Alavatsakivut ja arat nännit? Joku tulehdus?
Nyt joitakin päiviä ollut outoa pistelyä alavatsassa, melko lieviä kipuja mutta tuntuu kuitenkin, alavatsa tuntuu oudolle. Iltaisin nukkumaan mennessä tuntuu enemmän. Nyt myös nännit ovat ihmeen arat ja lisänä myös kädet ovat oudon voimattomat. Kuukautiset alkamassa vasta parin viikon päästä. Raskaana ei pitäisi olla. Ja joo joo, lääkärille olen menossa mutta ajattelin kysyä onko kellään kokemusta samasta. Kannattaako mennä suoraan gynelle vai voiko tavalliselle lääkärille mennä? Työterveys olisi ilmainen mutta gynekäyntejä eivät maksa...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sitä tulehdusta kutsutaan raskaudeksi
Raskauden ei pitäisi olla mahdollinen.
Miksi ei?
Mutta jos se on raskaus niin eihän se vielä näy testissäkään jos vielä pariviikkoa kuukautisiin, eikös tuo ole selvää ovulaatiokipua?
Aiheesta toiseen onko kellään kierto lyhentynyt neljääkymppiä lähestyttäessä? Mulla ennen tasan 28, oikeesti kellontarkka kierto, nyt heittelee, lyhimmillään ollut 22 päivää - onko nää vaihdevuodet?!
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta toiseen onko kellään kierto lyhentynyt neljääkymppiä lähestyttäessä? Mulla ennen tasan 28, oikeesti kellontarkka kierto, nyt heittelee, lyhimmillään ollut 22 päivää - onko nää vaihdevuodet?!
Mulla on. Nyt ikää jo 45, mut varmaan siinä 40 huitteilla kierto oli 30päivää aina, nyt on 26, välillä jopa 24. Ja sit yhtäkkiä taas muutama 30 päivän kierto. Sais kyllä jo loppua kokonaan :)
Mulle tulee kyllä kans mieleen ovulaatio. Mun maha on ainakin tosi kipee pari viikkoo ennen kuukautisia, ja rinnat myös. Mahakipu helpottaa parissa päivässä, mut rinnat on kipeet sinne kuukautisiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Hep, täällä! :D Ihan sama kuvio. Alkoi kun 40 tärähti täyteen.
Hei kuulkaa, samanmoisia juttuja olen pähkäillyt. Oma kierto alkoi lyhentyä ehkä n. vuosi sitten. Käytetään ehkäisyä (kondomi) mutta nyt suunnitteilla lapsi. Olen 39 ja mies 35. Onkohan mulla mitään mahdollisuutta tulla enää raskaaksi? Kierto siis 23-28 vaihteleva. Alavatsakipuja on useasti about ovulaatiosta kuukautisiin, ja rinnat kipeänä saman aikaa. Onko mulla vaihdevuodet, kannattaako toivoa enää lasta? Muuten terve ja elämäni kunnossa ja elämäntavat hyvällä mallilla, en tupakoi/juo. Yksi 7-vuotias lapsi meillä on.
PMS. Minulla nuo oireet alkaa ovulaatiosta ja loppuu kuukautisiin.
Miten kävi ap:lle? Oletko raskaana?
Tää kommentti voisi olla yhtä hyvin myös mun käpälistä lähtöisin. Olen tosiaan samaan kiinnittänyt huomiota ja ikää mulla on 40v.