Te äo yli 135
Näyttää siltä, että täällä on ainakin muutama ihan oikeasti tuon maagisen rajan ylittävä. Mulla ois pari kysymystä.. Onko sinulla sellaista ongelmaa, että olet jatkuvasti niin uppoutunut ajatuksiisi tai johonkin kiinnostavaan asiaan, että kaikki "hommat" jää tekemättä? Hommat kuten työ, kotityöt, asioiden hoito jne. Pystytkö ottamaan vakavasti itseäsi selvästi vähemmän älykkäät ihmiset? Koetko vaikeaksi kommunikoida heidän kanssa? Tunnetko olosi yksinäiseksi? ( Siitäkin huolimatta, vaikka olisi kavereita, ihmisten keskuudessa jne? ) Oletko löytänyt toista ihmistä, jonka koet täysin ymmärtävän sinua?
Kommentit (591)
Mensan testit on ihan hepposia. Pikkulapsi ne läpäisee.
Ei sillä mitään älykkyyttä mitata.
Turha edes liittyä sinne. Kun testin läpäisee
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ei läpäise.
Kyllä mitataan.
Riippuu mistä tykkää, makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtään huolestuta kun sinä et niitä läpäise mutta pikkulapsi kyllä?
1. Uppoudun kyllä toisinaan. En myöskään koe niitä odottavia asioita niin tärkeäksi kuin ehkä kuuluisi.
2. On persoonasta kiinni kenen kanssa viihdyn. Yhtenevä, rajaton huumori on tärkeää. Turhaudun, jos joudun olemaan liian kauan heik kolahjaisen seurassa. Sääli, että toinen lapsistani on tällainen eikä meillä muutenkaan ole yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Sääli nimenomaan lapseni kannalta, itse en ole säälin arvoinen. Pyrin olemaan kiinnostunut hänen kiinnostuksistaan ja hoidan vanhemmuuteni, mutta onhan se ikävää, että elämme pään sisäisesti aivan eri maailmoissa.
3. Tunnen oloni yksinäiseksi, koska en löydä turvallista parisuhdetta. Kärjistetysti sanoen voisin elää lopun elämääni ilman kavereita ja muita sosiaalisia kontakteja (pois lukien lapseni) tuntematta oloani yksinäiseksi, jos minulla olisi kumppani johon voisin luottaa. En toki ilman muita kontakteja halua elää, mutta yksinäisyyden tunteeni johtuu vain kumppanin puutteesta.
4. Olen löytänyt ystävän joka ymmärtää minua. Ei ole itseni kopio, mikä on vain hyvä asia.
On se hienoa, kun älykkäät kilvan kertovat arkiaskareiden hoitamisen hankaluudesta. Hyvä te.
Olen keskivertoa terävämpi ja hoidan siitä huolimatta arjen velvoitteet, sosiaalisen kanssakäymisen ja ylimääräiset haasteet. Omille ajatuksillekin jää näistä huolimatta aikaa ihan kylliksi.
Tehkäääpä perässä.
En tiedä IQ;ni, mutta olen riittävän fiksu ymmärtääkseni, että älykkyysosamäärä ja älykkyys ovat eri käsitteitä. Mitä on älykkyys, on se peruskysymys, jota jokaisen älykkään ihmisen kannattaisi miettiä syvällisemminkin.
Minulle älykkyys on sitä, että ymmärrän kokonaisuuden, ja että olen psykofyysinen kokonaisuus itsessään osana suurempaa aineellista kokonaisuutta.
Operatiivinen kriteeri älykkyydelle voisi olla se, että ymmärtää itsensä, Mutta jotta voi ymmärtää itsensä täytyy ymmärtää asiat ja ilmiöt, jotka muodostavat kokonaisuuden.
Usein turhaudun kahvitauko keskusteluun, ihmiset jaarittelevat joutavia ja jotain itsestään selvää asiaa pähkäillään kauan ja moneen kertaan.
En avaa suutani, ja jos joskus puhun, mun täytyy sopeuttaa puheeni ja aiheeni muiden tasolle. Pakko siis peesata. Peesausta pidetään älykkään ihmisen ominaisuutena.
En ole mikään huippuälykäs; ja älykkyyttäni ei ole testattu millään nettitestillä, vaan psykologin toimesta.
Joskus turhauttaa ihmisten toiminta. Täällä jotkut pärjää puhtaalla onnella tai ohjauksessa. Yhteiskunnan toiminnot on ollut pakko suunnitella tyhmimmän mukaan.
Voi että kun olisin halunnut kertoa jotain mutta kun äo:ni on vain 130.
Mensan älykkyys ei ole viisautta. Vuosien (40 v aviossa) kokemuksella voin vakuuttaa. Näin se valitettavasti on, vaikka olen nähnyt miespuolisen mensalaisen yrittävän imettääkin paremmin mitä vaimonsa!
Minulla oli 167 mutta omaan autistisia piirteitä millä ei tee mitää elämässä...mieluummin olisin 85 osamääräinen älykääpiö joka saisi luultavasti myös pesää
kukamuumuka kirjoitti:
Sama mun ÄO on 135, ja pitäsi olla yli 135
kukamuumuka kirjoitti:
Heh :D Kerro vaan.
davinski kirjoitti:
Minulla oli 167 mutta omaan autistisia piirteitä millä ei tee mitää elämässä...mieluummin olisin 85 osamääräinen älykääpiö joka saisi luultavasti myös pesää
Se on kyllä harvinaisen totta, että mitä korkeampi äo, sitä vaikeampaa on elää normaalia elämää. Itselläni on äo 150. Aviomies löytyy, joitain ystäviä löytyy, mutta perusarki tuntuu mahdottoman tylsältä ja raskaalta. Elän paljon pääni sisällä.
"Minulla oli 167 mutta omaan autistisia piirteitä millä ei tee mitää elämässä...mieluummin olisin 85 osamääräinen älykääpiö joka saisi luultavasti myös pesää"
Sun ÄO on 142
"Se on kyllä harvinaisen totta, että mitä korkeampi äo, sitä vaikeampaa on elää normaalia elämää. Itselläni on äo 150. Aviomies löytyy, joitain ystäviä löytyy, mutta perusarki tuntuu mahdottoman tylsältä ja raskaalta. Elän paljon pääni sisällä."
Sun ÄO on 131
.
T: 135
ÄO 139 kirjoitti:
Onko sinulla sellaista ongelmaa, että olet jatkuvasti niin uppoutunut ajatuksiisi tai johonkin kiinnostavaan asiaan, että kaikki "hommat" jää tekemättä? Hommat kuten työ, kotityöt, asioiden hoito jne.
- Kyllä.Pystytkö ottamaan vakavasti itseäsi selvästi vähemmän älykkäät ihmiset?
- Kyllä.
Koetko vaikeaksi kommunikoida heidän kanssa?
- En.Tunnetko olosi yksinäiseksi? ( Siitäkin huolimatta, vaikka olisi kavereita, ihmisten keskuudessa jne? )
-Kyllä.Oletko löytänyt toista ihmistä, jonka koet täysin ymmärtävän sinua?
- Yhden. Pelästyin sitä kemian määrää, ja pakenin. Elämäni suurin virhe.
Kerrohan älykkö, mikä on tuo "kemia". Tällainen vanha jäärä, jolla on kokemusta vain ihastumisesta, rakastumisesta, halusta, himosta, intohimosta, kiihkosta, samalla eroottisella ja älyllisellä taajuudella olemisesta, oppisi mielellään nuorisolaisten käyttämän "kemian" käsitemerkityksen.
Mutta yksikään teistä ei ole sitä osannut määritellä. Ehkä sinä osaat jos kerran Mensan rajat ylität.
Itsehän yllän äo:hon 154.
Vierailija kirjoitti:
ÄO 139 kirjoitti:
Onko sinulla sellaista ongelmaa, että olet jatkuvasti niin uppoutunut ajatuksiisi tai johonkin kiinnostavaan asiaan, että kaikki "hommat" jää tekemättä? Hommat kuten työ, kotityöt, asioiden hoito jne.
- Kyllä.Pystytkö ottamaan vakavasti itseäsi selvästi vähemmän älykkäät ihmiset?
- Kyllä.
Koetko vaikeaksi kommunikoida heidän kanssa?
- En.Tunnetko olosi yksinäiseksi? ( Siitäkin huolimatta, vaikka olisi kavereita, ihmisten keskuudessa jne? )
-Kyllä.Oletko löytänyt toista ihmistä, jonka koet täysin ymmärtävän sinua?
- Yhden. Pelästyin sitä kemian määrää, ja pakenin. Elämäni suurin virhe.Kerrohan älykkö, mikä on tuo "kemia". Tällainen vanha jäärä, jolla on kokemusta vain ihastumisesta, rakastumisesta, halusta, himosta, intohimosta, kiihkosta, samalla eroottisella ja älyllisellä taajuudella olemisesta, oppisi mielellään nuorisolaisten käyttämän "kemian" käsitemerkityksen.
Mutta yksikään teistä ei ole sitä osannut määritellä. Ehkä sinä osaat jos kerran Mensan rajat ylität.
Itsehän yllän äo:hon 154.
Sun ÄO on 134
T: 135
Kerran sain yhen insinöörin suuttumaan kun peittosin sen älykkyydessä. Sen puheista päätelleen joku nappas sitä ja kovaa. Ovat huonoja häviäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran sain yhen insinöörin suuttumaan kun peittosin sen älykkyydessä. Sen puheista päätelleen joku nappas sitä ja kovaa. Ovat huonoja häviäjiä.
Perusinsinööri vastaakin koulutukseltaan hoitsua etten paljoa tuolla kehuisi. T: DI
Juuri siksi en avaakaan suutani ja ala aiheesta kinaamaan. Toki he saavat uskoa mihin uskovat, ei se minulle kuulu.
Itse uskon enimmäkseen sellaisiin asioihin, joihin on mielestäni jollain lailla rationaalista uskoa. Kukaan ei ole täysin rationaalinen, mutta itse tarvitsen jonkun muun syyn uskoa kuin emotionaalinen vaisto tai toive sitä, että jokin olisi totta.