Onko pakko vittuilla puhelinmyyjälle?
Teen normaalisti muita hommia mutta tällä hetkellä väliaikaisesti asiakashankintaa puhelimitse. Ette usko, kuinka alentavaa työtä tämä on. Lopetin juuri puhelun, jonka aikana miesasiakas mm. matki minua ja puheääntäni. Jos sanoin "niin", hän toisti kettumaisesti naristen "niiiin". Tässä hommassa tuntee olevansa alinta pohjasakkaa. Oon neljän lapsen äiti hommaamassa elantoa perheelleen. Kohdelkaa mua kuin ihmistä, jooko. Luojan kiitos en tee tätä kuin lyhyen aikaa. Äskeinen puhelu päättyi muuten niin, että sanoin etten häiritse tämän enempää johon asiakas "Joo, älä häiritse!" ja luuri korvaan. En tee tätä kiusallani vaikka hänkin ehkä niin luuli. Teen koska pomo on antanut tehtäväksi. Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.
Kommentit (150)
Samanlaista häiriköintiä kun joku tarttuisi kadulla hihaan eikä päästä irti vaikka kuinka riuhtoo. Mene.. pois.
En osta tiskiharjaa vaikka saisin kuukauden akkarit ja aku ankka lataamon kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset, saisitte hävetä jos olette puhelinmyyjille ilkeitä. Egoanneko koitatte pönkittää vittuilemalla puhelimessa tuntemattomalle?
Tänään juuri soitti puhelinmyyjä, totesin "ei kiitos, mutta mukavat päivän jatkot sinulle".
En vaan yritän tehdä kyseisen puhtaasti rikollisen ammatin harjoittamisen mahdollisimman hankalaksi, että se koijari löisi hanskat tiskiin ja lopettaisi hätyyttelemästä sairaita ja vanhuksia. Jos minulle sattuu joku tuollainen yhteiskunnan pohjasakka soittamaan, niin todella katuu, että tuli soittaneeksi, nimittäin ei todellakaan pääse helpolla, vaan piinaan hänet hermoromahduksen partaalle.
Puhelinmyyjät on yhteiskunnan alinta jätettä, eivätkä kaipaa minkäänlaista sääliä.
'
Hittoako olet horo jaellut numeroasi miehen toivossa jokaiselle äijälle.
Sanon aina et oon alaikäinen (vielä kun ääni menee alaikäisestä, tai ilmeisesti menee ku uskotaan) ja keskustelu loppuu aina siihen. Ikinä en joudu vittuilemaan :-)
Vierailija kirjoitti:
Niin, minustakin on tosi kummallista tuo keljuilu.
Olen tehnyt puhelinmyyntiä nyt kuusi vuotta. Olen soittanut myös kotikaupunkini yrittäjille, ja arvatkaa, astunko jalallanikaan muutamaan yritykseen, kun yrittäjä on hutanut ja möskynnyt puhelimeen. Pidän sitä omituisena, jos itse olisin yrittäjä, huomioisin yrityksen imagon aivan kaikissa kontakteissa. En tietenkään ole kertonut kenellekään näistä yrittäjistä, pidän vaitiolovelvollisuudesta kiinni, mutta muistan ikuisesti nuo puhelut ja kontaktit.
Ja näinä työttömyyden ja laman aikoina tätäkin ammattia pitäisi arvostaa. Itse arvostan ihmisiä, jotka tekevät työtä elantonsa eteen. Olen mielummin puhelinmyyjä kuin kortistossa.
Ja joskus ihan naurattaa nuo keljuilijat, eivät tiedä, että toisessa päässä on aikuinen akateeminen perheellinen nainen, joka on tehnyt lähes kolmekymmentä vuotta arvostettua ja vaativaa työtä. Mutta, kun työkyky entiseen ammattiin menee, on pakko keksiä jotain muuta.
Ei kiitos tällä kertaa piip piip piip piip
Teen työtä eettisesti ja ihmistä kunnioittaen. Ja puhelinmyynnissä olen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Sanon aina et oon alaikäinen (vielä kun ääni menee alaikäisestä, tai ilmeisesti menee ku uskotaan) ja keskustelu loppuu aina siihen. Ikinä en joudu vittuilemaan :-)
Joo kulla ma olen 17. Kuulostan vain vanhemalta!
Vierailija kirjoitti:
ihmiset rakkaat jos teillä on soittokielto älkää laittako numeroa nettiarvontoihi. sehän kumoaa teidän tärkeän TELEMARKKINOINTIEKIELLON. Voivoi. taitaa teistä suurin osa olla tätä wt kansaa ja työttömiä ku teillä ei oo mitää muuta tekemistä ku täälä manata toisten ammattia.
terveisin puhelinmyyjä. kuukausitulot n. 3000e. niin ja myyn näitä turhanpäiväsiä vakuutuksia:)
Joo samaa mieltä. Hauskaa kun nämä daijut jakaa numeroaan joka paikkaan. Itse en mihinkään, korkeintaan lentoyhtiöille ja lääkäriasemalle
. Puhelinmyyjä soittaa Elle-lehdestä kerran vuodessa ja joka kerta olen tilannut:) Mitään kattoja tai vakuutuksia ei ole ikinä kaupattu edes.
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitti puhelinmyyjä lauantai-iltana klo 20.58. En voinut uskoa sitä. Että hän ei tajunnut, että viikonloppuna ei ihmisiä ahdistella puhelinmyynnillä. Enkä tajunnut, että puhelinmyyjä soittaa sellaiseen aikaan. Arki-iltanakaan puhelinmyyjän ei pidä soittaa iltakahdeksan jälkeen. Ihmisille on annettava rauha viettää vapaa-aikaansa eikä ahdistella heitä puhelimitse. Olin todella tyly, enkä kadu sitä yhtään.
Ehkä se ajatteli että vähän viihdyttää yksinäistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, minustakin on tosi kummallista tuo keljuilu.
Olen tehnyt puhelinmyyntiä nyt kuusi vuotta. Olen soittanut myös kotikaupunkini yrittäjille, ja arvatkaa, astunko jalallanikaan muutamaan yritykseen, kun yrittäjä on hutanut ja möskynnyt puhelimeen. Pidän sitä omituisena, jos itse olisin yrittäjä, huomioisin yrityksen imagon aivan kaikissa kontakteissa. En tietenkään ole kertonut kenellekään näistä yrittäjistä, pidän vaitiolovelvollisuudesta kiinni, mutta muistan ikuisesti nuo puhelut ja kontaktit.
Ja näinä työttömyyden ja laman aikoina tätäkin ammattia pitäisi arvostaa. Itse arvostan ihmisiä, jotka tekevät työtä elantonsa eteen. Olen mielummin puhelinmyyjä kuin kortistossa.
Ja joskus ihan naurattaa nuo keljuilijat, eivät tiedä, että toisessa päässä on aikuinen akateeminen perheellinen nainen, joka on tehnyt lähes kolmekymmentä vuotta arvostettua ja vaativaa työtä. Mutta, kun työkyky entiseen ammattiin menee, on pakko keksiä jotain muuta.
Teen työtä eettisesti ja ihmistä kunnioittaen. Ja puhelinmyynnissä olen hyvä.
Typeryytesi paljastuu kyllä tuossa, "olen akateeminen" .Ymmärtäisit edes sen että akateemisuuteen ei tarvita älykkyyttä, mutta yrittäjä ei ole kauan pystyssä jos ei ole älykäs. Et voi ymmärtää, että voi olla tilanteessa jossa ei ole aikaa jaaritella, ja että olet jo kolmas typerys tunnissa joka ei ymmärrä sievästi sanomista. Sitten saa koko sangollisen paskaa, niiden edellistenkin takia. Uskokaa ihan suosiolla, yrittäjällä on varmasti muutakin puuhaa kuin vastailla turhiin puheluihin ja osaa kyllä hankkia omatoimisesti sen tuotteen jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmiset rakkaat jos teillä on soittokielto älkää laittako numeroa nettiarvontoihi. sehän kumoaa teidän tärkeän TELEMARKKINOINTIEKIELLON. Voivoi. taitaa teistä suurin osa olla tätä wt kansaa ja työttömiä ku teillä ei oo mitää muuta tekemistä ku täälä manata toisten ammattia.
terveisin puhelinmyyjä. kuukausitulot n. 3000e. niin ja myyn näitä turhanpäiväsiä vakuutuksia:)
Joo samaa mieltä. Hauskaa kun nämä daijut jakaa numeroaan joka paikkaan. Itse en mihinkään, korkeintaan lentoyhtiöille ja lääkäriasemalle
. Puhelinmyyjä soittaa Elle-lehdestä kerran vuodessa ja joka kerta olen tilannut:) Mitään kattoja tai vakuutuksia ei ole ikinä kaupattu edes.
Ikinä en ole numeroa laittanut arvontoihin, soittoja tulee silti. Daiju.
Vierailija kirjoitti:
Tein joskus opiskeluaikoina puhelinmyyntiä a-lehdillä, koska se oli yksinkertaisesti ainut paikka josta sain töitä ja vuokra oli maksettava.
Ensimmäisenä koulutuspäivänä sanottiin, että muistakaa kuunnella asiakasta. Loput neljä koulutuspäivää käytettiin siihen, että jos asiakas sanoo ei, niin lehti pitää silti väkisin myydä. En suostunut moiseen paskaan. Jos asiakas sanoi puhelimessa heti "EN TILAA MITÄÄN!", kiitin juttutuokiosta ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Tästä tietysti tuli valitusta, kun esimies hihkuu niskassa että myyntiä, myyntiä. Myyntilukuni olivat silti keskivertoja, koska nimenomaan keskustelin asiakkaiden kanssa.
Lopputilin otin siinä kohtaa, kun moraalini loppui totaalisesti kesken. Vanhuksille soittaminen oli kamalinta. He halusivat vain jutella ihan normaaleista asioista, kun sukulaiset eivät soita tai käy viikkoihin tai kuukausiin. He tilasivat lehtiä, vain, jotta juttelisin heidän kanssaan vielä vähän pidempään. Yksikin mummo, jolle soitin ristikkolehdestä, sanoi, että hänen näkönsä on jo niin heikko ja kädet reumaattiset, ettei ristikoiden ratkomisesta ole toivoakaan. Silti hän tilasi lehden, "koska kuulostat niin mukavalta ja ihanaa kun joku soittaa".
Samaa mieltä kuin aiemmat, saisi kieltää lailla. Ihmiset jotka haluavat lehtiä, aivan varmasti osaavat niitä tilata omatoimisesti.
Alalla kymmeniä vuosia olleena voin kertoa että montaa yksinäistä puheluni ilahduttavat vuodesta toiseen.
Ja sinä kieltäisit sen...
Toki joka alalla on hyvä ja huonoja. Itse teen työni hyvin ja nautin kun asiakas on aidosti tyytyväinen.
Olen ylpeä työstäni.
Lissukka kirjoitti:
En tiijä, ei ole kyllä ollut puhelinmyyjien kanssa mitään ongelmia. Aina silloin tällöin jonkun lehdenpätkän tilaan, jos on sopiva tarjous. Yleensä hintaa voi pudottaa alaspäin, jos sattuu tietämään nettimyyjien hintojen olevan halvempia :) . Mutta ihan on hyvässä hengessä kaikki puhelut lopetettu, oli sitten kaupat tehty tai ei. Luulen, että suurin haaste on, että "EI" on vaikea sana niin monelle, että sen nätisti sanominen kuluttaa kamalasti energiaa, siksi ihmiset ovat niin kiukkuisia. Ja, jos totta puhutaan, onhan puhelinmyynti jo aikansa elänyt markkinointikanava.
Joo, jotenkin suomalaisille on todella vaikea sanoa "ei kiitos", kaikenlaisia selityksiä ja tekosyitä kyllä keksitään, pyydetään soittamaan myöhemmin eikä sitten vastata tms. Joskus tekee mieli sanoa ihan suoraan, että kieltäydy nyt, niin emme soita enää (ennen kuin joskus puolen vuoden päästä kun soittolista alkaa alusta). En tosin myy mitään vaan olen telebuukkari vielä vähän aikaa - sitten pääsen vaihtamaan "oikeisiin töihin" joista saa parempaa liksaa. Eikä provikkapalkkaista.
On täällä kyllä kummallisia ihmisiä.
Jos sua häiritsee, että joku soittaa sulle vapaa-ajalla, älä vastaa. Jos se on joku tärkeä juttu, niin se jättää vastaajaan viestin tai tekstaria.
Ei kellekään tarvitse olla tyly sen takia, että se myy jotain. Vaikka olisi autokaupan myyjä, partiolainen tai alepan kassa. He tekevät töitä ja maksavat veroja, niin kuin sinäkin. Vai saako teidän työpaikalla potentiaaliset asiakkaat huutaa päin naamaa ja huoritella? Miksei? Miksei esim. lastentarhanopettajaa saa tällöin kohdella miten hyvänsä, jos itsellä on paska päivä? Aivan, koska se ei ole hyvää käytöstä.
Vaikka miten puhelinmyyjä lukisi kässäriä tai muuta, ei tartte vetää kilareita. Ihan kuin se Kardashianin elämän katsominen olis jotenkin muuten järkevämpää, tai kokkiohjelmat. Tai vauvafoorumi. Menetät ihan vitusti elämästäsi, kun joku soittaa, joo.
Ja ihan itse olette sen numeron monesti antaneet markkinointia varten. Oletko joskus osallistunut kisaan, jossa voi voittaa matkan? Tai karkkia tai mitä hyvänsä? Eiköhän siellä ehdoissa lue, että saa markkinoida, muttei ihmiset jaksa lukee niitä, niin oma vika. Eikä silloin ole perusteita räyhätä kellekään.
Oletko kirjoilla palveluissa, joihin olet kirjannut vaikkapa puhelinnumerosi, esim. facebook? Jep, taas oma vika. On se kumma, kun ei osata olla laittamatta sitä puhelinnumeroa joka paikkaan.
Oletko osallistunut tutkimuksiin elämäsi aikana.. ja taas on kysytty numeroa ja taas on menty se antamaan.
Kertokaa ihmeessä, missä itse olette töissä, niin muut ihmiset sitten voivat tulla avautumaan ihan henkilökohtaisesti. Ai, eikö se olisikaan kivaa? Kai nyt pitää sen verran kestää?
Sitä kyllä ihmettelen, että miksi lehtiä myydään laukuilla ja veitsiseteillä. Itseäni olisi ennemminkin kiinnostanut, että mitä juttuja lehdessä on, sen takia olisin voinut sen ostaa. Veitsiä mulla on ihan tarpeeksi, enkä kaipaa mitään tusinalaukkuja. Mutta jos on hyvin tehtyjä juttuja, mielenkiintoisista aiheista, niin ehkä vaikken tilaisikaan, olisin voinut irtonumeron ostaa kaupasta.
Olisikin hienoa, jos jonkun tietyn lehden puhelinmyyjät tietäisivät, mitä juttuja on toimitukselta tulossa esim. seuraavan vuoden sisään, niin ei tarttisi ostaa sikaa säkissä. Kyllähän lehdissä jonkinlaiset suunnitelmat ja juttuideat on valmiina. Jos vaikka kertoisi ne isoimmat ja tärkeimmät.
Kyllä mä yleensä yritän olla ihan kohtelias, mutta välillä alkaa vituttamaan kun myyjä jää jankkaamaan eikä usko kun yritän kohteliaasti kieltäytyä. Sitten saatan sanoa pahastikin, jos ei kerran mene jakeluun hyvällä niin pahalla sitten.
Mihin jäi se hokema, että ei ole olemassa paskaduuneja ja kaikki työ on arvokasta?
Ei puhelinmyyjää voi oikein verrata alepan kassaan tai automyyjään. Eivät ne soittele kännykkääni tai tule ovikelloa soittelemaan tai kadulla repimään hihasta yllättäen ja pyytämättä.
Puhelinmyyjä on kuin ravintolan sisäänheittäjä, joka yrittää kiskoa ohikulkijaa baariin tai ravintolaan joka ei yhtään kiinnosta. Tai kuin sähköpostiin tuleva roskaposti tai nettisivun ponnahdusikkunamainos. Klikkaan ne kaikki yleensä saman tien kiinni. Samoin puhelimeen ilmestyvän myyjän.
Ne jotka täällö puolustelevat vittuiluaan puhelinmyyjille, niin se on täysin sama asia kuin ihan mille tahansa muulle aspalle vittuilu. Tuskin olisit esim kaupan kassalle tms yhtä töykeä?
Ei se tulevaa kanssakäymistä tämän ammattiryhmän edustajien kanssa paranna, että ovat lyöneet luurin korvaan minulle kun olen kohteliaasti (vaikkakin useasti jankkauksen seurauksena) kieltäytynyt ostamasta mitään. Ilmeisesti suuttuneet siitä, että olen antanut heidän jaaritella niinkin pitkään ja kuluttanut näin heidän aikaansa, vaikka vaikea sinne väliin on ollut sanaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vittuilen, jos myyjä inttää että lähetän täältä ihan ilmaisen testipakkauksen, kun kysyn että maksaako jotain. Sitten kun asiaa on kysynyt 10 eri tavalla, selviää että se testipaketti on kylkiäinen kalliiseen kestotilaukseen. Nämä pitäisi kieltää lailla.
Silloin kun ei ole ollut mitään tekemistä töissä, olen jahkaillut asiaa vähintään puolituntia, ihan hauskanpidon vuoksi. Saa siinä samalla selville myyntitaktiikan. Valitettavasti en ole voinut kuitenkaan ostaa tuotetta, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen normaalisti muita hommia mutta tällä hetkellä väliaikaisesti asiakashankintaa puhelimitse. Ette usko, kuinka alentavaa työtä tämä on. Lopetin juuri puhelun, jonka aikana miesasiakas mm. matki minua ja puheääntäni. Jos sanoin "niin", hän toisti kettumaisesti naristen "niiiin". Tässä hommassa tuntee olevansa alinta pohjasakkaa. Oon neljän lapsen äiti hommaamassa elantoa perheelleen. Kohdelkaa mua kuin ihmistä, jooko. Luojan kiitos en tee tätä kuin lyhyen aikaa. Äskeinen puhelu päättyi muuten niin, että sanoin etten häiritse tämän enempää johon asiakas "Joo, älä häiritse!" ja luuri korvaan. En tee tätä kiusallani vaikka hänkin ehkä niin luuli. Teen koska pomo on antanut tehtäväksi. Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.
Olen samaa mieltä kanssasi. Ärsyttää kun ihmiset sanovat, että miten oikein haukkuivat puhelinmyyjän kun se kehtasi soittaa. Hello. Olisiko parempi että nämä ihmiset (puhelinmyyjät) makaisivat työttöminä kotona kuin että yrittävät tehdä töitä.
Itse olen aina ystävällinen ja joskus jopa tilaankin lehden.
Tsemppiä ap.
Olisiko parempi, että huumediilerit makaisivat työttöminä, kun että tekisivät työtään?
Jos jonkun työn päämääränä on kusettaa vanhuksia ja vähempiosaisia, niin silloin on huomattavasti parempi, että kyseisen "ammatin" harjoittajat makaisivat työttöminä, kuin että kusettaisivat vanhuksiamme. Puhelinmyynti perustuu vain ja ainoastaan kusetukseen ja pakkomyyntiin, ei minihnkään muuhun.
Ehkä ne on vaan kateellisia kun niillä ei ole varaa tilata lehtiä ym. Minulle soittavat joskus vain muoti- ja naistenlehtien myyjät ja aina olen tilannut, usein myös lahjaksi äidille ja siskoille.