antais naisen tutkia kännyn, sähköpostin ym. aina kun vaimo niin haluaa. Suurin osa miehistä kokisi tuon melkoisena epäluottamuslauseena. Varsinkin jos mitään syytä moiseen ei olisi vaan mies olis uskollinen.

Vierailija
111/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin älä yleistä. Mulla ei ole tarvetta vahtia aikuista miestä, hän vastaa viime kädessä itselleen. Jos hänellä on pokkaa pettää, tehkööt niin. Hän myös tietää, että jos sellainen asia tulee ilmi, niin se on ero. Asiasta ei neuvotella. Hän on silloin rikkonut perheemme. Ulkomaan matkoja kavereiden kanssa tai baari-iltoja ei ole kielletty meiltä kummaltakaan mutta meitä onkin kaksi aikuista tässä suhteessa, ei lapsen tasolle jääneitä pikkusieluja.

Vierailija
112/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaatisi testiä mutta jokainen nainen joka valehtelee tarkoituksella lapsen isyydestä pitäisi sterilisoida pysyvästi ja kustantaa miehelle rahallisesti kaikki lapsen elättämiseen käytetyt kustannukset, tuo on alhaisinta mitä parisuhteessa voi tehdä toiselle.

Vierailija
113/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai uusi avaus taas tästä? Eikö eka provo ottanut tuulta siipien alle?

Mikä on eka avaus? Ei ole provo ja ei tässä nyt edes ole mitään skandaalia, mietin vaan että eikö tuo juntti tajua että tuollainen loukkaa.

En minä hypi vieraissa joten tiedän kyllä kuka lapsen isä varmuudella on .

Niinhän se äiti yleensä tietää. En nyt äkkiseltään löytänyt sitä tilastoa, josta käy ilmi kuinka paljon on perheitä, joissa lapsen "isä" ei olekaan biologinen isä. Luku oli tosiaan pelottavan suuri.

Ensimmäisestä lapsesta 5%, toisesta ~20%, kolmannesta 10%.

Näin siis Haartmanninkadulla, ainakin parikymmentä vuotta jo.

Vierailija
114/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans isi meinas lähteä isyystestiä tekemään, jos pojalla on siniset silmät. Selitin, että kaikilla lapsilla on syntyessään sinertävät silmät. Meillä molemmilla siis ruskeat silmät. Vitsinä varmaan sanoi, mutta minä siinä hormooneissani loukkaannuin. Sanoin kyllä, että senkus menet tekemään. Nyt poika 1,5 vuotias ja silmät ovat ruskeat.

Vierailija
115/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa tuo suoritetaan aina, joka tapauksessa. Sillä sadaan selville jos on jotain perinnöllisiä sairauksia isän puolelta jne. Mitä väliä kun kerran tiedät kuka on isä, anna isänkin tietää.

Kun täällä tehdään tutkimus perinnöllisten tautien takia, isyys-huijauksesta ei kerrota isälle ellei hän ymmärrä kysyä.

Vierailija
116/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään aika turha olettaa, että mies osaisi asettua kenenkään muun asemaan, kuin omaansa... Kyllähän siitä koituu seuraamuksia, vaikkei velvollisuuksia suoraan. Naisen lapset joutuvat jakamaan perinnön jonkun muun kanssa, heillä on puolisisarus, josta he eivät ehkä tiedä ennen isän kuolemaa jos sittenkään. Pahimmassa tapauksessa vaikka päätyvät suhteeseen puolisisaruksensa kanssa. Naisen lapsenlapset voivat olla vaikka vammaisia tämän seurauksena.

Niin lapset saa pienemmän perinnön, ja uhri on.... äiti. Tosi yllätys AV:lla.

Vierailija
117/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mun mielestä pitäisi olla valtakunnallinen geenirekisteri. Kun lapsi syntyy, tarkastettaisiin kuka on lapsen biologinen isä. Samalla paljastuisi myös avioliitossa olevien miesten toisen naisen kuin vaimonsa kanssa tekemät lapset. Näin toteutettaisiin aukottomasti ja tasapuolisesti "väärien isien lasten" paljastaminen, eivätkä ruokot salasuhteista syntyneistä menisi yhteiskunnan maksettaviksi.

Geenirekisteri?!Hyi mikä ajatus,eikä yhtään alapeukkua.Oletteko aivan höynäytettäviä,tuota rekisteriähän voisi käyttää vaikka mihin!Luojan kiitos,että ei ole olemassa.

Joo, olisi kätevä myös rikostutkinnassa.

Kyllä,samoin eugeniikassa.

T.se joka asiasta oli kauhuissaan

Myös vakuutusyhtiöt olisivat riemuissaan. Monet työnantajatkin.

Altis jollekin sairaudelle? Ei vakuuteta, ei palkata. Nastaa, etenkin kun julkista terveydenhuoltoa ajetaan pikku hiljaa alas.

Vierailija
118/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin omalta mieheltäni esikoista odottaessa, että haluaako hän isyystestin. Katsoi minua kuin hullua ja kysyi miksi? Toisin kuin täällä jotkut luulevat, monilla pareilla on luottamus kunnossa. 

Uskoisin myös, että joillekin ihmisille on tärkeintä isyys, ei se fakta onko lapsi biologisesti sukua vai ei. Omalle miehelleni oli kuitenkin tärkeää, että lapsi on biologinen eikä esim. adoptoitu, jos mahdollisuus kerran oli.

Helposti höynäytettäviä hyväuskoisia uhreja riittää kyllä. Kuten kynnysmattojakin.

Vierailija
119/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joo, mun lapset on 100% varmasti mieheni, mä kun en ole muiden miesten kanssa ole ikinä ollut sukupuoliyhteydessä. Ja suuttuisin saatanasti jos toi mies alkais epäillä isyyttään. En minäkään ketään syytä ties mistä ilman perusteita ja epäilystä. Ja odotan muiden kohtelevan mua samalla tavalla.

Ootko aivan varma ettei työkaveri nimeltä Jorma tuupannut sua kun olit firman pikkujouluissa valkkarihiprakassa ja suopea?

Vierailija
120/201 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto millaista käytöstä mieheltä. Minä tuossa tilanteessa sekä vaatisin sen testin että nakkaisin jätkän pihalle. Saa ihan varmasti olla isä sille biologiselle lapselleen, mutta ellei todellakin onnistuisi ihmettä tekemään niin se suhde olisi siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä