Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 30 vuotiaat: mitä olette tehneet tullaksenne raskaaksi?

sanni
03.02.2016 |

Lisää varteenotettavia vinkkejä kaipaisin ja varmaan niitä moni muukin mielessään pähkäilee. Toivoisin myös hieman tietoa, että miten olet kokenut jonkun tietyn asian vaikuttavan kehossasi. Vaikka toivottua lopputulosta ei vielä olisikaan tapahtunut, niin muutoksia saattaa silti huomata esimerkiksi kuukautiskierrossa tai yleisessä hyvinvoinnissa. Mitään ihmetuotteita en usko olevan olemassa ja kaikki vaikuttaa jokaiseen ihmiseen eri tavoin. Haluaisin siis vain vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia ja keskustelun ei ole millään tavalla tarkoitus olla 100 % factaan ja tieteeseen perustuvaa.

Itse teen seuraavia:

- gelee royale hormonitoimintaa tukemaan. Otan 500 mg x 2 kpl aamulla ja illalla. Pienemmällä 2 kpl päiväannoksella en huomannut mitään vaikutusta, mutta kun lisäsin annostusta 4 kpl päivässä niin muutaman viikon jälkeen huomasin mielialan parantuneen, olen energisempi, ennen kuukautisia pms oireita ei ollut lähes ollenkaan, mutta vastaavasti ovulaation aikoihin oireet ovat aiempaan voimakkaammat.
- foolihappolisä
- greippimehu noin 2 dl päivittäin. Tämän aloitin vasta pari päivää sitten, joten en vaikutuksesta osaa vielä sanoa mitään. Greippimehun sanotaa lisäävän limaneritystä ja näin ollen siis myös ovulaation aikana hedelmällisen liman eritys pitäisi olla voimakkaampaa.
- kevyttä liikuntaa päivittäin, mutta vältän liian kuormittavaa ja kehoa stressaavaa treeniä. Teen salilla kevyitä treenejä muutamia kertoja viikossa ja kävelyllä käyn lähes päivittäin.
- alkoholin ja tupakan olen lopettanut kokonaan.
- olen lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä ja vähentänyt lihansyöntiä. Lihaa syön kyllä edelleen, mutta aiempaa pienempiä annoksia. Kasvisten ja hedelmien syönnin lisääminen alkoi muutaman kuukauden jälkeen näkyä ihossa. Olen vaalea ja talviaikaan ihoni on usein lähes vitivalkoinen. Nyt ihoni on aavistuksen päivettyneen värinen, vaikka aurinkoa ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Uskon tämän johtuvan beetakarotenista, jota on useissa eri kasviksissa.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 vuotta ehkäisytöntä seksiä ei riittänyt.

Sitten ostettin remontoitava talo ja revittiin vessa ja kylppäri auki.... heti tärppäsi.

Synnytyksen voi ajoittaa haluamaansa kohtaan purkamalla talosta rossipohjan. Eli lapsi päätti syntyä 2kk etuajassa kesken keittiöremontin eikä pysynyt aikataulussa, että keittiö ensin lapsi sitten.

Minä taas aloitin amk-opinnot uudelle alalle kun ei sitä lasta näyttänyt tulevan (liki kolme vuotta ilman ehkäisy). Ekan opiskeluvuoden aikana tulin sitten raskaaksi.

Vierailija
62/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttäviä nämä kommentit, "harrasta seksiä, niin tulin itse HETI raskaaksi". No hyvä sinulle, mutta kaikilla - ja itseasiassa isolla osalla pareista - se ei todellakaan käy noin helposti! Miksi, miksi, MIKSI pitää tieten tahtoen tulla näsäviisastelemaan asialliseen kysymykseen, joka voi aloittajalle ja monelle muullekin olla kipeä aihe. 

Kiitos jo etukäteen kaikista alapeukuista. 

No eipä siihen raskaaksi tulemiseen juuri muuta keinoa ole kuin seksin harrastaminen. Nuo greippimehut yms. kikkailut ovat pelkkää huuhaata, joilla ei ole todistettu olevan mitään vaikutusta asiaan.

Jos haluaa jotenkin avittaa asiaa, niin ovulaatiota voi testailla ja näin ajoittaa oikeaan aikaan. Terveelliset elämäntavat tietty auttaa myös, mutta toisaalta syntyypä niitä lapsia narkeille ja alkoholisteillekin... 

Ja ei, en tosiaan tullut itse helposti raskaaksi. Olen alle 30 ja hommaan meni liki kolme vuotta. Mutta kyllä nuo listaukset raskauden tulon edistämiseksi aiheutti enemmän vain ahdistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siihen raskaaksi tulemiseen juuri muuta keinoa ole kuin seksin harrastaminen. Nuo greippimehut yms. kikkailut ovat pelkkää huuhaata, joilla ei ole todistettu olevan mitään vaikutusta asiaan.

Jos haluaa jotenkin avittaa asiaa, niin ovulaatiota voi testailla ja näin ajoittaa oikeaan aikaan. Terveelliset elämäntavat tietty auttaa myös, mutta toisaalta syntyypä niitä lapsia narkeille ja alkoholisteillekin... 

Ja ei, en tosiaan tullut itse helposti raskaaksi. Olen alle 30 ja hommaan meni liki kolme vuotta. Mutta kyllä nuo listaukset raskauden tulon edistämiseksi aiheutti enemmän vain ahdistusta.[/quote]

Niin me ihmiset olemme erilaisia. Se mikä ahdistaa toista, niin taas helpottaa toisen ihmisen ahdistusta. Tarkoitan sitä, että minulla taas erilaiset keinojen kokeilemiset (huuhaat mukaanlukien) ja listat helpottaa ahdistusta. Stressitasot laskee kun tunnen tekeväni asian eteen jotakin, vaikka tekemäni asiat sitten olisivatkin hyödyttömiä. 

Vierailija
64/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttäviä nämä kommentit, "harrasta seksiä, niin tulin itse HETI raskaaksi". No hyvä sinulle, mutta kaikilla - ja itseasiassa isolla osalla pareista - se ei todellakaan käy noin helposti! Miksi, miksi, MIKSI pitää tieten tahtoen tulla näsäviisastelemaan asialliseen kysymykseen, joka voi aloittajalle ja monelle muullekin olla kipeä aihe. 

Ja ei, en tosiaan tullut itse helposti raskaaksi. Olen alle 30 ja hommaan meni liki kolme vuotta. Mutta kyllä nuo listaukset raskauden tulon edistämiseksi aiheutti enemmän vain ahdistusta.

Niin me ihmiset olemme erilaisia. Se mikä ahdistaa toista, niin taas helpottaa toisen ihmisen ahdistusta. Tarkoitan sitä, että minulla taas erilaiset keinojen kokeilemiset (huuhaat mukaanlukien) ja listat helpottaa ahdistusta. Stressitasot laskee kun tunnen tekeväni asian eteen jotakin, vaikka tekemäni asiat sitten olisivatkin hyödyttömiä. 

Vierailija
65/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja raskaana olevat alkoholistit ja narkkarit ovat usein hyvin nuoria naisia.. harva yli 30 vuotias alkoholisti tai narkkari enää raskaaksi tulee.

Vierailija
66/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munasarjat ja kohtu toimi ihan hyvin 15 vuotta sitten, en tiedä mikä niihin on nyt tullut :(

14 vuotta söin e pillereitä ja luulin, että kaikki on kunnossa :(

Mikä ihme tässäkin oli alapeukkujen arvoista?

Ensin turrutat kroppasi luonnollista toimintaa 14 (!!!) vuotta syömällä hormoneja ja nyt vedät vielä toisen rekkakuormallisen hormoneja saadaksesi sen taas toimimaan. Minua yököttää.... Lapsiparkasi johon kaikki nuo myrkyt siirtyy :(

Vierailija
67/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isossa osassa on painon pitäminen normaalina ja toisaalta riittävä syöminen. Minun kavereista normaalipainoiset ja hoikat ovat tulleet tosi nopeasti raskaiksi. Sitten ylipainoisilla on kestänyt yli vuoden tai ovat olleet hoidoissa. Onkohan yhteyttä todistettu? Nämä on vain omia havaintoja.

Tulin heti raskaaksi ilman mitään ongelmia, vaikka painoa oli reippaasti liikaa (painoin lähes 100kg), ikää 39v eikä aiempia raskauksia. Tosin tilastollinen yhteys voi silti olla olemassa, ehkä minä olen vain poikkeuksellisen hedelmällinen.

Vierailija
68/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanni kirjoitti:

Lisää varteenotettavia vinkkejä kaipaisin ja varmaan niitä moni muukin mielessään pähkäilee. Toivoisin myös hieman tietoa, että miten olet kokenut jonkun tietyn asian vaikuttavan kehossasi. Vaikka toivottua lopputulosta ei vielä olisikaan tapahtunut, niin muutoksia saattaa silti huomata esimerkiksi kuukautiskierrossa tai yleisessä hyvinvoinnissa. Mitään ihmetuotteita en usko olevan olemassa ja kaikki vaikuttaa jokaiseen ihmiseen eri tavoin. Haluaisin siis vain vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia ja keskustelun ei ole millään tavalla tarkoitus olla 100 % factaan ja tieteeseen perustuvaa.

Itse teen seuraavia:

- gelee royale hormonitoimintaa tukemaan. Otan 500 mg x 2 kpl aamulla ja illalla. Pienemmällä 2 kpl päiväannoksella en huomannut mitään vaikutusta, mutta kun lisäsin annostusta 4 kpl päivässä niin muutaman viikon jälkeen huomasin mielialan parantuneen, olen energisempi, ennen kuukautisia pms oireita ei ollut lähes ollenkaan, mutta vastaavasti ovulaation aikoihin oireet ovat aiempaan voimakkaammat.

- foolihappolisä

- greippimehu noin 2 dl päivittäin. Tämän aloitin vasta pari päivää sitten, joten en vaikutuksesta osaa vielä sanoa mitään. Greippimehun sanotaa lisäävän limaneritystä ja näin ollen siis myös ovulaation aikana hedelmällisen liman eritys pitäisi olla voimakkaampaa.

- kevyttä liikuntaa päivittäin, mutta vältän liian kuormittavaa ja kehoa stressaavaa treeniä. Teen salilla kevyitä treenejä muutamia kertoja viikossa ja kävelyllä käyn lähes päivittäin.

- olen lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä ja vähentänyt lihansyöntiä. Lihaa syön kyllä edelleen, mutta aiempaa pienempiä annoksia. Kasvisten ja hedelmien syönnin lisääminen alkoi muutaman kuukauden jälkeen näkyä ihossa. Olen vaalea ja talviaikaan ihoni on usein lähes vitivalkoinen. Nyt ihoni on aavistuksen päivettyneen värinen, vaikka aurinkoa ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Uskon tämän johtuvan beetakarotenista, jota on useissa eri kasviksissa.

No voi hyvät hyttyset sentään. Anteeksi. Mutta ei se lapsen teko ole mitään taidetta. Elä normaalia elämää ja älä käytä ehkäisyä. En kyllä söisi mitään hormonaalisia aineita ym. hömppää. Tupakka ja alkoholi nyt on hyvä jättää pois muutenkin. Ne ei kuulu ihmiselle. En kauheesti vähentäisi myöskään lihan syöntiä sillä jos tulet raskaaksi niin sitten vasta elämästäsi tulee taidetta. Et ole veketaristi tai vekaani joten et ole perehtynyt ravinnon saantiin etkä siihen mistä kaikki tarvittava ravinne tulee saada. Ja aina on lievevaikutusta jos joutuu syömään keinotekoista ravinnetta. Hellitä ja elä normaalia elämää ja nauti elämästäsi.

Vierailija
69/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja raskaana olevat alkoholistit ja narkkarit ovat usein hyvin nuoria naisia.. harva yli 30 vuotias alkoholisti tai narkkari enää raskaaksi tulee.

Valitettavasti ne vasta sikiääkin. Kai se on tuo luontoäiti kun tekee sen, että kun oma kroppa on tuhoon tuomittu niin jälkeläisiä sikiää herkemmin jotta perimä säilyisi.

Vierailija
70/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottisia eukkoja, ihmekään ettette raskaudu kun stressaatte noin helkkaristi.

Vierailija
71/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuroottisia eukkoja, ihmekään ettette raskaudu kun stressaatte noin helkkaristi.

Aika harva stressaa heti alussa, mutta kun yritystä on takana vaikka kaksi vuotta, niin kyllä siinä alkaa miettiä jo kaikenlaista. Itse ainakin otin ensimmäisen yritysvuoden hyvin rennosti ja keskityin muuhunkin kuin lapsen yrittämiseen. Ekan vuoden jälkeen alkoikin jo hieman stressata. On varmasti helppo huudella, jos ei ole itse samaa kokenut. Sinä käsket varmaan myös vakavasti sairaita ottamaan vaan positiivisen asenteen. "Ihmekään että olet sairas kun stressaat noin helkkaristi."

Vierailija
72/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin vain vinkkejä.. en ole missään vaihessaa sanonut olevani stressaantunut asiasta. Kiinnostus ja stressaaminen ei automaattisesti ole sama asia. Jos haluaa laihduttaa, niin laihdutusvinkit ja kokemukset kiinnostavat. Jos haluaa bodariksi, niin lihastenkasvatusvinkit kiinnostaa ja jos taas haluaa lisääntyä, niin luonnollisesti lisääntymisvinkit kiinnostavat eli ei tässä nyt sen kummemmasta asiasta ole kysymys.. En ole ihminen joka stressaa helposti, mutta se ei tarkoita ettenkö voisi olla kiinnostunut asioista. Ja kaikkea kuulemaani en tietenkään usko tai kokeile, mutta tarkoitus onkin kokemuksista keskusteleminen, ei toisten arvosteleminen. En minä elämääni minkään raskauslistan kanssa elä, vaikka hedelmällisyydestäni olenkin kiinnostunut. Nautin elämästäni ja en kaikkea aikaani pelkkää raskautta ajattele, vaikka asiasta kiinnostunut olenkin.

Vierailija
73/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanni kirjoitti:

Itse teen seuraavia:

- foolihappolisä

No voi hyvät hyttyset sentään. Anteeksi. Mutta ei se lapsen teko ole mitään taidetta. Elä normaalia elämää ja älä käytä ehkäisyä. En kyllä söisi mitään hormonaalisia aineita ym. hömppää. Tupakka ja alkoholi nyt on hyvä jättää pois muutenkin. Ne ei kuulu ihmiselle. En kauheesti vähentäisi myöskään lihan syöntiä sillä jos tulet raskaaksi niin sitten vasta elämästäsi tulee taidetta. Et ole veketaristi tai vekaani joten et ole perehtynyt ravinnon saantiin etkä siihen mistä kaikki tarvittava ravinne tulee saada. Ja aina on lievevaikutusta jos joutuu syömään keinotekoista ravinnetta. Hellitä ja elä normaalia elämää ja nauti elämästäsi.

Itseasiassa olen ravintoasioihin aika perehtynyt ja  lihansyönnin vähentämisellä ei ole mitään tekemistä ravinonsaantini kanssa. Mielestäni on ihan perusteltua syödä vähemmän lihaa ja enemmän kasviksia. Ei tarvitse olla vegaani perehtyäkseen ravintoasioihin. Sanoin vain vähentäväni lihan syöntiä, en ole lopettanut sitä kokonaan. Ei ihminen kuitenkaan pelkällä lihalla hengissä pysy, joten lihansyönnin vähentäminen ei oleellisesti heikennä kenenkään terveyttä. Eri asia on jos lihan jättää kokonaan pois, niin pitää muilla tavoin turvata esim b12 vitamiinin saanti. Proteiinia kuitenkin saa myös maitotuotteista ja esimerkiksi linssit ja pavut ovat hyviä proteiininlähteitä. 

Vierailija
74/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanni kirjoitti:

Itse teen seuraavia:

- foolihappolisä

No voi hyvät hyttyset sentään. Anteeksi. Mutta ei se lapsen teko ole mitään taidetta. Elä normaalia elämää ja älä käytä ehkäisyä. En kyllä söisi mitään hormonaalisia aineita ym. hömppää. Tupakka ja alkoholi nyt on hyvä jättää pois muutenkin. Ne ei kuulu ihmiselle. En kauheesti vähentäisi myöskään lihan syöntiä sillä jos tulet raskaaksi niin sitten vasta elämästäsi tulee taidetta. Et ole veketaristi tai vekaani joten et ole perehtynyt ravinnon saantiin etkä siihen mistä kaikki tarvittava ravinne tulee saada. Ja aina on lievevaikutusta jos joutuu syömään keinotekoista ravinnetta. Hellitä ja elä normaalia elämää ja nauti elämästäsi.[/quot

Hedelmöitys- ja hormonihoidot ovat kyllä melkoista tiedettä ja taidetta, että ei se "elä normaalia elämää ja nauti elämästä" riitä kaikille raskaaksi tulemiseen. 

Vierailija
75/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöitys- ja hormonihoidot ovat kyllä melkoista tiedettä ja taidetta, että ei se "elä normaalia elämää ja nauti elämästä" riitä kaikille raskaaksi tulemiseen. 

Vierailija
76/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kuitenkin ovulaatiotestejäkin varmuuden vuoksi. Itse nimittäin ajattelin myös että kyllä se säännöllisellä seksielämällä onnistuu, mutta niin vaan 1,5 vuoden päästäkään ei tärpännyt. Lääkäri suositteli tikuttamaan ja selvisi, ettei selkeitä ovulaation huippuja löytynytkään. Noin kahden vuoden yrittämisen jälkeen tehtiin munasarjojen aukiolotutkimus ja annettiin ensimmäinen clomifen-resepti. Nyt rv37+3, oma valopallero syntyy kohta.

Vierailija
77/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin kuitenkin ovulaatiotestejäkin varmuuden vuoksi. Itse nimittäin ajattelin myös että kyllä se säännöllisellä seksielämällä onnistuu, mutta niin vaan 1,5 vuoden päästäkään ei tärpännyt. Lääkäri suositteli tikuttamaan ja selvisi, ettei selkeitä ovulaation huippuja löytynytkään. Noin kahden vuoden yrittämisen jälkeen tehtiin munasarjojen aukiolotutkimus ja annettiin ensimmäinen clomifen-resepti. Nyt rv37+3, oma valopallero syntyy kohta.

Hankin seuraavaasta kierrosta alkaen ovulaatiotestit, kiitos vastauksesta. Hienoa että olet raskautunut! :)

Vierailija
78/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liukkarit pois. Ne meinaan häiritsee siittiöiden uimista.

Vierailija
79/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munasarjat ja kohtu toimi ihan hyvin 15 vuotta sitten, en tiedä mikä niihin on nyt tullut :(

14 vuotta söin e pillereitä ja luulin, että kaikki on kunnossa :(

Mikä ihme tässäkin oli alapeukkujen arvoista?

Ensin turrutat kroppasi luonnollista toimintaa 14 (!!!) vuotta syömällä hormoneja ja nyt vedät vielä toisen rekkakuormallisen hormoneja saadaksesi sen taas toimimaan. Minua yököttää.... Lapsiparkasi johon kaikki nuo myrkyt siirtyy :(

Mitäköhän ihmettä mun olis pitänyt sitten tehdä? Olla selibaatissa kunnes tilanne sallii perheen perustamisen? Käyttää kondomia pitkissä suhteissa? Ei tule mitään.

Vierailija
80/104 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen ja siitä huolimatta ekasta kierrosta raskauduin myös oli kolmekymppisenä. Olen kaiketi luonnon virhe. Lähiympäristössä toisaalta on paljon lapsettomuutta, sekä laihoilla että lihavilla. Tämä ei siis liene niin yksioikoinen "läskit ei voi lisääntyä" -asia muulla kuin av:lla. Kyse lienee enemmänkin hormonitoiminnasta, joka sekä lihavilla, laihoilla että normaalipainoisilla on yksilöllistä.