Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(
Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Tänään sitten istuimme alas puhumaan ruokamenoista. Meillä jää kiinteiden asumiskulujen jälkeen 1600e käyttöön. Harrastukseni vie siitä muutaman satasen kuulaudessa (en lähde avaamaan tarkemmin) ja mieheltä meneen jonkinverran internet yhteyteen sillä hän pelaa jotain pelejä. Hän sanoi ettei pidä syömisestä yksin työpaikan taukohuoneessa mutta sanoin että olisi iloinen että on edes työ! Minun työpaikallani olisin ollut iloinen jos olisin saanut syödä yksin! Hän sanoi myös että kuntosaliharrastus vaatii energiaa joten ei jaksa laittaa ruokaa joka päivä niin isoja määriä. Minä en ymmärrä?!??!?! Eikö salille mennä laihtumaan eikä lihomaan. En jaksanut enää kuunnella häntä vaan keskustelu tyssäsi siihen. Miksei miehet ymmärrä naisia yhtään. -aloittaja
Äh. Kirjoitustyylisi on aivan erilainen kuin AP:lla. Mikset keksi omaa ketjua? Ymmärrän jollei ole mielikuvitusta, mutta sitä voisi edes yrittää kehittää :) AP mm. osaa yhdyssanat ja AP nimenomaan ei voi syödä työpaikallaan yksin.
Oikea ap huhuu? Täällä selvästi kirjoittelee joku toinen.
Nostan vanhaa ketjua, koska meillä on ilmennyt samaa ongelmaa.
Olen vanhempainvapaalla ja tuloni ovat matalammat kuin normaalisti töissä ollessa. Teen sunnuntaisin töitä, jotta saataisiin ekstrarahaa. Meillä on nyt ollut isoja menoja (kodinkoneita on pitänyt uusia, eläin käyttää eläinlääkärissä jne.) ja ollaan nyt muutama kuukausi oltu tosi tiukoilla. Rahat ovat yhteiset.
Olen saanut ruokakulut tiputettua minimiin huolellisella suunnittelulla ja valmistamalla leipiä myöten kaiken itse. Syön itse halpaa, mutta hyvää kotiruokaa (esim. Uunijuureksia soijarouheella jatketulla bolognesekastikkeella) ja teen lapselle soseet ja muut ruuat. Etsin lapsen vaatteet kirppiksiltä ja itselleni en osta mitään muuta kuin kuntosalijäsenyyden. Metsästän punalapputuotteita ja muita alennuksia, jotta saataisiin kaikki kulut minimiin.
Tympäsee, kun mies käy joka päivä ulkona syömässä ja tähän kuluu 200-250e/kk. Haluaisin itse laittaa tuon rahan vaikka säästöön, jotta olisi mistä maksaa kun taas hajoaa tiskikone tms. Miehen mielestä on epäreilua, että hän ei saa käydä syömässä ja ei jaksa ottaa rasiaan mukaan eväitä.
Muuten olisi ihan sama tuo ulkona syöminen, mutta meillä on nyt muutaman kuukauden ajan rahat loppuneet tililtä ennen tilipäivää ja ollaan pärjätty sinne saakka sen avulla, että olen tehnyt pakkaseen ruokaa valmiiksi ja kuiva-ainekaapit on täynnä.
Tämä taloudellinen tilanne on meillä ohimenevä, sillä menen takaisin töihin pian kunhan lapsi on 9kk, mutta stressaa hirveästi kun säästöön ei jää rahaa ja mies kuluttaa ylimääräistä noihin lounaisiin, vaikka terveellisempää ruokaa saisi kotoa mukaan. Etätöissä söi kyllä hyvällä mielellä mun tekemää ruokaa, mutta nyt kun on takaisin toimistolla niin ei jaksa nähdä sitä vaivaa että ottaisi eväät mukaan.
miehen työllä ja veronmaksajien tuilla ne ap:n makaroonilaatikot maksetaan. kehtaa vielä valittaa
Jos miehen kaikki työkaverit menevät sinne Heseen tms. syömään, niin tuntuisi hänestä varmaan melko hölmöltä jäädä yksin lämmittämään makaronilaatikkoa kahvihuoneeseen siksi aikaa. Mies syö ilmeisestikin kuitenkin itse tienaamillaan rahoilla, joten en näe, että ap:lla on saumaa tästä alkaa nipottaa.
Lounaalla käyminen ulkona tuo ansaitun breikin päivään. Oikeestiko sä pengot jotain äijäs taskuja? Ihan sairasta hommaa.
No on sulla ongelmat. Sitten, kun sä palaat töihin, niin käyt itsekkin työkavereiden kanssa lounaalla.
Helvetin sosialisti.
Mitä tuo puhe on, että mies saa käyttää itse tienaamiaan rahoja miten huvittaa? Itse saan vanhempainrahaa+sunnuntaitöistä palkkaa 150e vähemmän kuin miehen nettopalkka on. Jos mies saa käyttää itse tienatut rahat mihin haluaa, kai sitten saan minäkin? Kuka meillä silloin maksaa laskut, kun rahat ei riitä siihen että molemmat humputtelee omia rahojaan mihin tahtoo?
Vierailija kirjoitti:
No on sulla ongelmat. Sitten, kun sä palaat töihin, niin käyt itsekkin työkavereiden kanssa lounaalla.
Helvetin sosialisti.
Ei, en käy. Teen etänä töitä kuten ennen lastakin ja syön kotona tehtyä ruokaa. Mieskin voisi tehdä etänä töitä, mutta haluaa mennä toimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Tänään sitten istuimme alas puhumaan ruokamenoista. Meillä jää kiinteiden asumiskulujen jälkeen 1600e käyttöön. Harrastukseni vie siitä muutaman satasen kuulaudessa (en lähde avaamaan tarkemmin) ja mieheltä meneen jonkinverran internet yhteyteen sillä hän pelaa jotain pelejä. Hän sanoi ettei pidä syömisestä yksin työpaikan taukohuoneessa mutta sanoin että olisi iloinen että on edes työ! Minun työpaikallani olisin ollut iloinen jos olisin saanut syödä yksin! Hän sanoi myös että kuntosaliharrastus vaatii energiaa joten ei jaksa laittaa ruokaa joka päivä niin isoja määriä. Minä en ymmärrä?!??!?! Eikö salille mennä laihtumaan eikä lihomaan. En jaksanut enää kuunnella häntä vaan keskustelu tyssäsi siihen. Miksei miehet ymmärrä naisia yhtään. -aloittaja
etkö sinä tarvitse internettiä palstailuun? sitäpaitsi kuntosalien alkuperäinen tarkoitus oli kuntoilla ja kasvattaa lihasta. laihduttaminen keksittiin vasta 2000 luvulla kun mammat alkoivat paisua
Voisin toki itsekin alkaa käydä lapsen kanssa joka päivä kahviloissa ja ostaa kaikki lastenvaatteet uusina, käydä kuukausittain laitattamassa ripset jne., koska niin monet ”kollegat” eli äitikaverit tekee. Meillä ei vaan ole tuohon rahaa, joten jää käymättä. Mutta tällä teidän logiikalla näinhän tuo menisi, sillä omia rahojani minä käyttäisin.
Jos mies on töissä niin kai hän saa syödä ns työpaikkalounaan. Hänen lounastaukonsa on rajallinen ja työpaikalla ei voi itse kokata ruokia.
Oletko itse halunnut jäädä kokopäiväsisesti hoitovapaalle? Silloin sun pitää itse kokata ruokaa. Tietenkään ei tarvitse syödä eilisen tähteitä vaan joka päivä voi laittaauutta.
Ketju on vuodelta 2016. Kannattaako poistaa kaikki ketjut ja koko ajan, kuka näin vanhoja viitsii lukea?
Minun mielestäni työssäkäyvällä on oikeus lounaaseen, ja useinhan siihen saa lounasedunkin. Ainakin meidän työpaikalla usein pohditaan työasioita siellä lounaallakin.
Kotona olevalla on sitten omat etunsa, esimerkiksi pitkä tauko, jos lapset nukkuvat päiväunet.
Ihan kaikkea ei voi viivoittimella tasan jakaa.
Itse syön useimmiten lounaan työpaikkaruokalassa tai lähistön lounasravintolassa. Ei tulisi mieleenkään alkaa syömään omaita eväitä kuin poikkeustapauksessa, kun kaikki muut tiimistä lähtee muualle syömään. Se on samalla sosiaalinen tapahtuma, kun lähtee muualle ja puhutaan myös työasioita eli jäisin vähän pimentoon asioidenkin suhteen. Niin ja olen nainen. Mieheni ei ole koskaan puuttunut minun syömisiini, vaikka hän syö useimmiten mikroaterian tai vastaavan työpaikallaan. Minun puolestani jokainen saa syödä missä lystää kunhan pysyy lounashintojen rajoissa meillä päin noin 8-14 e/paikasta riippuen.
Mene töihin ja elä omalla palkallasi äläkä kätise tyhjää.