Naisasialiitto Unionista ei saa keskustella?
Tai olla eri mieltä kuin heidän julkaisunsa? Tämäkö on sitä avointa keskustelua mitä he itsekin aina vaativat?
Jossain lehdessähän mainittiin, että he ovat asettaneet sanafilttereitä keskustelupalstoille,
onko Unionin oma nimi kiellettyjen puheenaiheiden listalla, jopa Sanoma Oy;n siunaamana?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan surutta leimataan koko maahanmuuttokriittinen porukka muutaman sekopään ja mukaan liimautuneiden putintrollien vuoksi. Vähän sama kun minä leimaisin koko naissukupuolen muutaman rasmus-fanaatikon sekopäisten lausuntojen vuoksi.
Niinhän monet ns. maahanmuuttokriittiset juuri tekevätkin. Ja eräs erittäin suuri ongelma on, että ns. maahanmuuttokriittisten on täysin mahdotonta käsittää - tai hyväksyä, koska ns. kriittisillä on tämä jos et ole täysin puolellamme olet täysin meitä vastaan jaottelu jyrkkänä käytössä - että suvaitsevainen voi olla maltillisesti maahanmuuttokriittinen. Moni onkin.
Ja sama toisin päin. Mutta yritä siinä sitten keskustella, kun aina vähintään pyllistät toiselle puolelle.
Tämä Naisasialiitto veti kyllä tilanteen ihan uuteen ulottuvuuteen. "Jos olet hiljaa, olet meitä vastaan."
U
Ei se ole Naisasialiiton ajatus, vaan yleinen totuus, että hiljaiset sivustakatsojat mahdollistavat paitsi rasismin, holokaustin niin myös esimerkiksi koulukiusaamisen. Haluaisitko sinä, että jos lastasi kiusattaisiin koulussa niin kaikki vaan käänätisivät katseensa sivuun ja olisivat hiljaa?Tässä tapauksessa hiljaiset sivustakatsojat (enemmistö kansasta) käyttävät äänestysoikeuttaan ja torjuvat ääripäiden uhoamiset uurnilla. Siis rasistien ja äärisuvaitsevien ylilyönnit.
Muuten, on turha venyttää esimerkkiä tuollaiseen suuntaan saadaksesi väittelyssä eräpisteen!
Ei ole kysymys eräpisteistä, vaan tuon koulukiusaamisesimerkin kirjoittaja oli niin asian ytimessä kuin vaan voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan surutta leimataan koko maahanmuuttokriittinen porukka muutaman sekopään ja mukaan liimautuneiden putintrollien vuoksi. Vähän sama kun minä leimaisin koko naissukupuolen muutaman rasmus-fanaatikon sekopäisten lausuntojen vuoksi.
Niinhän monet ns. maahanmuuttokriittiset juuri tekevätkin. Ja eräs erittäin suuri ongelma on, että ns. maahanmuuttokriittisten on täysin mahdotonta käsittää - tai hyväksyä, koska ns. kriittisillä on tämä jos et ole täysin puolellamme olet täysin meitä vastaan jaottelu jyrkkänä käytössä - että suvaitsevainen voi olla maltillisesti maahanmuuttokriittinen. Moni onkin.
Ja sama toisin päin. Mutta yritä siinä sitten keskustella, kun aina vähintään pyllistät toiselle puolelle.
Tämä Naisasialiitto veti kyllä tilanteen ihan uuteen ulottuvuuteen. "Jos olet hiljaa, olet meitä vastaan."
Ei se ole Naisasialiiton ajatus, vaan yleinen totuus, että hiljaiset sivustakatsojat mahdollistavat paitsi rasismin, holokaustin niin myös esimerkiksi koulukiusaamisen. Haluaisitko sinä, että jos lastasi kiusattaisiin koulussa niin kaikki vaan käänätisivät katseensa sivuun ja olisivat hiljaa?
Mielestäni tämä asetelma on teoriassa sama kuin kysyisi syyrialaiselta, "kenen joukoissa haluat taistella?" En ole hiljaa siksi, että olisin vastuuton tai tyhmä. En vain ole löytänyt omaa ryhmääni, joten mieluummin pysyn etäämpänä ja sitoutumattomana kirjoittelen nettiin. Pilottitakki en ole, ja naiivia sinisilmää minusta ei saa.
No mitäpä teet siinä vaiheessa, kun huomaat, että vieressäsi kadulla aikuinen suomalainen mies seuraa noin 11-vuotiasta maahanmuuttajapoikaa ja raivoaa tälle huutaen niin sanottua maahanmuuttokriikkiä? (Esimerkki elävästä elämästä.)
Puuttuisin siihen. Usko pois. Mutta en tekisi sitä ideologisista syistä, vaan siksi, että moraalini sanoo niin.
Vierailija kirjoitti:
Se toinen ääripää syyllistää ja halveksuu tavallisia suomalaisia ja suomalaista kulttuuria.
Millä tavoin halveksii? Kerro minulle, sinulla ei ole yhtään mitään yksinoikeutta suomalaiseen kulttuuriin. Minä puolustan tätäkin kirjoittaessani sitä suomalaista kulttuuria, johon minä olen syntynyt ja kasvanut. Minusta esimerkiksi Soldiers of Odin nimi on todella suuri isku vasten suomalaista kulttuuria!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toinen ääripää syyllistää ja halveksuu tavallisia suomalaisia ja suomalaista kulttuuria.
Millä tavoin halveksii? Kerro minulle, sinulla ei ole yhtään mitään yksinoikeutta suomalaiseen kulttuuriin. Minä puolustan tätäkin kirjoittaessani sitä suomalaista kulttuuria, johon minä olen syntynyt ja kasvanut. Minusta esimerkiksi Soldiers of Odin nimi on todella suuri isku vasten suomalaista kulttuuria!
Olen eri, mutta tulkintasi suom. kulttuurista täytyy tuolloin olla yhteensopiva esimerkiksi suvaitsevaisuuden aatteen kanssa siten kuin monikulttuurisuus sen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
U
Ei se ole Naisasialiiton ajatus, vaan yleinen totuus, että hiljaiset sivustakatsojat mahdollistavat paitsi rasismin, holokaustin niin myös esimerkiksi koulukiusaamisen. Haluaisitko sinä, että jos lastasi kiusattaisiin koulussa niin kaikki vaan käänätisivät katseensa sivuun ja olisivat hiljaa?Tässä tapauksessa hiljaiset sivustakatsojat (enemmistö kansasta) käyttävät äänestysoikeuttaan ja torjuvat ääripäiden uhoamiset uurnilla. Siis rasistien ja äärisuvaitsevien ylilyönnit.
Muuten, on turha venyttää esimerkkiä tuollaiseen suuntaan saadaksesi väittelyssä eräpisteen!
Ei ole kysymys eräpisteistä, vaan tuon koulukiusaamisesimerkin kirjoittaja oli niin asian ytimessä kuin vaan voi olla!
Tavallaan onkin, mutta unohtaa että nykytilannetta voisi ennemminkin verrata siihen että kaksi koulun kovinta tappelee keskenään ja muut koittavat olla valitsematta puoliaan, etteivät tule kiusatuiksi kummankaan taholta. Tuo Unionin "jos et ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan"-lausunto on ihan perinteistä koulukiusaajaretoriikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää jaksa tätä ns. maahanmuuttokriitikoiden paskamyrskyä. En jaksa. Totuudella ei ole mitään merkitystä, naisilla ei mitään todellista väliä. Kaikessa on ksye pelkästä oman ilmeisesti äärettömän pahan olon purkamisesta suvakkihuoriin. Ja ilmeisesti niiden putintrollien täysin tarkoitushakauiseen Suomen polvilleen epävakauttamiseen. Suomi on näiden vastenmielisten ihmisten vuoksi muuttunut erittäine epämiellyttäväksi maaksi.
Miten sä määrittelisit mut? Mä olen nainen ja mua todellakin kiinnostaa naisnäkökulma tässä asiassa. Suomessa olevien naisten turvallisuus, vääristynyt sukupuolijakauma, arabinaisten oikeudet. Vai ratsastanko mä itse itselläni? Vai ratsastetaanko mulla? Käytetäänkö mun vilpitöntä huoltani hyväksi? Mitä mun pitäisi tehdä?
Kuule: voidaan keskustella siinä vaiheessa kun naisten henkinen pahoinpitely loppuu niiden toimesta jotka väittävät haluavansa käydä dialogia. Sitten kun kukaan kukaan keskustelukumppaniksi pyrkivä ei suvakkihuorittele, ei tarjoa suvakkiraiskattava-hihamerkkejä, ei ylipäänsä mehustele ja unelmoi minun tai kaverieni raiskaamisella ja lähettele uhkavia postauksia yhteenkään keskusteluketjuun. Eikä anna niiden putintrollinen käyttää itseään vihankylväjänä. Siivotkaa omat ja kaverien suut ensin niin sitten voidaan keskustella. - Ja minä en edes ole mikään unionilainen, vaan täysin tavis työssäkäyvä nainen ja olen täysin kyllästynyt siihen että kuka hyvänsä voi joutua järkyttävän etovan ja vastenmielisyydessään vertaansa vailla olevan kiusaamiskampanjanne kohteeksi.
Täähän on kätevää. Eli jos haluan naiset hiljaiseksi, olipa aihe mikä tahansa, niin tulen sinne latomaan asiattomuuksia ja sitten olette tekin hiljaa ja ette enää keskustele asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on sika, hiljaa olevat suomalaiset ovat kaiken pahan alku ja juuri, Jari Tervon roskaväki-kolumni, suomalaiset on ihan juntteja ja Suomi on kamala paikka, mitähän meistä nyt ajatellaan... Suomi kuulostaa sen ääripään mielestä pahemmalta paikalta kuin pakolaisten lähtömaat... "Monikuluuttrisuus on rikkaus" eli opitaan me innokkaasti toisten tapoja ja kulttuureja, kun omamme ovat niin plääh... Ja noudatetaan niitä sitten suomalaistyypillisesti eli kirjaimellisesti... "Maailma muuttuu hei", ei minkäänlaista tervettä kritiikkiä saati vastustusta ei-toivottuihin lieveilmiöihin... Plus positiivinen syrjintä ja jalustalle nostaminen pelkän ulkomaalaistaustan takia.
Tällainen kuva mulle on muodostunut. Sinäänsä ihan ymmärrettävää, koska suomalaiset ovat joustavia ja kiinnostuneita muista kulttuureista. Mutta kannattaisi muistaa, että tulijat eivät ole mitään "avarakatseisia maailmankansalaisia", eivätkä nämä ole mitkään "vuosisadan parhaimmat vaihtaribileet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
U
Tavallaan onkin, mutta unohtaa että nykytilannetta voisi ennemminkin verrata siihen että kaksi koulun kovinta tappelee keskenään ja muut koittavat olla valitsematta puoliaan, etteivät tule kiusatuiksi kummankaan taholta. Tuo Unionin "jos et ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan"-lausunto on ihan perinteistä koulukiusaajaretoriikkaa.
Populismia on molemmilla puolilla.
Olen tasa-arvoa vaativa akateeminen humanistinainen. Inhoan kuitenkin syvästi Naisunionia: yksisilmäinen, mieskaunainen ja epä-älyllinen laitos. Ei minun nimissäni.
Kertokaapas minulle, mitä ihan konkreettista Naisasialiitto Unioni on saanut aikaiseksi?
Ihan siis lakimuutoksia tai muuta kunnollisia esimerkkejä?
Mistä Unioni saa rahoituksensa , testamentattujen varojen ja alajärjestöillä rahastamisen lisäksi?
Saako rahaa valtiolta tai vaikkapa Raha-automaattiyhdistykseltä?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas minulle, mitä ihan konkreettista Naisasialiitto Unioni on saanut aikaiseksi?
Ihan siis lakimuutoksia tai muuta kunnollisia esimerkkejä?
Mistä Unioni saa rahoituksensa , testamentattujen varojen ja alajärjestöillä rahastamisen lisäksi?
Saako rahaa valtiolta tai vaikkapa Raha-automaattiyhdistykseltä?
Näihin olisi mielenkiintoista kuulla vastauksia ; )
Tämä on laitonta, pääsy kielletty!
Rasismin vastaisista mielenosoituksista näitä häiriköitä kuitenkin on eniten poliisi joutunut taltuttamaan eli samaa porukkaa. Vai onko niin, että suvaitsevaistolla on rajat kiinni-porukkaan verattuna jokin erityisoikeus sanoutua irti ääriaineksen riehumisesta?