Mies aikoo ottaa isyystestin*kun se nyt on ilmainenkin* - loukkaannuin
Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.
Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -
Mitäs nyt
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan mies saisi testinsä, mutta sen jälkeen minä saisin tasaisin väliajoin tarkistaa hänen puhelimensa, ihan luottamuksen takia.
Ettei tarvii sellasen miehen kanssa olla, joka tekee lapsia muille naisille.Kuten jo totesin, on näköjään täysin turha olettaa että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
Tässä on kyse isyydestä, ei uskottomuudesta. Jos miehesi tekee lapsia muiden naisten kanssa, sinulle ei koidu lapsista mitään velvollisuuksia. Jos taas sinä teet lapsia muiden miesten kanssa, miehesi on juridinen isä ja saa kontolleen velvollisuudet toisen miehen lasta kohtaan vuosiksi.
Siinä tapauksessa mies voisi haudata lapsi haaveensa ja isyytensä, sillä perhesuunnittelu lähtee lapsen oikeuksista, ei vanhempien oli sitten mies tai nainen.
Ehkä jonkinlainen laki lisääntymiseen tarvittaisiin biologiselle vanhemmille, ihan samalla tavalla kuin adoptiovanhemmille, kun vanhempien oikeudet monella tuntuvat menevän lapsen edun ja oikeuksien edelle.
Lapsella pitäisi olla oikeus biologiseen isään, tämän perintöön ym. Sinä keskityt nyt liikaa äidin oikeuteen hankkia lapselleen geenit toisaalta ja elättäjä toisaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai uusi avaus taas tästä? Eikö eka provo ottanut tuulta siipien alle?
Mikä on eka avaus? Ei ole provo ja ei tässä nyt edes ole mitään skandaalia, mietin vaan että eikö tuo juntti tajua että tuollainen loukkaa.
En minä hypi vieraissa joten tiedän kyllä kuka lapsen isä varmuudella on .
Kyllähän sinä tiedät että se on sinun lapsi, mutta mies ei voi olla varma. Jos minulle tulisi lapsi, niin varmasti haluaisin asiasta varmuuden. Olisi inhottavaa jos elättäisi toisen miehen lasta omanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä toisaalta ymmärrän miehiä jotka haluaa sen isyystestin vaikka kaikki oliskin suhteessa ns hyvin ja pettämistä ei varsinaisesti tarvi epäillä. Se mies ei kuitenkaan ikinä voi olla 100% varma siitä isyydestä ilman sitä testiä. Ja jos sillä testillä saa mielenrauhan ja varmistuksen sille ettei kasvata toisen miehen lasta niin olkoon. Itse en tosta osais sen kummemmin loukkaantua,jos ei mitään salattavaa ole niin senkun tekee isyystestinsä. Itse varmaan jos olisin mies niin toimisin ihan samoin.
Ohhoh, yllätyin kun nainen kirjoittaa tällaista. Nainenhan voi olla varma siitä että se syntyvä lapsi on oma, mutta mies ei voi olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai uusi avaus taas tästä? Eikö eka provo ottanut tuulta siipien alle?
Mikä on eka avaus? Ei ole provo ja ei tässä nyt edes ole mitään skandaalia, mietin vaan että eikö tuo juntti tajua että tuollainen loukkaa.
Niinhän se äiti yleensä tietää. En nyt äkkiseltään löytänyt sitä tilastoa, josta käy ilmi kuinka paljon on perheitä, joissa lapsen "isä" ei olekaan biologinen isä. Luku oli tosiaan pelottavan suuri.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olis hyvä kun kaikille olis pakolliset isyystestit.
Pitäisi tosiaankin olla ihan lakisääteinen asia tämä, että jokaisen synnytyksen yhteydessä otettaisiin näytteet. Tietysti se olisi kiusallista joillekin petollisille naisille, mutta olisi hyvä, että kukaan mies ei joutuisi elämään valheessa ja luullen vierasta lasta omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvä pakollisuudessa olisi? Monen lapsia haluavan lapsettoman (miehen JA naisen) tapa korjata tilanne vaan revittäisiin julkiseksi - ihan tarpeettomasti...
Minä itse en jäisi suhteeseen miehen kanssa, joka vaatisi isyystestiä. Tämä ei johdu pelkästään siitä, että hänhän siis sanoisi pitävänsä minua huorana - vaikka sekin kyllä olisi hyvä syy häipyä. Tämä johtuu myös siitä, että lähipiirissäni on adoptiolapsia ja biovanhempiensa laiminlyömiä lapsia (nyt jo aikuisia) ja minä en halua elää ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä, että sosiaalinen vanhemmuus miljoona kertaa tärkeämpää kuin biologinen. Jos toinen alkaa heti aluksi vähätellä sitä vanhemmuuden muotoa, jota minä pidän tärkeimpänä, meidän perhe-elämästä ei varmaan voi tulla mitään.
Toivottavasti en ikinä törmää kaltaiseesi naiseen. Eli sinulle olisi OK, jos miehesi tietämättään elättäisi ja kasvattaisi vierasta lasta omanaan.
Kyllä, mun mielestä pitäisi olla valtakunnallinen geenirekisteri. Kun lapsi syntyy, tarkastettaisiin kuka on lapsen biologinen isä. Samalla paljastuisi myös avioliitossa olevien miesten toisen naisen kuin vaimonsa kanssa tekemät lapset. Näin toteutettaisiin aukottomasti ja tasapuolisesti "väärien isien lasten" paljastaminen, eivätkä ruokot salasuhteista syntyneistä menisi yhteiskunnan maksettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan noissa pettämistarinoissa kerrotaan, miten se seksuaalinen kanssakäyminen vain "tapahtui" ihan silleen vahingossa. Jos nytkin on vaan tapahtunut semmonen vahinko ihan huomaamatta.
Joo, se vain tapahtui jotenkin vaikka ei tietenkään ollut tarkoitus. Kadutti kyllä vähän jälkeenpäin niin ajattelin että ei kannata tehdä asiasta pahempaa, niin en sitten kertonut. Ja pitäähän lapsella olla kumpikin vanhempi mukana kuvioissa, äiti ja isä!
Vierailija kirjoitti:
Tokihan mies saisi testinsä, mutta sen jälkeen minä saisin tasaisin väliajoin tarkistaa hänen puhelimensa, ihan luottamuksen takia.
Ettei tarvii sellasen miehen kanssa olla, joka tekee lapsia muille naisille.
Taas on hiekkaa pillussa ja herne nenässä heti :)
Muistakaahan nyt arvon rouvat, että mikäli ollaan avioliitossa ja mies ei olekaan oikea isä, niin hän on elatusvelvollinen. Kahden ensimmäinsen vuoden aikana asia voidaan vielä korjata, mutta sen jälkeen "isällä" ei ole mitään oikeusia.
Ja tilastojen mukaan 10-20% lapsista ei ole väitetyn isän biologisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mun mielestä pitäisi olla valtakunnallinen geenirekisteri. Kun lapsi syntyy, tarkastettaisiin kuka on lapsen biologinen isä. Samalla paljastuisi myös avioliitossa olevien miesten toisen naisen kuin vaimonsa kanssa tekemät lapset. Näin toteutettaisiin aukottomasti ja tasapuolisesti "väärien isien lasten" paljastaminen, eivätkä ruokot salasuhteista syntyneistä menisi yhteiskunnan maksettaviksi.
Juuri näin! Tällainen rekisteri pitäisi ottaa välittömästi käyttöön. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.
Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.
Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?
Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
Siispä vielä kerran rautalankaversio:
1. Mies haluaa varmistua omasta biologisesta isyydestään.
2. Uskottomuus on tässä tapauksessa täysin toisarvoinen asia.
3. Mies haluaa sitoutua oman biologisen lapsensa isyyteen ja kasvatukseen.
4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.
Osaako miehet asettua naisen asemaan tässä asiassa? Naisen korvaan isyystestin vaatiminen kuulostaa nimenomaan epäluottamuslauseelta ja pettämisepäilyltä. Vai miten kuvittelet sen lapsen saavan alkunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei tarvii sellasen miehen kanssa olla, joka tekee lapsia muille naisille.Kuten jo totesin, on näköjään täysin turha olettaa että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
Tässä on kyse isyydestä, ei uskottomuudesta. Jos miehesi tekee lapsia muiden naisten kanssa, sinulle ei koidu lapsista mitään velvollisuuksia. Jos taas sinä teet lapsia muiden miesten kanssa, miehesi on juridinen isä ja saa kontolleen velvollisuudet toisen miehen lasta kohtaan vuosiksi.
Siinä tapauksessa mies voisi haudata lapsi haaveensa ja isyytensä, sillä perhesuunnittelu lähtee lapsen oikeuksista, ei vanhempien oli sitten mies tai nainen.
Ehkä jonkinlainen laki lisääntymiseen tarvittaisiin biologiselle vanhemmille, ihan samalla tavalla kuin adoptiovanhemmille, kun vanhempien oikeudet monella tuntuvat menevän lapsen edun ja oikeuksien edelle.
Olen hyvin tietoinen siitä, että laki ja oikeuskäytäntö tältä osin asettavat miehelle vain velvollisuuksia. Juuri siksi mies ei voi olla liian varovainen näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvä pakollisuudessa olisi? Monen lapsia haluavan lapsettoman (miehen JA naisen) tapa korjata tilanne vaan revittäisiin julkiseksi - ihan tarpeettomasti...
Minä itse en jäisi suhteeseen miehen kanssa, joka vaatisi isyystestiä. Tämä ei johdu pelkästään siitä, että hänhän siis sanoisi pitävänsä minua huorana - vaikka sekin kyllä olisi hyvä syy häipyä. Tämä johtuu myös siitä, että lähipiirissäni on adoptiolapsia ja biovanhempiensa laiminlyömiä lapsia (nyt jo aikuisia) ja minä en halua elää ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä, että sosiaalinen vanhemmuus miljoona kertaa tärkeämpää kuin biologinen. Jos toinen alkaa heti aluksi vähätellä sitä vanhemmuuden muotoa, jota minä pidän tärkeimpänä, meidän perhe-elämästä ei varmaan voi tulla mitään.
Siis logikkasi mukaan miehen nyt vaan pitäisi hyväksyä se ettei hän yllätyksekseen olisikaan lapsen isä? Ja pitäisi jäädä vielä esittämään isää lapselle, jonka olet hankkinut jonkun naapurin Pentin kanssa?
Jos miehellä on hedelmällisyydessä ongelmia, niin korrekti tapa hoitaa asiaa ei ole se, että käyt paneskelemassa jonkun muun kanssa ja esität raskauden alkaneen miehesi aikaansaamana...
Vierailija kirjoitti:
Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.
Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -
Mitäs nyt
Vaadit, että ottaa samalla AIDS-testin :D
Eroaisin, koska miehen kommentti on selkeä epäluottamuslause minua kohtaan.
Monessa maassa tuo suoritetaan aina, joka tapauksessa. Sillä sadaan selville jos on jotain perinnöllisiä sairauksia isän puolelta jne. Mitä väliä kun kerran tiedät kuka on isä, anna isänkin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo isyystesti ratkaisee vain tämän hetkisen tilanteen, mutta miten mies aikoo varmistaa, ettet petä miestä myöhemmin - tutkimalla puhelimesi, lukemalla sähköpostisi, seuraamalla sinua vai pitämällä neljän seinän sisällä, kun mies tarvitsee joka tapauksessa muuta todistusaineistoa, sinun sanasi lisäksi.
Jos olisin ap. niin nyt olisi miettimisen paikka, kun suhteesta puuttuu luottamus.
Ja haluaako mies edes sitoutua isyyteen?
Kuten jo aiemmin totesin, on näköjään täysin turha olettaa, että yksikään nainen osaisi asettua miehen asemaan.
4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.
Osaako miehet asettua naisen asemaan tässä asiassa? Naisen korvaan isyystestin vaatiminen kuulostaa nimenomaan epäluottamuslauseelta ja pettämisepäilyltä. Vai miten kuvittelet sen lapsen saavan alkunsa?
Asioita voi ja kannattaa tehdä varmuuden vuoksi. Käythän sinä mammografiassakin, vaikka et varsinaisesti epäile sairastavasi rintasyöpää.
Tämän takia olisikin hyvä, jos isyystesti olisi automaatio, joka lain perusteella tehtäisiin aina. Tällöin miehen ei tarvitsisi testiä erikseen pyytää eikä nainen voisi siitä loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa tuo suoritetaan aina, joka tapauksessa. Sillä sadaan selville jos on jotain perinnöllisiä sairauksia isän puolelta jne. Mitä väliä kun kerran tiedät kuka on isä, anna isänkin tietää.
Olisi hyvä saada Suomeenkin.
Tuntuu siltä, että eniten näistä isyystesti asioista suuttuvat ne, joilla ei itselläänkään ole ihan täyttä varmuutta lapsensa isästä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin SINÄ tiedät, mutta mies ei voi tietää. Testi antaa rauhan, poistaa viimeisetkin epäilyksen rippeet.
Ihan täyttä roskasakin touhua tuommonen testailu. Ei meidän perheessä ole tullut mieleenkään testailla isyyttä. Siis ihan perusasiat pareilla hukassa jos pitää isyyttäkin epäillä.
4. Mies ei halua sitoutua jonkun toisen miehen biologisen lapsen juridiseen isyyteen ja kasvatukseen.
Kohdat 1 ja 3 ovat mahdollisia isyystestin avulla. Kohdan 4 kaltaisen tilanteen voi välttää isyystestillä. Kohta 2 on samantekevä.