Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee älykkyysosamäärätesti ja ilmoita täällä tulos (hyvillä mielin)

Vierailija
02.02.2016 |

http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27

Sain tulokseksi 117, mikä on korkeampi kuin 87,1 prosentilla väestöstä. Olisi kiva tietää, minkälaisia tuloksia te saatte. Älkää alkako haukkumaan ketään. Pidetään tämä leikkimielisenä. :)

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä monella vaikeuksia keskittyä 25 minuuttia. Eikö noin lyhyellä keskittymiskyvyllä ole hankala elää, vaikka olisi kuinka älykäs?

Vierailija
62/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten epävarmuus paistaa läpi siitä kun huonot pisteet saavat kehuskelevat koulutuksellaan. Vain idiootit eivät tajua ettei tuolla mensan äo-testillä ole mitään tekemistä oikean viisauden kanssa, vaan se on vain yksi mittari yhdestä älykkyyden osa-alueista. Silti jotkut vetää defenssit päälle ja vähättelee testiä, eivätkä anna muiden nauttia onnistumisen tunteesta. t. mensalainen

Aivan. Pelejähän nämä ovat siinä missä muutkin. Oma lahjakkuus näkyy menestymisenä elämässä. Testit ovat hauskanpitoa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä yläasteella ja sain jonkun about 117 kun oon tehnyt tuon joskus aikasemmin.

Vierailija
64/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

123 tuli, olen it-alalla töissä analyytikkona ja amk-koulutus taustalla.

Vierailija
65/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki av- mammat näyttävät olevan älykkäämpiä kuin 99% väestöstä ;D

Vierailija
66/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

131. Insinööri :)

Vierailija
67/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 116, myös it-alalla töissä. Looginen päättelykykyni on varmasti keskimääräistä korkeampi, mutten ratkokaan mitään kuva-analyysejä. Lisäksi olen verbaalisesti erittäin hyvä ja sosiaalisesti lahjakas. Pystyn hahmottamaan kokonaisuuksia ja ymmärtämään asioita myös liiketoiminnan kannalta, tulkkaamaan it:n ja liiketoiminnan välillä. Pidän itseäni fiksuna ja tekeväni työtä, johon moni ei kykene. Ja olen tuohon mensan lukuun ihan tyytyväinen, kun siihen lisää muut kykyni - tiedän olevani todella hyvä. Ja paremmatestituloksen minäkin olen tehnyt joskus aiemmin, ikää tullut lisää, näin liki 5-kymppisenä ihan hyvä tulos.

Vierailija
68/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten epävarmuus paistaa läpi siitä kun huonot pisteet saavat kehuskelevat koulutuksellaan. Vain idiootit eivät tajua ettei tuolla mensan äo-testillä ole mitään tekemistä oikean viisauden kanssa, vaan se on vain yksi mittari yhdestä älykkyyden osa-alueista. Silti jotkut vetää defenssit päälle ja vähättelee testiä, eivätkä anna muiden nauttia onnistumisen tunteesta. t. mensalainen

Kaipa se on tuo numeroarvo joka tuo sen lahjattomuuden konkreettiseksi. Jos esim. vertailtaisiin pallon potkimista maaliin kuten joku ronaldo tai beckham niin tuskin kovin moni saisi angstia siitä että eivät pilkulta osu koko maaliin saati sitten haluttuun kulmaan.

Vierailija
69/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

131. 

Vaikea uskoa, että olisi sinnepäinkään.

En todellakaan ole ainakaan matemaattisesti lahjakas. Enkä koe olevani muutenkaan erityisen fiksu, juuri sellainen keskitason tallaaja. Olen käynyt vain peruskoulun (olen 30 tienoilla iältäni). Olen erittäin epäjärjestelmällinen ihminen, en osaa keskittyä oikein mihinkään ja etsin tilanteisiin nopeita ja helppoja ratkaisuja.

Muutamaa viimeistä en tajunnut ollenkaan, enkä jaksanut miettiäkkään, klikkasin summassa (toki nuo on voineet mennä tuurilla oikein..) Aika paljon tuntui olevan sellaisia, joissa ensimmäinen ja toinen kuva rivillä meni päällekkäin ja viimeinen oli näiden tulos.

Vierailija
70/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

131, aika hyvin, en olis itestäni uskonut!

Vierailija
71/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

121. En kyllä jaksanut enää lopussa miettiä. Oikeasti on varmaan alhaisempi, koska näissä tettitesteissä kaikki näyttävät saavan niin hyviä lukuja?

Vierailija
72/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

139 ja kuulemma parempi kuin 99,5% väestöstä. Aika kaavamaisia tehtäviä, aivan samalla periaatteella meni monet peräkkäiset kysymykset. Lopussa muutama puoliksi arvaamalla.

Vierailija
73/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

123 ja minulla ei ole koskaan minkäänlaista logiikkaa ollutkaan ja olen matemaattisesti lahjaton. No, leikkiä nämä vain onkin.

Vierailija
74/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100

Vierailija
75/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

113. Olisi varmaan parempi jos ei olisi vauvaa sylissä, univajetta ja muutenkin rasittuneet aivot.

Vierailija
76/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä monella vaikeuksia keskittyä 25 minuuttia. Eikö noin lyhyellä keskittymiskyvyllä ole hankala elää, vaikka olisi kuinka älykäs?

Kaikki ei ota testiä niin vakavasti että jaksaisivat keskittyä kunnolla.

Vierailija
77/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100

Heh, taidan olla porukan tyhmin.

Sinänsä matala tulos ei yllättänyt. Mulla ei ole kärsivällisyyttä pohtia ajan kanssa jos en heti hoksaa.

Vierailija
78/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäkähän tuossa testissä mättää?.

Uskon hyvin, että tässäkin ketjussa tosiaan on moni saanut niitä 130 puoli ja toisin, kun sain itsekkin, jota en todellakaan olisi odottanut.

Ja silti tuota pidetään ihan luotettavana nettitestinä?. (kun on niitäkin joissa tulos tulee ihan arpomalla ja kaikki saa jotakin aivan älyttömiä lukuja).

Ymmärrän, että varmasti tuo testi antaa tulokset yläkanttiin, jotta ihmiset menisivät maksulliseen testiin, voisiko jopa olla, että juuri niitä yli 110  tuloksia heitetään yläkanttiin (120-130), jotta ihmiset lähtisivät kokeilemaan ylittävätkö mensan rajan?. 

Vierailija
79/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 15 ensimmäiseen kysymykseen ajatuksella. Sitten ovelle tuli vieraita ja kaikkiin loppuihin painoin vastaukseksi oikean ylä urkan kuvaa jotta saisin testin suljettua.

Sain vastaukseksi 103.

Vierailija
80/146 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

110. Viimeiset 5 en jaksanut enää keskittyä vaan painoin vain jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi