Entinen mies tulee jo uniinkin
Kaipaisin neuvoja kummalliseen parisuhdeongelmaan. Olen ollut vakituisessa suhteessa mahtavan miehen kanssa hiukan yli vuoden, ja sitä ennen n. vuoden suhteessa toiseen mieheen. Tämä suhde ei koskaan edennyt "oikeaksi" parisuhteeksi, vaan perustui lähinnä täydelliseen seksielämään. Toki viihdyimme toistemme seurassa, mutta muutamat tekijät tekivät mahdottomaksi suhteen etenemisen vakaalle pohjalle. En pystynyt näkemään tulevaisuutta hänen kanssaan.
Sitten minun ja nykyisen mieheni tiet kohtasivat, ja voi miten upea hän onkaan. Kaikkea sitä mitä olen halunnut kumppanilta. Mutta seksielämä kalpenee aiemman kokemukseni kanssa täysin. Kenenkään muun kuin tuon edellisen miehen kanssa en ole kokenut mitään läheskään niin upeaa, lähes maagista. En edes yritä selittää tämän tarkemmin, sillä sitä ei voi selittää. Me vain sovimme sillä osa-alueella täydellisesti yhteen.
Seksi ei ole elämän tai parisuhteen tärkein osa-alue, mutta äärimmäisen tärkeä kuitenkin. Ainakin minulle. En halua takertua liikaa tähän asiaan, mutta näen nykyään säännöllisesti jopa unia tuosta entisestä. En selvästikään ole päässyt siitä suhteesta kokonaan yli, vaikka kyseessä olikin vain seksisuhde.
Rakastan miestäni. Entistä en varsinaisesti syvästi rakastanut koskaan, eikä suhteestamme olisi voinut tulla mitään. Hän kuitenkin herätti minussa sellaisia tunteita ja tuntemuksia, joita kukaan muu ei ole koskaan saanut esiin. Minun ja mieheni seksielämä ei ole huonoa, mutta olen kokenut jotain niin paljon ihanampaa ja kokonaisvaltaisempaa, etten voi olla sataprosenttisen tyytyväinen tavalliseen.
Elämä on valintoja. Minä en valinnut täydellistä seksielämää kaiken muun kustannuksella, vaan valitsin rakkauden. En silti osaa olla ajattelematta sitä, mistä olen valintaani tehdessä luopunut. Mitenköhän sen kaiken saisi pyyhittyä mielestä pois. On raskasta nähdä jopa unia asiasta, josta olen luopunut.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Yritä kuvitella elämääsi, jos olisit valinnutkin sen loistavan seksin. Kuinka kauan se huuma olisi kestänyt sellaisesta lähtökohdasta? Olisiko se alkanut tuntua tyhjältä? Et kerro miksi seurustelu tämän miehen kanssa ei olisi onnistunut, mutta syyt lienevät painavat?
Noin yritänkin ajatella. Parisuhdetta ei voi rakentaa vain seksin varaan. Olen onnellinen siitä että sain kokea jotain niin hienoa ja intohimoista, mutta ei se olisi ikuisesti kestänyt kuitenkaan. Minulla ja nykyisellä kumppanillanikin on kemiaa, mutta ei samanlaista. Ja se taas ei ole kumppanini vika. On minulla noita kokemuksia erilaisista miehistä enemmänkin, ja vain tuo yksi uskomattoman hyvä.
Mielestäni syyt olivat painavat, mm. todella suuri ikäero ja se, että miehellä oli jo lapsia. Itse en halua lapsia ehkä koskaan, enkä ainakaan lähivuosina. Äitipuoleksi ryhtyminen olisi täysin poissa kuvioista.
Ap
No itsekkin olen nähnyt unia eksistä, mutta vain niistä joiden kanssa suhde päättyi riitaisasti tai selvittämättömästi. Nyt 7 vuoden jälkeen olen alkanut näkemään unia nykyisestä miehestäni eikä eksät enään kummittele. Kun asiat eivät saa kunnon päätöstä jäävät ne uniin pyörimään vuosiksi...
Jos nyt harrastaisit seksiä eksän kanssa ei se välttämättä tuntuisikaan miltään. Tunnetilat kuten epävarmuus saa seksinkin tuntumaan eriltä, esim. Sovinto seksi. Ja usein sitä harrastetaan ennen kunnon sovintoa, silloin kun on epävarma, loukattu, vihainen. Itsellä on nykyisin hyvin vakaa suhde eikä juuri riidelläkkään joten seksikin on vähän intohimottomampaa. Minäkin valitsisin kuitenkin mieluummin tämän kuin on/off suhteen tai intohimoisen, mutta riitaisan ja räjähtelevän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
No itsekkin olen nähnyt unia eksistä, mutta vain niistä joiden kanssa suhde päättyi riitaisasti tai selvittämättömästi. Nyt 7 vuoden jälkeen olen alkanut näkemään unia nykyisestä miehestäni eikä eksät enään kummittele. Kun asiat eivät saa kunnon päätöstä jäävät ne uniin pyörimään vuosiksi...
Jos nyt harrastaisit seksiä eksän kanssa ei se välttämättä tuntuisikaan miltään. Tunnetilat kuten epävarmuus saa seksinkin tuntumaan eriltä, esim. Sovinto seksi. Ja usein sitä harrastetaan ennen kunnon sovintoa, silloin kun on epävarma, loukattu, vihainen. Itsellä on nykyisin hyvin vakaa suhde eikä juuri riidelläkkään joten seksikin on vähän intohimottomampaa. Minäkin valitsisin kuitenkin mieluummin tämän kuin on/off suhteen tai intohimoisen, mutta riitaisan ja räjähtelevän suhteen.
Ehkä "kummittelu" johtuu siitä, etten ehtinyt saamaan tarpeekseni ihmeellisestä yhteydestämme ennen kuin lopetin koko suhteen. Haluaisin todellakin tietää, mistä se yhteys kumpuaa. Tietenkin on oltava mm. samanlaiset mieltymykset (ne eivät ole kenenkään muun kanssa käyneet niin hyvin yksiin), mutta jotain muutakin henkistä siinä on oltava. Ei kyllä tule mahdollisuutta kokeilla, toimisiko tuo yhteys edelleen, jos nyt palaisimme yhteen :)
Ap
Yritä kuvitella elämääsi, jos olisit valinnutkin sen loistavan seksin. Kuinka kauan se huuma olisi kestänyt sellaisesta lähtökohdasta? Olisiko se alkanut tuntua tyhjältä? Et kerro miksi seurustelu tämän miehen kanssa ei olisi onnistunut, mutta syyt lienevät painavat?