Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiakkaan ostoksista tulee liukuhihnan päässä heti ongelma?!

Vierailija
31.01.2016 |

Kun kassa saa ostokset vedettyä hihnan läpi ja maksun lunastettua alkaa saakelinmoinen mulkkaus ja hihnan laarin jakajalla paukutus jos vielä pakkailet kun seuraava asiakas on vuorossa. Kaikki herkkä ruokararvike on aina rutussa, jugurtit hajalla ja tomaatit muussina kun hihna vyöryttää maitotölkkejä päälle.
Voinko vaatia vahingonkorvausta ja uutta tuotetta jos kassa rikkoo kermaviilini heti kättelyssä hakatessaan sillä saatanan jakajalla?!

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Vierailija
2/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää uutta tuotetta rikkoutuneen tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ruuhkaa niin latele ne tavarat kärryyn takaisin ja pakkaa sivummalla,ongelma poistuu.

Vierailija
4/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa laittaisit maitotölkit ja muut "kovat"/painavat itse hihnalle ensin. Viimeiseksi salaatit ja pikarijogurtit. tällöin ne ei loppupäässä runnoudu ja on helpompi pakata painavat kassiin ensin. Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
5/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kaupassa töissä. Mutta ethän nyt voi olettaa, että itse ehtisit pakkaamaan kaikki tavarat ennen seuraavaa asiakasta. Varsinkin ruuhka-aikaan, kun niitä asiakkaita on takanasi kunnon jono. Ja toki omalla toiminnalla voi varautua. Eli latoo hihnalle ensin painavimmat. Ja viimeiseksi kevyimmät. Näin ne maitotölkit ei ruttaa niitä tomaatteja. Samaten ala heti pakkaamaan, ainakin ne painavimmat pois hihnalta.

Vierailija
6/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ruuhkaa niin latele ne tavarat kärryyn takaisin ja pakkaa sivummalla,ongelma poistuu.

Sivummalla?

Käutävällä? Pihalla?

Ei onnistu.

Vierailija
7/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi käyttää ylimääräistä aikaa toiseen ostosten keruuseen. Kyllä ne kassatasot on ihan pakkaamista varten. Jos on ruuhkaa, avataan lisäkassoja. Jos on hetkellinen piikki, niin voi voi, jaksa nyt vaan odottaa, että edellinen saa tavarat kassiin.

Vierailija
8/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse kaupassa töissä. Mutta ethän nyt voi olettaa, että itse ehtisit pakkaamaan kaikki tavarat ennen seuraavaa asiakasta. Varsinkin ruuhka-aikaan, kun niitä asiakkaita on takanasi kunnon jono. Ja toki omalla toiminnalla voi varautua. Eli latoo hihnalle ensin painavimmat. Ja viimeiseksi kevyimmät. Näin ne maitotölkit ei ruttaa niitä tomaatteja. Samaten ala heti pakkaamaan, ainakin ne painavimmat pois hihnalta.

Kaikki keinot käytössä, mutta koska ostan kerralla paljon, vie pakkaaminen kuitenkin aina sen minkä se vie. Sillä aikaa kassa on tosin hakannut ostokseni muussiksi. Taidan käydä jatkossa maksamassa vasta kun tavarat on kasseissa, saatana.

Vierailija
9/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole fiksu äläkä laita niitä jugurtteja ensimmäiseksi.... *vink vink* Itse siirrän toki kaikki helposti rikkoutuvat tuotteet hihnan sivuun, mutta jos asiakkaalla on todella isot ostokset ja laittaa ensimmäisenä ne kaikki jugurtit, viilit, kananmunat, ruukkusalaatit- ja yrtit jnejne, niin äkkiä se hihnan reuna on täynnä. Yritä siinä sitten varjella niitä ostoksia, etenkin jos asiakas vaan möllöttää siinä eikä tajua mennä pakkaamaan. Mä oon kyllä aika pakkomielteinenkin niiden ostosten suojelemisen suhteen, mutta kaikki eivät ole :D

Vierailija
10/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen näitä valitusviestejä kun kaikkia ärsyttää kaikki, ja ihan ihme vääryyksiä tapahtuu muka syyttä suotta. Mulla ei koskaan oo tullut tällaistakaan ongelmaa vastaan, niinkuin ei suurinta osaa muistakaan ongelmista joista tällä palstalla valitetaan. Ylipäänsä kauppojen myyjät on yleisesti kivoja ja kohteliaita tyyppejä (ja kun muistaa että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan). No, ehkä toiset osaa elää tässä yhteiskunnassa hieman sujuvammin... ;)

Vierailija
11/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa laittaisit maitotölkit ja muut "kovat"/painavat itse hihnalle ensin. Viimeiseksi salaatit ja pikarijogurtit. tällöin ne ei loppupäässä runnoudu ja on helpompi pakata painavat kassiin ensin. Järjenkäyttö on sallittua.

PIKARIJOGURTTI IS BACK!

Vierailija
12/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Joo, ehkä joku nuori ja ketterä, joka ostaa vaan pari tavaraa, ehtii ne tavaransa pakata samalla kun maksaa, mut ihan kaikenlaisilla ihmisillä on oikeus elää ja hengittää ja käydä kaupassa. Myös sillä iäkkäällä, hitaalla, heikkonäköisellä, hajamielisellä, sairaalla tai toipilaalla jne. En ymmärrä yhtään sitä että ei voida odottaa edes sitä ylimääräistä minuuttia että asiakas, joka just toi roposensa sille kassalle josta kassakin saa palkan elämiseensä, muuttuu ongelmajätteeksi heti kun on maksanut.

Minä en halua että toisia ihmisiä kohdellaan huonosti, ja tunnen aina myötähäpeää jos näen että joku mummoreppana hädissään siinä yrittää pakata tavaroitaan kassan viileän katseen alla ja jonossa ollaan hätäisiä kuin tässä oltais suurin piirtein rallikisojen lähtöviivalla. Meistä asiakkaista suurin osa voi mennä kauppaan silloin kun siellä ei ole juuri muita asiakkaita, jos ei kestä jonottamista. Jos änkeää sinne kauppaan neljältä niin ihan oma moka, silloin voi syyttää ihan omaa järjenjuoksuaan siitä että siellä on muitakin ihmisiä.

Vierailija
13/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa, vaikkapa Etelä-Euroopassa, isojenkin markettien kassat pitävät vastaavassa tilanteessa hymyillen taukoa eivätkä ota seuraavan asiakkaan tavaroita ennen kuin edellinen on saanut omansa pakattua. Näin tapahtuu, vaikka jono olisi megalomaanisen pitkä. Voisi ottaa meillekin mallia.

Vierailija
14/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä ruokaa niin paljon, että kaikki ei mahdu kerralla hihnalle.  Kassa kun on yhtä nopea ottamaan tuotteita, kun minä laittamaan hihnalle, niin on täysin mahdotonta pakata tavaroita jossain muualla.  Tavaroita runnotaan jakajalla jo siinä vaiheessa, kun asettelen viimeisiä tuotteita hihnalle.  Mutta mutta, eipä ole koskaan yksinkään tuote mennyt rikki tuon "runnomisen" takia.  Jos menisi niin pyytäisin uuden.  Jos en saisi, niin vastedes pakkaisin tavarat ennen maksamista.  Aikaahan siinä menee vaikka miten ja kassa pysähtyy, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
15/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan pitää latoa tavarat kärrystä hihnalle, pakata ostokset kasseihin ja käydä maksamassa? Aika ketterä tuossa saa olla.

Vierailija
16/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan-kielisessä euroopassa ei ole kassan päässä extra-tilaa tai jakajia, vaan ostokset nostetaan takaisin kärryyn ja siirrytään erillisille pakkaustasoille pakkaamaan. Joku ehkä muistaa että Suomessakin oli ensiksi tämä systeemi Lidleissä, mutta suomalaisten junttimaisuuden ja itsekkyyden takia se ei toiminut. Eli laskeutukaa pilvilinnoistanne valittajat ja huomioikaa muut asiakkaat.

Vierailija
17/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet jo maksanut ne tuotteesi :D

Vierailija
18/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tekemässä isommat ruokaostokset ruuhka-aikojen ulkopuolella. Yleensä olen saanut pakata rauhassa, joitakin ärsyttäviä poikkeuksia lukuunottamatta. En ole enää aivan nuori enkä varsinkaan mikään speedy gonzales, joten toivoisin kassalla olevalta henkilökunnalta hieman malttia ja kärsivällisyyttä.

Vierailija
19/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet jo maksanut ne tuotteesi :D

Enpä maksa enää. Vasta sitten käyn maksamassa kun ruokakassit on pakattu.

Vierailija
20/79 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan-kielisessä euroopassa ei ole kassan päässä extra-tilaa tai jakajia, vaan ostokset nostetaan takaisin kärryyn ja siirrytään erillisille pakkaustasoille pakkaamaan. Joku ehkä muistaa että Suomessakin oli ensiksi tämä systeemi Lidleissä, mutta suomalaisten junttimaisuuden ja itsekkyyden takia se ei toiminut. Eli laskeutukaa pilvilinnoistanne valittajat ja huomioikaa muut asiakkaat.

Ero johtuu ihan siitä, että Suomessa tehdään Lidlissä myös pikkuostoksia, eikä hamstrata kärryllistä. Alkuunhan meilläkin oli Lidlit lähinnä autoilijoille sopivilla paikoilla, ja oletettiin suomalaisten ostavan aina kassikaupalla tavaraa.

Jos ostaa korillisen ruokaa, on paljon mielekkäämpää käyttää pakkauspäätyä. Tämä ei ole junttimaisuutta vaan järjenkäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi