Yli 30 vuotiaat: mitä olette tehneet tullaksenne raskaaksi?
Lisää varteenotettavia vinkkejä kaipaisin ja varmaan niitä moni muukin mielessään pähkäilee. Toivoisin myös hieman tietoa, että miten olet kokenut jonkun tietyn asian vaikuttavan kehossasi. Vaikka toivottua lopputulosta ei vielä olisikaan tapahtunut, niin muutoksia saattaa silti huomata esimerkiksi kuukautiskierrossa tai yleisessä hyvinvoinnissa. Mitään ihmetuotteita en usko olevan olemassa ja kaikki vaikuttaa jokaiseen ihmiseen eri tavoin. Haluaisin siis vain vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia ja keskustelun ei ole millään tavalla tarkoitus olla 100 % factaan ja tieteeseen perustuvaa.
Itse teen seuraavia:
- gelee royale hormonitoimintaa tukemaan. Otan 500 mg x 2 kpl aamulla ja illalla. Pienemmällä 2 kpl päiväannoksella en huomannut mitään vaikutusta, mutta kun lisäsin annostusta 4 kpl päivässä niin muutaman viikon jälkeen huomasin mielialan parantuneen, olen energisempi, ennen kuukautisia pms oireita ei ollut lähes ollenkaan, mutta vastaavasti ovulaation aikoihin oireet ovat aiempaan voimakkaammat.
- foolihappolisä
- greippimehu noin 2 dl päivittäin. Tämän aloitin vasta pari päivää sitten, joten en vaikutuksesta osaa vielä sanoa mitään. Greippimehun sanotaa lisäävän limaneritystä ja näin ollen siis myös ovulaation aikana hedelmällisen liman eritys pitäisi olla voimakkaampaa.
- kevyttä liikuntaa päivittäin, mutta vältän liian kuormittavaa ja kehoa stressaavaa treeniä. Teen salilla kevyitä treenejä muutamia kertoja viikossa ja kävelyllä käyn lähes päivittäin.
- alkoholin ja tupakan olen lopettanut kokonaan.
- olen lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä ja vähentänyt lihansyöntiä. Lihaa syön kyllä edelleen, mutta aiempaa pienempiä annoksia. Kasvisten ja hedelmien syönnin lisääminen alkoi muutaman kuukauden jälkeen näkyä ihossa. Olen vaalea ja talviaikaan ihoni on usein lähes vitivalkoinen. Nyt ihoni on aavistuksen päivettyneen värinen, vaikka aurinkoa ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Uskon tämän johtuvan beetakarotenista, jota on useissa eri kasviksissa.
Kommentit (104)
Söin lyijyä ja tulin raskaaksi.
Aloin ottaa macajauhetta aamuisin aamupalan kanssa. Samassa kuussa sitten tärppäsi. En tiedä oliko sillä osuutta asiaan, mutta monissa maissa sitä myydään parantamaan haluja ja hedelmällisyyttä.
Koko heinäkuu paneskeltiin joka ilta lomalla mökillä rentoutuneena ja elokuussa olin raskaana. Ikää oli 32 vuotta silloin. Oli muuten ihanan kesä!
Olen kuullut samaa, mutta itse olen ilmeisesti sit se poikkeus. 10 vuotta pillereitä ja sit kun jätti pois niin heti paksuna, ei tullut vuotoakaan välissä.