Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te äo yli 135

Hippotato
03.02.2016 |

Näyttää siltä, että täällä on ainakin muutama ihan oikeasti tuon maagisen rajan ylittävä. Mulla ois pari kysymystä.. Onko sinulla sellaista ongelmaa, että olet jatkuvasti niin uppoutunut ajatuksiisi tai johonkin kiinnostavaan asiaan, että kaikki "hommat" jää tekemättä? Hommat kuten työ, kotityöt, asioiden hoito jne. Pystytkö ottamaan vakavasti itseäsi selvästi vähemmän älykkäät ihmiset? Koetko vaikeaksi kommunikoida heidän kanssa? Tunnetko olosi yksinäiseksi? ( Siitäkin huolimatta, vaikka olisi kavereita, ihmisten keskuudessa jne? ) Oletko löytänyt toista ihmistä, jonka koet täysin ymmärtävän sinua?

Kommentit (591)

Vierailija
281/591 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna lakattiin antamasta numeroa mensan testissä?

Neuropsykologit sitä ei ole koskaan antaneetkaan.  (wais)

Osaisiko joku (psykologi?) kertoa enemmän tästä wais-arvioinnistä, lähinnä että miten suhteutuu Mensan äö-pistemääriin?

Minulla esim. oli psykologin tekenässä wais -testissä "paras" osa-alue erittäin älykkäiden tasolla ja "heikoin" muistaakseni hyvää keskitasoa, muut siltä väliltä. Miten nämä kääntyisivät mensan pisteiksi?

Onko tietoa?

Vierailija
282/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uri Geller kirjoitti:

Älykkyystestit eivät kerro paljoakaan. Niissä on maksimiaika, jossa tehtävistä pitäisi suoriutua. Moni suoriutuisi yhtä hyvin pitemmässä ajassa. Onko se heikompaa älyä, jos hyvä suoritus kestää vähän kauemmin?

Eli enemmän aikaa niin testi sopii myös hHdas Älyisille.😃

On tavallaan totta että on nopea älyisiä ja hidas älyisiä.

Joku tekee esim matikan kokeen 9/10 tehtävää kymmenestä30minuutissa, eikä onnistu viimeisessä vaikka aikaa olisi kuinka. Hidas älyinen saa tehtyä kaikki tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna lakattiin antamasta numeroa mensan testissä?

Neuropsykologit sitä ei ole koskaan antaneetkaan.  (wais)

Osaisiko joku (psykologi?) kertoa enemmän tästä wais-arvioinnistä, lähinnä että miten suhteutuu Mensan äö-pistemääriin?

Minulla esim. oli psykologin tekenässä wais -testissä "paras" osa-alue erittäin älykkäiden tasolla ja "heikoin" muistaakseni hyvää keskitasoa, muut siltä väliltä. Miten nämä kääntyisivät mensan pisteiksi?

Onko tietoa?

Ei niitä aleta vertaileen,ovat kaksi eri asiaa oikeestaan. (jotkut saattaa toki sanoa omia vertailujaan)

Mensa mittaa yhtä lajia ja sillä selvä. 

Vierailija
284/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemikaaliali kirjoitti:

Uri Geller kirjoitti:

Älykkyystestit eivät kerro paljoakaan. Niissä on maksimiaika, jossa tehtävistä pitäisi suoriutua. Moni suoriutuisi yhtä hyvin pitemmässä ajassa. Onko se heikompaa älyä, jos hyvä suoritus kestää vähän kauemmin?

Eli enemmän aikaa niin testi sopii myös hHdas Älyisille.😃

On tavallaan totta että on nopea älyisiä ja hidas älyisiä.

Joku tekee esim matikan kokeen 9/10 tehtävää kymmenestä30minuutissa, eikä onnistu viimeisessä vaikka aikaa olisi kuinka. Hidas älyinen saa tehtyä kaikki tunnissa.

Se nopeus on älykkyyttä myös, hermot pysyy kurissa vaikka aika tikittää ja ajatus juoksee hyvin.

Vierailija
285/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyn arvioimaan iq:n pään koon ja muodon mukaan. Pään koolla ja aivojen koolla on korrelaatio. Tästä on jo nykyään konsensus. Kts suuri meta-analyysi Iso-Britaniasta, jotain 500 000 tyyppiä tutkittu 30 vuoden aikana. Se toistaa samaa 0,4:ää eli n. 10 %:n vaikutusta pisteisiin. Poikkeuksia aivojen koosta ja älykkyydestä on toki, paljonkin. Suuri aivovolyymi- tai reservi suojaa myös Alzheimer-taudilta.

Ai jaa. Albert Einsteinilla oli kyllä normaalia pienemmät aivot. Käsittääkseni aivopoimujen määrä, muoto ja sijainti vaikuttaa huomattavasti enemmän ja se ei näy päälle päin.

Vierailija
286/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin kamppailla "vain" 130 älykkyysosamäärällä puupäiden joukossa 22 vuotta. Sitten luovutin. Typerykset ovat aina suositumpia, tykätympiä ja saavat enemmän t*ssua. Laskin tasoni alas, ja aloin esittää tyhmempää kuin olenkaan, ja johan alkoi tapahtua.

Fakta nyt vaan on, että tässä maassa ei enää älyllä pelaa, tunteet ovat "se juttu" joka asiassa. Aikoinaan se oli jokseenkin stressaavaa, mutta näin nelikymppisenä sitä ei jaksa enää stressata. Heitän paskaa läppää ja teen minimin, jotta saan rahaa ja pääsen pukille. Ei täällä kannata tehdä yhtään ekstraa tai puhua mistään vakavammasta, koska joku aina loukkaantuu, tai vielä pahempaa, pitää sinua outona.

En yhtään ihmettele, että tässä maassa persujen suosio on korkealla.

Vierailija
287/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 kirjoitti:

Lainattua: ”en myöskään pysty pitämään kovin vakavastiotettavana ihmisiä, jotka uskovat jumalaan, yliluonnollisiin asioihin, horoskooppeihin, "tuuriin" jne.”

Jumala ei kuulu tuohon lueteltuun joukkoon.

Usko, jos se olisi itsestäänselvyys”tieteen todistama” EI olisi enää uskoa, vaan itsestäänselvyys ja valintakysymys siitä haluatko ikuiseen kadotukseen vain ikuisen elämän....

Raamattu varoittaa juuri lopun ajoista jossa ihmiset ovat mielessään saavuttaneet niin suuren älykkyden, että korottavat itsensä ”Jumalaksi” tämän yläpuolelle....

Toki älykkö on voi olla huonolla itsetunnolla varustettu, ja juuri siksi kieltää koko raamatun, lapsena pilkattu.

Mitä äö-testeihin tulee, siellä on paljon muisti tehtäviä, eli jos sinulla jää helposti kaikki mieleen saat korkeat pisteet.

Oikeastaan tämä on siis ”hyvämuististen kerho”

Itse näen fixuissa ihmisissä paljon muitakin ”mittareita” kuin hyvät tulot, ammatti,yms.

Ystäviä itselläni ei paljoa ole, koska eivät ymmärrä juttujani, ajatukseni menevät usein keskustelun aikana jo kysymättömiin 3: siin kysymyksiin jotka tiedän kysyttävän joka tapauksessa..... tai ajattelen vastaukset jotka tulevat ”tavallisilla” vasta monien lauseiden jälkeen.

Suomalaisten pahin piirre on usein ääretön kateus....

Hupaisan kömpelö kirjoitus ilmeisesti älykkyydeltään keskimääräisen alapuolella olevalta henkilöltä. Naiiveja johtopäätöksiä, väärinkäsityksiä, auktoriteettiuskoa, alkeellisia kirjoitusvirheitä ja lopuksi toteama joka hakee kliseisyydessään vertaistaan.

Niin, et ole älykäs ja sen näkee jo kilometrin päästä. Mutta älä välitä, suuri joukko ihmisiä on ihan kaltaisiasi. Se ei tee sinusta eikä heistä huonoa ihmistä, olette vain ihan tavallisia tallaajia.

Tässä ketjussa olet ihan väärässä seurassa.

Yksikään korkean äö:n omaava fixu henkilö ei kirjoita toisesta tuolla tavalla tänne.

Minä en kirjoittanut yksilötasolla, mutta sinä hyökkäsit suoraa minua kohtaan, joka kertoo kaiken tarvittavan sinusta.

Hyvää uutta vuotta 2021 kaikille!

Vierailija
288/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyn arvioimaan iq:n pään koon ja muodon mukaan. Pään koolla ja aivojen koolla on korrelaatio. Tästä on jo nykyään konsensus. Kts suuri meta-analyysi Iso-Britaniasta, jotain 500 000 tyyppiä tutkittu 30 vuoden aikana. Se toistaa samaa 0,4:ää eli n. 10 %:n vaikutusta pisteisiin. Poikkeuksia aivojen koosta ja älykkyydestä on toki, paljonkin. Suuri aivovolyymi- tai reservi suojaa myös Alzheimer-taudilta.

Ai jaa. Albert Einsteinilla oli kyllä normaalia pienemmät aivot. Käsittääkseni aivopoimujen määrä, muoto ja sijainti vaikuttaa huomattavasti enemmän ja se ei näy päälle päin.

Einstein oli tullivirkailija, joka kopsasi patenttihakemukset ja matemaatikkovaimonsa hoiti loput ts. muotoili teorian. Media vain nosti kyseisen herran jalustalle, joten aivojensa koko voi tosiaan osoittaa asioiden oikean laidan.

Olen tässä pyöritellyt ajatusta huippuälyn ja veriryhmän korrelaatiosta. Rh-negatiivisilla on eri proteiinit ja aminohapot kuin Rh-positiivisilla. Kyseessä on aivosolujen aineenvaihduntaankin vaikuttava ominaisuus.

Erot eivät siis rajoitu vain verisolun antigeenin puuttumiseen. Näyttäisi siltä, että sen puuttuminen ei ole satunnainen mutaatio, vaan eroja on lähes kaikissa elimissä. Viidennes ihmisen genomista ohjaa kahta prosenttia geeneistä, jotka koodaavat proteiineja. Tämä Encode-projektin tutkimusta.

Miten on huippuälykkäät, oletteko Rh- vai +?

Vierailija
289/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einstein oli tullivirkailija, joka kopsasi patenttihakemukset ja matemaatikkovaimonsa hoiti loput ts. muotoili teorian. Media vain nosti kyseisen herran jalustalle, joten aivojensa koko voi tosiaan osoittaa asioiden oikean laidan.

Olen tässä pyöritellyt ajatusta huippuälyn ja veriryhmän korrelaatiosta. Rh-negatiivisilla on eri proteiinit ja aminohapot kuin Rh-positiivisilla. Kyseessä on aivosolujen aineenvaihduntaankin vaikuttava ominaisuus.

Erot eivät siis rajoitu vain verisolun antigeenin puuttumiseen. Näyttäisi siltä, että sen puuttuminen ei ole satunnainen mutaatio, vaan eroja on lähes kaikissa elimissä. Viidennes ihmisen genomista ohjaa kahta prosenttia geeneistä, jotka koodaavat proteiineja. Tämä Encode-projektin tutkimusta.

Huhuu, mihin ne nyt hävisivät?

Vierailija
290/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Raili kirjoitti:

Itse olen todistetusti 168 ÄO ja mies on 177 ÄO. Olemme tavallisia ihmisiä jotka käyvät töissä, leipovat sekä käyvät kaupassa

Ja Joulupukki asuu Kilimanjarolla. Tai sitten sun "todistettu" skaala poikkeaa yleensä käytetyistö ÄO-skaaloista.

Aikaisemmin Mensa käytti eri keskihajontaa. Silloin Mensan raja oli 148, ja 168 vastasi nykytestin tulosta 140 (älykkäin 0,2%). Oma tulos huitelee noissa lukemissa myös. Ei ole haitannut. Älykkyys on hyvä renki mutta huono isäntä.

Jotkut valittavat olevansa niin älykkäitä että eivät omaa sosiaalisia taitoja, mutta sehän on vain harjoituksen puutetta. Ei saa juuttua ihailemaan omaa älykkyyttään, vaan panostaa niihin ominaisuuksiin mitä elämässä tarvitaan. "Tyhmemmän" kuunteleminen on älykkäälle vaikeaa. Siihen kannattaa vaan pakottaa itsensä. Se tyhmempi kun toimii viisaammin lähes kaikissa elämäntilanteissa.

Maailmaa ei ole rakennettu yliälykkäille, joten parempi vaan sopeutua toimimaan niiden ehdoilla joiden äo on ylempää keskiluokkaa. Siinä maailmassa korkealle äo:lle löytyy käyttöä kun sen oikein kohdentaa.

Vierailija
291/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einstein oli töissä patenttivirastossa. Sattumoisin siellä samassa paikassa minne suhteellisuusteorioitsija joka samaan aikaan tutki aihetta, vei omat mietintönsä. Tämä ikävä juoru laskeutui jo heidän aikanaan ylleen, muttei viety eteenpäin koska juu talaisuus oli juuri tuhottu Euroopassa. Heiltä oli myös puuttunut älyköt siihen mennessä tieteen saralta. Kannattaa tutkia aihetta.

Einsteinin nuoruus viittasi enemmänkin oppimisvaikeuksia kuin nerouteen.

Suomessa keskiveroäky on yli 100 tätä nykyä. Toki riippuu missä testataan. Jos Vuosaaressa niin keskiäkly siellä mm tietyltä osalta 70.

Vierailija
292/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tabu aihe einsteinista tietyistä syistä. Olen samaa mieltä. Hän ei ollut se oikea nero vaan huijari.

Minulla ÄO 178. Punapäinen, muusikko ja matemaatikko, kuvataiteilija. Veriryhmä O-, aito punapää.

Vierailija
293/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ÄO varmasti huippuluokkaa.Luenhan Vauva-palstaa. Onpas tosi uskottavia trolleja täällä😭Nauramme katketaksemme täällä.Toivoo:Avaruusrakettisuunnittelija ja neurokirugi

Vierailija
294/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Raili kirjoitti:

Itse olen todistetusti 168 ÄO ja mies on 177 ÄO. Olemme tavallisia ihmisiä jotka käyvät töissä, leipovat sekä käyvät kaupassa

Ja Joulupukki asuu Kilimanjarolla. Tai sitten sun "todistettu" skaala poikkeaa yleensä käytetyistö ÄO-skaaloista.

Aikaisemmin Mensa käytti eri keskihajontaa. Silloin Mensan raja oli 148, ja 168 vastasi nykytestin tulosta 140 (älykkäin 0,2%). Oma tulos huitelee noissa lukemissa myös. Ei ole haitannut. Älykkyys on hyvä renki mutta huono isäntä.

Jotkut valittavat olevansa niin älykkäitä että eivät omaa sosiaalisia taitoja, mutta sehän on vain harjoituksen puutetta. Ei saa juuttua ihailemaan omaa älykkyyttään, vaan panostaa niihin ominaisuuksiin mitä elämässä tarvitaan. "Tyhmemmän" kuunteleminen on älykkäälle vaikeaa. Siihen kannattaa vaan pakottaa itsensä. Se tyhmempi kun toimii viisaammin lähes kaikissa elämäntilanteissa.

Maailmaa ei ole rakennettu yliälykkäille, joten parempi vaan sopeutua toimimaan niiden ehdoilla joiden äo on ylempää keskiluokkaa. Siinä maailmassa korkealle äo:lle löytyy käyttöä kun sen oikein kohdentaa.

"Maailmaa ei ole rakennettu yliälykkäille, joten parempi vaan sopeutua toimimaan niiden ehdoilla joiden äo on ylempää keskiluokkaa. Siinä maailmassa korkealle äo:lle löytyy käyttöä kun sen oikein kohdentaa."

Olen kyllä eri mieltä tästä. Tilanne johtaa kuin huomaamatta systeemiväkivaltaan, positiiviseen rasismiin ja sensuuriin.

Vierailija
295/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut ehdottomasti huippuhuippuälykäs.Muut ei vain tajua sitä.Olen tosiasiassa Alepan kassalla,mutta olen kertonut eri palstoilla olevani lääketieteen tohtori.Hiukan hankala olen ja sohvaperunakin kaiken päälle mutta suoritin tohtoritutkinnon vuodessa.

Vierailija
296/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tarhatäti sanoi et musta tulee vielä jotain.Siitä saakka aattelin että olen muita viksumpi.Luin Seuraa ja tein semmoisen nettitestin jossa sain pisteitä 170.Se vahvisti epäilyni.En kyllä saanut lukiota käytyä loppuun koska jotain en ymmärtänyt mutta uskon olevani Suomen älymystöä.Tämä Vauvavoorumi on hyvä kun täällä on tässäkin ketjussa kaltaisiani jotka ymmärtävät erityislaatuisuuteni.kiitos kaikille tuesta että kannattelette tätä ajatustani.voiskohan netistä tilata sellaisen todistuksen jossa olisi tuo 170 oikein raameissa.

Vierailija
297/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on äö ehkä 200 ja minua ihaillaan joka paikassa.teetätin siitä tatskan suoliluun harjaan ja ajattelin vielä toisen laittaa claviculan kohdille koska se ihanasti pilkottaisi helletopin narujen välistä.olen mies mutta tykkään helletopeista,talvellakin.teetätän tatueerauksen kun saan seuraavan sairauseläkkeeni.eläke on pieni kun tuli erästä sairautta ennen pääsin lähtemään vaihtoon Cerniin.olen siis fyysikko tai ehkä vain fil.yo. mutta täällä totta puhuen professori.ei puutu kuin 180 opintopistettä niin olen oikea fyysikko.mahtava tunne olla älykäs.Aaltoja!

Vierailija
298/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut ehdottomasti huippuhuippuälykäs.Muut ei vain tajua sitä.Olen tosiasiassa Alepan kassalla,mutta olen kertonut eri palstoilla olevani lääketieteen tohtori.Hiukan hankala olen ja sohvaperunakin kaiken päälle mutta suoritin tohtoritutkinnon vuodessa.

Mulla meni vain 3kk ja dosentuurikin tuli 1 kuukaudessa.Olen ällistyttävän tehokas ja paukuttelen asiat paikoilleen.Muut vaan katsoo suu ammollaan,että jopas pomppas.Terkkuja kaikille sielunsiskoille ja -velipuolille.

Vierailija
299/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin selvittää tätä hieman useammalle yksilölle ennen kuolemaani.  Eipä oikeastaan muu asia kiinnosta.

Vierailija
300/591 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on ihan paras.2-vuotias tytär teki testin ja sai 115 pistettä.Käytämme kaiken vapaa-ajan näihin nettitesteihin ja siitä on tullut kompulsio.Kissaa yritämme saada mukaan myös.Koska olemme huippuälykkäitä luulisin että kissamme on myös