Ammattisi ja nettopalkkasi?
Googlella löytää nopeasti useimpien alojen bruttopalkkoja, mutta kiinnostaisi kovasti mitä erilaisista töistä jää oikeasti käteen!
Kuuluisa joku muu saa kunnian aloittaa, kun omat tuloni jäävät opintotukeen
Kommentit (246)
Turhautunut kirjoitti:
Kaavoittaja, 2700 euroa netto, 4400 euroa brutto. Ylempi korkeakoulututkinto, 15 v. kokemus.
Joskus olen miettinyt, että kannattaisi vaihtaa vähemmän vaativaan tehtävään, jossa bruttopalkka tonnin vähemmän. Käteen jäisi silti melkein sama kuin nyt. Tämä progressiivinen verotus on hanurista.
Sama ala, en ole vielä edes valmistunut arkkitehti mutta netto vain hieman vähemmän kuin sinulla, brutto 3400. Aika kova verotus kyllä :/. Itse olen pohtinut alan vaihtoa koska tämä nykyinen verotus ei juuri kannusta työntekoon ja olisin aivan tyytyväinen pienempään palkkaan jos ei tarvitse olla töissä täyttä viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja, yksi kokemuslisä, yksityinen palvelutalo 1630e, ma-pe päivätyö, ylitöistä ei makseta. Pitää vissiin alkaa siivoojaksi, laitossiivoojatkin tienaa enemmän.
Turha ulista kun paskat on jo housuissa. Palkkataulukot on ihan julkista tavaraa, joten niitä voi siinä vaiheessa selailla kun ammattiaan valitsee. Tässäkin ketjussa huomaa sen kateuden ja katkeruuden hoitohenkilökunnan joukossa ja sen kuinka yli-ihmisinä itseään pitävät. Kätilö marttyyrimaisesti aikoi kaupan kassaksi ja sinä laitossiivoojaksi. Alkakaa, ryhtykää, ruvetkaa... mitä siinä uhootte.
Luksushuora 10 000 - 40 000 käteen kuussa. Venäläiset ja arabit maksavat parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Netto palkkoja just kannattaa verrata sillä ne näyttävään totuuden että miten paljon käteen jää kaikkien verojen ja muiden jälkeen. Brutto ei kerro mitään ellei sitten sitten kerro veroprosenttia ja muut pakollisia maksuja. Näistä huomaa just sen miten sosialismi tasoittaa tuloerot!
Sosialismi on sairautta.
Niinpä, miettikää, kannattaako opiskella luokanopettajaksi, jos raha on ainoa motivaattori.. Alle 2000 e jää käteen..
Maalari 1700 e, koulutus 4,5 vuotta. Aina sama palkka, ei lisiä, vuorotöitä tms.
Tuotepäällikkö, 2750€ ja bonarit päälle.
Assistentti, 2500 e ja veroprosentti 0 %. Aikaisemmin työskentelin metallialalla ja vuositulot olivat 45 000e Brutto.
Miksi ihmeessä joku haluaa tietää NETTOpalkan?
Brysselissä EU-hommissa, 15000€/kk.
Tämä onkin kutsumusammatti isolla K:lla, jota ei kyllä rahan takia kannata tehdä!
Yliopistokoulutettu lastentarhanopettaja. Käteen jää 1600-1700€ kuussa. Vuorohoitopäiväkodissa työskennellessäni tienasin hitusen enempi.
Puutarhuri, 1400 €. Fyysisen työn määrään nähden aivan saatanan pieni palkka.
Vierailija kirjoitti:
Romaani 5000e kuussa
Nyt kiinnostaisi kuulla, mikä romaani noin hyvin tienaa. Itse veikkaan jännitysromaania, rakkausromaani tuskin noin hyvin tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä ja 1600e. Tekisi mieli laittaa kirosana tähän perään.
Mulla 2200 mutta laitan sunkin puolesta että vittu saatana 😈
Lähihoitaja, ilman yövuoroja 1800
Liittynee pankin turvallisuuteen tms, Dansken mobiilipankki ei anna ottaa kuvakaappausta. Enkä ny ajattele tämän olevan niin tärkeää, että viitsisin tietokonetta avata tän takia.
Mut on tää ketju ollut aika silmiäavaava. En tiennyt, että ihmiset viitsivät vaivautua töihin noin pienillä palkoilla. On oikeastaan aikamoinen vääryys tällaiset palkkaerot. Ja esim. hoitajat ja siivoojat tekevät niin paljon ja niin tärkeää työtä, että heidän pitäisi olla palkkakärjessä, eihän tässä maailmassa kukaan voisi elää ilman heitä!
En tiedä, millä ihmeen perusteella palkkoja määritellään. En mitenkään osaisi tulla toimeen muutamalla tonnilla kuukaudessa, täytyy nostaa hattua niille, jotka sen osaavat.