Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko vittuilla puhelinmyyjälle?

Vierailija
27.01.2016 |

Teen normaalisti muita hommia mutta tällä hetkellä väliaikaisesti asiakashankintaa puhelimitse. Ette usko, kuinka alentavaa työtä tämä on. Lopetin juuri puhelun, jonka aikana miesasiakas mm. matki minua ja puheääntäni. Jos sanoin "niin", hän toisti kettumaisesti naristen "niiiin". Tässä hommassa tuntee olevansa alinta pohjasakkaa. Oon neljän lapsen äiti hommaamassa elantoa perheelleen. Kohdelkaa mua kuin ihmistä, jooko. Luojan kiitos en tee tätä kuin lyhyen aikaa. Äskeinen puhelu päättyi muuten niin, että sanoin etten häiritse tämän enempää johon asiakas "Joo, älä häiritse!" ja luuri korvaan. En tee tätä kiusallani vaikka hänkin ehkä niin luuli. Teen koska pomo on antanut tehtäväksi. Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritän lopettaa puhelun nopeasti, mutta ystävällisesti, niin että myyjä pääsee soittamaan jllekin potentiaalisemmalle. Toisaalta, jos olisi aikaa, niin pitäisiköhän mielummin jututtaa pitkään, niin että se aika on pois vanhusten hätyyttelystä? 

Juuri näin. Ei missään nimessä pidä päästää heitä helpolla. Minä ainakin piinaan ja moralisoin heitä parhaan kykyni mukaan ja soitan vielä peräänkin jos lyövät luurin kiinni. Mitä raskaammaksi me niiden homman teemme, sitä helpommin he lyövät hanskat tiskiin ja kun kukaan ei osta heiltä mitään ja ainoastaan lasettaa paskaa niskaan niin paljon kuin kerkiää, niin lopulta kukaan ei suostu kyseiseen paskahommaan lähtemään ja kyseinen vanhusten koijaaminen ja ihmisten häiriköinti loppuu.

Vierailija
42/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on inhottavia, kun niille soittaa väärällä hetkellä. Pitää olla paksu nahka jos haluaa tehdä myyntityötä. Ja kun puhelinmyynnissä on paljon moraalitonta toimintaa, niin toki se myös aiheuttaa asiatonta käytöstä. 

Itse yritän lopettaa puhelun nopeasti, mutta ystävällisesti, niin että myyjä pääsee soittamaan jllekin potentiaalisemmalle. Toisaalta, jos olisi aikaa, niin pitäisiköhän mielummin jututtaa pitkään, niin että se aika on pois vanhusten hätyyttelystä? 

Olen lopettanut lehtien tilaamisen ihan siitä syystä, että jos joskus erehtyy lehden tilaamaan, niin saa vuosiksi piinaajat perään. TIlasin Avotakan, lähinnä nostalgisista syistä, kun 80-luvulla lueskelin sitä mummulassa. Totesin, että lehti ei ole kehittynyt riittävästi sitten 80-luvun ja lopetin tilauksen vuoden jälkeen. Ilmoitin ensimmäiselle soittajalle pettyneeni lehteen ja pyysin kirjaamaan asian asiakasrekisteriin, jos mahdollista. Toistin saman toisen soittajan kohdalla. Kolmannelle soittajalle ilmoitin, että en tilaa enää mitään A-lehdiltä, kun siellä ei voida huolehtia asiakasrekisteristä. Neljännelle, viidennelle ja n:nelle kerroin, että olen alkanut kertoa myös kaikkille muille ihmisille, että Avotakka on surkea lehti ja niin ovat kaikki muutkin a-lehtien tuotteet. Kaikkien kohdalla jaksoin olla asiallinen, mutta en enää ystävällinen. Pari vuotta siinä meni, sitten loppuivat soitot.

Olet osoittanut palautteesi väärälle taholla. Ei puhelinmyyjät mitään rekisteriö pidä tai edes näe, vaan niille annetaan lista numeroita printattuna jostakin rekisteristä. Jos lehdestä on valittamista, se pitää suoraan osoittaa julkaisijalle. Sinun kohdallasi puhelut loppuivat tai vähentyivät, koska viimeisestä tilauksestasi on niin kauan että numerosi on siirtynyt jo johonkin pölyttyneelle listalle pois kuumilta listoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta paskan vertaa mitä sinä myyt.

Jos haluan ostaa jotain menen kauppaan tai etsin netistä.

Häiriköimällä ja tuputtamalla et myy minulle ikinä mitään.

"ÄLÄ SOITA TÄNNE ENÄÄ KOSKAAAAAAAANNN!!!!!!!!!!!!!!!"

Vierailija
44/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän lopettaa puhelun mahdollisimman nopeasti ja asiallisesti, mutta tietenkin puhelinmyyjien koulutuksessa lukee, että tällaiseen ei pidä reagoida. Sitten huvittavimpia ovat nämä "kyllä tämä tarjous on niiiiiin hyvä, että olisi tyhmää olla tilaamatta"-asenteella olevat myyjät.

Nykyään lyön suoraan luurin korvaan, kunhan saan selvää, että joku höpöhöpö myyjä soittaa. Työn takia minun on vastattava tuntemattomiinkin numeroihin, mutta onneksi Fonecta finder kertoo lähes aina soittajan tiedot. Näin turhimmat tapaukset pystyy blokkaamaan.

Mielestäni puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla. Jos minä jonkun lehden tms. haluan, niin voin sen kyllä tilata netistäkin.

Vierailija
45/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miljoona kertaa parempi, että teet tuota työtä kuin että olisit sossupummi. Tsemppiä! Itsekin tein tuota kerran kesätyönä.

Vierailija
46/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee säännöllisesti puheluita, joissa kaupataan kattoremonttia, ulkoverhousta jne remontointiin liittyvää. Talo on valmistunut v. 2012! Ja koiranruokaa on myyty, koska meillä on ollut pentukoira v. 1995. Kun ei oikein edes tiedä, mistä ne kauppiaat näitä "tietojansa" kaivavat? Tai että käyttäisivät sekunnin miettimiseen, että tarvitseekohan 3 vuotta vanha talo jo uuden katon!

Vierailija
47/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erään ammattilehden toimittajana ja mulle soitti puhelinmyyjä joka tarjosi kyseistä lehteä.

Aika absurdi tilanne, mutta annoin sen hehkutuksen jatkua jonkin aikaa, kunnes kysyin että kukahan sitä lehteä mahtaa tehdä. Ja minulla ei varmuudella ole yhtään nimi kaimaa.

Kehui sitten minua kovasti, kysyin että kenellehän luuli soittaneensa. Ei edes tajunnut mokaansa.

Vierailija
48/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ystävällinen puhe ei auta, on pakko alkaa tylyksi.

Yksikin tapaus, jolle sanoin "kiitos soitosta, mukavaa päivänjatkoa", soitti vielä uudestaan. Sanoi haluavansa varmistaa että ihan varmasti en ole kiinnostunut.

Uskoi vasta kun hänelle sanoi tylysti.

Tosiasia on, että useimmat vaan jatkaa myyntipuhetta vaikka heille sanoisi että "ei kiinnosta, hei hei".

Vierailija
49/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin erään ammattilehden toimittajana ja mulle soitti puhelinmyyjä joka tarjosi kyseistä lehteä.

Aika absurdi tilanne, mutta annoin sen hehkutuksen jatkua jonkin aikaa, kunnes kysyin että kukahan sitä lehteä mahtaa tehdä. Ja minulla ei varmuudella ole yhtään nimi kaimaa.

Kehui sitten minua kovasti, kysyin että kenellehän luuli soittaneensa. Ei edes tajunnut mokaansa.

Huolestuttavaa jos toimittaja ei osaa yhdyssanoja.

Vierailija
50/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee säännöllisesti puheluita, joissa kaupataan kattoremonttia, ulkoverhousta jne remontointiin liittyvää. Talo on valmistunut v. 2012! Ja koiranruokaa on myyty, koska meillä on ollut pentukoira v. 1995. Kun ei oikein edes tiedä, mistä ne kauppiaat näitä "tietojansa" kaivavat? Tai että käyttäisivät sekunnin miettimiseen, että tarvitseekohan 3 vuotta vanha talo jo uuden katon!

OT, mutta nykyisellä rakentamisen tyylillä saattaa hyvinkin tarvita uutta kattoa tuossa vaiheessa :)

Vierailija
51/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miljoona kertaa parempi, että teet tuota työtä kuin että olisit sossupummi. Tsemppiä! Itsekin tein tuota kerran kesätyönä.

"sossupummit" ei ainakaan pääsääntöisesti huijaa sairaita ja vanhuksia, kun taas näiden koijareiden ansainta perustuu vain ja ainoastaan siihen, koska yksikään täysissä järjen sielunvoimissa oleva ihminen ei tilaa puhelinmyyjältä mitään itselleen tarpeetonta ja ylihintaista tuotetta, mitä puhelinmyynnissä olevat tuotteet 99% ovat.

Vierailija
52/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se, että pyytää soittajaa toistamaan nimensä selkeästi, koetaan kettuiluksi, niin sitten harrastan sitä aina puhelinmyyjien kohdalla. Jos myyjät osaisivat edes alkeelliset puhelinkäytöksen tavat, niin ei tarvitsisi tiedustella, kuka soittaa ja kenen toimeksiannosta. Niskavillat alkavat myös kihelmöidä, kun oikeastaan kaikki myyjät sinuttelevat. Kysyn yleensä, milloin olemme tehneet lähempää tuttavuutta, ja teitittelen aina soittajaa. Kai tämäkin hyvän käytöksen vaatimus koetaan kettuiluksi. En tilaa puhelimitse mitään tuotteita ja sanon sen selkeästi ja lopetan puhelun asiallisesti. En jää kuuntelemaan myyjän toista ja kolmatta myyntipuhetta. Joskus on sattunut, että kun olen lopettanut puhelun lyhyeen, niin myyjä soittaa uudelleen, kun "puhelu jostain syystä katkesi". Katkesi, koska katkaisin sen! Osa myyjistä ei edes kunnioita suoramarkkinointikieltoa, vaan soittavat sitkeästi. Kun sanon, että minulla on tuo kielto, niin toisessa päässä aletaan änkyttää jotain käsittämätöntä. Kehotan heitä yleensä merkitsemään kirjoihinsa, että kielto on olemassa eikä soittaa tarvitse.

Vierailija
53/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä muitakaan kielioppisääntöjä. Eikä edes tajua mokiansa.

Vierailija
54/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pilkkusääntöjä.

Eikö sinulla, toimittaja, käynyt mielessä, että myyjä edistää omaa työpaikkasi olemassaoloa. Sinä kirjoitat, joku myy. Outo asenne sinulla. 

Vierailija
55/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on trauma siitä että puhelinmyyjä on soittanut. Olin juuri saanut lapsen ja mulla oli selvä raskauden jälkeinen psykoosi. Sama puhelinmyyjä kiusasi minua melkein päivittäin vaikka varmasti tajusi etten ole kunnossa. Olen kyllä itsekin tehnyt puhelinmyyntiä joten tiedän mitä se on. Täytyy olla tosi paksunahkainen.

Vierailija
56/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät ei o ihmisiä vaan PAINOSTAJIA jotka koittaa pakottaa/ uuvuttaa uhrejaan taipumaan asioihin joita he eivät oikeasti halua.

Pitäisi lailla kieltää koko touhu.

Vierailija
57/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lyö luurin korvaan puhelinmyyjille heti kun asia selviää kun tyrkyttävät eikä usko sitä ei kiitosta kun vasta kymmenellä kerralla.

Vierailija
58/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo pitkään salainen numero, koska haluan soittoja vain tuntemiltani ihmisiltä.

Vuosia sitten otin numeron, joka ei ollut salainen. Soitin samana päivänä kyseisestä numerosta lehtitaloon ja peruutin lehden tilauksen. Seuraavana päivänä minulle soitti NELJÄ puhelinmyyjää. Soitin uudelleen lehtitaloon ja pyysin, että heidän tietoihinsa tallennettu numeroni poistetaan. Yrmeä vanhempi nainen totesi, ettei heillä ole oikeutta tallentaa numeroita. Tilannetta oli aika vaikea uskoa. Muutin numeron salaiseksi.

Jos minulle joskus soitetaan numerosta, jota en tunnista (numerot arvotaan soittajille), niin saatan vastata puhelimeen odottaessani jotain toista soittoa vieraasta numerosta. Sanon ei kiitos heti alussa ja toivotan hyvää päivänjatkoa.

Ainoa, josta oli hankala päästä eroon oli DNA:n asiakaspalvelija. Pyysin, että minulle laitetaan soittokielto. Soittaja kimitti, että hänellä on OIKEUS soittaa minulle, koska en laittanut soittokieltoa. Nettisivuille ei päässyt. Soittokieltoa ei saanut voimaan, kun asioin liikkeessä. Nettisivut takkuilivat, joten jätän tällä hetkellä vastaamatta firman puheluihin. Jossain vaiheessa ryhdistäytyn ja menen uudelleen nettisivuille, joka toivottavasti toimivat... 

Vierailija
59/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä muitakaan kielioppisääntöjä. Eikä edes tajua mokiansa.

Miksi toimittajan pitäisi osata yhdyssanoja tai kielioppisääntöjä? Ettekö ole koskaan iltalehteä?

Vierailija
60/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perseen myyminen on ehdottomasti eettisempää kuin lehtien puhelinmyynti. Myyjä varmasti tuntee tuotteensa, ja on siitä myös suoraan vastuussa. Persettä ei myöskään pysty myymään ihmiselle, joka sitä ei halua ostaa.

Onko muuten Suomessa lainsäädäntöä, joka kieltää perseen myymisen puhelimitse? -Moi, täällä Anni. Soittelen täältä omasta haarakonttoristani iloisia uutisia, ja kysyisin olisiko teillä tarvetta pillulle... Nyt olisi tutustumistarjouksena ihan perinteinen, tai tämän kuun erikoistarjouksena kevyt piiskaaminen ja kunnon panot päälle... että eiköhän laiteta nahkalompsa laulamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan