Alavatsakivut ja arat nännit? Joku tulehdus?
Nyt joitakin päiviä ollut outoa pistelyä alavatsassa, melko lieviä kipuja mutta tuntuu kuitenkin, alavatsa tuntuu oudolle. Iltaisin nukkumaan mennessä tuntuu enemmän. Nyt myös nännit ovat ihmeen arat ja lisänä myös kädet ovat oudon voimattomat. Kuukautiset alkamassa vasta parin viikon päästä. Raskaana ei pitäisi olla. Ja joo joo, lääkärille olen menossa mutta ajattelin kysyä onko kellään kokemusta samasta. Kannattaako mennä suoraan gynelle vai voiko tavalliselle lääkärille mennä? Työterveys olisi ilmainen mutta gynekäyntejä eivät maksa...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Joo sitä tulehdusta kutsutaan raskaudeksi
Raskauden ei pitäisi olla mahdollinen.
Onko virtsatessa kipua? Voisi olla ihan virtsatie-infektiokin. Tai kohtutulehdus. Oletko kuumeen mitannut?
Nännien arkuus ei kyllä mihinkään tulehdukseen liity. :D
Oletko varma ettet ole raskaana? Olivatko viime kuukautiset normaalit ja tulivat ajallaan?
Käsien voimattomuudesta en kyllä osaa sanoa.
Haluutko mennä näyttämään tissejä tavislääkärille joka kumminkaan ei voi tehdä muuta kuin arvailla. Varaa gyne, jos on selvästi tavallisesta kierrosta/kropan tuntemuksista poikkeavia oireita.
Minulla ihan samat oireet, juuri mietin että pitäisi varata aikaa ja ainakin papassa käydä. Lisäoireina pahoja päänsärkyjä ja huimausta. Mikähän tää on....pelottaa
Minulla muuten oli viime kuukautiset ajallaan mutta tosi niukat, ja välissä 2 vuodotonta päivää ja sit jatkui taas. Voiskohan viitata tulehdukseen. Kuumetta ei ole.
Onko oikeesti näitä oireita klamydiassa?? :/
Mulla pelkkä ovulaatio tekee noita oireita. Hormonaalinen ehkäisy pahensi asiaa potenssiin tuhat.
Vierailija kirjoitti:
Klamydia voi oireilla kuten pissitulehdus. Virtsatessa sattuu ja alavatsaan voi juilia.
Puolet tartunnoista on kuitenkin oireettomia...
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Minulla muuten oli viime kuukautiset ajallaan mutta tosi niukat, ja välissä 2 vuodotonta päivää ja sit jatkui taas. Voiskohan viitata tulehdukseen. Kuumetta ei ole.
No tee hyvä ihminen se raskaustesti ihan ensin, jos kerran oli epänormaalit menkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klamydia voi oireilla kuten pissitulehdus. Virtsatessa sattuu ja alavatsaan voi juilia.
Puolet tartunnoista on kuitenkin oireettomia...
Voi olla myös pelkkiä alavatsakipuja ilman virtsavaivoja. Jos et Ap ole koskaan käynyt testeissä, niin nyt voisi olla aika.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pelkkä ovulaatio tekee noita oireita. Hormonaalinen ehkäisy pahensi asiaa potenssiin tuhat.
Siis miten ovulaatio-oireita voi muka tulla jos käyttää hormonaalista ehkäisyä??? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ovulaatio-oireita voi muka tulla jos käyttää hormonaalista ehkäisyä??? :D
Helposti. Enkä käytä enää mitään ehkäisyä kun on kohtu ja munasarjat poistettu. Lähti alavatsakivut ja rintojen/nännien kipuilu pois leikkauksen jälkeen. Myös kaikki keltarauhashormonit saivat mun rinnat tosi kipeiksi. Hormonikorvaushoito ei ole ainakaan toistaiseksi aiheuttanut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin hormonaalisia ehkäisyvalmisteita kuin ovulaation estävät yhdistelmäpilsut.
Oletteko huomanneet että ovulaatio- ja pms-oireet pahenisi iän myötä. Neljäkymppiä lähenee ja tuntuu että koko kierto on kohta pelkkää oiretta, vai onko tää se biologinen kello joka viimeisillä voimillaan yrittää jotain kertoa :D
Ovulaatio tai raskaus tulee mullekin ekana mieleen.
Joo sitä tulehdusta kutsutaan raskaudeksi