Mies aikoo ottaa isyystestin*kun se nyt on ilmainenkin* - loukkaannuin
Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.
Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -
Mitäs nyt
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäluottamuslause. Miehesi ei luota sinuun. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta ihmisen kanssa, joka epäilisi lojaalisuuttani häntä ja yhteistä perhettämme kohtaan.
Tapansa kullakin. Nuo asiat olisi hyvä puhua ennen lapsen tekoa. Entinen avopuolisoni ilmoitti aikoinaan, että KUN hankimme lapsia, niin heille tehdään isyystesti. Lapsia en hänen kanssaan hankkinut. Jos ei luottoa löydy, niin tuollaisen kommentin jälkeen ei sitä löytynyt minultakaan. Ero tuli myöhemmin, osittain liittyen luottamuspulaan. Mies petti, minä en.
Samaa on aika moni muukin ketjussa sanonut. Kuitenkin palstan mukaan kaikenlainen kännyköiden ratsaus, taskujen penkominen, mustasukkainen kiukuttelu miehen menoista, naispuolisten kavereiden kieltäminen, exän kanssa tekemisessä olemisesta skitsoilu ym. on ihan normaalia ja ok.
Kuitenkin älä yleistä. Mulla ei ole tarvetta vahtia aikuista miestä, hän vastaa viime kädessä itselleen. Jos hänellä on pokkaa pettää, tehkööt niin. Hän myös tietää, että jos sellainen asia tulee ilmi, niin se on ero. Asiasta ei neuvotella. Hän on silloin rikkonut perheemme. Ulkomaan matkoja kavereiden kanssa tai baari-iltoja ei ole kielletty meiltä kummaltakaan mutta meitä onkin kaksi aikuista tässä suhteessa, ei lapsen tasolle jääneitä pikkusieluja.
Pikkuisen eri kaliberia asiat. Jos mies pettää niin suhde päättyy. Jos nainen pettää ja tulee raskaaksi ja väittää että oma aviomies on isä niin mies menettää kaiken.
Todella kiva huomata 10 vuoden päästä että on elättänyt jonkun paskaista äpärä pentua ja ollut suhteessa joka on täyttä valhetta. Sen jälkeen joutuu elättämään sitä äpärää vielä 8 vuotta vaikka ei halua edes nähdä koko pentua.
Moraali estää minua tekemästä tuollaista. Voin olla monessa asiassa jopa kusipää mutta mulla on kuitenkin selkäranka. Mieheni tietää tämän ja varmaan siksi myös rakastaa minua.
Sori ap tämä kysymykseni, mutta miten teidän suhteenne alkoi? Eihän vaan pettämisestä?
No jossei siinä ole mitään ongelmaa niin teetätte sen. Kyllä minä ainakin voisin teettää niin ei asiassa sitten ole mitään epäselvää, eikä tule koskaan olemaankaan.
Jos olisin mies ja minun naiseni kauheasti vastustaisi tuollaista testiä niin saattaisi sekin melko keljuja tuntemuksia herättää, että mitkä on motiivit..
Toki hyvään parisuhteeseen kuuluu se luottamus puolin ja toisin, mutta jossei ole itse luottamusta pettänyt niin mikä ongelma on näyttää se toiselle varmalla todisteella?
Tosin siinä kohtaa voisi vähän vituttaa, jos testitulos olisi jotenkin virheellinen tai esim. lapsen DNA mutatoitunut niin paljon, ettei mätsäisi puolison dna:n kanssa. Taitaa kyllä olla moinen lähestulkoon mahdottomuus, mutta tuli vain mieleen ajatus, voisko olla mahdollista. :S
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin, miksi tämä asia edes olis yhteiskunnan harteilla? Eikö kahden aikuisen ihmisen pitäis ihan itse hoitaa lastensa isyystutkimukset? Miksi ihmeessä yhteiskunnan rahoja pitäis siihen tuhlata? Missä on ihmisten oma vastuu parisuhteistaan ja lapsistaan? Pitääkö valtion hoitaa ihan kaikki?
Urpo. Eikös se oo helpompaa yks testi kustantaa heti aluks, ettei kukaan voi jälkeenpäin, kun lähteä 10 vuoden päästä yhteiskunnan varoilla setvimään tätä sotkua - ja tosiaan vaatimaan kaikki takasin kyseisen 10 vuoden ajalta?
Myöskin se, mikä täällä on aikasemmin mainittu, että vaikka sinä olisit 120% varma lapsen isästä, isä ei voi olla, ei ilman testejä.
Vierailija kirjoitti:
Tee testi ja kun osoittaa miehen isäksi niin ilmoita että tää oli sitte tässä. Kiitos ja hei. Sitte kellä ois kurjaa...
Tuossa olisi varmaan mahikset että lapsi menisi isälle, on sen verran hätäinen ja psykiatrin analyysia eroperuste naiselta. Eli naisella olisi varmaan kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä ajattelevat, että lapsi on vain kuluerä ja elätettävä ja siksi isyys on varmistettava 100% testein, mutta unohtavat, kuinka paljon lapsi tuo miehen elämään sisältöä ja antaa iloa elämään ja sitä riittää vielä vuosikymmeniä.
Jos todella haluaa lapsen ja sen ilon ja hyvän mitä lapsi tuo tullessaan, on samantekevää kuka on lapsen biologinen vanhempi, sillä rakkaus on rajaton ja sen tietävät adoptiovanhemmat.
Jos ei ole sitä aitoa halua olla vanhempi? Tässä on tilanne esitettynä aloittajan lasien läpi katsottuna. Mies on voinut tehdä lapsen koska se on joku ihanne ja normi tässä yhteiskunnassa ja niin kuuluu tehdä.
Tästä on kysymys . Tosi moni mies ei oikeasti lasta halua, mutta tekevät sen joistain muista syistä, joihin miehet itse osaisivat vastata paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tee sitä, teidän välillä on kaunaa. Mutta koska hän haluaa sen, kauna on jo olemassa. Tee se ja osoita hänet vääräksi, ja sano sitten että nyt olisi jätkä parempi selittää aika hyvin että miksi tämän halusit.
Luottamus on yksi avainasioista suhteessa, ja hän on nyt osoittanut ettei ihan kuitenkaan luota sinuun. Valitan, ei lupaa hyvää, teet sitten testiä tai ei. Hänen puolelta tehty mikä tehty. Toivottavasti ymmärtää mitä hän tuolla viesti sinulle.
Itse eronneena tiedän että ilman kunnioitusta ja luottamusta suhde on tuhoon tuomittu, vaikka sinnittelimme mekin 15 v. Ei risasta saa ehjää yrittämällä
Kuten tuossa äsken sanottiin, on aivan turhaa odottaa että nainen pystyisi näkemään asian miehen näkökulmasta. Joku harva voi järjellä ymmärtää, mutta ei enempää.
Mielestäni asia kannattaa mainita heti alussa, jos lapsista aletaan edes puhua. Että testit tehdään joka kerta ja sillä siisti. Päätös tästä on tehty ennen kuin edes tavattiin.
Kumma juttu, kun kaikki miehet ei ajattele noin. Meidän lapset syntyi avoliittoon. Mahdollisista testeistä ei etukäteen juteltu, joten en tiennyt miehen kantaa niihin. Lastenvalvoja kysyi mieheltä haluaako hän testit ja mies ilmoitti ettei halua. On varma että on lapsen isä. Eikä ole ikinä, ei edes riidan aikana, epäillyt isyyttään.
Jotkut miehet sitten näköjään vaan luottaa puolisoonsa. Kuinka se on mahdollista, kun sun mukaan miehillä on aina se pieni epäilys?
Monen noistakin miehistä olisi kannattanut tehdä testi, vaikka luottaa. Joka kymmenes mies kasvattaa tietämättään toisen miehen lasta omanaan.
Arvioiden mukaan n. 4-5% lapsista on väärä isä. Sä ajattelit nyt vähän liioitella ja tuplasit luvun.
Keskimäärin nainen synnyttää kaksi lasta. Yhdellä miehellä on siis keskimäärin kaksi lasta.
Jos oletetaan, että äpärät keskimäärin osuvat eri perheisiin (nehän ovat naisen"vahinkoja"), olisi tällaisissa äpärälapsiperheissä siis keskimäärin yksi lapsi, jonka juridinen ja biologinen isä on sama henkilö, ja yksi lapsi, jonka juridinen isä ei ole lapsen biologinen isä.
Näin ollen sinun lukujesi mukaan 8-10 %:lla miehistä olisi juridinen lapsi, joka ei ole miehen biologinen lapsi. Minun lukemani arvio oli joka kymmenes eli lukemamme arviot ovat hyvin lähellä toisiaan.
Sanot vastineeksi että sä haluat naimisiin, että hääpäivä on x.x.2016! Ja ilman avioehtoa.
Kun ette näemmä ole naimisissa. Etu jo ihan lapsen vuoksi, olethan lapsen äiti ja mites sitten jos ukko potkaiseekin tyhjää?
Jos mieheni pyytäisi isyystestiä niin minäkin pyytäisin sen jälkeen kaikkien esim naapurustossa raskaana olevan naisen kohdalla isyystestiä aina. Enhän todellakasn salli että minun perheeni rahoja maksetaan jollekin käenpojalle minun selkäni takana.
Mutta aloittaja: miehesi on häiriintynyt. Eihän se ole ihmekään. Jotain on vialla kun on uudella kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Minä suorastaan vaadin että isyystestit tehdään. Minusta miehellä on oikeus tietää 100% varmasti olevansa isä. Mielestäni kaikkien isyys tulisi selvittää automaattisesti.
avoliitto, kolmen äiti
Ok, tähän täytyisi sitten kuulua myös se että niiden lasten isät jotka olivatkin joku muu kuin oletettu, selvitettäisiin myös perinpohjin ja saatettaisiin vastuuseen. Ei vapaaehtoisesti vaan pakolla.
Saattaisi sinunkin lapsillesi löytyä uusia sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni pyytäisi isyystestiä niin minäkin pyytäisin sen jälkeen kaikkien esim naapurustossa raskaana olevan naisen kohdalla isyystestiä aina. Enhän todellakasn salli että minun perheeni rahoja maksetaan jollekin käenpojalle minun selkäni takana.
Mutta aloittaja: miehesi on häiriintynyt. Eihän se ole ihmekään. Jotain on vialla kun on uudella kierroksella.
Naapurin akkojen lapsien isät eivät kuulu sinulle eikä sinulla ole mitään oikeutta niitä saada tietää. Lisäksi miehesi voi helposti käydä siittämässä lapsia vaikkapa naapurikaupungissa.
Lisäksi, ei ole mitään sinun perheesi rahoja vaan on vain sinun rahasi ja miehesi rahat. Miehesi tekee rahoillaan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.
Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.
Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?
Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
Siispä vielä kerran rautalankaversio:
1. Mies haluaa varmistua omasta biologisesta isyydestään.
2. Uskottomuus on tässä tapauksessa täysin toisarvoinen asia.
3. Mies haluaa sitoutua oman biologisen lapsensa isyyteen ja kasvatukseen.
4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.
Juu näin. Joka ikisen lapsen isyys selvitettäisiin aina. Joissain tapauksissa saattaisi vaatia jonkin verran salapoliisityötä. Mutta sitten jokainen lapsen siittänyt mies saatettaisiin aina vastuuseen .
Luulenpa että alkaisi miehiä kiinnostaa ehkäisy entistä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.
Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.
Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?
Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
Siispä vielä kerran rautalankaversio:
1. Mies haluaa varmistua omasta biologisesta isyydestään.
2. Uskottomuus on tässä tapauksessa täysin toisarvoinen asia.
3. Mies haluaa sitoutua oman biologisen lapsensa isyyteen ja kasvatukseen.
4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.
Juu näin. Joka ikisen lapsen isyys selvitettäisiin aina. Joissain tapauksissa saattaisi vaatia jonkin verran salapoliisityötä. Mutta sitten jokainen lapsen siittänyt mies saatettaisiin aina vastuuseen .
Luulenpa että alkaisi miehiä kiinnostaa ehkäisy entistä paremmin.
Kunhan vasalgel/risuq ja pillerit tulevat miehille niin varmasti alkaa kiinnostaa ehkäisy. Siihen pisteeseen asti, että rukoilette miehien siementä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suorastaan vaadin että isyystestit tehdään. Minusta miehellä on oikeus tietää 100% varmasti olevansa isä. Mielestäni kaikkien isyys tulisi selvittää automaattisesti.
avoliitto, kolmen äiti
Ok, tähän täytyisi sitten kuulua myös se että niiden lasten isät jotka olivatkin joku muu kuin oletettu, selvitettäisiin myös perinpohjin ja saatettaisiin vastuuseen. Ei vapaaehtoisesti vaan pakolla.
Saattaisi sinunkin lapsillesi löytyä uusia sisaruksia.
Juuri näin, mutta käytännössä tämä on tietysti mahdotonta, jos äiti ei tiedä mahdollisten isien nimiä tai kieltäytyy kertomasta niitä.
Nykylain mukaan aviomies on juridinen isä, ellei oikeaa biologista isää löydetä. Näin siis siinäkin tapauksessa, että olisi testeillä todistettu ettei aviomies ole biologinen isä. Tätä kun miettii, niin täytyy ihmetellä miten miehet ylipäätään uskaltavat mennä naimisiin.
Antaa sen ottaa. Siinä on muuten hyvä syy avioerolle sitten kun se aika koittaa.
Onhan tuo loukkaava vaatimus.
Vetäisin kyllä herneet nenään ihan kunnolla.
Mies saisi alkaa todistella omaa uskollisuuttaan minulle tuommoisen jälkeen. Ihan jo siitä syystä että pettäjät epäilevät puolisoitaan. En usko että uskollinen mies normaalissa suhteessa haluaa mitään testejä. Jos mies on häntäheikki niin silloin hän saattaa epäillä vaimostaan samaa ja siksi vaatia isyystestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloittaja: miehesi on häiriintynyt. Eihän se ole ihmekään. Jotain on vialla kun on uudella kierroksella.Naapurin akkojen lapsien isät eivät kuulu sinulle eikä sinulla ole mitään oikeutta niitä saada tietää. Lisäksi miehesi voi helposti käydä siittämässä lapsia vaikkapa naapurikaupungissa.
Lisäksi, ei ole mitään sinun perheesi rahoja vaan on vain sinun rahasi ja miehesi rahat. Miehesi tekee rahoillaan mitä haluaa.
Kyllähän se minulle kuuluu jos mies on petollinen ja pettää. Miehiin ei voi koskaan luottaa. Ja kyllä ne on minun rahat vaikka se sinua ärsyttääkin
Tajuatko ollenkaan että aloittajan tapauksessa on aivan yhtä absurdi tilanne kuin jos minä vaatisin testaamaan niiden naapurin vauvojen isyyden mieheni suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäluottamuslause. Miehesi ei luota sinuun. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta ihmisen kanssa, joka epäilisi lojaalisuuttani häntä ja yhteistä perhettämme kohtaan.
Tapansa kullakin. Nuo asiat olisi hyvä puhua ennen lapsen tekoa. Entinen avopuolisoni ilmoitti aikoinaan, että KUN hankimme lapsia, niin heille tehdään isyystesti. Lapsia en hänen kanssaan hankkinut. Jos ei luottoa löydy, niin tuollaisen kommentin jälkeen ei sitä löytynyt minultakaan. Ero tuli myöhemmin, osittain liittyen luottamuspulaan. Mies petti, minä en.
Samaa on aika moni muukin ketjussa sanonut. Kuitenkin palstan mukaan kaikenlainen kännyköiden ratsaus, taskujen penkominen, mustasukkainen kiukuttelu miehen menoista, naispuolisten kavereiden kieltäminen, exän kanssa tekemisessä olemisesta skitsoilu ym. on ihan normaalia ja ok.
Kuitenkin älä yleistä. Mulla ei ole tarvetta vahtia aikuista miestä, hän vastaa viime kädessä itselleen. Jos hänellä on pokkaa pettää, tehkööt niin. Hän myös tietää, että jos sellainen asia tulee ilmi, niin se on ero. Asiasta ei neuvotella. Hän on silloin rikkonut perheemme. Ulkomaan matkoja kavereiden kanssa tai baari-iltoja ei ole kielletty meiltä kummaltakaan mutta meitä onkin kaksi aikuista tässä suhteessa, ei lapsen tasolle jääneitä pikkusieluja.
Pikkuisen eri kaliberia asiat. Jos mies pettää niin suhde päättyy. Jos nainen pettää ja tulee raskaaksi ja väittää että oma aviomies on isä niin mies menettää kaiken.
Todella kiva huomata 10 vuoden päästä että on elättänyt jonkun paskaista äpärä pentua ja ollut suhteessa joka on täyttä valhetta. Sen jälkeen joutuu elättämään sitä äpärää vielä 8 vuotta vaikka ei halua edes nähdä koko pentua.
Jos ei 10 vuodessa ole syntynyt hyvää suhdetta lapseen niin että totuuden paljastuttua alkaisi inhota lasta, niin ei kannata lasta tehdä ollenkaan.
Enkä missään tapauksessa hyväksi valehtelemista sen enempää naiselta kuin mieheltäkään.
Lapsi on kuitenkin syytön ja ellei pysty lapsen asemaan yhtään asettua ei kannata lasta hankkia.
Jos minulle ehdotettaisiin tuollaista, niin tietysti testi tehtäisiin. en kuitenkaan voisi enää elää miehen kanssa, koska hän ei luota siihen että olen luotettava. Luottamuspula kertoisi myös siitä, että mies ei todennäköisesti ole luotettava itse, joten epäluottamus syntyisi minun puolestani miestä kohtaan. Ja koska haluan elää luottamuksen piirissä tai sitten yksin, niin sitten tuo yksinolo olisi vaihtoehto.
Tee testi ja kun osoittaa miehen isäksi niin ilmoita että tää oli sitte tässä. Kiitos ja hei. Sitte kellä ois kurjaa...