Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies luulee että kihlautuminen ja kosiminen on kaks eri asiaa

Vierailija
03.02.2016 |

En ees ymmärrä ton järjenjuoksua. Ihmetteli sit et miks siinä sit kysytään will you marry me?
Sen mielestä kihlautuminen on sillä ajatuksella et joskus mennään naimisiin. Ja kosiminen ennenku mennään.

"Eiks sitä kihlautumista sit voi jättää välistä? Selkeesti naisen keksintö et pitää saada kaks sormusta"

Kiva jos se kosii mua joskus sanomalla meetkö kihloihin mun kanssa, tai vastaavaa :D

Kommentit (1774)

Vierailija
21/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan kihlaus todellakin oli kosinta, mutta nyt (sanoo Wikipediat ja sanakirjat yms... mitä tahansa) tiedän useita pareja jotka ovat kihloissa ja eivät ole koskaan menossa naimisiin.

Voi siis olla kihloissa  vaikka lopun elämäänsä menemättä koskaan naimisiin. Nyt joku tietysti viisastelee, että eihän se ole silloin virallista! No, kihlaus ei ole koskaan virallista, siitä ei tehdä sopimuksia...

eivät he silloin ole kihloissa vaan "kihloissa"

Minä olen ihan oikeasti KIHLOISSA (en missään lainausmerkeissä). Virallista todistusta minulla ei tästä ole, onkohan jollakin toisella?

Naimisiin menen jos joskus tuntuu siltä, mutta mikäli vuoden pasta päätämme mennä naimisiin niin silloinko sanot, että sori, olithan sä sittenkin kihloissa ilman lainausmerkkejä.

Pitääkö joka asiasta tehdä niin monimutkaista?

kun päätätte mennä naimisiin olette kihloissa vasta sitten

Vierailija
22/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen pyytänyt miestäni kihloihin ihan lauseella "kulta mentäiskö kihloihin?".. Ja tarkoituksena oli siis vain mennä kihloihin, ehkä joskus vuosien, vuosien päästä vasta naimisiin ja silloin olisin tietysti halunnut vielä kunnollisen kosinnan mieheltä.

Oletko jotenkin vajaaälyinen?

Ei, en ole vaajaälyinen! Mutta olen nykyaikainen ja ymmärrän, että nykyään kihlaus ei ole mikään tae naimisiin menosta. Sinä taas taidat olla hyvin vanhanaikainen ja ikääkin sulla taitaa olla jo aika paljon. Ihmetyttää, kun naiset katkeroituu ja muuttuu ilkeäksi täytettyään 30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlaus ja kosinta ovat tosiaankin eri asioita itse asiassa, vähän niin kuin vihkiminen ja avioliitto. Mutta toista ei voi saada ilman toista.

Ehkä te olette loppujen lopuksi aika sopiva pari?

Kyllä voi! Kihloissa voi olla vaikka koko loppuikänsä menemättä naimisiin, ja naimisiin voi mennä ilman virallista sormuskihlausta. Juridisesti suullinen sopimus on pätevä eli kai sitä ollaan sitten kihloissa, kun naimisiinmenosta on sovittu vaikka ei erikseen olisi kihlauduttu ja hankittu sormuksia.

Mistä maasta aloittajan mies on, jos noin kysytään? Suomessahan ei kihlauksella enää mitään juridista merkitystä ole, mutta kumppanisi kotimaassa voi hyvinkin olla - tai sitten ei sitäkään vähää kuin ennen meillä.

Entisaikaan Suomessakin kihlaus oli juridisesti lupaus avioliitosta ja kihlalapsi rinnatettiin aviolapseen. Avioton lapsi oli synti ja kauhistus, mutta kihlalapsella oli isä siinäkin tapauksessa, että äidin kihlakumppani olisi vaikka kuollut ennen lapsen syntymää - mikä olisi tavallista varsinkin sota-aikana.

Vierailija
24/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan kihlaus todellakin oli kosinta, mutta nyt (sanoo Wikipediat ja sanakirjat yms... mitä tahansa) tiedän useita pareja jotka ovat kihloissa ja eivät ole koskaan menossa naimisiin.

Voi siis olla kihloissa  vaikka lopun elämäänsä menemättä koskaan naimisiin. Nyt joku tietysti viisastelee, että eihän se ole silloin virallista! No, kihlaus ei ole koskaan virallista, siitä ei tehdä sopimuksia...

Se että joku käyttää jotain sanaa väärässä merkityksessä, ei muuta sen sanan merkitystä.

Vierailija
25/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos väittää olevansa kihloissa mutta ei ole menossa naimisiin, on se sama kuin väittäisi olevansa naimisissa vaikka ei ole solminut avioliittoa.

Ts. ei voi olla kihloissa eli lupautunut menemään toisen kanssa naimisiin, jos ei ole lupautunut menemään naimisiin :D.

Niin sitä vaan oltiin 7 vuotta kihloissa, vaikka mulle oli kaiken aikaa selvää, että sen miehen kanssa en taatusti naimisiin mene. Oli sormukset ja kaikki, mutta ei sopimusta naimisiinmenosta.

Onneksi se mies ei hoksannut vaatia korvauksia menetystä ajasta ja petoksesta ( sitäkin siltä olisi voinut odottaa).

Vierailija
26/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väittää olevansa kihloissa mutta ei ole menossa naimisiin, on se sama kuin väittäisi olevansa naimisissa vaikka ei ole solminut avioliittoa.

Ts. ei voi olla kihloissa eli lupautunut menemään toisen kanssa naimisiin, jos ei ole lupautunut menemään naimisiin :D.

Niin sitä vaan oltiin 7 vuotta kihloissa, vaikka mulle oli kaiken aikaa selvää, että sen miehen kanssa en taatusti naimisiin mene. Oli sormukset ja kaikki, mutta ei sopimusta naimisiinmenosta.

Onneksi se mies ei hoksannut vaatia korvauksia menetystä ajasta ja petoksesta ( sitäkin siltä olisi voinut odottaa).

te ette olleet kihloissa, vaan "kihloissa". Sormukset ja kaikki.

Vierailija
27/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosiminen kysymällä "mennäänkö naimisiin" yms. -> kihloissa

Kosiminen kysymällä "mennäänkö kihloihin" yms. -> teinikihloissa

Vierailija
28/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä rautalangasta väännetty:

Kihloissa ollaan kun ollaan menossa naimisiin. Ei voi olla kihloissa ennenkuin on menossa naimsiin.

Vertaa:

ei voi sanoa odottavansa vauvaa ennenkuin on raskaana. Vaikka kyllähän vauvaa yrittäessä sitä kovasti jo "odotetaan" – ei silti ole sama.

Vierailija
29/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te olleet kihloissa. Teillä oli vain sormukset vasemmassa nimettömässä. Se ei tarkoita kihlausta.

Vierailija
30/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen pyytänyt miestäni kihloihin ihan lauseella "kulta mentäiskö kihloihin?".. Ja tarkoituksena oli siis vain mennä kihloihin, ehkä joskus vuosien, vuosien päästä vasta naimisiin ja silloin olisin tietysti halunnut vielä kunnollisen kosinnan mieheltä.

Mitä tekemistä tuolla älyn kanssa on?

Täällä on kyllä ihmeellistä pätemistä. Kummallista. Onhan sitä monia tapoja ja sattumia. Ja saa ollakin.

Meillä mies kosi ennen kihlausta ja sitten sen jälkeen oli käynyt isäni luona pyytämässä kättäni ja sitten kosi uudelleen. Ja sitten me mentiin naimisiin. Se oli oikeestaan kauniita eleitä.....sellaisia, mitä mä itse en tiedä olisinko ymmärtänyt tehdä. Tai ehkä olisin miehenä ottanut selvää vanhoista tavoista. Muodollisiahan ne ovat. Hienoja kyllä.

Vierailija
31/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kihlaus juuri ole koeaikaa...siinä katsotaan haluaako oikeesti naimisiin? Sitten kihloissa ollessa kositaan uudelleen tai päätetäänkö sit yhdessä errä mennään naimisiin...mutta jokatapauksessa....käsitän niin, ettei kihlat ole mikään tae vaan aikomus naimisiinmenosta.

Vierailija
32/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä ihmeellistä pätemistä. Kummallista. Onhan sitä monia tapoja ja sattumia. Ja saa ollakin.

Meillä mies kosi ennen kihlausta ja sitten sen jälkeen oli käynyt isäni luona pyytämässä kättäni ja sitten kosi uudelleen. Ja sitten me mentiin naimisiin. Se oli oikeestaan kauniita eleitä.....sellaisia, mitä mä itse en tiedä olisinko ymmärtänyt tehdä. Tai ehkä olisin miehenä ottanut selvää vanhoista tavoista. Muodollisiahan ne ovat. Hienoja kyllä.

Off topic, mutta menköön: tuttavapariskunta roikkui vuosikaudet "kihloissa" (tai sormuksellisina) ja tekivät kaksi lasta. Naimisiin menosta eivät olleet puhuneet ennen viime syksyä, jolloin mies pyysi avokkinsa isältä naisen kättä. Muodollista, joo, kaunista, joo, ja hilpeää olettaen että lastenhankintaan ei tarvinnut kysyä lupaa 😀 😶

Vierailija
33/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän toi "lainaismerkkimuija" oikein on?

Onkohan hän katkera vanhapiika joka on kateellinen heille jotka ovat kihloissa? Minä olen kihloissa ja emme todellakaan ole päättäneet, että million menemme naimisiin jos koskaan edes menemme. Olemme umpirakastuneita ja meille virallset asiat eivät ole koskaan olleet tärkeitä vaan eletty onnellinen elämä.

Mikäli joku katkera vanhapiika tulee lakikirja kädessä kertomaan meille, että mitä olemme ja mitä emme ole niin se mitä tunnemme hanta kohtaan on syvä sääli!

Eiköhän sinullekin joskus löydy joku joka haluaa olla kanssasi sormuksilla tai ilman.

Vierailija
34/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosi ennen kihlauskosimista? Miten tämä tarkkaan ottaen menee?

Vierailija
35/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan hän katkera vanhapiika joka on kateellinen heille jotka ovat kihloissa? Minä olen kihloissa ja emme todellakaan ole päättäneet, että million menemme naimisiin jos koskaan edes menemme. Olemme umpirakastuneita ja meille virallset asiat eivät ole koskaan olleet tärkeitä vaan eletty onnellinen elämä.

Mikäli joku katkera vanhapiika tulee lakikirja kädessä kertomaan meille, että mitä olemme ja mitä emme ole niin se mitä tunnemme hanta kohtaan on syvä sääli!

Eiköhän sinullekin joskus löydy joku joka haluaa olla kanssasi sormuksilla tai ilman.

"lainausmerkkimuija" on naimisissa. te ette ole kihloissa.

t: "lainausmerkkimuija"

Vierailija
36/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anteeksi, siis "lainaismerkkimuija". luin väärin.

t:" lainaismerkkimuija"

Vierailija
37/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te seurustelette ja olette hankkineet sormukset. Ette ole kihloissa, jos ette ole suunnitelleet menevänne naimisiin.

Olet vain typerä.

Vierailija
38/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on hyvä anonyymisti "haaveilla" olevansa naimisissa :)

Huomasitko, käytin lainausmerkkejä, sinulta ne unohtuivat tuosta naimisissa sanasta.

Vierailija
39/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kihlaus juuri ole koeaikaa...siinä katsotaan haluaako oikeesti naimisiin? Sitten kihloissa ollessa kositaan uudelleen tai päätetäänkö sit yhdessä errä mennään naimisiin...mutta jokatapauksessa....käsitän niin, ettei kihlat ole mikään tae vaan aikomus naimisiinmenosta.

Mistä näitä pölvästejä tulee?

SEURUSTELU on koeaikaa. Kun päätetään mennä naimisiin, mennään kihloihin.

Voi Luoja, näiden pässien käsissä on kohta maailma.

Vierailija
40/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on hyvä anonyymisti "haaveilla" olevansa naimisissa :)

Huomasitko, käytin lainausmerkkejä, sinulta ne unohtuivat tuosta naimisissa sanasta.

Usko mitä haluat mutta jätä tuo sanahelinä pois. Täällä väitellään kihlauksen merkityksestä.

t: "lainaismerkkimuija"