Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee älykkyysosamäärätesti ja ilmoita täällä tulos (hyvillä mielin)

Vierailija
02.02.2016 |

http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27

Sain tulokseksi 117, mikä on korkeampi kuin 87,1 prosentilla väestöstä. Olisi kiva tietää, minkälaisia tuloksia te saatte. Älkää alkako haukkumaan ketään. Pidetään tämä leikkimielisenä. :)

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläkin 97 mutta niinkuin jo sanottuna tein sen itsekkin alle 10min ja pidän nopeista päätöksistä ja toisaalta pidän myös ongelmista joiden ratkaisuun kuluu aikaa. voin olla keskivertoa mutta olen ihan tyytyväinen tulokseen 

Vierailija
42/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 121. FM-tutkinto ja kemistin työ labrassa. Koen olevani huono tuollaisissa kuviologiikka tehtävissä vaikka matikka numeroiden kera menee ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos 134. Koulutustausta yliopisto, ammattina neuropsykologi.

Tässä testissä mielestäni validiteettia heikentää se, että jos tämän tyyppisiä tehtäviä tekee paljon, tulos nousee. Itse teen työni puolesta paljon erilaisia testauksia -erityisesti tällaisia g-faktoria mittaavia testejä- ja siksi uskon että tulos oli korkeampi kuin monella yhtälaisen äo:n omaavalla. En siis usko että olen oikeasti älykkäämpi kuin 99 % väestöstä, olen vain harjaantuneempi visuaalisen päättely testeissä. 

Vierailija
44/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

114 sain tulokseksi eli 82,5 % on minua huonompia. Aikaa käytin puolet määräajasta. Keskittymiskykyni on heikko. Ehkä koko ajan käyttämällä ja enemmän pähkäilemällä olisin saanut paremmankin tuloksen. 

Vierailija
45/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

953

Vierailija
46/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tein tän joskus nuorena ja sain luvuksi matalaa vastaavan arvon. Olin aivan järkyttynyt ja pitkäksi aikaa itseluottamukseni laski aivan nolla-tasolle. Siitä huolimatta elämässäni olen pärjännyt hyvin, ja olen jopa korkeasti koulutettu (jos se nyt kertoo mitään). En ole myöskään arjessa vielä törmännyt sellaisiin ongelmiin joista en olisi yli päässyt pikkupohdiskelulla, joten itse olen sitä mieltä, että olen kutakuinkin normaaliälyinen. Olen tullut siihen lopputulokseen, että älyä on loppupeleissä hyvin vaikea mitata. 

Vierailija
47/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyminen meni muutaman ekan palikan jälkeen, 20 painoin summassa ja sitten lopetin.

T: Tyhmä 

Vierailija
48/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kuuluu mensaan. On outo, itsekäs ja patalaiska työssään.

Vierailija
49/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sisko testattiin ja 1% väestöstä kuuluu tähän äö-määrään. Tappoi lopulta itsensä kun kyllästyi kaikkeen. Ja pettyi ihmisiin.

Vierailija
50/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kahvitauolla, piti vähän nipistää muutamasta ja arvata. Aikaa jäi käyttämättä 7 min.

Huonompi tulos kuin vuosia sitten Mensan virallisessa testissä. Nyt sain 130, parempi kuin 97,7 %:lla. 

Vierailija
51/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän helppo. Pitäsköhän tähän luottaa..?

http://aijaa.com/6enzoY

Sehän oli helppo. Tuossa ei ollut juuri haastetta, jos on kerran avautunut tuo logiikka. 

Vierailija
52/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamääräsi on noin 140 , joka on korkeampi kuin 99.6 prosentilla väestöstä

Vierailija
53/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

128. Aikaa tosin jäi vielä 11 min, eli jos olisin jaksanut niitä vikoja vaikeita oikeesti vähän pohtia niin olis varmaan tullut parempi.

Vierailija
54/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

128, viimeisten kymmenen kohdalla eskittyminen alkoi herpaantua

Vierailija
55/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fdsa kirjoitti:

mun sisko testattiin ja 1% väestöstä kuuluu tähän äö-määrään. Tappoi lopulta itsensä kun kyllästyi kaikkeen. Ja pettyi ihmisiin.

Siis ylimpään vai alimpaan 1%:iin...?

Vierailija
56/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

117 tuli tulos.

Ja joskus aikoinaan olisin jaksanut keskittyä, nyt arvailin jo osan. Mun älykkyys on tällä hetkellä käytössä sellaisissa asioissa, joissa sillä on oikeasti käyttöä. Tuollaiset kuviopäättelytestit on hetken aikaa ihan hauskoja, mutta koska en näe niiden käytännön sovellusta, niin ne eivät jaksa oikeasti kiinnostaa pitkään.

enkä ole edes niin kilpailunhaluinen, että haluaisin jotenkin selvittää mahdollisimman montaa tuollaista.

Ihan omalla alallani olen töissä ja pärjään hyvin. Olen hyvin ratkaisukeskeinen, en niinkään teoreettinen.

Vierailija
57/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfff, vain pari uskaltaa myöntää saaneensa alle 100 pointsia. Loput sitten joo keskivertoa älykkäämpiä.

Itse kieltäydyn tekemästä mitään palikkatestejä. Niissä vaan pettyy. Veikkaisin, että sieltä joku hikinen 105 pamahtaisi, mikä olisi tylsyyden ja keskinkertaisuuden huippu. Mieluummin sitten ottaisi vaikka 80, koska tällä ÄO:lla akateemisten loppututkintojen suorittaminen olisi jo sinällään ihme - isompi ihme kuin Mensan pääsyrajat ylittävä tulos.

Ja mielestäni, vaikka itselläni FL-tutkintokin on, ei yliopistomenestys kuitenkaan loppupeleissä ole mitenkään älyn kanssa korreloiva asia. Kas kun yliopistotkin on tehty ihan tavallisille ihmisille. Ajatelkaa nyt lääkistä: Suomessa on helkkaristi lääkäreitä, ja ne kaikki eivät tilastollisesti voi olla superälykkäitä vaan osan on oltava ihan tavallisia tallisiaisia tavallisilla älynlahjoilla.

Vierailija
58/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

131. Aika lailla sama tullut vuodesta toiseen.

Vierailija
59/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten epävarmuus paistaa läpi siitä kun huonot pisteet saavat kehuskelevat koulutuksellaan. Vain idiootit eivät tajua ettei tuolla mensan äo-testillä ole mitään tekemistä oikean viisauden kanssa, vaan se on vain yksi mittari yhdestä älykkyyden osa-alueista. Silti jotkut vetää defenssit päälle ja vähättelee testiä, eivätkä anna muiden nauttia onnistumisen tunteesta. t. mensalainen

Vierailija
60/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wasa kirjoitti:

Älykkyysosamääräsi on noin 140 , joka on korkeampi kuin 99.6 prosentilla väestöstä

Sama täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi