Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni vaatii perheen elättämisen lisäksi osallistumaan kotitöihin

Vierailija
01.02.2016 |

Herätyskello soi joka arkiaamu klo 6:00 ja töissä on oltava klo 8:00. Työmatka per suunta kestää vajaan tunnin. työpäivät kestävät 8-9h.
Vaimo on viimeiset 3 vuotta ollut kotona lasten kanssa. Lapsemme ovat todella kilttejä ja hyväkäytöksisiä, en vaan voi uskoa että heidän kanssaan joutuu energiaa käyttämään yhtä paljon kuin lasten kanssa yleensä.
Sen lisäksi että elätän perheeni, vaimoni vaatii minua töiden jälkeen osallistumaan kodin- sekä lastenhoitoon, jotta hän saisi illat pyhitettyä omille harrastuksilleen. Mutta olenhan minäkin illalla vapaata vailla? Miksei minua arvosteta ja oteta huomioon? Kyllä se niin on että naisten hommat on nykyään molempien hommia, mutta miesten työt ovat ainoastaan miesten töitä.
Tällä vaatimuksellahan hän selvästikkin laittaa oman "työnsä" raskaammaksi kuin minun, koska hän TARVITSEE illat vapaaksi?
Miten teillä muilla on homma sujunut?

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jaksamatta lukea ketjua.

Ymmärrätkö ollenkaan, miten henkisesti raskasta on olla kotosalla kaiket päivät ilman aikuisseuraa ja omaa hekteä? Sinulla on sentään tauot töissä, vaimollasi on jatkuva valmiustila. Hän tarvitsee siten harrastuksia ja aikuiskontakteja aika toisella tavalla kuin sinä.

Sinänsä minusta kotityöt ja lastenhoito pitäisi jakaa PUOLIKSI iltaisin. Ei siis niin, että vastuu on jommalla kummalla sataprosenttisesti iltaisin/viikonloppuisin. Näin siksi, että molemmilla puolisoilla on yhtäläinen vastuu em. töistä ja yhtäläinen oikeus vapaa-aikaan.

Eli myös ap sinun vaimollasi on oikeus vapaa-aikaan. Hän tekee työpäivänsä silloin kun sinäkin olet töissä, sen yli menevät työt pitääkin jakaa tasan.

Jos sinusta tuntuu, että niin ei ole, niin kirjatkaa vaimon kanssa ylös arki-iltaisin ja viikonloppuisin tehtävät työt. Olkaa yksityiskohtaisia, kirjatkaa myös se, mitä ko. töihin sisältyy eli ei pelkästään kattokategrioita tyyliin "lasten vienti harrastuksiin la-su". Vaan Nicon vienti lätkään la klo 9 ja haku klo 11. Sitten neuvottelette asiallisesti ja riitelemättä, mitkä tehtävistä on pakko tehdä, mitä voidaan jättää tekemättä ja paljonko niihin menee aikaa ja miten ne voidaan jakaa niin, että teille molemmille jää myös aikaa harrastuksille.

Sinänsä pisti kyllä silmään tuo ap:n ajatuslapsus tuossa, että hän katsoo lastenhoidon olevan kuin leikkiä, mutta sitten kun hän itse siitä joutuu vastaamaan osaltaan illalla, niin se onkin merkittävä rasitus. Tuolla asenteella ei ole ehkä ihan terveellistä ap lähteä neuvottelemaan kotitöistä. Jos meinaan haluaa jonkinlaisen sovun saada luotua eikä avioeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla