Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(
Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Joko on neuvottelut käynnissä?
No tänään ei ollut oikein hyvä hetki puhua vuosibudjetista kun mies oli jo valmiiksi vähän huonolla tuulella kotiintullessa. Sanoi syöneensä purjoperunasosekeiton töissä ja sen olleen hyvää, mutten tiedä onko taas syönyt jossain muualla, koska sanoi että huomenna aikoo mennä testaamaan Friends & Brgrs:n :( Harmittaa. Ja ei: en ole menossa tutkimaan taskuja, koska edelleenkin löysin sen kuitin silloin vahingossa. -aloittaja
Kyllä mua nyt kiinnostais tietää, miksi se mies ei halua ottaa eväitä? Jos kerran ei edes mene kenenkään seurassa syömään, eli syö yksin, niin eikö olisi sama syödä eväät yksin? Ja miten voi olla eväsrasioiden kuljettaminen vaikeaa? Tai mikron käyttäminen? Mikä tässä oikeasti on takana? Häpeääkö mies jotenkin teidän köyhyyttä, että siis joku näkis että hällä on eväät? Meillä mies ottaa aina eväät, hänellä on oikein reppu jossa kuljettaa niitä. Ihan hyvin näkyy onnistuvan. Joskus puhui että jotkut menee ulos syömään lounaan, ehdotin että voihan hänkin mennä, mutta totesi että menee liikaa aikaa (puolen tunnin ruokkis) ja liian kallista. No sitten kuulin että se lounas olisi Nesteellä hamppariateria, joten totesin että jos ei parempaa ollutkaan niin sittenpä ei kannata :) kaikki paremmat paikat on sitten jo niin kaukana ettei kerkeä noin lyhyellä ruokkiksella.
Voi hyvänen aika mikä keskustelu. Mä olen pienipalkkaisessa työyhteisössä, mutta meilläkin on ihan yleinen tapa syödä lounasravintolassa. Eikö ap tiedä mikä on työnantajan lounasetu? Oletko varma ettei mies saa lounareita tai muuta lounasetua? Meillä maksaa ravintolaruoka jotain 7 euroa päivässä, kunnon ruoka. Ei ole paha. Voitte tehdä pienempiä määriä ruokaa kotona.
Friends & Burgersin halvin ateria 11 e...kyllä mua vituttaisi jos olis vähän rahaa ja ukko pistäis kympin päivässä pelkkään lounaaseen. Ja eikö se ollut toimistotöissä, eihän se nyt edes kuluta siellä niin paljon, ettei pärjäis oikeesti jollain keitolla ja leivällä? Eihän niitten työpäivätkään ole edes 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika mikä keskustelu. Mä olen pienipalkkaisessa työyhteisössä, mutta meilläkin on ihan yleinen tapa syödä lounasravintolassa. Eikö ap tiedä mikä on työnantajan lounasetu? Oletko varma ettei mies saa lounareita tai muuta lounasetua? Meillä maksaa ravintolaruoka jotain 7 euroa päivässä, kunnon ruoka. Ei ole paha. Voitte tehdä pienempiä määriä ruokaa kotona.
Ap sanoi jo jossain vaiheessa että ei saa lounasetua. Ja että mies käy yksin syömässä lounaan, eli ei tunnu olevan mikään yleinen tapa siellä, jos yksin syö?
Tällä suhteella on valoisa tulevaisuus.
Jo töissä oleva äiti joka syö enimmäkseen eväitä kirjoitti:
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Jos eväiden syöminen on vaikeaa niin voisi ehdottaa vaikka että söisi eväitä kolme kertaa viikossa ja kävisi vain pari kertaa viikossa lounaalla. lähes 50€ viikossa on iso summa jos rahat on tiukilla, sillä saa jo vaikka mitä ruokaa kaupasta. Tosi itsekästä mieheltä käydä lounaalla, jos on mahdollista syödä eväitä. Eriasia jos raha-asiat olisivat ok. Tsemppiä ja jaksamisia! Toivottavasti saatte sovussa sovittua asiasta! Älä välitä negatiivisista kommenteista, he eivät selvästikään ole joutuneet ikinä samaan tilanteeseen että pitää laskea että rahat riittää perusmenoihin.
Kalja tupakka ja limukka ei oo perusmenoja... ruoka on.
Tänään mieheni kehtasi tulla kotiin kurkkumajoneesiä parrassaan! Sanoi että se oli sosekeittoa mutta en uskonut koska se näytti ja haisi kurkkumajoneesiltä. On todella petetty olo sillä sovimme että menemme yhdessä syömään hesburgeriin seuraavan kerran. Minä niin kovin pidän kurkkumajoneesistä niin ihankuin mieheni olisitahallaanmennyt ja syönyt kurkkumajoneesiä ilman minua ja nyt on tyhjä olo. Itse syön vain makaroonia ja avocadopastaa ehkä sunnuntaiherkkuna ja joskus käynostamassa kurkkumajoneesiä ja laitansitä avokaadopastaan. En tiedä voinko enää luottaa mieheeni. -aloittaja
Siis hajun perusteellako tunnistat hesen kurkkumajoneesin?
Vierailija kirjoitti:
Tänään mieheni kehtasi tulla kotiin kurkkumajoneesiä parrassaan! Sanoi että se oli sosekeittoa mutta en uskonut koska se näytti ja haisi kurkkumajoneesiltä. On todella petetty olo sillä sovimme että menemme yhdessä syömään hesburgeriin seuraavan kerran. Minä niin kovin pidän kurkkumajoneesistä niin ihankuin mieheni olisitahallaanmennyt ja syönyt kurkkumajoneesiä ilman minua ja nyt on tyhjä olo. Itse syön vain makaroonia ja avocadopastaa ehkä sunnuntaiherkkuna ja joskus käynostamassa kurkkumajoneesiä ja laitansitä avokaadopastaan. En tiedä voinko enää luottaa mieheeni. -aloittaja
Sanos vielä kerran, et mikä majoneesi se oli, kun jäi hieman epäselväksi???? :-)
Toivon kovasti, että ap on trolli...
Kurkkumajoneesiä parrassa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää tulla tänne ilkeilemään. Ei ole vaikea tunnistaa kurkkumajoneesiä varsinkin kun kurkkumajoneesi on minun lempi majoneesi ja voisin syödä sitä ihannsellaisenaan ja vauvakin siitä tykkää.. Lisäksi on mielestäni epäreilua että miehellänin tuntuu olevn kivaa töissä ja hän aina ketroo kuinka hauskaa taas oli ja minä vaan olen yksin kotona. Koko tilanne on niin epäreilu. -aloittaja
Kerro miehellesi, että laitat itsellesi omista rahoistasi jemmaan saman summan, jonka miehesi käyttää lounaaseensa. Näin sinulle kertyy 2365 €/vuosi (11x21,5x10 €, = 21,5 työpäivää/kk, kuukauden loma vähennetty)
Kymppi/pvä on kyllä paljon monilapsisen perheen yhdelle jäsenelle. Ja kun se ei varmaankaan ole hänen ainut ateriansa.
Yhteiset menothan hoidetaan avioliittolain mukaan;
Puolisoiden elatusvelvollisuus avioliiton aikana
Avioliiton aikana kummankin puolison tulee kykynsä mukaan eli tulojen suhteessa, ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(
Mulla on ruokaetu, käyn joka päivä kanssa syömässä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää tulla tänne ilkeilemään. Ei ole vaikea tunnistaa kurkkumajoneesiä varsinkin kun kurkkumajoneesi on minun lempi majoneesi ja voisin syödä sitä ihannsellaisenaan ja vauvakin siitä tykkää.. Lisäksi on mielestäni epäreilua että miehellänin tuntuu olevn kivaa töissä ja hän aina ketroo kuinka hauskaa taas oli ja minä vaan olen yksin kotona. Koko tilanne on niin epäreilu. -aloittaja
Tiedän etten saisi olla siitä kateellinen ja haluan mieheni viihtyvän töissä mutta miksi hän ei voi ymmärtää että minulla on epämukava olo kun yhteiset rahat menee ruokaan... -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Tunti sitten sä et puhunu tosta mitään vaan että mies aikoi huomenna mennä testaamaan Friends & Burgerin. Unohditko mitä olet kirjoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän etten saisi olla siitä kateellinen ja haluan mieheni viihtyvän töissä mutta miksi hän ei voi ymmärtää että minulla on epämukava olo kun yhteiset rahat menee ruokaan... -aloittaja
Provo tää on. Kirjoittaa kurkkumajoneesin yhteen mutta lempimajoneesin erikseen. Älkää ruokkiko trollia.
Viestit 490, 494 ja 497 eivät ole minun kirjoittamiani! t: oikea aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä farkkuja pyykkiin laittaessani ala odottelemaan, että mies tulee tyhjentämään taskunsa. Mä pengon ne taskut, ja jos sieltä jotain kiellettyä löytyy niin oma moka :D Samanlailla vois alkaa ajattelemaan, ettei mitään laskua tai lippulappusia voi jättää mihinkään, ettei vaan kumppani näe, kun siinä rikotaan yksityisyyttä. Imuroinhan mä miehen autonkin, voishan sieltäkin löytyä jotain salaista.
AP:n mielestä Hesburgerin kuitti on yhtä vaarallinen ja kielletty kuin heroiinipussi.
Mies sanoo, ettei jaksa kuljetella pakasterasioita edestakaisin. Olen kylläkin ehdottanut, että niitä voisi ostaa isomman läjän, jolloin hän voisi vaikka hamstrata niitä työpaikalleen ja tuoda sitten kerralla isomman satsin takaisin kotiin. Ei tarvitsisi siis jokapäivä niitä kuljetella. Lisäksi mieheni ei pidä mikroaaltouuneista, joten kotonakin ruuat lämmitetään uudestaan hellalla. -aloittaja