Susanna Penttilä, The photoshopguru
Vähän näyttää nenä oudolta, mutta ei se mitään
https://www.instagram.com/p/BA_99g1Ccvq/?taken-by=susannapenttila
Kommentit (257)
Instassa saa ilmaista mainosta ja vanha sanonta on, että sama mitä puhutaan, kunhan puhutaan. Voihan Suskilla olla vaikka varakkaat vanhemmat, mun mielestä vähän uskaliasta lähteä nimeämään ketään rikollisesta toiminnasta, edes anonyymillä keskustelupalstalla, kannattaa miettiä mitä kirjoittelee.
Tuollaisen pepun saa hetkellisesti oikealla jalan asennolla ja vartalon kääntämisellä sekä niitä perselihaksia vähän puristamalla. Kuvakulma pitää olla oikein ja tietynlaiset vaatteet.
t. lättäperse jolla kuvissa "treenattu peppu"
Siis mitä ihmettä. 😱 Kävin tuolla liikkeen sivulla niin voi kerran jestas mitä amatööritouhua. Peilin kautta otettuja huonolaatuisia kuvia tuotteista. 😔 En käsitä miten joku kehtaa nykyaikana laittaa nettikauppaan tuollaisia kuvia. Järkyttävää.
Salen photoshopattu kuva roikkuu Suomen jokaikisen suomalaisen peruskoulun ja valtion viraston seinällä ja sille ja sen sanomalle altistuvat sadantuhannet suomalaiset päivittäin. Miksi vanha mies ei saa näyttää iläiseltään? Miksi pitää naamaa silotella ? Outo sanoma ikääntymisestä ja normalistA elämänkaaresta, joka kaikille suomen lapsille halutaan levittää. Suskin kuvien katsominen on sentään vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen samaa näistä julkkistyrkkybarbieista, että millä ne reissaa Australiat ja Barbadokset ja Seychellit vaikka verotulot on 20000e? Mä saan vuodessa 80000e ja silti reissut ulottuu harvoin Kanariaa pidemmälle.... Penttilästä ei kummempaa kommenttia, yksi muiden joukossa, mutta onhan tuo "kaarevuus" vähän yliampuvaa.... Tulee mieleen se äiti niistä American Pie -leffoista :)
Tämä keskustelu vastaa sun kysymykseen. Me halutaan katsoa ja kommentoida näitä kuvia, ja siksi mm. Lehdet maksaa heidän lomansa, kun saavat hyvin myyviä juttuja. Ja luksuskamaa saavat myös ilmaiseksi valmistajalta, kun he lataavat kuviaan nettiin näiden tuotteiden kanssa ja tulee ilmaista mainosta. Soppariin saattaa kuulua provikkaa seuraajamäärän mukaan. Me seuraajat tässä sitä " tyhmää karjaa " ollaan, kun seurataan heitä ja siten taataan heille tuo elämäntapansa. Mutta toisin kuin noi missit, Penttilä on myös oikea yrittäjä. Yrittäjäthän verotusteknisistä syistä ottavat mahdollisimman vähän palkkatuloa. Ja noi matkat, joilla uuttamallistoa haetaan, autot, asunnot ym. Menevät todennäköisesti kaikki verovähennyksinä. Siksi palkkatulo verotuksessa on monilla yrittäjillä ihan minimaalinen, vaikka olisi hyvä varallisuus.
Jäätävää kusetusta koko firma varmaan.:I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentti Niinistön virallinen kuva on photoshopattu. Ihan julkinen keskustelu asiasta käyty.
Niin? Sale ei pyöri missään Instassa postaamassa itsestään herutuskuvia tiukissa speedoissa muna pullottaen, duckface naamallaan.
Voi hyvänen aika, että repesin. Aina kun Salen näen, tuo kuva nousee nyt mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen samaa näistä julkkistyrkkybarbieista, että millä ne reissaa Australiat ja Barbadokset ja Seychellit vaikka verotulot on 20000e? Mä saan vuodessa 80000e ja silti reissut ulottuu harvoin Kanariaa pidemmälle.... Penttilästä ei kummempaa kommenttia, yksi muiden joukossa, mutta onhan tuo "kaarevuus" vähän yliampuvaa.... Tulee mieleen se äiti niistä American Pie -leffoista :)
Tämä keskustelu vastaa sun kysymykseen. Me halutaan katsoa ja kommentoida näitä kuvia, ja siksi mm. Lehdet maksaa heidän lomansa, kun saavat hyvin myyviä juttuja. Ja luksuskamaa saavat myös ilmaiseksi valmistajalta, kun he lataavat kuviaan nettiin näiden tuotteiden kanssa ja tulee ilmaista mainosta. Soppariin saattaa kuulua provikkaa seuraajamäärän mukaan. Me seuraajat tässä sitä " tyhmää karjaa " ollaan, kun seurataan heitä ja siten taataan heille tuo elämäntapansa. Mutta toisin kuin noi missit, Penttilä on myös oikea yrittäjä. Yrittäjäthän verotusteknisistä syistä ottavat mahdollisimman vähän palkkatuloa. Ja noi matkat, joilla uuttamallistoa haetaan, autot, asunnot ym. Menevät todennäköisesti kaikki verovähennyksinä. Siksi palkkatulo verotuksessa on monilla yrittäjillä ihan minimaalinen, vaikka olisi hyvä varallisuus.
Tasan ei Vuitton tai Chanel anna tuotteitaan suomalaisille tyrkyille, vaan sama hinta heidänkin pitää maksaa tuotteista, mikäli sellaisen haluaa. Oikeita luksustuotteita saatetaan lahjoittaa vain maailmanluokan vaikuttajille ja viihdyttäjille. Luksustuotteiksi ei lasketa Ferrerin polyester-mekkoja. Toisaalta tuo case Herve Leger kertoo sen, että näissä piireissä piraattituotteet eivät ole mikään outo juttu.
Ryppyinen vanha mummo parasta ennen päiväys mennyt jo
Onko (onhan?) tuolla nettikaupassa vain ihan murto-osa putiikin vaatteista? Niitä on niin vähän ja ihan ihmeellisiähän ne suurelta osin on. Ei mikään putiikki tuolla tuotemäärällä pyöri. Tiedättekö, helsinkiläiset, käykö tuolla putiikissa joku ja ostaako sieltä jotain? Millainen on ollut palvelu? Huonoa mainosta Suskille oli se Anu Saagimin kiusauskeikka telkkarissa. Ei välttämättä olisi halunnut olla mukana, mutta ei tietysti uskaltanut vakkariasiakkaalle Anulle alkaa kettuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Salen photoshopattu kuva roikkuu Suomen jokaikisen suomalaisen peruskoulun ja valtion viraston seinällä ja sille ja sen sanomalle altistuvat sadantuhannet suomalaiset päivittäin. Miksi vanha mies ei saa näyttää iläiseltään? Miksi pitää naamaa silotella ? Outo sanoma ikääntymisestä ja normalistA elämänkaaresta, joka kaikille suomen lapsille halutaan levittää. Suskin kuvien katsominen on sentään vapaaehtoista.
Mulla on sellainen muistikuva, että se eka Saken kuva oli tosi tökerösti photoshopattu ja sen ottajakaan ei ees ollu mikään valokuvaaka vaan joku kokoomuksen puoluetoimiston tyyppi. Kuvasta nousi kohu ja viralliseksi valokuvaksi otettiin uusi parempi kuva.
Vierailija kirjoitti:
Onko (onhan?) tuolla nettikaupassa vain ihan murto-osa putiikin vaatteista? Niitä on niin vähän ja ihan ihmeellisiähän ne suurelta osin on. Ei mikään putiikki tuolla tuotemäärällä pyöri. Tiedättekö, helsinkiläiset, käykö tuolla putiikissa joku ja ostaako sieltä jotain? Millainen on ollut palvelu? Huonoa mainosta Suskille oli se Anu Saagimin kiusauskeikka telkkarissa. Ei välttämättä olisi halunnut olla mukana, mutta ei tietysti uskaltanut vakkariasiakkaalle Anulle alkaa kettuilemaan.
Butiikki on Korkeavuorenkadulla. Pieni liike arvokiinteistössä ja ihan täynnä vaatetta ja tavaraa.ja asiakkaita myös on paljon. Oon tehnyt kivoja löytöjä. Pikkukeikkoja ja trikoopuseroita oon ostanut. Penttilän oon nähnyt vain kerran: mielettömän kauniit kasvot ja tosi uskomattoman pieni ja kapine , linnuluinen, livenä ei ollenkaan tuu noi muodot samalla tapaa esiin kuin kuvassa. En tosin kehdannut kauheasti tuijottaa.
Noloa on kaupan sivut. En ymmärrä kuka ostaa. Insta on eri asia. Jos s on 40-50, niin kuinka kauan jatkaa? Yli 60 ja biksukuvia? Sitähän voisi sitten jo arvostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butiikki on Korkeavuorenkadulla. Pieni liike arvokiinteistössä ja ihan täynnä vaatetta ja tavaraa.ja asiakkaita myös on paljon. Oon tehnyt kivoja löytöjä. Pikkukeikkoja ja trikoopuseroita oon ostanut. Penttilän oon nähnyt vain kerran: mielettömän kauniit kasvot ja tosi uskomattoman pieni ja kapine , linnuluinen, livenä ei ollenkaan tuu noi muodot samalla tapaa esiin kuin kuvassa. En tosin kehdannut kauheasti tuijottaa.
Siis pikkumekkoja ja trikoopaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ryppyinen vanha mummo parasta ennen päiväys mennyt jo
Mikä on tarkalleen määritelmäsi naisen " parasta ennen päivämäärälle" ?
Ihan vaan suhteessa itseeni kyselen, että oonko jo tuon päivämäärän ylittänyt. Ja jos parasta ennen pvm on jo ylitetty, niin onko joku tietty tapa, jolla sen ylitettyään pitää olla ja elää? Ja kerro toki meille kaikille, miten.
Vierailija kirjoitti:
Penttilän oon nähnyt vain kerran.
Suskin kaupassa ei virallisten tietojen mukaan ole palkollisia. Eli jos et ole Suskia kaupassa nähnyt kuin yhden kerran (niistä monist jolloin olet ostoksia tehnhyt), herää kyllä kysymys, että käytetäänkö siellä pimeää työvoimaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen muistikuva, että se eka Saken kuva oli tosi tökerösti photoshopattu ja sen ottajakaan ei ees ollu mikään valokuvaaka vaan joku kokoomuksen puoluetoimiston tyyppi. Kuvasta nousi kohu ja viralliseksi valokuvaksi otettiin uusi parempi kuva.
Onhan sitä Niinistön kuvaa varmaan photoshopattu. Mutta niin oli Halosenkin ja ainakin kymmenkertaisesti: https://jaskabk.files.wordpress.com/2007/04/kolme_tavjaa.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis APUA miten noloa sen firmalle?? Siis että kledjut ovatkin parin euron kamaa ebaysta...! Onko tästä ollut lehdissä puhetta?
Ei ne kyllä kiinasta ebaysta ole. Oletteko tilanneet koskaan ebaysta? Vaatteiden materiaalit on niin huonoa laatua, että kukaan täällä ei ostaisi niitä, edes 10€:lla! Kiinassa kopioidaan länsimaisia muotivaatteita ja myydään halvalla todella huonolaatuisia kopioita. Kaikki nämä aliexpressit ja ebayt ovat laadultaan aivan eri luokkaa, kuin esim. Hennes, jota täällä harjataan huonoksi. Eivät siis varmasti ole suskin vaatteet suoraan kiinasta. Tyypistä en sitten mene mitään sanomaan, peppu näytti kyllä oudolta :)
Minä kävin Ferrerissä ja totesin jo ilman sovittamista että kaikki liikkeessä oleva on todella huonolaatuista, kaverin painostuksesta kuitenkin päädyin kokeilemaan muutamaa mekkoa jotka olivat sitten vielä luultuakin karmeampia! Huonosti ommellut saumat ja kankaat aivan ala-arvoisia eli juurikin niitä kiinalumppuja mitä en huolisi vaikka ilmaiseksi saisin. Ja Susanna itse oli myymässä, oli sitten hyvin kaukana tuosta kuvissa näkyvistä "hehkeästä" leidistä...
Tulee jotenkin mieleen tämä Viidan runo:
Sen joukon johtajaksi nimittäisin,
ken pitkäkaulaisin on, pienipäisin,
takapuoleltansa täyteläisin.
Kas kun jää painopiste matalalle,
voi nousta kukon nuppi korkealle,
ja loistaa tunkiolta maailmalle.
Niin? Sale ei pyöri missään Instassa postaamassa itsestään herutuskuvia tiukissa speedoissa muna pullottaen, duckface naamallaan.