Mies aikoo ottaa isyystestin*kun se nyt on ilmainenkin* - loukkaannuin
Uusperhekuviot, nyt yhteinen vauva ja mitään epäilystä miehen isyydestä ei ole mutta silti haluaa ottaa isyystestin kun se on kerta ilmainen.
Tuntuu epäluottamuslauseelta ja ottaa päähän aika rankasti -
Mitäs nyt
Kommentit (201)
Sen sijaan että otat sen loukkaukset ajattele että se on lapsen edun mukaista. Tulevaisuudessa jos jotain tapahtuu niin ei voi esim isä yrittää luikerrella vastuustaan
En ole miehelle riemastunut tästä sen kummemmin, tulin vain tänne purkamaan ärsytystä. Varmasti on tarvetta vielä vakavalle keskustelulle luottamuksesta parisuhteessa.
(ap)
Siis sinulla ei ole epäilystä isästä. Mies ei voi tietää kenen kanssa olet telminyt. Fiksu mies pelaa varman päälle.
Vierailija kirjoitti:
En minä hypi vieraissa joten tiedän kyllä kuka lapsen isä varmuudella on .
Niin SINÄ tiedät, mutta mies ei voi tietää. Testi antaa rauhan, poistaa viimeisetkin epäilyksen rippeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olis hyvä kun kaikille olis pakolliset isyystestit.
Minusta taas isyystestin vaativat voisi maksaa ihan itse kalliit testit, eikä maksattaa niitä veronmaksajilla ja viedä kallista aikaa pois terveydenhoidosta, joka on pois niiltä, jotka sairauden takia tarvitsevat hoitoa.
Samaa mieltä. Ja sama pätee lapsettomuushoitoihin. Yhteiskunnan pitää kustantaa vain sairauksien ja vammojen hoito.
Ymmärrän ap. mies on kylvänyt epäilyksen siemenen, eikä tuon jälkeen suhde koskaan voi palata entiselleen. Jotakin on mennyt peruuttomasti rikki.
Lapsettomana on vaikea ymmärtää ap. tilannetta, jos mies on halunnut lasta.
Aikoinaan mieheni kertoi, kun hän erosi x-puolisostaan pettämisen takia, niin hänen kaverinsa oli kertonut, ettei hän ole nuorimman lapsen isä, mutta tieto miehelleni oli toisarvoinen, koska lapsi oli syntynyt avioliiton aikana ja mies oli ollut lapsen elämässä syntymästään lähtien ja lapsi piti häntä ainoana oikeana isänään ja oli tuottanut niin paljon iloa ja hyvää mieheni elämään, lapsen etu meni hänen itsekkäiden epäilyksien edelle, eikä ole katunut ratkaisua päivääkään.
Ja ap. tapauksessa herää kysymys miten paljon mies on loppujen lopuksi sitoutunut isyyteen, kun hän on kylvänyt jo epäilyksen siemenen tai kuinka paljon hän pystyisi pyyteettömästi rakastamaan adoptiolasta tai ap. lapsia edellisestä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulla ei ole epäilystä isästä. Mies ei voi tietää kenen kanssa olet telminyt. Fiksu mies pelaa varman päälle.
Jos ja kun mies varmistuu isäksi saako mies varmuuden siitä että nainen ei olisi kenenkään muun kanssa telminyt. Luulisi että miehelläkin on varmuus siitä että täysin mahdollista on että hän on isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä hypi vieraissa joten tiedän kyllä kuka lapsen isä varmuudella on .
Niin SINÄ tiedät, mutta mies ei voi tietää. Testi antaa rauhan, poistaa viimeisetkin epäilyksen rippeet.
Jos mies kuvittelee, että vaimo on h***, niin ei se isyystesti tätä epäilystä poista. Se kertoo vain, että lapsi ehkä sai alkunsa hänen kanssaan.
Se, mitä isä VOI varmuudella tietää, mitä lasta hän on rakastanut, hoitanut ja kasvattanut, mille on arvonsa siirtänyt. Ja tämän hän tietää yhtä suurella varmuudella kuin äitikin - jos siis on hoitanut ja kasvattanut sitä lasta tai edes aikoo tehdä niin. Eri juttu ehkä jos aikoo maata sohvalla kun äiti hoitaa kasvatuksen.
Ihan hulluja nämä vastaajat, joiden mielestä tuommoinen on eron paikka. Kannattaisiko ennen sitä lapsen alulle pistämistä miettiä, kumpi on tärkeämpää, ehjä perhe lapsella vai yksi testi.
Joo joo, luottamuksestahan siinä on kysymys. No niin totisesti onkin, molempiin suuntiin.
Voin olla hyvin väärässä, mutta onko miehesi niitä hemmoja jotka ottavat kaikkea kerta "kun saa ilmaiseksi", välittämättä tarpeesta?
Isäni aikoinaan suostutteli minut hankkimaan täysin tarpeettoman traktorikortin, koska sen sai käytännössä ilmaiseksi mopokortin sivussa.
Ei saata olla mitään epäilystä, miehesi on vain pihi :D
Tuo on aika selkeä epäluottamuslause vaimoa kohtaan. Jopa pahin mahdollinen. Jos noin vakavasti epäilee vaimonsa käyneen vieraassa sängyssä, voi jopa olla, että mikään isyystesti ei tuota epäilystä poista. Entäs sitten, jos epäilys vaan jatkuu, eihän MIKÄÄN voi todistaa, että pettämistä ei ole tapahtunut, vaikka lapsi olisikin puolison...
Mieheni oli vasta avopuoliso lapsemme syntyessä js vitsaili muutamaan otteeseen että voisi sen testin tehdä. Siihen ohi mennen tokaisin, että ihan vapaasti jos se hänelle on tärkeää. Kyllä minä tiedän mikä vastaus sieltä tulee, mutta jos hän oikeasti epäilee minun pettäneen häntä, niin tehdään testi.
Ei tullut tehtyä testiä.
Myös ollut perheessämme keskustelua, että tuo testillä vitsailu (myös ystävällemme vitsailtiin asiasta) on mielenkiintoinen huumori, sillä avioliitossa olevat ei mitään testaile (useimmiten) ja ei se sormus pettämistä estä.
Ps. On ihan mieheni lapsi ja kyllä siinä raskaana ollessa tuo vitsailu v*tuttaa kun ne hormoonit saa itkemään silmätkin päästä jonkin tyhmän mainoksenkin takia.
Meillä ihan yhteisymmärryksessä päätettiin testi tehdä, päätettuin jo ennen raskautta. Ei ole mikään epäluottamuslause kummaltakaan.. lähipiirissä ollut tapaus, jossa asiasta tapeltu yllättäen vielä 30 vuotta syntymän jälkeen, joten ainakin siltä vältytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teette sen
Tehdään, tehdään kun herra kerta haluaa. Minä vaan mietin että mitäköhän tämä kertoo suhteen tilasta ja siitä mitä miehen päässä oikein liikkuu. Tuntuu törkeältä epäluottamuslauseelta jota en ole ansainnut.
(ap)
Järkevä mies eikä aiheetta. Uusperhe ja olet kinkkinen.
Vieläpä pohdit suhteen tilaa.
Eikun jälleen uusperhe pystyyn. Jospa seuraavalla kerralla lykästäisi jonkun tossun kanssa?
Monet täällä ajattelevat, että lapsi on vain kuluerä ja elätettävä ja siksi isyys on varmistettava 100% testein, mutta unohtavat, kuinka paljon lapsi tuo miehen elämään sisältöä ja antaa iloa elämään ja sitä riittää vielä vuosikymmeniä.
Jos todella haluaa lapsen ja sen ilon ja hyvän mitä lapsi tuo tullessaan, on samantekevää kuka on lapsen biologinen vanhempi, sillä rakkaus on rajaton ja sen tietävät adoptiovanhemmat.
Jos ajattelen että itse olen 100% varma isyydestä ja lapsi on yhdessä suunniteltu. Kyllä tuo keroisi ensisijaisesti isän epävarmuudesta vanhemmuutta kohtaan. Voisipa käydä niin että biologisesta isyydestä huolimatta "isälle" ei tarjoituisi mahdollisuutta vanhemmuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun mies varmistuu isäksi saako mies varmuuden siitä että nainen ei olisi kenenkään muun kanssa telminyt. Luulisi että miehelläkin on varmuus siitä että täysin mahdollista on että hän on isä.
Eihän isyystestit ole 100%, vaan epäilyksen siemen jää edelleen kytemään, jos puolison sanaan ei luota.
AP, jos olet ollut uskollinen niin sinulla ei ole mitään pelättävää.
Hyvähän se on testata, asia on sitten sillä selvä ja
pois päiväjärjedtyksestä.
Mikä tässä nyt niin vaikeeta voi olla.
Herättää epäilyksiä toi sun vänkääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa varmuuden siitä, että on lapsen isä eikä joudu kasvattamaan jonkun toisen siittämää käenpoikasta.
Isyyshän tässä on olennaista eikä naisen oletettu uskottomuus. Tässä on kyse miehen ja lapsen välisestä suhteesta, jonka mies haluaaperustuvan tosiasioille. Lienee turha odottaa, että yksikään nainen osaa asiaa miehen näkökulmasta katsoa.
Minä olisin naisena halunnut, että isyystesti olisi tehty kahden ensimmäisen lapsen osalta, koska olisimme testin saaneet ilmaiseksi, koska ei oltu vielä naimisissa. Mies ei testejä halunnut. Sitä ei kuitenkaan ikinä tiedä mitä riitoja ja epäilyksiä voi tulla joskus tulevaisuudessa jos on parisuhteella menossa huonompi vaihe.
Mies ei tosiaan voi olla 100% varma ja niitä tapauksia, kun on että mies tunnustaa isyyden ja joutuu elättäjäksi vaikkei olisikaan oikea isä. Jos itse olisin mies vaatisin testit. Enkä ole ikinä pettänyt, että kyse ei siitä ole vaan yleisesti tilastoista.