Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oman vanhempasi psyykkinen sairaus vaikutti sinuun lapsuudessasi?

Vierailija
31.01.2016 |

Pakko nyt kysyä näin, kun tuossa toisessa ketjussa koko ajan väitetään, että psyykkinen sairaus ei ole ongelma vanhemmuudessa.

Eli: kerro oma kokemuksesi, olipa se positiivinen tai negatiivinen. Ja kerro vielä oliko vanhempasi sairaus hoidossa.

Aloitan: Äitini masennus tarttui minuun. Äiti oli poissaoleva ja - no masentunut. Eikä masentuneen kanssa todellakaan ole kivaa olla. En syytä äitiäni masennuksestaan, mutta totta kai se vaikutti elämäämme.

Itse en ole aikuisiällä ollut masentunut, mutta mulla on ADHD ja syömishäiriöitä. Kyllä nämä näkyvät jossain määrin arjessamme, vaikka koen kyllä olevani ihan tarpeeksi hyvä äiti lapsilleni.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kerronpa silti omat kokemukset

Elikkä olen elänyt hullujen vanhempien kanssa joilla dg skitsofreniaa, 2suuntaista, masennusta, persoonallisuushäiriötä, narsismia

Luulen, että tämä on vaikuttanut minuun esim. siten, että olen edelleenkin "ylikiltti" kun lapsenakin piti olla aina reipas kun porukat ei jaksanut. Teen palveluksia vaikka siitä olisi minulle haittaa/tappiota. Sillä jos sanon "ei" kärsin kamalasta omantunnon tuskista pitkään.

Itsetunto ongelmat, vaikea luottaa ihmisiin ym. Kuuluvat myös arkeeni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä