Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No häh. Hain apteekista esilääkityksen, minua kohdeltiin kuin narkkaria

Vierailija
25.01.2016 |

Hain siis apteekista esilääkkeen, ja minua kohdeltiin kuin narkkaria. Varoiteltiin oikein isoon ääneen että menee tosi sekaisin jne. Tiedän kyllä, olen saanut hammaslääkäristä saman pillerin, ja muutenkin arvostaisin yksityisyyttä. Sen jälkeen apteekkihenkilö lähti tulostamaan minulle tuoteselostetta, ja jätti koko laatikon (siis sen säilytyslaatikon!) siihen pöydälle ja huiteli takahuoneeseen. Koko apteekki täynnä porukkaa!. Jos kerta on noin vaarallinen lääke, niin miten helkkarissa jätti sen koko laatikon siihen pöydälle!! Mähän oisin voinut varastaa koko hoidon - tai jos siihen olisi joku hörhö sattunut niin sehän olis voinut ne viedä!
Aivan ihme toimintaa!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tarvitsee lääkkeeseensä injektioneulan, ja voit kuvitella millaisia katseita hän joskus saa, vaikka on resepti mukana...

Tämä!!! tosin minä haen lihasneuloja puolisolleni. Niilläkin voi vissiin pistää suoneen, ja aina saa niitä lappusia joissa varoitetaan haitoista ym. Pari kertaa suositeltu että veisin ne vanhat vinkkiin niin saisin ilmaisia takaisin. :D joo, ei kiitos. Mutta kirjoittajan kaverille terkkuja, että vinkistä saa ja voi asioida nimimerkillä :D

Vierailija
22/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo varoittelu vähän niin kun kerro päinvastaista, kun mitä väität? siis noita harvemmin käyttävät, ei kauheasti tiedä millaisia vaikutuksia lääkkeellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kopit eivät nyt mitään äänieristettyjä ole. Kyllä ihmisistä on sitten tullut herkkiä.

Niin. Mitäs sillä yksityisyydellä on väliä. Lääkäritkin voisi jatkossa vastaanottaa ja tutkia potilaansa siinä odotustilassa, eikös juu?

Vierailija
24/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoon ääneen vai isoon ääneen. Ettet kuvittelisi. Lisäksi niiden kuuluu selittää samat asiat kaikille. Toi pillerien jättäminen pöydälle/ se että niitä on otettu enemmän esiin kuin sä tarviit kuulostaa oudolta. Mitä _huumausainetta_ sulle edes on määrätty esilääkkkeeksi? Yleensä saa pamin(jos haluu, ei pakollinen) ja jonkun perus kipulääkkeen.

Dormicum-niminen lääke. Hammaslääkäristä tuttu, siellä auttoi. Nyt menossa toiseen toimenpiteeseen, ja piti poikkeuksellisesti hakea apteekista.

Ja kyllä, se oli niin isoon ääneen että viereisen loossin nainen kurkisti minun koppiin. Niin kovaan että mun mies kuuli vaikka istui odotuspenkeillä ja kysyi heti kun pääsin siitä että miksi en sanonut sille farmaseutille mitään vastaan? No, hävetti, edelleenkin!

Älä lähde aurolla ainakaan liikkeele tuon lääkkeen oton jälkeen. Eikö se ole nukahtamislääke? Ota vasta lääkärin vastaanotolla ettet nukahda kotiin tai matkalle!

Vierailija
25/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haki joskus vuonna miekka ja kirves e-pillerini apteekista, kun itse olin kipeänä kotona ja pillerit loppumassa.

Silloin ei ollut mitään palvelupisteitä, vaan tiskin takaa huudettiin numero tilauslapusta, jolla lääkkeet pystyi noutamaan. Nyt täti jostain syystä huusikin sukunimeni tyyliin täällä nämä Möttösen pillerit olisivat ☺ Mies oli tuohon aikaan 20 v. eikä ihan osannut arvostaa noin henkilökohtaista palvelua.

Vierailija
26/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päätä sekoittava esilääke annetaan kotiin?

Toimenpide pakko tehdä, eikä se onnistu ilman esilääkitystä. Valitettavasti. Minä joudun pitämään palkattoman vapaan sen vuoksi (vaikka itse toimenpide ei sitä vaatisi), tämä yksi "narkkauskerta" maksaa mulle reilu 200€. Onneksi miehellä olisi muutenkin vapaapäivä, niin pääsee kuskaamaan mua. Muuten olisi kulut tuplaantuneet.

Fobiaa ei ihan niin vain voiteta, vaikka kuinka haluaisi.

Ap

Vierailija
27/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pikkukylissä asutte kun jonkun kailottamiset noin haittaa? Ei mua kiinnosta vaikka kailottaisivatkin.

Vierailija
28/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo varoittelu vähän niin kun kerro päinvastaista, kun mitä väität? siis noita harvemmin käyttävät, ei kauheasti tiedä millaisia vaikutuksia lääkkeellä on.

Hyvä pointti sinäänsä. Mutta totesin jo alussa että on entuudestaan hammaslääkäristä tuttu lääke. Sen jälkeen tuli kauhistelua ja NÄISTÄ MUUTEN MENEE SITTEN TOSI SEKAISIN" Voin kyllä myös olla hieman herkkis.

Ja kyllä, mennään tuntia ennen vastaanotolle jossa otan lääkkeen. Ja mies huolehtii kotiin. :)

Ap

Vierailija
29/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pikkukylissä asutte kun jonkun kailottamiset noin haittaa? Ei mua kiinnosta vaikka kailottaisivatkin.

Entä jos sun pomo ois sun takana? Anoppi? Pahin vihamies?

Vierailija
30/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kaiken huippu oli, kun hain antibiootit hyvin hankalaan poskiontelotulehdus-kierteeseen, niin tätsy sanoi oikein kuuluvalla äänellä, että muistathan sitten kertoa kumppaneillesi. Ja siis monikossa. Olin ihan, että wtf! Kotona selvis, että samaa käytetään klamydian hoitoon. Pakkauksessa luki voimakkaan infektion hoitoon. Taas en tiennyt, kuka oli sairaampi, minä, lääkäri vai farmaseutti. Jääny oikeasti kaivelemaan, että oliko se edes oikea antibiootti...

Ai Zithromax? Mun poika sai sen johonkin tulehdukseen 10-vuotiaana ja sellanen tosi hyvännäköinen nuori lääkärimies reseptiä kurjoittaessaan iski silmää että tämä parantaa sitten klamydiankin:D

Vierailija
31/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut lääkeriippuvainen, alkoi isosta leikkauksesta. En kyllä tippaakaan jaksanut välittää silloin tai nytkään, mitä farmaseutti ajattelee. Lääkäri määrää lääkkeen ja se siitä. Pitääkö farmaseutti minua narkkarina on aivan sama. Vaivoja on tuhansia ja osa tulee riippuvaiseksi lääkkeistään. Lääkäri sitten auttaa irti. Luuletteko, ettei proviisoreissa ja lääkäreissä ole riippuvaisia? Toisten addiktioiden moralisointi ei nyt vaan kuulu muille, jos ei mitään rikollista tee.

Vierailija
32/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haki joskus vuonna miekka ja kirves e-pillerini apteekista, kun itse olin kipeänä kotona ja pillerit loppumassa.

Silloin ei ollut mitään palvelupisteitä, vaan tiskin takaa huudettiin numero tilauslapusta, jolla lääkkeet pystyi noutamaan. Nyt täti jostain syystä huusikin sukunimeni tyyliin täällä nämä Möttösen pillerit olisivat ☺ Mies oli tuohon aikaan 20 v. eikä ihan osannut arvostaa noin henkilökohtaista palvelua.

Voi raukka :D

Vierailija
33/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän fobiaai, mutta Dormicumista on jopa sanottu, että tavan lääkärit suunnilleen kieltäisivät sen jos voisivat, en siis tarkoita sinua, se on aivan asiallinen lääke tuohon, mutta siis sen maine varsinkin kellekkään enään aloitettavana uutena lääkityksenä on tosi huono, koska vähemmän koukuttavia ja hyviä rauhoittavia on markkinoilla muitakin. Mutta sitä ei saada pois, koska sillä on pienen pieni käyttäjäkuntansa edelleen.

Että ehkä se farmaseutti kuvitteli, että porttiteorian lailla jos ei sua varoiteta, niin et tiedäkään ennen kuin hups, oot koukussa. Vaikka siis ihan turhaa noin tilapäisessä käytössä kylläkin peloitella.

Aina toisinaan joo voisi hoitaa asiat huomaavaisemmin, t. apteekkilainen

Vierailija
34/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kohdeltiin kerran ihan ihmeellisesti kiin narkkaria. Kyse oli koeputkihedelmöityksessä käytettävästä puregon-hormoonista, joka kypsyttää munasoluja. Miten sitä edes voi käyttää väärin??? Farmaseutti oli todella törkeä ja kaikki muut asiakkaat alkoi siinä tuijottaa mua, että tuossa on väärinkäyttäjä. Tein siitä valituksen ja apteekin johtaja soitti kotiin jälkeenpäin ja pyysi anteeksi tapahtunutta. Oli tosi ikävä kokemus, kun lapsettomuus on herkkä juttu muutenkin ja se ivf vieläpä epäonnistui eikä tullut lasta.

Vierailija
35/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kopit eivät nyt mitään äänieristettyjä ole. Kyllä ihmisistä on sitten tullut herkkiä.

Niin. Mitäs sillä yksityisyydellä on väliä. Lääkäritkin voisi jatkossa vastaanottaa ja tutkia potilaansa siinä odotustilassa, eikös juu?

Sairaalassa saatat sellaiseen tilanteeseen joutuakkin. Toiseksi äänestäkään jaloilla jos apteekkien asiakaspalvelu ei miellytä. Mä en ainakaan mene sellaiseen toista kertaa, jossa asiat huudetaan kaikkien korville.

Vierailija
36/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen esilääkitys,ei sellaisia ole eikä tarvita.

Vai onko tarkoitus olla sekaisin kun menee sairaalaan,en ymmärrä.

Vierailija
37/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän fobiaai, mutta Dormicumista on jopa sanottu, että tavan lääkärit suunnilleen kieltäisivät sen jos voisivat, en siis tarkoita sinua, se on aivan asiallinen lääke tuohon, mutta siis sen maine varsinkin kellekkään enään aloitettavana uutena lääkityksenä on tosi huono, koska vähemmän koukuttavia ja hyviä rauhoittavia on markkinoilla muitakin. Mutta sitä ei saada pois, koska sillä on pienen pieni käyttäjäkuntansa edelleen.

Että ehkä se farmaseutti kuvitteli, että porttiteorian lailla jos ei sua varoiteta, niin et tiedäkään ennen kuin hups, oot koukussa. Vaikka siis ihan turhaa noin tilapäisessä käytössä kylläkin peloitella.

Aina toisinaan joo voisi hoitaa asiat huomaavaisemmin, t. apteekkilainen

Kieltäisivät jos voisivat. Mutta aplle hyvä? Eli ap jäisi ilman asianmukaista lääkitystä kun lääkäreistä se ei ole hyvä. Mites hammaslääkäripelkoiset? Muut fobioista kärsivät? Kaikki pois ku "musta tuntuu et kaikki bentsojen käyttäjät on väärinkäyttäjiä". Jep jep..

Vierailija
38/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen esilääkitys,ei sellaisia ole eikä tarvita.

Vai onko tarkoitus olla sekaisin kun menee sairaalaan,en ymmärrä.

Olet asian ytimessä. Tarkoitus on mennä juurikin niin sekaisin, että toimenpide voidaan suorittaa. Kysymys voi olla esimerkiksi verikokeesta, tikkien ompelusta/poistosta, selkäydinnäytteestä, hammaslääkäristä. Näihin olen kuullut esilääkitystä käytettävän.

Vierailija
39/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tarvitsee lääkkeeseensä injektioneulan, ja voit kuvitella millaisia katseita hän joskus saa, vaikka on resepti mukana...

No höpö höpö. Aika monen lääkkeen annostelussa tarvitaan injektioneulaa. Minullakin ajoittain ollut sellainen lääkitys eikä kyllä koskaan ole kohdannut mitään ihmetteleviä katseita. Kaverisi taitaa vähän liioitella. En jaksa uskoa, että apteekkihenkilökunta, joka kohtaa päivittäin erilaisia asiakastilanteita vaivautuisi hämmästelemään.

Vierailija
40/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että injektioneuloja hakiessa et saa sääliviä katseita? Etpä!

Aina saa niitä pusseja joissa kerrotaan haitoista. Kerran kysyttiin käyttääkö lapseni huumeita? Päihdekliniikan käyntikorteja ym. VAIKKA olisi resepti mukana, niin kassalta ne neulat ai akin täällä oskeltaan ja lääkkeet on pussissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän