Toivotonta. Eksä hemmottelee lapset piloille eikä kotiruoka maistu
"mutta ku iskä aina tilaa ruokaa" "miks meillä ei oo koskaa ranuja, pizzaa, hampparii..."
Oikeasti tää tilanne johtuu täysin siitä että eksä ei osaa eikä jaksa laittaa ruokaa. Totta kai se roska uppoaa noihin 9 ja 14 vuotiaisiin. Sitten kun itse teen kotiruokaa niin se ei maistu. Ihan tavalliset kotiruoat oksettaa ja kasviksille yökitään. Tilanne on täysin eri kun puoli vuotta sitten kun vielä asuttiin yhdessä. Silloin kotiruoka kelpasi ja mätöt oli oikeasti herkkuja silloin tällöin eikä mitään arkiruokaa.
En jaksa. Äsken taistelin nuoremman kanssa makaronilaatikosta ja yhdestä palasta kukkakaalia.
Kommentit (52)
Sitä se on kun on niitä lapsia. 🤷
Mitä sä sitten kuvittelit että se vanhemmuus on?
Mitä eksä sanoo tilanteeseen? Nyt vaadittaisiin myös häneltä ryhtiliike.
Sori, nyt ootte äidillä ja syötte tai olette syömättä. Se ei mua kiinnosta, jos jätätte syömättä. Enpähän se ole minä jolla on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä ennenkin. Tavallista arkea eikä mitään jatkuvia hampparivinkunoita. Ap
On kyllä muussakin kasvatuksessa vikaa, jos lapset yökkivät tarjotulle ruoalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi erosit, voimaanuitko ?
Itse asiassa kyllä. Eipä tarvitse koko ajan olla siivoamassa toisen sotkuja ja ruokkimassa kolmatta lasta. Loppu motivaatio olla äiti eksällekin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä ennenkin. Tavallista arkea eikä mitään jatkuvia hampparivinkunoita. Ap
Mitä enemmän lapsille tulee sitä ikää sitä enemmän se lapsen oma tahto alkaa näkyä ja kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielestään ei ole hänen ongelmansa. Suhtautuu tosi ylimielisesti tähän ongelmaan vaikka se johtuu täysin hänestä itsestään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi erosit, voimaanuitko ?
Itse asiassa kyllä. Eipä tarvitse koko ajan olla siivoamassa toisen sotkuja ja ruokkimassa kolmatta lasta. Loppu motivaatio olla äiti eksällekin. Ap
Paitsi, että nyt sait tilalle kopiot isästä.
Mä ilmoittaisin lapsille tasan yhden kerran, että äidin luona äiti laittaa ruuan, syötte tai olette syömättä. Ja mitään ylimääräisiä herkkuja tai välipaloja en ostaisi. Ruoka-aikana syödään.
T Neljän äiti, eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielestään ei ole hänen ongelmansa. Suhtautuu tosi ylimielisesti tähän ongelmaan vaikka se johtuu täysin hänestä itsestään. Ap
Nii-i. Isän kodissa isän säännöt, äidin kodissa äidin säännöt. Onnea ja menestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan isän ongelma. Koitappa nyt hyväksyä, mitä tarkoittaa ERO ja rakenna oma elämäsi lasten äitinä. Et voi syyttää exästä kaikkea. Et nyt, etkä tulevaisuudessa.
Mikäli olisit hoitanut akan roolin kuten pitääkin ja päästänyt miehen ulos vain tyhjillä kasseilla mitään ongelmaa ei olisi.
Roska ruoka nimitys tulee niistä paketeista, joka pitäisi muuttaa roskaava ruoka. Ruoka ei ole koskaan roskaa. Anna isän hoitaa lastensa ruokailut niin kuin haluaa ja sinä hoidat niin kuin haluat. Ehkä auttaisi jos opettelet tekemään hyvän makuista kotiruokaa
Vierailija kirjoitti:
On kyllä muussakin kasvatuksessa vikaa, jos lapset yökkivät tarjotulle ruoalle.
Isän teko on väärin, mutta nyt ap pitää ratkaista ne omassa kodissaan tapahtuvat ongelmat ihan itse eikä käyttää exää kilpenä jonka taakse piiloutua. Eli nyt ap sinun pitää tehdä ne säännöt selväksi ja ottaa myös ne lapset ikätasonsa mukaisesti mukaan yhteisten pelisääntöjen laatimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-i. Isän kodissa isän säännöt, äidin kodissa äidin säännöt. Onnea ja menestystä.
Jos lapsi kyseenalaistaa sääntöjä, on jotain mennyt jo pieleen. Teinit osaa yrittää ja olla ärsyttäviä, mutta sen annetaan mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, säännöt pysyy silti. Asiallinen keskustelu on ok.
T Se neljän, nyt jo aikuisen äiti
No lapset ovat hyvät ja näkevät nälkää sitten. Voisi "silmät avautua".
ok