Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko kukaan teetä?

Vierailija
22.07.2026 |

Vaihdoin kahvin teehen kun sairaalassa sitä tarjosivat niin huomasin että on loppujen lopuksi parempaa. Voi juoda illallakin eikä vie yöunia niin kuin kahvi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordqvistin musta Ceylon-tee on hyvää hunajan kanssa ja terveellistä.

Vierailija
2/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon yhden kupin kahvia aamulla. Lopun aikaa juon teetä. Olen kamala snobi teeni suhteen eli en juo sitä oikeastaan muualla kuin kotona ja töissä. Ällöttää pussiteet ja mielestäni on loukkaavaa maksaa useampi euro jostain ällöttävästä Liptonista, Pukkasta tai muusta jätetasonsonnasta, jossa on muovia enemmän kuin laki sallii. Pussiteetä jos juon niin se on silkkipussissa ja lehtiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earl Grey sitruunalla ilman sokeria. Joka päivä.

Vierailija
4/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen = mielellään, missä teeni on? :)

Vierailija
5/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonat britit jatkuvasti, ilmeisesti? En tunne tätä kulttuuria, onko niillä todellakin monta kertaa päivässä "kettle on"? 

Vierailija
6/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon, mutta vain maustamatonta vihreää teetä.

Vierailija
7/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sisältää enemmän piristäviä aineita kuin kahvi. Kuivapainoltaan teelehdissä on enemmän kofeiinia kuin kahvipavuissa. Valmiissa juomassa kahvi on kuitenkin aina vahvempaa.

Itse oli teenjuoja aikuisuuteen asti, ennen kuin aloin vähitellen juoda kahvia. Teetä juon välillä enempi, joskus vähempi, yleensä juon sitä illalla.

Vierailija
8/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon yhden kupin kahvia aamulla. Lopun aikaa juon teetä. Olen kamala snobi teeni suhteen eli en juo sitä oikeastaan muualla kuin kotona ja töissä. Ällöttää pussiteet ja mielestäni on loukkaavaa maksaa useampi euro jostain ällöttävästä Liptonista, Pukkasta tai muusta jätetasonsonnasta, jossa on muovia enemmän kuin laki sallii. Pussiteetä jos juon niin se on silkkipussissa ja lehtiä. 

Lipton on suomessa halpaa verrattuna joitain muita maita

Lipton on teen keinottelu menetelmä

Oikea teetä ei keinotella, sitä haudutetaan, kaadetaan ja juodaan, tekemällä teelehtiä.

Teenjuoja kasvattaa parempaa teetä kuin kahvin juoja, kahvin juoja on niin pässi että se yrittäisi kasvattaa teestä kahvia

Vierailija
9/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee antaa tasaisemman ja pidempikestoisen vireystilan ilman kahvin äkillisiä piikkejä ja laskuja. Tee sisältää L-teaniini-nimistä aminohappoa, joka yhdessä kofeiinin kanssa edistää rentoutunutta mutta keskittynyttä tilaa. Tee on myös vatsalle hellävaraisempi kuin kahvi.

Vierailija
10/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä   kiitos.   maidon kera.   tee värjää kupit ja hampaat pahoin,  mutta myös  makumieltymysten vuoksi   maidolla.

joskus jotain marjateetä kuten mustaherukkateetä.

näiden kanssa ei syötävää- vaan sellaisenaan.

esim- mansikkakakku nyt ei sovi kuin kahvin seuraksi.

raskaana oleville kahvi ja omenantuoksu tekevät  pahaa.

kahvi suojaa jossain määrin maksaasi mm.

kahvintuoksulla on merkitystä mm kaupanteolla- asunto- sekä autokaupat esim.

hyvää teehetkeä  sinulle.

Vierailija
11/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia saa kofeiinittomana

Vierailija
12/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on terveellistä.

Vierailija
13/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

liki joka ilta teen kannullisen vihreää teetä.

Vierailija
14/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon teetä ja kahvia.

Vierailija
15/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sisältää enemmän piristäviä aineita kuin kahvi. Kuivapainoltaan teelehdissä on enemmän kofeiinia kuin kahvipavuissa. Valmiissa juomassa kahvi on kuitenkin aina vahvempaa.

Itse oli teenjuoja aikuisuuteen asti, ennen kuin aloin vähitellen juoda kahvia. Teetä juon välillä enempi, joskus vähempi, yleensä juon sitä illalla.

Et ole ilmeisesti juonut puerhia kun teessäsi on kahvia, lipton on puerhia eikä teetä jos ruvetaan tasapainoisemmaksi ihmisiksi

Puerhissa ei ole lainkaan kofeiiniä, puerhissa on L-teaniiniä

Vierailija
16/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinipitoiset juomat illalla saattavat sotkea herkkien ihmisten yöunen. Aina ei tule ajatelleeksi, että myös kaakaossa ja teessä on vaihtelevasti kofeiinia.

Vierailija
17/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooibos-teessä ja muissa yrttijuomissa ei ole kofeiinia

Vierailija
18/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinipitoiset juomat illalla saattavat sotkea herkkien ihmisten yöunen. Aina ei tule ajatelleeksi, että myös kaakaossa ja teessä on vaihtelevasti kofeiinia.

Mitä me tästä opittiin kun aiheena oli, on ja tulee olemaan teenjuontii?

Oikea teenjuoja sanoo, kuten minä, sitä että hauduta 5aikaan vihreää teetä niin illalla saat kofeiinitonta teetä kun haudutat samoja teelehtiä, 

Suomalaisilla on joku kahvi mania, koko ajan kofeiiini kofeiini ja kofeiini, mitä oikein pienenpienokaista haluatte opettaa?

Pitääkö riisistä nyt tehdä pastaa koska on myös riisinuudeleita?

Voi vit-tu ihmisten kysyntä on kookospalmujen tasolla, sitä on mitä tilaa, kiitos kaikille suomalaisille kauramaidosta ja margariinistä

Vierailija
19/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs saisi sellaisen "aidon" kello viiden teen? Etelä-Suomessa? 

Vierailija
20/22 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulen, että joku saattaa juoda teetä, mutten ole aivan varma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme