Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 30 vuotiaat: mitä olette tehneet tullaksenne raskaaksi?

sanni
03.02.2016 |

Lisää varteenotettavia vinkkejä kaipaisin ja varmaan niitä moni muukin mielessään pähkäilee. Toivoisin myös hieman tietoa, että miten olet kokenut jonkun tietyn asian vaikuttavan kehossasi. Vaikka toivottua lopputulosta ei vielä olisikaan tapahtunut, niin muutoksia saattaa silti huomata esimerkiksi kuukautiskierrossa tai yleisessä hyvinvoinnissa. Mitään ihmetuotteita en usko olevan olemassa ja kaikki vaikuttaa jokaiseen ihmiseen eri tavoin. Haluaisin siis vain vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia ja keskustelun ei ole millään tavalla tarkoitus olla 100 % factaan ja tieteeseen perustuvaa.

Itse teen seuraavia:

- gelee royale hormonitoimintaa tukemaan. Otan 500 mg x 2 kpl aamulla ja illalla. Pienemmällä 2 kpl päiväannoksella en huomannut mitään vaikutusta, mutta kun lisäsin annostusta 4 kpl päivässä niin muutaman viikon jälkeen huomasin mielialan parantuneen, olen energisempi, ennen kuukautisia pms oireita ei ollut lähes ollenkaan, mutta vastaavasti ovulaation aikoihin oireet ovat aiempaan voimakkaammat.
- foolihappolisä
- greippimehu noin 2 dl päivittäin. Tämän aloitin vasta pari päivää sitten, joten en vaikutuksesta osaa vielä sanoa mitään. Greippimehun sanotaa lisäävän limaneritystä ja näin ollen siis myös ovulaation aikana hedelmällisen liman eritys pitäisi olla voimakkaampaa.
- kevyttä liikuntaa päivittäin, mutta vältän liian kuormittavaa ja kehoa stressaavaa treeniä. Teen salilla kevyitä treenejä muutamia kertoja viikossa ja kävelyllä käyn lähes päivittäin.
- alkoholin ja tupakan olen lopettanut kokonaan.
- olen lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä ja vähentänyt lihansyöntiä. Lihaa syön kyllä edelleen, mutta aiempaa pienempiä annoksia. Kasvisten ja hedelmien syönnin lisääminen alkoi muutaman kuukauden jälkeen näkyä ihossa. Olen vaalea ja talviaikaan ihoni on usein lähes vitivalkoinen. Nyt ihoni on aavistuksen päivettyneen värinen, vaikka aurinkoa ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Uskon tämän johtuvan beetakarotenista, jota on useissa eri kasviksissa.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin pimppaa

Vierailija
42/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laittanu rojut torveen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoliyhdyntä mieheni kanssa, niin että hän laukesi sisääni.

Sama konsti oli käytössä n. 40 vuotta sitten, eipä ole näköjään uutta keksitty sillä saralla : D Terveisin mamma  60 vuotta

Ps. Toivottavasti ap:llä tärppää, täällä olen hengessä mukana ja peukut pystyssä.

Vierailija
44/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi h*elvetti. 30v on ihan perus ikä hankkia lapsia, kuka niitä kersoja nyt parikymppisenä haluais. Ensisynnyttäjien keski-ikä Suomessa on 29-30v välissä, eiköhän suurin osa tule ihan perinteisin mielin raskaaksi :))))))))))))))))

Greippimehullako sä aattelit paksuks tulla? otat nyt ne mehut ihan johonki muualle ku suuhus ;D

Vierailija
45/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isossa osassa on painon pitäminen normaalina ja toisaalta riittävä syöminen. Minun kavereista normaalipainoiset ja hoikat ovat tulleet tosi nopeasti raskaiksi. Sitten ylipainoisilla on kestänyt yli vuoden tai ovat olleet hoidoissa. Onkohan yhteyttä todistettu? Nämä on vain omia havaintoja.

Kun mutu-rintamalle lähdetään, niin mä olen huomannut, että nopeimmin tulevat raskaiksi ne naiset, joilla vyötärö kapea ja lantio leveä. Erityisesti 30-40-vuotiailla on isoja eroja tässä, osa naisista on jo ihan "mummon" muotoisia eli omenavartaloita. Siihen en osaa ottaa kantaa, missä määrin kysymys on elämäntavoista ja missä määrin estrogeenin vaikutuksesta, joka näkyy sekä rasvan kertymisessä että raskautumisessa.

Vierailija
46/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko sulla lähempänä 30 vuotta vai 40 vuotta. Tutkimusten mukaan nimittäin naisen hedelmällisyys ei vielä kauheasti laske noilla vuosilla, mutta hedelmällisten päivien määrä vähenee. Jos siis ikää on yli 35, niin voi olla että sulla on oikeasti vain yksi hedelmällinen päivä kierrossa. Mä tulin 37-vuotiaana toisesta kierrosta raskaaksi kun tämän tajusin (sitä ennen yritetty 10 kk tuloksetta).

Vierailija
47/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää raskautuminen.. jotenkin yhh, tuntuu tosi ahdistavalta ajatukselta. HYI :(

Vierailija
48/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaan ja 30-vuotiaan hedelmällisyydessä ei ole paljon pskaakaan eroa, ihan oikeasti. Tuo on harhaluuloa, turha vääntää penskoja parikymppisenä ja pilata elämä, koska ''10 vuoden päästä en ehkä enää saa!!11'', kolmekymppisenä hedelmällisyys on lähes samaa luokkaa. Hedelmällisenä ikänä hedelmälisyys EI terveellä ihmisellä sen kummemmin laske. 35v iän jälkeen hedelmällisyys lähtee rankkaan laskuun hyvin äkkiä.

Vierailija
49/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin jälkeen jalat ja peppu ylös 15 minuutiksi.

Aroma/vyöhyketerapiaa simuloimaan ja rentouttamaan.

Minäkin suosittelen aromaterapiaa http://pena.dy.fi/savukehinnasto/?id=21&AROMA+Kulta+%28TOPPA%29+

Vierailija
50/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspiriini ohentaa verta-näin parantaa verenkiertoa. Vaikutuksesta raskautumiseen en tiedä.

Greippimehu estää vitamiineja ja lääkkeitä imeytymästä/heikentää niiden tehoja että kannattaa ottaa eri aikaan ne.

Vierailija
51/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan tästä stressin vaikutuksesta, mutta minulla sillä ei ole ollut vaikutusta. Eli kaksi kertaa raskaana, vaikka olen todella murehtiva luonne.

Vierailija
52/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä ekasta tärppäs. Olin ylipainoinen ja 35v. Kannattaa ainakin relata.

Vierailija
53/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lohduttavaa kuulla, että hedelmällisyys laskee enemmän vasta 35. vuotiaana. Olen aiemmin tupakoinut ja nuoruusvuosina myös juhlimista harrastanut ja olen miettinyt miten se voi vaikuttaa nykytilanteeseeni, vaikka muutamat viimevuodet olenkin pistänyt elämäntavat remonttiin ja elän nykypäivänä melko terveellisesti. Nykyään paremmat elämäntavat eivät välttämättä kuitenkaan enää pysty korjaamaan mahdollisesti jo tapahtuneita vaurioita. Toisaalta jokunen täällä on sanonutkin, että on esim. tupakoinut ja tullut silti ongelmitta raskaaksi.

Vierailija
54/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni kirjoitti:

On lohduttavaa kuulla, että hedelmällisyys laskee enemmän vasta 35. vuotiaana. Olen aiemmin tupakoinut ja nuoruusvuosina myös juhlimista harrastanut ja olen miettinyt miten se voi vaikuttaa nykytilanteeseeni, vaikka muutamat viimevuodet olenkin pistänyt elämäntavat remonttiin ja elän nykypäivänä melko terveellisesti. Nykyään paremmat elämäntavat eivät välttämättä kuitenkaan enää pysty korjaamaan mahdollisesti jo tapahtuneita vaurioita. Toisaalta jokunen täällä on sanonutkin, että on esim. tupakoinut ja tullut silti ongelmitta raskaaksi.

Sama homma mulla, nuorempana tuli juhlittua ja poltettua eikä ne elintavat kyllä muutenkaan kovin hyvät olleet. Nyt sitten viitisen vuotta parannellut elintapoja, tupakka ja alkoholi jäi kokonaan 2 vuotta sitten. Raskautta on yritetty kohta vuosi, ei nyt kyllä ihan kalenterin kanssa, mutta säännöllisesti seksiä. Ja ei vaan tärppää, noin 25-vuotiaana tulin sitten raskaaksi kerrasta ja pillereistä huolimatta.

n39

Vierailija
55/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen saamiseen on takuuvarma kikka. Myy pois KAIKKI vauvatavarat, niin johan tärppää.

Vierailija
56/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isossa osassa on painon pitäminen normaalina ja toisaalta riittävä syöminen. Minun kavereista normaalipainoiset ja hoikat ovat tulleet tosi nopeasti raskaiksi. Sitten ylipainoisilla on kestänyt yli vuoden tai ovat olleet hoidoissa. Onkohan yhteyttä todistettu? Nämä on vain omia havaintoja.

Kun mutu-rintamalle lähdetään, niin mä olen huomannut, että nopeimmin tulevat raskaiksi ne naiset, joilla vyötärö kapea ja lantio leveä. Erityisesti 30-40-vuotiailla on isoja eroja tässä, osa naisista on jo ihan "mummon" muotoisia eli omenavartaloita. Siihen en osaa ottaa kantaa, missä määrin kysymys on elämäntavoista ja missä määrin estrogeenin vaikutuksesta, joka näkyy sekä rasvan kertymisessä että raskautumisessa.

Omenavartalo viittaa usein hormonaalisiin häiriöihin, kuten PCOS:n, joka usein vaikeuttaa raskaaksi tulemista.

Vierailija
57/104 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastettu suojaamatonta seksiä tottakai, lisäksi olen syönyt 8kk primoluttia ja nyt clomifenia. Ovis testejä tikutettu niin paljon, etten välittäisi nähdä yhtään liuskaa enää ikinä. Perustutkimukset on tehty ja vastauksia odotellaan ensi viikolla.

Toi greippimehu on ihan satua. Vedin greippejä vaikka kuinka paljon ja kauan, ei mitään vaikutusta limikseen.

Munasarjat ja kohtu toimi ihan hyvin 15 vuotta sitten, en tiedä mikä niihin on nyt tullut :(

14 vuotta söin e pillereitä ja luulin, että kaikki on kunnossa :(

Mikä ihme tässäkin oli alapeukkujen arvoista?

Vierailija
58/104 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttäviä nämä kommentit, "harrasta seksiä, niin tulin itse HETI raskaaksi". No hyvä sinulle, mutta kaikilla - ja itseasiassa isolla osalla pareista - se ei todellakaan käy noin helposti! Miksi, miksi, MIKSI pitää tieten tahtoen tulla näsäviisastelemaan asialliseen kysymykseen, joka voi aloittajalle ja monelle muullekin olla kipeä aihe. 

Kiitos jo etukäteen kaikista alapeukuista. 

Vierailija
59/104 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia kommentteja täällä. Keskiverto raskautuminen tapahtuu noin kuuden kuukauden sisällä. Miehen sperman voisi myös tutkituttaa, niin näkee onko mitään toivoa. Outo kuulemani vinkki on hankkia joku ruisku jolla ruiskuttaa sperma vähän syvemmälle, kun joskus liikkuvuus voi olla huono.Minusta ap:n elämäntavat kuulostaa hyvältä. Siten kun raskautuu niin elimistö joutuu koville, joten on hyvä hoitaa jo etukäteen hyvinvointia.

Vierailija
60/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka naisella on hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi 30v jälkeenkin, niin en silti pitäisi itsestäänselvänä että iällä ei olisi mitään vaikututusta. Munasolut ovat kuitenkin yhtä vanhoja kuin nainen itse, joten kyllä 20-30 vuotiaan munasoluissa on jo 10 vuoden ero. Monet tekevät lapset vasta yli 30 vuotiaina ja raskautuu ilman ongelmia, mutta jos lasta ei kuukausien yrityksistä huolimatta kuulu, niin on ihan aiheellista alkaa miettiä mitä asioita ja elämätapamuutoksia kannattaisi tehdä maksimoidakseen raskaaksi tulon. Jos itse tulee kertaheitolla raskaaksi, niin tälläinen raskaudesta hössöttäminen saattaa tuntua typerältä, mutta kun kuukausi toisensa jälkeen mitään ei tapahdu, niin kyllä se kummasti alkaa raskausvinkit kiinnostamaan. Varmasti jokainen kuitenkin ensisijaisesti toivoo, että tämä "seksiä miehen kanssa " keino raskautumiseen riittäisi. Tämä vinkki ei minulle ole tuottanut tulosta 1,5 vuoteen. Lapsettomuusklinikalle on kova tungos, joten sinne ei tuosta vain marssita sisälle vinkkejä kyselemään. 

Vaihdevuodet alkavat eri naisella eri ikäisenä. ja niiden alkamisessa voi olla yli 15 vuodenkin ero. Munasarjojen hiipuminen alkaa jo 10 vuotta ennen vaihdevuosia, joten siinä missä joku tulee ongelmitta raskaaksi vielä 40 vuotiaana, niin jollekin toiselle raskautuminen voi olla ongelmallista jo heti 30 jälkeen. Sanotaan että vaihdevuodet alkavat suurin piirtein samoihin aikoihin kuin omalla äidillä vaihdevuodet ovat alkanaat. Äitini vaihdevuodet alkoivat aikaisin eli jo 44 vuotiaana ja nykytiedon valossa hänen munasarjojen toiminta olisi alkanut pikkuhiljaa hiipua jo 34 vuotiaana... Munasarjojen toiminnan hiipuminen ei välttämättä totaalista lapsettomuutta tarkoita, mutta ei se raskatumisen mahdollisuuksia parannakaan.

Toisille on helppoa tulla raskaaksi ja toiset tulevat raskaaksi jopa vahingossa. Silloin on helppo tulla viisastelemaan, että miestä ja seksiä vain ja kaikki muu on ihan huuhaata. Maailmassa on paljon huuhaa uskomuksia, mutta kyllä ihan kelvollisiakin vinkkejä voi löytyä. Esimerkisi joku täällä kertoi miniasperiinista ja kertoja oli saanut tiedon lapsettomuuteen perehtyneeltä klinikalta, joten kyseessä ei välttämättä ole ihan huuhaa tieto. En tiedä lähdenkö tuota asperiinia kokeilemaan, mutta juuri tälläistä vinkkien ja ajatusten vaihto oli tämän ketjun aloituksen tarkoituksena. 

Ja toisaalta mikä siinä on niin kamalaa, jos joku jotain huuhaatakin kokeilee.. Usko ja toivo onnistumiseen vähentää stressiä, joten eikö jo pelkästään se ole hyödyllistä. Lapsia tulee jos on tullakseen, mutta kai sitä aikaa kuluttaakseen voi jotain kikka kolmosia yrittää, vaikka sitten vain toivon ylläpitämiseksi. Jos lopulta lapsia ei koskaan siunaannu, niin ainakin minua lohduttaa ajatus, että olen ainakin yrittänyt tehdä asioita hedelmällisyyden eteen. Ja raskaana ollessa joka tapauksessa elämäntapoja on muutettava, joten miksi niitä ei sitten pikku hiljaa lähtisi muuttamaan jo silloin kun raskautta aletaan yrittämään. Oli minkä ikäinen nainen tahansa, niin terve ja hyväkuntoinen keho on hyväksi raskauden alkamiselle ja ylläpitämiselle.

Ärsyttää myös joidenkin ihmisten asenne, että olisiko vaan kannattanut tehdä lapset nuorempana. Jos päätös olisi yksin minun, niin olisin perheen perustamisen aloittanut jo 10 vuotta sitten, mutta elämä ei aina mene niin kuin elokuvissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi