Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko vittuilla puhelinmyyjälle?

Vierailija
27.01.2016 |

Teen normaalisti muita hommia mutta tällä hetkellä väliaikaisesti asiakashankintaa puhelimitse. Ette usko, kuinka alentavaa työtä tämä on. Lopetin juuri puhelun, jonka aikana miesasiakas mm. matki minua ja puheääntäni. Jos sanoin "niin", hän toisti kettumaisesti naristen "niiiin". Tässä hommassa tuntee olevansa alinta pohjasakkaa. Oon neljän lapsen äiti hommaamassa elantoa perheelleen. Kohdelkaa mua kuin ihmistä, jooko. Luojan kiitos en tee tätä kuin lyhyen aikaa. Äskeinen puhelu päättyi muuten niin, että sanoin etten häiritse tämän enempää johon asiakas "Joo, älä häiritse!" ja luuri korvaan. En tee tätä kiusallani vaikka hänkin ehkä niin luuli. Teen koska pomo on antanut tehtäväksi. Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lissukka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lissukka kirjoitti:

En tiijä, ei ole kyllä ollut puhelinmyyjien kanssa mitään ongelmia. Aina silloin tällöin jonkun lehdenpätkän tilaan, jos on sopiva tarjous. Yleensä hintaa voi pudottaa alaspäin, jos sattuu tietämään nettimyyjien hintojen olevan halvempia :) . Mutta ihan on hyvässä hengessä kaikki puhelut lopetettu, oli sitten kaupat tehty tai ei.  Luulen, että suurin haaste on, että "EI" on vaikea sana niin monelle, että sen nätisti sanominen kuluttaa kamalasti energiaa, siksi ihmiset ovat niin kiukkuisia. Ja, jos totta puhutaan, onhan puhelinmyynti jo aikansa elänyt markkinointikanava.

Väärin. Suurin haaste on, että puhelinmyyjät eivät halua kuulla nätisti sanottua "EI" vastausta.

Niin, enhän minä tiedä mikä tässä elämässä on varmasti oikein ja mikä väärin. Kuitenkin kuukaudessa vastaan useamman puhelinmyyjän puheluun ja kenenkään kanssa ei ole ollut mitään ongelmia kieltäytyä kauniisti tarjouksesta. silloin kun tarjous ei kiinnosta. Ehkä minulle sitten soittaa erityisen valikoitunutta porukkaa :D

Varmasti myyjiä on erilaisia, mutta välillä osuu kohdalle niitä supersinnikkäitä. Jotain tietokone lehteä koitti myydä ja kävi ainakin viisi eri kylkiäistä läpi ja alkoi olla sellaista sävyä ilmoilla, että minä olen tyhmä, kun en näin "loistavaa" tarjousta käytä hyödyksi. Löin sitten luurin korvaan, kun alkoi itseltä usko loppua.

Toki aina ensin yritän vastata kohteliaasti, mutta jos se menee kuuroille korville, lyön nykyään suoraan luurin korvaan. Säästyy molempien aika.

Sitä supersinnikästä odotellessa... Tosiaan, puhelinmyyjiä kohtaa ei ole sen suurempia tunteita, mutta todellinen ärsytyksen aihe ovat kaikki mainosposti; lehtiset, lippuset ja lappuset, jotka aiheuttavat työtä, kun niistä joutuu hankkiutumaan eroonkin ja se materiaalinhukkakin ärsyttää. Niistä, jos mistä pitäisi päästä eroon.

Vierailija
82/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois mukava tietää mistä, nämä valehtelusta narisevat, luulevat että firma on saanut juuri sinun numerosi? Monesti unohdetaan että messuilla tai jossain on osallistuttu johonkin arvontaan. Ikävä kyllä totuuden vääristelijöitäkin on, koska he luulevat myyvänsä jollain tietyllä puheella paremmin. Mutta monesti aikoinaan sain itsekin paljon huutelua ja syyttelyä, vaikka numero ja tiedot olivat suoraan osallistumis lapulta otettuja.

Sieltähän se taas tuli! Mulla itselläni on kaksi puhelinnumeroa. Toinen on vain ja ainoastaan vanhan sairaan sukulaisen hoitoon liittyviä asioita varten, siihen vastaan siis vaikka tuntemattomasta numerosta joku soittaisi keskellä yötä. Oon muuten ihan tasan varma, etten ole missään messuilla tai muissakaan arvonnoissa käyttänyt tuota numeroa, en edes muista sitä ulkoa. Silti siihen tuli noita myyntipuheluita, kunnes tein telemarkkinointikiellon.  Sitä en tiedä, mistä numeron saivat, mutta eivät ainakaan ns. laillisin keinoin (numero oli siis vain sukulaiseni ja hänen hoitopaikkansa työntekijöiden tiedossa).

Sun viestis ikävä kyllä vaan vahvisti mun käsitystä puhelinmyyjistä... Seuraavaksi on varmaan luvassa jankkausta siitä, että "varmasti oot kuule joskus sen numeron meille antanu" :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava juttelee joskus toodella pitkään puhelinhäiriköiden kanssa. Pyytää toistamaan juuri kerrotun moneen kertaan ja välillä juttelee ummet ja lammet jostain ihan muusta kunnes se on se soittaja joka lyö luurin korvaan -puolituntisen saa kuulemma hyvin menemään, olisiko ennätys jotain 45min.

Tuo ajan tuhlaaminen on se mikä noihin eniten sattuu -siksi! :)

Itse voisin kysyä millaiset pikkuhousut myyjätytöllä on.. tuskin jaksaa kauaa sen jälkeen jankata sitä "mukavalla asialla soitteluaan".

Vierailija
84/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työskentelen puhelinmyyjänä, ja olen vieläpä tehnyt hommalla melko hyvää tiliä. Itse suhtaudun kieltäytyviin asiakkaisiin siten, että he ovat maailmankaikkeuden alinta pohjasakkaa, jonka pitäisi kuolla. Jos ei pitkän tivaamisenkaan jälkeen asiakas suostu ostamaan tavaraa, niin olen haukkunut miehiä hinteiksi ja huoritellut naisia ja haukkunut heidät alimpaan helvettiin, sillä se on ainoa mitä tuollaiset paskat mielestäni ansaitsevat. Hommaa on tehty nyt 13 vuotta ja on myyty helvetin monet lehdet, kalsaripaketit ja ties mitä kaikkea muuta.

Vierailija
85/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti naispuolinen puhelinmyyjä alkuviikosta. Koska en ole mikään ilkeä ihminen niin sanoin hyvin ystävälliseen sävyyn että mieheni on jo ostanut kyseisen palvelun toisesta yrityksestä meidän molempien nimiin, ja että olen tyytyväinen että hän on hoitanut ja vieläpä maksanut jo sen joten minun ei tarvitse miettiä, että kiitos ei nyt tällä kertaa. Yllättäen naismyyjä alkoi rähistä minulle entistä käheämmällä äänellä että olen sitten semmoinen miehestä riippuvainen tyyppi ja jotain muuta ala-arvoista! Löin luurin kiinni koska pahoitin tuosta mieleni enkä tiennyt enää mitä sanoa.

Millaista porukkaa nuo puhelinmarkkinointiyritykset oikein ottavat töihin?

Tuokin henkilö oli saanut minun tietoni erään toisen käyttämäni yrityksen rekisterin kautta, joten lakkaan tekemästä ostoksia sielläkin yrityksessä tämän kohtelun jälkeen!

Vierailija
86/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi kieltää PUHELINMYYNTI (HÄIRIKÖINTI!) sekä KERJÄÄMINEN!

Kuten monissa muissa sivistysmaissa on jo tehty.

Vierailija
87/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen lähes poikkeuksetta myyntipuheeen, koska mulla on harvoin niin kiire, etten ehtis kuunnella. Mutta väliin menee hermot esim. Aku Ankan extran kans, ku viikon-kahden välein tarjotaan samaa. Sanoinkin jo, että enemmän tuntuu painostus- kuin tarjouskampanjalta. Sillo meni tovi, ettei noita puheluita tullu.

Ja siihen äijään, joka luuli tietävänsä meidän taloudellisesta tilanteesta enemmän kuin minä, meni hermot totaalisesti. Mutta sillekin sanoin, että on meidän vastuulla pitää meidän talous tasapainossa ja hänen mielipiteensä ei siinä paina mitään.

Ite tein puhelinmyyntityötä joskus, kestin sitä jopa kuukauden... mutta sen takia kuuntelen.

Vierailija
88/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset, saisitte hävetä jos olette puhelinmyyjille ilkeitä. Egoanneko koitatte pönkittää vittuilemalla puhelimessa tuntemattomalle?

Tänään juuri soitti puhelinmyyjä, totesin "ei kiitos, mutta mukavat päivän jatkot sinulle".

Vierailija
89/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti puhelinmyyjä lauantai-iltana klo 20.58. En voinut uskoa sitä. Että hän ei tajunnut, että viikonloppuna ei ihmisiä ahdistella puhelinmyynnillä. Enkä tajunnut, että puhelinmyyjä soittaa sellaiseen aikaan. Arki-iltanakaan puhelinmyyjän ei pidä soittaa iltakahdeksan jälkeen. Ihmisille on annettava rauha viettää vapaa-aikaansa eikä ahdistella heitä puhelimitse. Olin todella tyly, enkä kadu sitä yhtään.

Vierailija
90/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrätte, että myyjä saa potkut jos lopettaa puhelun siihen ensimmäiseen "ei kiitos"-kohtaan?

Ajatelkaa asiaa tältä kannalta: varmasti soittaja on huonossa tilanteessa jos on puhelinmyyjäksi ryhtynyt, tuntipallka voi olla vain 2€/h.

Itse kieltäydyn kohteliaasti jos puhelinmyyjä soittaa, sanon heipat ja suljen luurin :)

Vierailija
91/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole soittanut tuon miesasiakkaan jälkeen yhtään puhelua. En tajua mikä ihmeen stoppi mulle tuli. Ei vaan pysty enää! Jännä juttu vaan tapahtui, kun yksi asiakas soitti mulle takaisin ja teki 4000,00€ kaupat. Tottakai oon mielissäni mutten silti saa jatkettua soittelua. ap

Hienoa. Se miesasiakas teki siis viikon hyvän työn jos sai edes yhden moraalittoman munapään lopettamaan häiriköintinsä.

Vierailija
92/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin soittelee yksi kaupparatsu 3-8 puhelua päivässä noin 4 päivänä viikossa. Täyttää tavan pulliaiselle telehäirinnän merkit mutta on tälle kohtusyöpä-rintasyöpä-syöpäsyöpä-vakuutuskauppiaalle ihan sallittua hommaa. Mikään ei auta, paitsi esto päälle joka numeroon joka soittaa. Ja kyllä on tulttu vittuiltuakin sille  kun vielä erehdyin sille vastaamaan. Nyt kun tässä Lemmy, Bowie ja Rickman kuoli syöpään niin yksi törkimys käytti heitä perusteena tissisyöpä myynnissä. Voi jumalauta... kannattaa puhelinmyyjät muistaa että se on ihminen se asiakas joka vastaa. ps. Mummoni meni syöpään viimevuonna.

Vierailija
93/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen puhelinmyyjille kohtelias mutta tiukka, en kuuntele myyntipuhetta enkä koskaan tilaa mitään puhelinmyyjältä, koska boikotoin ärsyttävää myyntitapaa.

Eilen olin ensimmäistä kertaa puhelinmyyjälle epäkohtelias, koska hirtti totaalisesti kiinni. Myyjä ei edes kertonut, mistä soittaa, vaan alkoi kyselemään kuulumisiani. Annoin hyvin selväsanaisesti ymmärtää, että asia ei hänelle kuulu. Sen jälkeen tilasin suoramarkkinointikiellon.

Vierailija
94/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en puhelinmyyjiä tykkää kiusata, asiallisen napakka "kiitos tarjouksesta, hyvää päivänjatkoa, kuulemiin" on toiminut hyvin tähän asti.

Joskus vaan olen miettinyt, että mitäs kun vastaisikin myyntipuheeseen jotain tällaista: "Kiva kun soitit, Anna-Stiina, tosi mukava kuulla susta. Mulla ois nyt tässä just sulle tällanen tosi ihana tarjous, jota tosiaan rajoitetun erän vuoksi en tarjoakaan ihan kenelle vaan, mutta juuri sulle Anna-Stiina, pystyn antamaan ihan - ystäviä kun ollaan - tosi edullisesti tällasen XXX-tuotteen vain YY eurolla! Että tehtäiskö tässä sellainen vaihtari, että tilaa sä multa niin mä tilaan sulta. Milles kuullostais, Anna-Stiina. Ja juuri sulle Anna-Stiina voin laittaa näitä kaksikin tulemaan, vaikka ihan törkeen halpa tarjous onkin ja pomo ei oikeen hyvällä katso että näitä tälleen avokätisesti jaellaan, saat sitten vaikka ihanan lahjan sukulaiselle tai ystävälle!"

Vierailija
95/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevät vaan työtään.

Vittu tää on ehkä paskin mahdollinen argumentti puhelinhäiriköinnin puolesta. Niin se Nipa Narkkarikin "tekee vaan työtään" myydessään kamaa ylä-asteen kulmilla.

Vierailija
96/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari tuttua ollut vähän aikaa puhelinmyyjinä joten tässä heidän kokemuksiaan: Puhelinmyyjissä on näitä härskejäkin tyyppejä jotka nauttivat kusettamisesta (ylenvevät tiiminvetäjiksi), kun taas osa on niitä epätoivoisia jotka joutuvat tekemään sitä pakon edessä. Työilmapiiri telemarkkinointitaloissa on lähes aina huono; esimiehet karjuvat ja lyttäävät, ja se sitten heijastuu myyjien käytökseen. Usein pohjapalkkaakaan ei makseta vaikka niin luvataan. 

Itse en ole koskaan vittuillut puhelinmyyjille, vaan iskenyt luurin korvaan jos myyntipuhe ei lopu. Sekin on ystävällisempää. 

Vierailija
97/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää seuraavaksi tätä lomaketta:

http://egbg.home.xs4all.nl/fins.pdf

Maija :)

Vierailija
98/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bravuuri on se, kun myyjä soittaa, niin teeskentelen et puhelu pätkii. Voi herran jumala siitä saa koomista! Olen törkeä, myönnän.

Vierailija
99/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset, saisitte hävetä jos olette puhelinmyyjille ilkeitä. Egoanneko koitatte pönkittää vittuilemalla puhelimessa tuntemattomalle?

Tänään juuri soitti puhelinmyyjä, totesin "ei kiitos, mutta mukavat päivän jatkot sinulle".

En vaan yritän tehdä kyseisen puhtaasti rikollisen ammatin harjoittamisen mahdollisimman hankalaksi, että se koijari löisi hanskat tiskiin ja lopettaisi hätyyttelemästä sairaita ja vanhuksia. Jos minulle sattuu joku tuollainen yhteiskunnan pohjasakka soittamaan, niin todella katuu, että tuli soittaneeksi, nimittäin ei todellakaan pääse helpolla, vaan piinaan hänet hermoromahduksen partaalle.

Puhelinmyyjät on yhteiskunnan alinta jätettä, eivätkä kaipaa minkäänlaista sääliä.

Vierailija
100/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin lotossa, niin perustaisin sellaisen firman, jonka ainoa tehtävä olisi kaupata kaikkea mahdollista paskaa puhelinmyyntifirmojen työntekijöille ja etenkin niiden omistajille. Palkkaisin yksityisetsivät selvittämään näiden henkilöllisyyden ja puhelinnumeron ja sitten alkaisi ympärivuorokautinen kaupustelu ja painostus, joka loppuisi vasta sitten, kun kyseinen puhelinmyyjä lopettaisi moraalittoman työnsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän