Ammattisi ja nettopalkkasi?
Googlella löytää nopeasti useimpien alojen bruttopalkkoja, mutta kiinnostaisi kovasti mitä erilaisista töistä jää oikeasti käteen!
Kuuluisa joku muu saa kunnian aloittaa, kun omat tuloni jäävät opintotukeen
Kommentit (246)
3800 käteen/kk, paperiduunari. Vuorotyö.
Tradenomi joka sanoit tienaavasi 2100, mikä on suuntautumisesi? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettotulojen vertailussa ei ole kyllä mitään järkeä ainakaan ilman bruttoa lähtökohtana, koska jokaisella on erilainen tuloverotus mihin vaikuttaa mm. asuinpaikka, huollettavien lasten määrä, työmatkakulut, asunto- ja opintolainavähennykset, jne jne.
Vastataan nyt kuitenkin:D
Minä saan käteen n. 3000 € ja ammattini on lakimies.
Ei huollettavien lasten lukumäärä vaikuta tuloverotukseen.
Joskus ammoin vaikutti. Monet vanhat ihmiset muistelevat sitä. Nykyään valtiovallan tavoitteena on suomalaiskysymyksen lopullinen ratkaisu, joten enää ei lapsivähennyksiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkäri jonkun verran päivystän (1-2x/kk), nettona jää käteen n. 3600€/kk, veroa ja muita maksuja menee 37%
Onko muka oikeasti tk-lääkärillä noin huono palkka? Aioin vaihtaa alaa ja pyrkiä lääkikseen näin vanhuksena.. mutta jos palkkataso on tuo, niin enpä taida. Koska en varmaan lähtisi erikoistumaan, vaan jäisin "rivilääkäriksi". Oletko siis jo valmistunut? Onko tuo normaali palkka tk:ssa?
Ohis 3600 nettona on todella hyvä palkka. Missä työssä kuvittelisit saavasi vastaavan summan käteen verojen jälkeen? Tosin 2 päivystystä kuussa on varmasti rankkaa.
No, vastasin jo tähän ketjuun ja tienaan tuplasti ton. Ja vielä etuuksina ym. pari tonnia siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole näköjään ihmeellisiä palkkoja hyvin koulutetuillakaan! Monella jää vain muutama satanen enemmän kuin mulla ja mä oon vain tradenomi. Itse olen toimistosihteeri ja käteen jää 2100. Ja tämän helpompaa työtä saa etsiä.
Mulla on ihan sama palkka ja nimike. En tosin sanoisi omia tehtäviäni helpoimmiksi, vaikka toki osan osaisi tehdä simpanssikin (mutta jostain syystä ei meidän toimiston toinen sihteeri).
TOSI ON kirjoitti:
Paskanpuhuja 10 000 eur
10 237,67€ jos tarkkoja ollaan. Mobiilipankista ei pysty ottamaan kuvakaappausta, niin jää nyt todistamatta tämä asia.
Kokki n. 60% työajalla 1100e. Kolmivuorotyö.
Projektikoordinaattori julkisen puolen monikulttuurisuushankkeessa, käteen jää n. 3300€. Ylempi korkeakoulututkinto Tampereen yliopistosta.
Seurakunnan diakoniatyöntekijä. Kirkon työsopimuksen mukaisesti ei makseta iltatyö- eikä viikonlopputyöstä lisiä, vaikka niitä tulee useamman kerran kuukaudessa. Netto 1700 euroa.
Pikaruoka, käteen jää n.2000€ .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto palkkoja just kannattaa verrata sillä ne näyttävään totuuden että miten paljon käteen jää kaikkien verojen ja muiden jälkeen. Brutto ei kerro mitään ellei sitten sitten kerro veroprosenttia ja muut pakollisia
maksuja. Näistä huomaa just sen miten sosialismi tasoittaa tuloerot!Mitä se netto kertoo, ellei kerrota vähennyksiä jne.?
M40
Netto kertoo jut sen mikä jää käteen ja millä eläminen tapahtuu. Ois se niin hienoa kehuskella 10 tonnin palkalla mutta todellisuudessa ei siitä paljon jää!
Sossu lastensuojelussa, 2489,43 maksettiin viimesimmän palkkanauhan mukaan käteen.
Paljonko jää käteen kaikkien menojen jälkeen? Vois lähteä Norjaan!
Analyytikko, viime vuoden netto noin 53 000. Bonukset iso osa palkitsemista, siksi kk-palkka ei anna kuvaa todellisesta ansiotasosta.