Tee älykkyysosamäärätesti ja ilmoita täällä tulos (hyvillä mielin)
http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27
Sain tulokseksi 117, mikä on korkeampi kuin 87,1 prosentilla väestöstä. Olisi kiva tietää, minkälaisia tuloksia te saatte. Älkää alkako haukkumaan ketään. Pidetään tämä leikkimielisenä. :)
Kommentit (146)
136, mutta jos ikähyvitys huomioidaan, yli 145. Meillä vanhemmilla hidastuvat toiminnot ja älykkyyspisteisiin saa laskea lisää 5 pistettä jokaista kymmentä vuotta kohden, joka ylittää taulukon yläikärajan. Kun meitä yli 80-vuotiaita on niin vähän, ikähyvitystaulukko loppuu liian varhain.
Kyllä järki pelaa, mutta kun kroppa ei kestä.
Älykkyysosamääräsi on noin 119 , joka on korkeampi kuin 89.7 prosentilla väestöstä
Oliski oikeesti ees noin korkee niin oisin tyytyväinen, tyhmä silti olen vaikka millä testillä laskettais : D
Älykkyysosamääräsi on noin 103 , joka on korkeampi kuin 57.9 prosentilla väestöstä
Kännykällä tärisevässä bussissa, odotin jotain 60 :'D. Loppu meni heittämällä ku piti jäädä pois ja rientää vaihtobussin pysäkille. Oon huono näissä logiikkajutuissa, pitää tehdä koneella rauhassa uusiksi.
Sain tuloksen 200. Ensimmäisiin 50 kysymykseen vastasin vasemmalla kädellä, kun heräsin ja hapuilin unissani herätyskelloa mutta tökin siis vahingossa näppistä. Loppuihin 100 kyssäriin vastasin näköjään epähuomiossa, kun hiirestä loppui patteri ja ravistelin ja hakkasin sitä pöytää vasten, samalla vahvasti kiroillen...
125, olen älykkäämpi kuin 95% suomalaisista!!!! Jee!
119. Viimeiset kymmenen kysymystä puoliksi arvaten, oli kamala pissahätä :D
133. 6 min jäi aikaa, kun luin ohjeet huonosti enkä katsonut montako tehtävää oli.
119. Keskityin tosissani ensimmäiseen 28 kohtaan mutta sitten alkoi mennä niin vaikeaksi että en jaksanut enää ja loput arvasin. Olen 25-vuotias drop out, käyn tällä hetkellä aikuislukiota ja yritän joskus päästä elämässä eteenpäin. Pidän itseäni joidenkin asioiden suhteen todella viisaana/fiksuna/järkevänä, mutta joskus joku hyvinkin yksinkertainen asia tuntuu todella vaikealta. Tulos ei sinällään herätä tunteita suuntaan eikä toiseen.
Sain 128, ja meinasin nukahtaa testiä tehdessä kun olin niin väsynyt. Tieteenkuvalehden vastaavasta olen joskus saanut 136.
Aika jännästi mun äo on sama kuin mun cooperin tulos eli 12 minuuttia. Go figure.
57, noin juuri. Mä olen lääkäri ja voin myöntää olevani ihan tavallinen. Oppivainen, ahkera ja perusfiksu joo, mutta en mikään superlahjakkuus yhtikäs missään. Se riittää tässä duunissa oikein hyvin, monessa kohtaa tarvitaan ennemminkin ihmissuhdetaitoja ja kykyä ymmärtää, milloin ei tiedä tarpeeksi, jolloin kysytään sitten fiksummilta. Hyvin on mennyt, potilaat tykkäävät kun olen ystävällinen ja kuuntelen. Yksikään ei ole suuttunut sen myöntämisestä, että joku asia menee oman osaamiseni tuolle puolen.
Itse asiassa on tosi surkeaa, että nykyään kaikille huippulahjakkaille markkinoidaan vain lääkistä ja opiskelijoista moni on ihan liian fiksu alalle. Kaikista ei kuitenkaan voi tulla proffia ja menestyviä tutkijoita, ja yliälykkö voi tympääntyä arkiseen tavislääkärin hommaan. Uskoisin, että monen aivoista voisi olla maailmalle paljon enemmän hyötyä jollakin muulla alalla innovoimassa ja keksimässä kaikenlaista, julkisen sektorin työmuurahaisina ei saada Suomea nousuun.
Yleensä mun äö-tulokset ollu jotai 130-140, nyt tuli 127, oon vissiin tulossa toopeksi .. .
Sain 143. Lienee maksimi, koska keksin perustelut jokaiselle vastaukselleni. Muistelisin tehneeni tuon joskus aikaisemminkin tai sitten se oli joku toinen testi... Olen aina ollut hyvä noissa testeissä. Ammatiltani olen fyysikko.
Joo mulla sama 143 ja kaikkiin vastasin oikein.
Vierailija kirjoitti:
57, noin juuri. Mä olen lääkäri ja voin myöntää olevani ihan tavallinen. Oppivainen, ahkera ja perusfiksu joo, mutta en mikään superlahjakkuus yhtikäs missään. Se riittää tässä duunissa oikein hyvin, monessa kohtaa tarvitaan ennemminkin ihmissuhdetaitoja ja kykyä ymmärtää, milloin ei tiedä tarpeeksi, jolloin kysytään sitten fiksummilta. Hyvin on mennyt, potilaat tykkäävät kun olen ystävällinen ja kuuntelen. Yksikään ei ole suuttunut sen myöntämisestä, että joku asia menee oman osaamiseni tuolle puolen.
Itse asiassa on tosi surkeaa, että nykyään kaikille huippulahjakkaille markkinoidaan vain lääkistä ja opiskelijoista moni on ihan liian fiksu alalle. Kaikista ei kuitenkaan voi tulla proffia ja menestyviä tutkijoita, ja yliälykkö voi tympääntyä arkiseen tavislääkärin hommaan. Uskoisin, että monen aivoista voisi olla maailmalle paljon enemmän hyötyä jollakin muulla alalla innovoimassa ja keksimässä kaikenlaista, julkisen sektorin työmuurahaisina ei saada Suomea nousuun.
57? :D
Ei noin vähän voi edes saada
Vierailija kirjoitti:
Sain 143. Lienee maksimi, koska keksin perustelut jokaiselle vastaukselleni. Muistelisin tehneeni tuon joskus aikaisemminkin tai sitten se oli joku toinen testi... Olen aina ollut hyvä noissa testeissä. Ammatiltani olen fyysikko.
Maksimi on 145
Mää hakkasin silmät kii näppistä mun mulkulla vartin ja sain tuloksen 121, sitten kun ite koitin niin tuli vain 89, jumaliste mun kikkeli on meikää viksumpi...
Vanhasta testistä sain 128, tästä 121. Täällä lähes kaikki näyttää tulevan tuohon 120 pintaan, suomessa keskisrvo taisi olla itseasiassa n. 110 joten uskoisin olevani ihan kaikin puolin keskiverto.