Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(

Vierailija
30.01.2016 |

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

Kommentit (548)

Vierailija
501/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha haa! Menitte lankaan tyhmeliinit. Oon vedättänyt teitä koko tämän ketjun, ei mulla edes oo miestä!

- aloittaja

Vierailija
502/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen 502 -kommentti ei ole minun kirjoittamani. Yritin rekisteröityä palstalle, mutta tuli eteen teksti, että "sivua uudistetaan" eikä nyt pysty rekisteröitymään! Hölmöä. Vastailen silti kommentteihinne. t. oikea aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua nyt kiinnostais tietää, miksi se mies ei halua ottaa eväitä? Jos kerran ei edes mene kenenkään seurassa syömään, eli syö yksin, niin eikö olisi sama syödä eväät yksin? Ja miten voi olla eväsrasioiden kuljettaminen vaikeaa? Tai mikron käyttäminen? Mikä tässä oikeasti on takana? Häpeääkö mies jotenkin teidän köyhyyttä, että siis joku näkis että hällä on eväät? Meillä mies ottaa aina eväät, hänellä on oikein reppu jossa kuljettaa niitä. Ihan hyvin näkyy onnistuvan. Joskus puhui että jotkut menee ulos syömään lounaan, ehdotin että voihan hänkin mennä, mutta totesi että menee liikaa aikaa (puolen tunnin ruokkis) ja liian kallista. No sitten kuulin että se lounas olisi Nesteellä hamppariateria, joten totesin että jos ei parempaa ollutkaan niin sittenpä ei kannata :) kaikki paremmat paikat on sitten jo niin kaukana ettei kerkeä noin lyhyellä ruokkiksella.

En minä tiedä miksi se eväsrasioiden kuljettaminen niin hankalaa on, koska olen tosiaan ehdottanut, ettei niitä tarvitse joka päivä kuljettaa kotiin. Mikron suhteen mies on aina ollu skeptinen säteilyn vuoksi. t. oikea aloittaja

Vierailija
504/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakka, olut ja ulkona syöminen ja limsat... Kaikki turhia pienituloiselle perheelle. Teillä menee 300 e kk noihin. Niillä maksaisitte harrastuksia lapsille!

Ollaan hyvin toimeentulevia, kolme lasta, olen hoitanut kaikki 3 v asti kotona, lapsilla on varaa käydä soittotunneilla, kilpaurheilla jne.

Mutta meillä ei mene rahaa alkoholiin, tupakkaan, lounasruokailuun. Jos me molemmat söisimme ravintolassa = 2x200 e / kk ja siihen päälle tupakat yms turhuudet niin 500 e kk vähintään menisi turhaan. Näillä rahoilla meidän lapset kehittää itseään. Ja kotonakin on varaa syödä hyvin.

Kyllä meillä lasten harrastuksiin riittää rahaa sekä myös nimpparilahjoihin jne. Syödään mekin kotona hyvin kuten olenkin tässä monia ruokia jo maininnut. Ihmiset nyt takertuu nyt siihen, että juomme iltaisin saunan päälle lasilliset limsaa. -aloittaja

Alkoholiperheelle tyypilliseen tapaan tarinat muuttuvat ja ongelman peittely saa huvittavia piirteitä. Aiemmin mainitsemasi päivittäinen oluen juonti "työpäivän" jälkeen muuttui nyt lasilliseksi "limsaa" saunan jälkeen. Jos tupakkavalmisteet vanhempien käyttöön tulevat Virosta luulen, että myös muut päihteet tulevat samaa reittiä ja sen klassisen "parin oluen saunan jälkeen" korvaava limsa onkin terästetty kirkkaalla.

Ne muuttuvat ainoastaan päässäsi. Olen jo moneen kertaan sanonut, että mies juo iltaisin sen yhden oluen saunan jälkeen iltapalalla ja me muut otamme LASILLISET limsaa. -aloittaja

Eikä meillä ole varaa hammas lääkäriinkään kun mies mässää hesessä. Kun sokerilitkua juodaan lasten kanssa, niin rikkinäiset hampaathan meillä on kaikilla. - aloittaja

Vierailija
505/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika mikä keskustelu. Mä olen pienipalkkaisessa työyhteisössä, mutta meilläkin on ihan yleinen tapa syödä lounasravintolassa. Eikö ap tiedä mikä on työnantajan lounasetu? Oletko varma ettei mies saa lounareita tai muuta lounasetua? Meillä maksaa ravintolaruoka jotain 7 euroa päivässä, kunnon ruoka. Ei ole paha. Voitte tehdä pienempiä määriä ruokaa kotona.

Tiedän kyllä mikä on lounasetu ja eihän tässä ongelmaa olisi jos miehellä olisi sellainen. t. oikea aloittaja

Vierailija
506/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päätin alkaa seksilakkoon siihen asti kun mies lopettaa lounasruokailun ravintoloissa. Siinäpä kärvistelee sitten! t: oikea aloittaja

Vierailija
507/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset rahat ei ole aina hyvä juttu. Kyllä on ihan jokaisen oma asia, missä työpäivän aikana syö. Ei tulisi mieleenikään kyylätä miehen työpaikkaruokailua. Mies maksakoon itse ihan omista rahoistaan työpaikkalounaat, loppuu napina :)

Aivan. Ja pakkoko sinun ap:n on lasten kanssa mennä minnekään ? Menis yksin kuten mieskin.

Vierailija
508/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

507 ei ole kirjoittamani. Onpa jollain huono huumorintaju :( t. oikea aloittaja

Vierailija
509/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää noi jotka alkaa esiintyä ap:nä. Eivät itse osaa aloittaa mitään ketjua joten pitää tulla vääntämään muiden ketjuihin ja tekemään kiusaa. Näillä ei ole selkeesti ollu kavereita koulussa.

Vierailija
510/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen sinkkun, en näe mitään järkeä käyttää n kymppiä päivällä syömiseen. Siitä tulee 200 e /kk, hei haloo?? Jos nyt haluu tunkee itseensä jotain euron burgereita, niin eipä siinäkään ole mitään järkee. Jos miehesi ei voi siitä tinkiä, teet näin:laitat joka päivä saman verran itselles säästöön. Ja kohta sulla on oikeesti rahaa ostaa ihan ITSELLES mukavaa. Luulen, että miehes alkaa edes vähän ajatteleen uudellleen!

Vierailija
511/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käy munkin mies joka päivä ulkona syömässä kun on töissä. Tai lähes joka päivä. Mutta aikuinen ihminen nyt saa tehdä mitä haluaa. Omilla rahoillaan hän syömiset maksaa. Vai maksatko ap puolet miehen syömisistä ulkona?

Ap on kotona hoitamassa yhteisiä lapsia, eikä miehen rahat ole hänen omiaan, vaan perheen rahoja. Vai niinkö homma naisten mielestä menee, että vaimon tulot tippuu vanhempainvapaan aikana, mutta mies saa edelleen tuhlata kuten ennenkin? Että miehen ei pidä kompensoida yhtään sitä, että vaimo jää pois työstä synnyttämään ja hoitamaan niitä lapsia? Ette oikeasti voi ajatella niin, että lasten myötä tapahtuva taloudellisen tilanteen heikentyminen on äidin ongelma, ei perheen?

Kyllä. Niin täällä suuri osa ajattelee. Lisäksi kotonaolo on monen mielestä kotona makaamista. Näitä vikapäitä on av väärällään.

Vierailija
512/548 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käy munkin mies joka päivä ulkona syömässä kun on töissä. Tai lähes joka päivä. Mutta aikuinen ihminen nyt saa tehdä mitä haluaa. Omilla rahoillaan hän syömiset maksaa. Vai maksatko ap puolet miehen syömisistä ulkona?

Ap on kotona hoitamassa yhteisiä lapsia, eikä miehen rahat ole hänen omiaan, vaan perheen rahoja. Vai niinkö homma naisten mielestä menee, että vaimon tulot tippuu vanhempainvapaan aikana, mutta mies saa edelleen tuhlata kuten ennenkin? Että miehen ei pidä kompensoida yhtään sitä, että vaimo jää pois työstä synnyttämään ja hoitamaan niitä lapsia? Ette oikeasti voi ajatella niin, että lasten myötä tapahtuva taloudellisen tilanteen heikentyminen on äidin ongelma, ei perheen?

Kyllä. Niin täällä suuri osa ajattelee. Lisäksi kotonaolo on monen mielestä kotona makaamista. Näitä vikapäitä on av väärällään.

:(( valitettavaahan seonkun itselläkin olisi nälkä mutta mies se vaa syö enkä saa edes kurkkumajoneesiä... Hän vielä mässyittää niin ärsyittävästi syödessään että oikein ällöttää. Ja kun tiedän että hän syö töissä niin pelkkä mielikuva syövästä miehestäni ärsyittää hirveästi :((

Vierailija
513/548 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi oikeasti tällainen tilanne, niin minun ratkaisuni olisi, että laskisin paljonko mieheltä menee kuukaudessa lounaisiin ja paljonko minulta kun syön kotona kotiruuan. Sitten vähentäisin miehen rahasta omani ja laittaisin säästyvän itselleni jemmaan. Tämä myös sitten kun itse lähtisin töihin ja söisin eväät, eikä miehen auttaisi sanoa että sunhan on pakko ottaa eväät kun ette pääse lähtemään ulos lounaalle. Koska miehellä myös eväsvaihtoehto olemassa. Ja tästä keskustelisin myös miehen kanssa, että olisi varmasti tietoinen asiasta.

Vierailija
514/548 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muuten olisitte mieltä, jos naisella olisi joku pieni ylellisyys, esim. karkkipussi tai jumpassa käynti, jota mies ei harrasta, ja mies vaatisi tästä rahallista hyvitystä naiselta jonka laittaisi itselleen jemmaan?

Ihan rehellisesti, pitäisikö yksikään aloittajan puolustaja miestä täysjärkisenä ihmisenä, ja olisiko teistä reilua että jopa työpaikkalounaan tyyppinen itsestäänselvyys pitäisi KORVATA puolisolle (vaikka samaan hengenvetoon todetaan että perheessä ei ole sinun ja minun rahoja, vaan kaikki on yhteistä)?

Olen itse nainen ja hämmästynyt tästä ajatusmaailmasta.

Vierailija
515/548 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko sopia, että hän söisi eväitä kahtena päivänä viikossa ja kolmena päivänä käy sitten vaikka Hesessa.

Eväs voisi olla sitä makaronilaatikkoa + salaatti + leipä täytteillä. Tai kanaa ja riisiä. Hän voi lämmittää ne mikrossa työpaikalla.

Ymmärrän kyllä, että työkavereiden imussa sitä haluaa mennä mukaan Heseen vrt. mammojen kanssa istua taukohuoneessa lounaalla.

Vierailija
516/548 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ongelmanne ei ole miehen lounasruokailu, vaan taloudellinen epätasa-arvo. Tarkennat myöhemmin, että sinä joudut venyttämään ruokaostoksilla penniä, jotta saat rahat riittämään. Onko niin, että miehesi tulot ovat huomattavasti suuremmat kuin sinun? Tällöin on mielestäni epäreilua, että kaikki talouden menot jaetaan tasan. Parempi systeemi olisi esimerkiksi se, että molemmat laittaisivat yhteiseen kassaan tietyn prosenttiosuuden tuloistaan. Tai sitten voisitte sopia kumpi hoitaa minkäkin laskun ja muut menot niin, että jako olisi molemmille reilu. Tämän jälkeen kumpikin saisi hoitaa oman lounaansa parhaaksi katsomallaan tavalla, eikä siihen pitäisi toisen puuttua.

Tuo on kyllä tylsää, mitä kerroit, että mies ei halua milloinkaan lähteä perheen kanssa ulos syömään. Olisi tärkeää, että kävisitte myös perheenä edes silloin tällöin ravintolassa, jos vain rahatilanne sallii.

Vierailija
517/548 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mieheni ei pidä mikroaaltouuneista, joten kotonakin ruuat lämmitetään uudestaan hellalla. -aloittaja

Tälläinen mikroaaltouunivastaisuus voi johtua lapsuudentraumoista. Ehkä äiti on pistänyt hänet syömään jo parin päivän sisällä kuvottavalla tavalla puuroutunutta "viikon" keittoansa. Tai sitten äiti ei ole edes vaivautunut tekemään uutta lisuketta, vaan on pakottanut syömään useamman päivän vanhaa lisuketta. Itselleni on jäänyt hirveät traumat siitä kun äiti keitti useamman päivän spagetit jääkaappiin ja niitä sitten lämmitettiin mikrossa, jotta hänelle jäisi enemmän aikaa saippuasarjojen katseluun. Mikään ei sano "en välitä sinusta" niinkuin vanha lisuke. Useamman päivän vanha jauhelihakastike on vielä ok kun sen tekemiseen menee enemmän vaivaa kuin lisukkeet, esim. spagetti, valmistamiseen, ja jauhelihakastikkeen rakenne ei muutu niin kuvottavalla tavalla ja niin nopeasti kuin lisukkeiden.

Jos ostat kaupasta yhden valmisaterian, jonka parasta ennen päivä on kahden päivän päästä, ja toisen samanlaisen jonka parasta ennen päivä on kahden viikon päästä ja valmistat ne kummatkin samantien mikrossa, et todennäköisesti huomaa mitään eroa. Kotiruoka taasen kun sitä ei ole samalla tavalla suunniteltu ja valmisteltu säilyväksi, muuttaa rakennettaan varsin kuvottavalla tavalla varsin nopeasti riippuen ruuan tyypistä. Tämä rakenteen muuttuminen viestittää aivoille alitajuisesti siitä että ruoka on mennyt pilalle, ja tämä voi saada todella voimakkaita reaktioita ihmisestä riippuen.

Kodin tulisi olla turvapaikka jonne paeta mahdollisesti traumaattisen kouluruokailun jälkeen (esimerkiksi hernekeitto jossa kinkku on korvattu porkkanalla) siellä ei tulisi olla mitään puuroutunutta "viikon kasviskeittoa" odottamassa. Kuvottava kouluruoka ja kuvottava vanhentunut kotiruoka on resepti huonoille ruokatavoille ja myöhemmille mahdolliselle terveys- ja ylipaino-ongelmille.

Lihakastikkeet säilyvät paremmin eivätkä muuta rakennetta niin kuvottavalla tavalla ja niin nopeasti kuin lisukkeet, joten jossei jaksa usein tehdä kokonaan tuoretta ruokaa, niin kannattaa suosia niitä ruokien sijaan jossa lisuke ja liha on samassa, esimerkiksi makaronilaatikko ja keitto. Tällöin voi tehdä uuden lisukkeen joka kerta ja siten tarjoille lähes tuoretta vastaavaa ruokaa.

Itse syön mieluummin 7 sentin edestä juuri valmistettua Myllyn Paras -makaronia kuin pari päivää vanhaa puuroutunutta kotikeittoa, joten mistään rahankulutusfetissistä tässä ei ole kyse.

Vierailija
518/548 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vikapäitä on myös niitä joiden mielestä nainen saa yksistään päättää kotonaolostaan ja miehen tulojen käytöstä.

Fakta on, että palkka on jokaisen henkilökohtainen. Mies päättää mitä rahoillaan tekee. Jos tämä ei naista miellytä niin aikuisena ihmisena _naisen_ pitää tehdä asialle jotain. Ja se jotain ei ole miehen varojen varastaminen.

Vierailija
519/548 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä olisi oikeasti tällainen tilanne, niin minun ratkaisuni olisi, että laskisin paljonko mieheltä menee kuukaudessa lounaisiin ja paljonko minulta kun syön kotona kotiruuan. Sitten vähentäisin miehen rahasta omani ja laittaisin säästyvän itselleni jemmaan. Tämä myös sitten kun itse lähtisin töihin ja söisin eväät, eikä miehen auttaisi sanoa että sunhan on pakko ottaa eväät kun ette pääse lähtemään ulos lounaalle. Koska miehellä myös eväsvaihtoehto olemassa. Ja tästä keskustelisin myös miehen kanssa, että olisi varmasti tietoinen asiasta.

T. Verenimijäloinen

Vierailija
520/548 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kuuluu budjettineuvotteluille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi