Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni vaatii perheen elättämisen lisäksi osallistumaan kotitöihin

Vierailija
01.02.2016 |

Herätyskello soi joka arkiaamu klo 6:00 ja töissä on oltava klo 8:00. Työmatka per suunta kestää vajaan tunnin. työpäivät kestävät 8-9h.
Vaimo on viimeiset 3 vuotta ollut kotona lasten kanssa. Lapsemme ovat todella kilttejä ja hyväkäytöksisiä, en vaan voi uskoa että heidän kanssaan joutuu energiaa käyttämään yhtä paljon kuin lasten kanssa yleensä.
Sen lisäksi että elätän perheeni, vaimoni vaatii minua töiden jälkeen osallistumaan kodin- sekä lastenhoitoon, jotta hän saisi illat pyhitettyä omille harrastuksilleen. Mutta olenhan minäkin illalla vapaata vailla? Miksei minua arvosteta ja oteta huomioon? Kyllä se niin on että naisten hommat on nykyään molempien hommia, mutta miesten työt ovat ainoastaan miesten töitä.
Tällä vaatimuksellahan hän selvästikkin laittaa oman "työnsä" raskaammaksi kuin minun, koska hän TARVITSEE illat vapaaksi?
Miten teillä muilla on homma sujunut?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullu akka.

Ei muuta pakkaat kassit ja kamat ja nostat kytkintä, ei tuollaisen hullun luokse kannata jäädä, elämäsi tulee olemaan ikuista tappelua kun ämmä koittaa kyykyttää sua tulevaisuudessa joka ainoassa asiassa.

Jätä ämmä yksin siivoilemaan, itse en katsoisi uhtä minuuttia.

No tuolla menolla sinun ei onneksi tarvitse koskaan pakata kassejasi ja lähteä kenenkään luota. Parisuhteessa ku joskus joutuu tekemään kompromisseja eikä aina voi ajatella vain itseään.

Meillä ei lapsia taloudessa ole, mutta minä käyn töissä ja mies on tällä hetkellä työttömänä. Vapaapäivinä mielellään aika usein vain olisin tekemättä mitään ja menemättä mihinkään, varsinkin silloin jos töitä on paljon ja välissä vain se yksi vapaa mutta miehellä sitten taas on menohalua enemmän ja mielellään keksii meille jotain tekemistä. Kivaahan meillä on, kun vain lähdetään, mutta kieltämättä se joskus hitusen ärsyttää kun pitää lähteä ja mennä, mutta ymmärrän miestä sitten siinä, että työttömän päivät voivat toisinaan olla pitkäveteisiä ja siksi tykkää sitten, että tehtäisiin jotain silloin kun minullakin on vapaata.

Parisuhteen toimimisen yksi edellytys on se, että muistaa että on sen oman navan lisäksi myös se toinen napa.

Meillä toimii parisuhde hyvin, akka tekee naisten työt ja minulla on työn lisäksi omat harrastukseni mitkä ottavat oman aikansa.

Meillä ei tule kuuloonkaan, että ryhtyisin johonkin kotitöihin, sellaisesta ei edes keskustella, olen tehnyt selväksi sen jo alunalkaen.

Lasteni äiti hoitaa lapset ja minä hoidan sitten kasvatuksen, niin että pennuilla on kuri ja järjestys, mutta myös käytöstavat.

Eikä tässä mitään suurempia ongelmia ole, itse en vain ole "eunukki" tyyppiä, että akkojen simputuksiin suostuisin ja antaisin itseäni määräillä.

Kysyn kyllä itseltäni, monia tuttavaperheitä katsellessani missä mies tekee mitä ämmä käskee, että mitkä ruuvit on äijällä päästä irti, enkä tuollaisia edes miehenä pidä.

Haha, sun on kyl pakko olla jostain Ylöjärveltä:'D arvatenkin olet myös hyvän isänmaallinen mies ja suuri mv-lehden fani?

Vierailija
42/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä eukko pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään, jos työssä käyvä ei tee kotona mitään kodin perushommaa ja huoltoa, kunhan ei sitten vaadikaan mitään kotona.

Voit toki kannustaa puolisoa töihin ja etsiä hyvän hoitopaikan lapsille. Sitten excelöit kotityöt (myös harvemmin tehtävät kuten pakastimen sulatus, ikkunoiden pesu yms.) ja jaat ne tasapuolisesti. Tämän jälkeen suunnittelet kuuden viikon kiertävän lounaslistan välipaloineen ja excelöit ostoslistan. Sitten vaan elämään yhdessä ihanaa arkea, yhdessä eläen ja kokien! <3

Vuoden mies -palkintohakemusta rustailemaan!

Vierailija
44/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on idiootti. Vähän sama asia kuin mieheni joskus valitti että hän ei pääse iltaisin salille koska joutuu olemaan lasten kanssa illat. En minäkään päässyt päivisin juoksulenkille koska olin lasten kanssa. Ja illat opiskelin. Elämä on

Vierailija
45/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl. Nyt oon kotona lasten kans töiden lisäksi. Poika aamulla hoitoon, on kolme ja vilkas. Sit ajelen töihin. Kun vaimo on nyt matkalla koitan pari viikkoa järjestää asiakastyöt niin että etänä kaikki suunnittelu.

Vaan kotona ei tehäkää mitään niin helposti. Tuon ikäinen vaatii huomiota ja ottaa sen ajan. Sitten huoledittava sapuskat, vaatteet, siisteys.

Ulkoilu ja leikit.

Toki mielummin olen 10-12h töissä 😊 .

Mutta kivaa tämäkin on ja koitan tästä selvitä.

Kolme päivää jo mennyt, järjestys pysynyt, pyykki on kuivumassa, viemärit vetää, ruokaa on ja lapsilla ei ole keripukkia...ja huomenna 6:15 herään uuteen päivään.

Arvostan ahkerien isien ja äitien työtä.

Vierailija
46/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan voi vakavana sanoa, että lasten kanssa kotona olo on yhtä rankkaa tai jopa rankempaa luin töissä käynti? Kotona saat suunnitella päiväsi, miten haluat ja tehdä kotityöt, milloin jaksat ja haluat. Ja jos huvittaa, voit hillua yöpaidassa vaikka koko päivän. Kyllä työssä käyvän vanhemman tulee saada levätä illalla ja toki tietenkin toisenkin.

No ainakin yläkoulun opena on helpompaa ja mukavampaa kuin kotona pienten lasten kanssa. Kun itse palasin töihin, se oli minulle sitä 'omaa aikaa', josta olisin vaikka maksanut. Ja hassua oli, että siitä lekottelusta maksettiin minulle palkkaa! Sain pitää taukoja, jutella mukavia hauskojen työkavereiden kanssa, töissä sai jotain fiksua aikaan, sai syödä suht rauhassa, kaikki ihmiset ympärillä ymmärsivät puhetta jne..

Ja itse otin kyllä äitiyden sen verran tosissani, että puistoilin sen pari kertaa päivässä, tein aina tuoretta ruokaa jne. Ei se mitään yöpaidassa hillumista ollut.

Vierailija
47/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, huhuu! Tulepa kertomaan vielä, että miten sen sinusta pitäisi olla. Työnjako ja ajankäyttö?

Vierailija
48/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo käy! Kyllä vaimolle kuuluu 7 vapaa-iltaa viikossa, ja hän ehkä sittenkin tekee enemmän kotitöitä kuin sinä.

Vierailija
49/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesotho kirjoitti:

Kyl. Nyt oon kotona lasten kans töiden lisäksi. Poika aamulla hoitoon, on kolme ja vilkas. Sit ajelen töihin. Kun vaimo on nyt matkalla koitan pari viikkoa järjestää asiakastyöt niin että etänä kaikki suunnittelu.

Vaan kotona ei tehäkää mitään niin helposti. Tuon ikäinen vaatii huomiota ja ottaa sen ajan. Sitten huoledittava sapuskat, vaatteet, siisteys.

Ulkoilu ja leikit.

Kolme päivää jo mennyt, järjestys pysynyt, pyykki on kuivumassa, viemärit vetää, ruokaa on ja lapsilla ei ole keripukkia...ja huomenna 6:15 herään uuteen päivään.

Minä en arvosta isiä, jotka tekee naisten töitä ja vielä luulevat olevansa miehiä ymmärtämättä itse sitä, että ovatkin munatyomia neitejä.

Hyi helvetti!

Vierailija
50/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kotitöiden tekemisen pitäis olla itsestäänselvyys aikuiselle ihmiselle?

Olen aivan samaa mieltä! Ne kotityöt on se itsestäänselvä asia jokaiselle ( toivottavasti myös miehille) mutta kyllähän se niin on että se joka on kotona voi myöskin tehdä ne kotityöt. Entä sitten kun se vaimosi menee itsekin töihin? Teitä molempia odottaa kotona ne lapset ja kotityöt. Sen jälkeen voitte miettiä miten järjestätte MOLEMMILLE omaa aikaa. Aivan kuin nytkin. Molemmat tarvitsee omaa aikaa

Vierailija
51/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesotho kirjoitti:

Ulkoilu ja leikit.

Minä en arvosta isiä, jotka tekee naisten töitä ja vielä luulevat olevansa miehiä ymmärtämättä itse sitä, että ovatkin munatyomia neitejä.

Hyi helvetti!

Suurin osa ihmisistä ei arvosta suurisuisia idiootteja.

Vierailija
52/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän saavani tähän pelkkää alapeukkuja ja ehkä jonkin verran vihavastauksiakin. Sen lisäksi erityislapsikortin vetämisestä ei pidetä, mutta vedän sen silti. Minulla kaksi lasta, ikäero 1,5 vuotta. Toinen autisti, tosin ei kovin vaikea. Olin lasten kanssa kotona viisi vuotta ja se oli elämäni helpointa ja parasta aikaa. Maanantai-illat olivat minun omia iltojani.

Minä en ole koskaan laskenut lasten kanssa pelaamista, ulkoilua tai satujen lukemista kotityöksi. Huomasin, että joidenkin kavereiden mielestä ne olivat töitä sillion kun he itse tekivät niitä, mutta lasten kanssa pelkkää olemista, jos mies teki. Minä en todellakaan tehnyt kotitöitä koko aikaa, vaikka meillä oli lisänä toisen terapiat käytettävänä sekä sairaalakäynnit ja tutkimukset yms. 

Vierailija
53/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että töissä nk " aikuistenmaailmassa" on huomattavasti helpompaa kuin yksin kotona pienten lasten kanssa. Lisäksi työmatkat ovat ihan herkkua kun vertaa esim lapsen tunnin kestävään huutamiseen esim hampaiden tulon takia. Sanon tämän kokemuksella. Olen ollut lasten kanssa kotona ja olen ollut työelämässä. Valitat täysin turhaan ja tuolla asenteella liittosi ei kestä ja perheesi hajoaa.

Niin millaisessa työelämässä. Ei kaikki tee kovaa duunia eikä kaikilla ole samanlaisia kakaroita. Miten voit sanoa mikä on muille helpompaa. Itselle ainakin kotityöt tuntuvat levolta työn jälkeen, kun ei tarvitse vaivata päätä.

Vierailija
54/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koti-isä 3 vuotta vaimon tahdosta ja kun hän tuli kotiin niin sanoi, että olen tehnyt työpäivän, joten voin mennä harrastuksiin. Hän vetosi siihen, että kotona voi silti ottaa rennommin lasten kanssa, kuin töissä. Noh hän sai potkut ja minä sain töitä, kun valmistuin. Kas kas kun tulin töistä kotiin en saanutkaan vapaa aikaa vaikka olin tenhyt työpäivän? Mikä teidän naisten logiikassa mättää???

Vierailija
55/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan kaikkia isiä katsomaan peiliin ja miettimään, minkälaisen miehen mallin haluatte antaa lapsillenne. Että tosiäijät ne ei kotitöihin koske? Ne on tyttöjen hommia?

Vierailija
56/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka otti herneet?

Olen koko elämäni painanut töitä ja yhä painan. Konkurssi takana ja velkaa helvetisti. Vaan tässä sitä mies ripustaa pyykkiä kun emäntä on tällä kertaa matkalla. Olo ei ole munaton, pidän vaan 'putiikin pystyssä' tällä välin.

Ja hoidan työni. Ei pyykkien ja kämpän ja ruuan laittoo mene kauaa. Suurin aika menee siihen pienen lapsen huomioimiseen.

Ei mulla ole ämmämäinen munaton olo. Hieno huomata miten paljon töitä vaatii se järjestys mikä täällä normaalisti on...

Vierailija
57/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kokemusta,mutta kyllä minustakin miehen pitää saada levätä töistä tultuaan.vähättelemättä vaimon lapsien hoitoa,joka on tietysti yhtä arvokasta, kun miehen työ,että siinä voisi olla molemmat illalla lasten kanssa ja lapset aikaisin nukkumaan,ja paljon vaikuttaa se että lapset ovat kilttejä,äiti on osannut hoitaa ja olla esimerkkinä.jos kotona ei ole paljon ylimäärästä tarpeetonta tavaraa,niin se siivoaminenkaan ei ole niin työlästä,ja tarvitseeko kokoajan olla hirmu siistiä.ruokaa voi tehdä enemmän kerralla ,vaikka viikoksi pakkaseen ,niin ei kun lämmittää,ja auttaa jo paljon.ja sitten se oman ja toisten olemassa olon arvostus niin itsensä, kun koko elämäntilanteen hyväksyminen, on jo vaikuttamassa koko olemiseen,ja eleilyyn,rentous, sen kun kaikki perheessä hyväksyis,niin ei tarvitse kinata mistään asiasta, annetaan toisten olla erimieltä, 

että tällasta meillä.

Vierailija
58/121 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, että Suomessa vielä tässäkin taloustilanteessa on työpaikkoja, joissa lekottelusta maksetaan. Mutta opettajat tosiaan ovatkin tällainen henkilöstöryhmä. Itsellä tällaista "ihanuutta" ei ole. Tosin itse pidänkin hieman haastavammalta työstä. Ja oma pointtini oli pelkästään se, että jokainen tekee arjestaan niin rankan kuin haluaa. Olen huomannut, että monilla naisilla on tiettyjä sääntöjä, joita noudattavat ja sitten valittavat, kun on rankkaa. Itsekään en yöpaidassa hillunut päiviäni ja lapseni saivat myös tuoretta ruokaa ja ulkoilua. Mutta en mitenkään orjallisesti noudattanut mitään aikataulu tai ohjelmaa ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Vierailija
59/121 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmasti sinkku.

Vierailija
60/121 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesotho kirjoitti:

Ulkoilu ja leikit.

Hyi helvetti!

Tähän piti kommentoida, että sä taidat olla sinkku.