Naisasialiitto Unionista ei saa keskustella?
Tai olla eri mieltä kuin heidän julkaisunsa? Tämäkö on sitä avointa keskustelua mitä he itsekin aina vaativat?
Jossain lehdessähän mainittiin, että he ovat asettaneet sanafilttereitä keskustelupalstoille,
onko Unionin oma nimi kiellettyjen puheenaiheiden listalla, jopa Sanoma Oy;n siunaamana?
Kommentit (114)
Jos ketjun perusteella muodostaisin kuvan Unioniin kuuluvista tai sitä kannattavista ihmisistä,
niin sitä enemmän ihmettelen, ketä ko. yhdistys/järjestö/mikälie oikein edustaa?
Hannu Lehtilä: naisten alempiarvoisuus on pitkäikäinen teema suomalaisessa politiikassa. https://books.google.fi/books?id=BiZbAwAAQBAJ
Naisasialiitto Unioni on osa teemaa, mutta otteiltaan vallankumouksellisempi ja radikaalimpi. Suomessa nainen on ollut yhtä tärkeä kuin mies. Naisasialiitto vain kerää kaikkein voimakkaimmin tätä asiaa ajavat yhteen. Järjestön kannat keräävät sympatioita, koska teema on niin tuttu.
Luin taannoin antropologisen tutkimuksen, jonka eräs päätelmä oli, että Suomi on naismainen maa USA:han verrattuna. Ja näin varmasti on koska tasa-arvo - joillekin myös ihmisen ja eläimen tasa-arvo - on perusarvojamme. Naisasialiiton tehtävä on, ehkä hieman provosoiden, muistuttaa tästä ja pitää yllä kamppailua miehiä vastaan.
Minä en enää jaksa tätä ns. maahanmuuttokriitikoiden paskamyrskyä. En jaksa. Totuudella ei ole mitään merkitystä, naisilla ei mitään todellista väliä. Kaikessa on ksye pelkästä oman ilmeisesti äärettömän pahan olon purkamisesta suvakkihuoriin. Ja ilmeisesti niiden putintrollien täysin tarkoitushakauiseen Suomen polvilleen epävakauttamiseen. Suomi on näiden vastenmielisten ihmisten vuoksi muuttunut erittäine epämiellyttäväksi maaksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisasialiitto kritisoi sitä, että Suomeen on ilmaantunut ryhmiä, jotka tuomitsevat VAIN maahamuuttajien tekemät raiskaukset. Tätä eivät nämä kaksinaamaiset ns. "maahnmuuttokriitikot" kestä, ja siitä seuraa uskomaton paskavyöry naisten niskaan. Samat tahot jotka itku silmässä kauhistelevat maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia mehustelevat suvakkifemakkohuorien raiskauksilla seuraavassa lauseessa. Niin että eiköhän ketjut poisto ihan siksi, että ne aina täyttyvät ns. "maahanmuuttokriitikoiden" paskanheitolla. Sen lisäksi että näiden "maahanmuuttokriitikoiden" joukkoon on lyöttäytynyt putitrolleja, joiden ainoa tarkoitus on hämmentää ja luoda epäsopua Suomeen.
Lisäksi nuo maahanmuuttokriittiset porukat koostuvat lähinnä naistenhakkaajista, jotka yrittävät uhkailemalla estää naisten sananvapautta. Myönnän että olen ollut pitkälti hiljaa ja seurannut keskustelua sivusta. Hiljaisen enemmistön olisi tuomittava rasismi selvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unionin valta-asema huojuu.
Missähän tilassa olet elänyt, jos Unionilla on ollut valta-asema? :D
Se on saanut laajan hyväksynnän. Ilman Unionia feministinen tasa-arvokehitys olisi tuskin vaikuttanut niin valtavasti naisiin ja miehiin 90- ja 2000-luvuilla.
Kuvittelet Unionin aikaansaaneen muutoksen? Keep dreaming.
Tasa-arvokehitys on aikaansaanut muutosta sukupuolirooleissa erityisesti parina viime vuosikymmenenä. Naiset ovat lähenneet miehiä ja miehet alkaneet miettiä enemmän sopivuuttaan naisille.
-miesten hygienian ja pukeutumisen taso on aivan eri luokkaa nyt kuin vain 25 vuotta sitten
-miehet eivät enää lyö tai kurita naisia ja lapsia yhtä paljon
-miesten kotityöt ovat kasvaneet selvästi
-miehet osallistuvat enemmän lapsenhoitoon
-naisten asema töissä on muuttunut selkeästi
-naiset panostavat suhteellisen vähän ulkonäköönsä
-naisten seksi on paljon vapaampaa nyt
-jne.
Unioni on ollut kehityksen "voimakeskus".
Unioni tähän kehitykseen on vaikuttanut ehkä promillen murto-osan promillen verran.
Vai onko Unionin aktiivit kenties paljonkin olleet fyysisesti miehiä patistamassa suihkuun tai kotitöihin?
Eiköhän muutos ole tapahtunut maailmanlaajuisesti, yhteiskunnallisesti ja maailmankuvan muuttuessa.
Unioni on osa tätä kysymystä (Lehtilä). Ja sen retoriikka on keskimääräistä voimakkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää jaksa tätä ns. maahanmuuttokriitikoiden paskamyrskyä. En jaksa. Totuudella ei ole mitään merkitystä, naisilla ei mitään todellista väliä. Kaikessa on ksye pelkästä oman ilmeisesti äärettömän pahan olon purkamisesta suvakkihuoriin. Ja ilmeisesti niiden putintrollien täysin tarkoitushakauiseen Suomen polvilleen epävakauttamiseen. Suomi on näiden vastenmielisten ihmisten vuoksi muuttunut erittäine epämiellyttäväksi maaksi.
Miten sä määrittelisit mut? Mä olen nainen ja mua todellakin kiinnostaa naisnäkökulma tässä asiassa. Suomessa olevien naisten turvallisuus, vääristynyt sukupuolijakauma, arabinaisten oikeudet. Vai ratsastanko mä itse itselläni? Vai ratsastetaanko mulla? Käytetäänkö mun vilpitöntä huoltani hyväksi? Mitä mun pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen asema on tullut lähelle miehen asemaa ja Unioni on ollut isossa osassa tässä. Naisasialiitto Unioni - marxilainen kaikkien naisten liittouma - on naisten miehiin suuntautuneen sotarintaman promoottori. Unioni on feministisille naisille kuin Don King on USA:n nyrkkeilylle: taistelun moottori, organisoija ja keulakuva.
Lopeta trollaus.
Mikä trollaus? Unioni toimii marxilaisesti: check. Unionin vastustaja on miesten patriarkaatti ja miesten valta: check. Unioni ottaa suorapuheisesti kantaa asioihinsa: check.
Lopeta, plz. Nolottaa jo sun psta.
Vähäx oot nero ja sillai. Tuu mun luox!
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ole haukkunut koskaan ketään ällöttävällä suvakkihuora-nimityksellä, vastustan muutenkin täysin vihanlietsontaa, toisten uhkailua ja haukkumista. Minusta näistä asioista tulee kuitenkin ehdottomasti keskustella, mutta asiallisesti ja avoimesti. Siksi me "tolkun ihmiset" olemmekin tästä nostattaneet keskustelua, että keskustelun sävyyn saataisiin muutosta ja epäkohdille tehtäisiin jotain. Naisasialiitto Unionin julkaisu sai ainakin minulla karvat nousemaan pystyyn ja edusti sellaista syyllistämistä mitä itse en juuri siedä.
Miksi Halla-ahon tai Jones Lokan seksikkyydestä ei saa puhua? Olen keski-ikäinen kaappihomo, enkä lakkaa unelmoimasta Juneksen sexsystä marokkolaisbebasta.
M41v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen asema on tullut lähelle miehen asemaa ja Unioni on ollut isossa osassa tässä. Naisasialiitto Unioni - marxilainen kaikkien naisten liittouma - on naisten miehiin suuntautuneen sotarintaman promoottori. Unioni on feministisille naisille kuin Don King on USA:n nyrkkeilylle: taistelun moottori, organisoija ja keulakuva.
Lopeta trollaus.
Mikä trollaus? Unioni toimii marxilaisesti: check. Unionin vastustaja on miesten patriarkaatti ja miesten valta: check. Unioni ottaa suorapuheisesti kantaa asioihinsa: check.
Lopeta, plz. Nolottaa jo sun psta.
Vähäx oot nero ja sillai. Tuu mun luox!
n00b, plz.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä määrittelisit mut? Mä olen nainen ja mua todellakin kiinnostaa naisnäkökulma tässä asiassa. Suomessa olevien naisten turvallisuus, vääristynyt sukupuolijakauma, arabinaisten oikeudet. Vai ratsastanko mä itse itselläni? Vai ratsastetaanko mulla? Käytetäänkö mun vilpitöntä huoltani hyväksi? Mitä mun pitäisi tehdä?
Kuule: voidaan keskustella siinä vaiheessa kun naisten henkinen pahoinpitely loppuu niiden toimesta jotka väittävät haluavansa käydä dialogia. Sitten kun kukaan kukaan keskustelukumppaniksi pyrkivä ei suvakkihuorittele, ei tarjoa suvakkiraiskattava-hihamerkkejä, ei ylipäänsä mehustele ja unelmoi minun tai kaverieni raiskaamisella ja lähettele uhkavia postauksia yhteenkään keskusteluketjuun. Eikä anna niiden putintrollinen käyttää itseään vihankylväjänä. Siivotkaa omat ja kaverien suut ensin niin sitten voidaan keskustella. - Ja minä en edes ole mikään unionilainen, vaan täysin tavis työssäkäyvä nainen ja olen täysin kyllästynyt siihen että kuka hyvänsä voi joutua järkyttävän etovan ja vastenmielisyydessään vertaansa vailla olevan kiusaamiskampanjanne kohteeksi.
Unioni on sinänsä tärkeällä asialla. Mutta sen viestit ovat välillä turhan provosoivia ja miesten syyllistämisessä ja mieskuvassa pitäisi olla varovaisempi. Lisäksi Unioni paheksuu perinteistä naissukupuoliroolia ja tämä on väärin. T. 43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sivustaseuraajana ihmetyttää että onko näille naisasiaihmisille "rasismin vastustus" (mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin) päätehtävä nykyään?
Kyselet jostakin, mitä et osaa edes kuvailla?
Hieno ad hominem, Hermiina.
Itsekin mietin ihan samaa. Naisten turvallisuus tai työelämä ei tunnu kiinnostavan yhtään. Minua naisena kiinnostaisi. Myös vaikkapa arabinaisten asiat. Ei minua kiinnosta "saada lisää vientiä ja makeempia kolleja ja tehdä suomalaiset miehet mustasukkaisiksi". Naisasialiitto muuttakoon vaikka nimensä jos heidän ideologiansa on vaihtunut Rasmus-ryhmäksi.
Ad hominem-hemmo bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa kukaan on esittänyt maahanmuuttokritiikkiä tässä ketjussa? Taitaa tuo ongelma olla ihan sinun pääsi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisasialiitto kritisoi sitä, että Suomeen on ilmaantunut ryhmiä, jotka tuomitsevat VAIN maahamuuttajien tekemät raiskaukset. Tätä eivät nämä kaksinaamaiset ns. "maahnmuuttokriitikot" kestä, ja siitä seuraa uskomaton paskavyöry naisten niskaan. Samat tahot jotka itku silmässä kauhistelevat maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia mehustelevat suvakkifemakkohuorien raiskauksilla seuraavassa lauseessa. Niin että eiköhän ketjut poisto ihan siksi, että ne aina täyttyvät ns. "maahanmuuttokriitikoiden" paskanheitolla. Sen lisäksi että näiden "maahanmuuttokriitikoiden" joukkoon on lyöttäytynyt putitrolleja, joiden ainoa tarkoitus on hämmentää ja luoda epäsopua Suomeen.
Millä tasolla Naisasialiiton viestintä on jos satunnainen Vauva.fi-kävijäkin osaa ilmaista asian ytimen selkeämmin... Jos tämä on se pointti, niin miksei sitä sanota? Sen sijaan tuomitsemisessa on menty niin pitkälle, että jopa hiljaa olevat miehet ja naiset ovat nyt niitä kaikkein pahimpia heidän mielestään.
Näin ovat mieltä keskitien kulkijoista "tolkun ihmisistä":
"Kun maltillinen enemmistö on hiljaa, se ei ole teko, josta "tolkun ihmisen" tulisi taputtaa itseään olalle. Hiljaisuudelle on historiassa toinenkin määritelmä: "maltillinen" sivustakatsoja on ollut järjestelmällisesti historian karmeimpien tekojen mahdollistaja, ihmiskunnan kriisistä toiseen.
Julkiseen keskusteluun osallistuvat naisten oikeuksien puolesta taistelevat tahot, ihmisoikeusperiaatteen kunnioittamista vaativat bloggaajat, nationalistista uhoa keppihevosten tai pellenaamioiden kanssa karnevalisoivat ihmiset eivät ole ääripää. He ovat se rohkeiden joukko, joka uskaltaa puhua kun muut vaikenevat. Ja joka jää yhä enemmän yksin, kun hiljainen enemmistö siirtää keskipistettä etäämmälle, kohti vihan normalisointia."
Edellinen on ote heidän (Unionin fasesta). Jos et ole meidän puolelle niin olet...
Vierailija kirjoitti:
Miksi Halla-ahon tai Jones Lokan seksikkyydestä ei saa puhua? Olen keski-ikäinen kaappihomo, enkä lakkaa unelmoimasta Juneksen sexsystä marokkolaisbebasta.
M41v
Halla-aho muistelee ehkä parhaillaankin ase kädessä läheltä piti -tilannetta, jolloin hänet oli melkein pakotettu ampumaan päälle karkaava homoraiskaaja. Linnatuomiolla ei ole väliä, kunhan anus pysyy korkkaamattomana. Tosin linnassahan saattaa käydä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi nuo maahanmuuttokriittiset porukat koostuvat lähinnä naistenhakkaajista, jotka yrittävät uhkailemalla estää naisten sananvapautta. Myönnän että olen ollut pitkälti hiljaa ja seurannut keskustelua sivusta. Hiljaisen enemmistön olisi tuomittava rasismi selvemmin.
Itse hiljaiseen enemmistöön kuuluvana voin omasta puolestani sanoa, että tällä hetkellä tuossa ääripäiden välisessä loanheittokilpailussa rasismin käsitettä on venytetty ja vanutettu niin paljon suuntaan jos toiseenkin, etten oikeastaan tiedä mitä tulisin kenenkin mielestä tuominneeksi jos toteaisin vain ykskantaan tuomitsevani kaiken rasismin (kuten, oman henkilökohtaisen määritelmäni mukaan teenkin).
Omassa ystäväpiirissäni on muuten aika paljon myös itsensä jollakin tasolla kriittiseksi mieltäviä, muttei (tietääkseni) yhtään vaimonhakkaajaa, enkä sellainen ole itsekään. Tuollaisilla yleistyksillä et suinkaan edistä kiihkotonta ja maltillista dialogia saati houkuttele sitä hiljaista enemmistöä tuomaan mielipiteitään enemmän julki.
T:kriittinen vihreä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unionin valta-asema huojuu.
Missähän tilassa olet elänyt, jos Unionilla on ollut valta-asema? :D
Se on saanut laajan hyväksynnän. Ilman Unionia feministinen tasa-arvokehitys olisi tuskin vaikuttanut niin valtavasti naisiin ja miehiin 90- ja 2000-luvuilla.
Kuvittelet Unionin aikaansaaneen muutoksen? Keep dreaming.
Tasa-arvokehitys on aikaansaanut muutosta sukupuolirooleissa erityisesti parina viime vuosikymmenenä. Naiset ovat lähenneet miehiä ja miehet alkaneet miettiä enemmän sopivuuttaan naisille.
-miesten hygienian ja pukeutumisen taso on aivan eri luokkaa nyt kuin vain 25 vuotta sitten
-miehet eivät enää lyö tai kurita naisia ja lapsia yhtä paljon
-miesten kotityöt ovat kasvaneet selvästi
-miehet osallistuvat enemmän lapsenhoitoon
-naisten asema töissä on muuttunut selkeästi
-naiset panostavat suhteellisen vähän ulkonäköönsä
-naisten seksi on paljon vapaampaa nyt
-jne.
Unioni on ollut kehityksen "voimakeskus".
Unioni on näköjään onnistunut vain kirjoittamaan historian uudelleen ja omimaan jutut nimiinsä.
Unionin ja sen jäsenten asema ja osuus on ollut vahva.
Ei se totuus jankuttamalla ja historiikkeja kirjoittelemalla miksikään muutu.
Sivuhuomautus: Ei ole olemassa "totuutta". On monia erilaisia totuuksia. Historia, jota tässä tarkoitat on sellainen millaiseksi se kirjoitetaan.
Jos ketjuun kirjoittavat naiset(?) edustavat Unionin kannattajia, niin ainakin itse naisena irtisanoudun täysin näiden sekopäiden kommenteista. Ja ei, en ole kriittinen.
Millä tasolla Naisasialiiton viestintä on jos satunnainen Vauva.fi-kävijäkin osaa ilmaista asian ytimen selkeämmin... Jos tämä on se pointti, niin miksei sitä sanota? Sen sijaan tuomitsemisessa on menty niin pitkälle, että jopa hiljaa olevat miehet ja naiset ovat nyt niitä kaikkein pahimpia heidän mielestään.