Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te äo yli 135

Hippotato
03.02.2016 |

Näyttää siltä, että täällä on ainakin muutama ihan oikeasti tuon maagisen rajan ylittävä. Mulla ois pari kysymystä.. Onko sinulla sellaista ongelmaa, että olet jatkuvasti niin uppoutunut ajatuksiisi tai johonkin kiinnostavaan asiaan, että kaikki "hommat" jää tekemättä? Hommat kuten työ, kotityöt, asioiden hoito jne. Pystytkö ottamaan vakavasti itseäsi selvästi vähemmän älykkäät ihmiset? Koetko vaikeaksi kommunikoida heidän kanssa? Tunnetko olosi yksinäiseksi? ( Siitäkin huolimatta, vaikka olisi kavereita, ihmisten keskuudessa jne? ) Oletko löytänyt toista ihmistä, jonka koet täysin ymmärtävän sinua?

Kommentit (591)

Vierailija
321/591 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äö on yli 135 ja saan lähteä Lappiin munkkibaariin levittämään koronaa koska ei korona tartu viisaaseen.se menee pois ajattelemalla.

Vierailija
322/591 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en ymmärtänyt kysymyksiäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/591 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein mensan testin puhelinhaastatteluna ja pääsin mukaan.

Vierailija
324/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, miten teidän älykkäiden mielestä koronakriisi tulisi hoitaa ja mihin arvelette koronatilanteen johtavan?

Vierailija
325/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin testien mukaan olen älykkyydeltäni tuolla tasolla (esim. Mensa) , mutta turrutan mieltäni iltaisin.

Kaverini oli myös tällä tasolla, mutta ei kyennyt työelämään päihderiippuvuuden takia.

Molemmat siis ollaan akateemisia. Tuskin moni älykäs kuitenkaan tekee näin huonoja ratkaisuja.

Vierailija
326/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla, miten teidän älykkäiden mielestä koronakriisi tulisi hoitaa ja mihin arvelette koronatilanteen johtavan?

Olisin tehnyt enemmän suosituksia käyttäytymisestä sekä lisännyt tiedon jakamista, mutta vähemmän pakotuksia ja rajoituksia. Pelottelu on harvoin johtanut hyvään ratkaisuun pidemmällä tähtäimellä.

Vierailija
327/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä varmasti edes vuoteen 2035, kun tekoälyllä tulee olemaan äo yli 21.000.

Sen seurauksia ihniskunta ei pysty edes käsittämään.

Vierailija
328/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja äo on 159, pää tekee kokoajan töitä muttei se estä normiasioiden hoitamista kotona. Toki huomaan toisten käytöksestä kuka on lukenut muutakin kuin aku ankkaa mutten tunne mitään ylivertaisuutta.

Vierailija
329/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei vieraile ainoatakaan yli 135 äö omaavaa henkilöä.

Vierailija
330/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja äo on 159, pää tekee kokoajan töitä muttei se estä normiasioiden hoitamista kotona. Toki huomaan toisten käytöksestä kuka on lukenut muutakin kuin aku ankkaa mutten tunne mitään ylivertaisuutta.

Aku ankassa on muuten hyvää yhteiskuntakritiikkiä paikoitelleen ja nokkelasti yleistettyjä ilmiöitä sekä hauskoja sanamuunnelmia. Ei huonointa lukemista. Toki eri asia huomaako näitä.

Vierailija
331/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla ei vieraile ainoatakaan yli 135 äö omaavaa henkilöä.

Mistä tiedät? Oletko itse kyllin älykäs arvioimaan tämän, mikä kumoaa väitteesi jo itsessään vai se toinen vaihtoehto?

Vierailija
332/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla eivät Mensan äo yli 135 seikkaile.

Vierailija
333/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Joskus sorrun ylimieliseen ajatteluun, enkä voi ottaa vakavasti ihmisiä, jotka kamppailevat mielestäni hyvin yksinkertaisten asioiden eli "ongelmien" kanssa. En myöskään pysty pitämään kovin vakavastiotettavana ihmisiä, jotka uskovat jumalaan, yliluonnollisiin asioihin, horoskooppeihin.

Rupesi huvittamaan tämä. Olen taiteellinen. Olen älykäs -testit ylittävät tuon 35. Olen myöskin mediutiivinen. Vahva intuitioni muistuttaa ellei peräti ole ennaltanäkemistä.

Ei yliluonnolliset asiat ole uskon asioita. Niitä kokee yksi jos toinenkin eikä se ole merkki typeryydestä. Sen kyllä ymmärrän, että se joka ei koskaan ole kokenut mitään voisi näinkin näitä asioita luoda humpuukiksi. Todin taas se aidosti älykäs ihminen näkee kehittyneillä aivoillaan näiden asioiden läpi, tietäen että elämää on maapallon ulkopuolellakin.

Vierailija
334/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrityinen.. lapsenaki kaikki sanoo että etityinen lapsi.varmaan paljo älykämppi ku kukaa ei ymmärä mua. Laitoin tinderiin et tykkään miehist jotka tykkää mun älyy ja kaikki miehet kehuu mite fiksu oon.en oo mitannu mut varmaa joku pieni luku mua älympiä joten nii.....

Vierailija
335/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristikko kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Joskus sorrun ylimieliseen ajatteluun, enkä voi ottaa vakavasti ihmisiä, jotka kamppailevat mielestäni hyvin yksinkertaisten asioiden eli "ongelmien" kanssa. En myöskään pysty pitämään kovin vakavastiotettavana ihmisiä, jotka uskovat jumalaan, yliluonnollisiin asioihin, horoskooppeihin.

Rupesi huvittamaan tämä. Olen taiteellinen. Olen älykäs -testit ylittävät tuon 35. Olen myöskin mediutiivinen. Vahva intuitioni muistuttaa ellei peräti ole ennaltanäkemistä.

Ei yliluonnolliset asiat ole uskon asioita. Niitä kokee yksi jos toinenkin eikä se ole merkki typeryydestä. Sen kyllä ymmärrän, että se joka ei koskaan ole kokenut mitään voisi näinkin näitä asioita luoda humpuukiksi. Todin taas se aidosti älykäs ihminen näkee kehittyneillä aivoillaan näiden asioiden läpi, tietäen että elämää on maapallon ulkopuolellakin.

Pakko myös lisätä tähän, että mun mies on mua huomattavasti älykkäämpi, tai siltä tuntuu, koska hänen älykkyytensä on hyvin matemaattista kun taas omalta osaltani taitoni on avaruudellinen hahmottamiskyky. Onko jo vanha termi?

Turhaudun kuitenkin mieheni älyyn todella nopeasti sillä se on hidas omaani verrattuna. Eli itse tunnistan turhautuvani 'tyhmyyteen' vain jos toinen ei sekunnissa tajua mitä ajattelen tai selitän. Sitä taas ei voi sekoittaa siihen että yleisesti ajattelisin että ihmiset ovat tyhmempiä vaan että joudun odottelemaan monesti että tulen ymmärretyksi. Älykkyyttä on niin monenlaista ja ratkaisumalleja myös. On ollut valtavan hienoa observoida omia ja puolisoni eroja älyn käytössä.

Vierailija
336/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testin hyvä tulos kertoo taidosta ymmärtää ja käsitellä abstrakteja asioita. Älykkyyksiä on kuitenkin monenlaisia ja testissä pärjääminen ei tarkoita, että on älykäs (taitava ymmärtämään ja käsittelemään asioita) joka suunnalta. Joku on matemaattisesti älykäs, joku musiikillisesti älykäs, joku sosiaalisesti älykäs. Täytyy vain hyväksyä, että tässä asiassa olen hyvä ja tässä en. Eihän meistä kaikista ole 8-vuotiaana säveltämään sinfonioita tai laskemaan monimutkaisia laskutoimituksia. Sitten sen hyväksyy. Älä ap ajattele, koska ÄÖ:si on yli perustallaajan ÄÖ:n, että sinun tulisi olla mahdottoman älykäs joka tilanteessa ja ympäristössä. Sillä, ettei pysty keskittymään johonkin asiaan tuskin on mitään tekemistä ÄÖ:si kanssa. Ajattelet vain asioista eri lailla kuin muut. 

Toivottavasti löydät väylän hyödyntää älykkyytesi! Ilman älykkyyttä (ja lahjakkuutta) maailma olisi monin osin paljon köyhempi ja masentavampi paikka.

t. toinen älykkö

Vierailija
337/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Mensan testistä saadulla hyvällä ÄÖ:llä ei ole mitään tekemistä koronakriisin hoitamisen onnistumisessa. Mutta todennäköisimmän skenaarion tilanteen jatkosta voidaan varmasti laskea annettujen lukujen perusteella.

Vähä sama kuin pyytäisi; sä kun tiedät mikä kosketin pianossa on mikäkin, niin sävelläppä uusi menestysbiisi.

Vierailija
338/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse insinööri, Äo 154, tai no 156 enkka, aina yli 150 testeistä. En ole hakenut Mensaan, koska en näe siinä mitään hyötyä. 

Tietyllä tavalla toleranssi oikeasti tyhmien ihmisten kanssa keskusteluun on aika huono, ei jaksa. Samoin sellaisten yksioikoisten musta-valkoinen ajattelun ihmisten kanssa. Itselleni maailma on vaan harmaan eri värejä eikä ole oikeastaan mitään ehdotonta. Toisaalta mielelläni keskustelen monenlaisten ihmisten kanssa, koska minusta on mielenkiintoista yrittää ymmärtää useita erilaisia ajattelumalleja. 

Eniten varmaan se älykkyys näkyy tiettynä helppoutena selvitä erilaisista asioista, mutta myös kaksimielisenä naureskeluna ja sanaleikkeinä. Pilat voi mennä ohi, kun alankin ajatella niihin liittyviä metatasoja. Suoraa vastausta kyllä tai ei on aika hankala saada, vaan mieluummin vastaan jollain perusteella, minulle vaan kaksiulotteisia asioita on hirveän vähän. 

En koe itseäni kovinkaan erilaiseksi, mutta jonkun verran kyllä. Suurinta osaa komedioita en vaan jaksa katsella, enkä ole oikein hyvä hömppäkeskustelussa. Tosiasioista poikkeava argumentaatio ei minua sytytä, vaan mieluummin faktuaalista. Niin, ja tunneälykin on älyä, ei vaan niin helposti mitattavaa.

Vierailija
339/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

153 -> elelen ihan normaalia elämää. Pari poimintaa:

* Tykkään lukea ja analysoida koko ihmiskirjoa ja heidän toimintaansa (mm. foorumit, kuten tämä Vauva)

* Keskustelen mieluusi erilaisten ihmisten kanssa kuunnellen. On olemassa vain mielenkiintoisia tarinoita (joko kokonaisuudessaan tai yksityiskohtia)

* Käyn "normityössä" ja olen tyytyväinen siihen (rutiinit)

* En ole kertonut asiasta (testituloksesta) kenellekään, se ei muille kuulu.

En siis ymmärrä, miksi asiaa välillä pohdiskellaan liikaa. Ihan taviksia tässä kaikki ollaan, vaikka Mensan "palikkatestin" tulos onkin keskivertoa suurempi...

Vierailija
340/591 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Mensan testistä saadulla hyvällä ÄÖ:llä ei ole mitään tekemistä koronakriisin hoitamisen onnistumisessa. Mutta todennäköisimmän skenaarion tilanteen jatkosta voidaan varmasti laskea annettujen lukujen perusteella.

Vähä sama kuin pyytäisi; sä kun tiedät mikä kosketin pianossa on mikäkin, niin sävelläppä uusi menestysbiisi.

Totta. Älykkyydestä on hyötyä siten, että pääsee Mensan jäseneksi. Mensaan liitytään jotta voi sanoa tyhmille ihmisille olevansa jäsen. Mensalainen ei halua osallistua koronan hoitoon, koska ymmärtää sen uhrien olevan tyhmiä ihmisiä.