Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ostaa lahjoja muille mieluummin kuin minulle

Arvoton
27.08.2023 |

Mua on pitkään ärsyttänyt mieheni käyttäytyminen lahjojen suhteen.

Hän on valmis ostamaan perheenjäsenilleen lahjoja, muttei minulle.
Mä kysyn joka vuosi jo hyvissä ajoin (1-2 kk) ennen hänen synttäreitä ja joulua, että onko jotain toiveita.
Mies ei koskaan kysy minulta synttäriä tai joulua ennen lahjatoivetta, vaan joudun itse tyyliin viikkoa ennen oma-aloitteisesti kertomaan toiveeni. Ja kovaan ääneen kyllä kertoo, jos toiveeni on "ihan liian kallis". Perheenjäseniin lahjoihin hän kyllä laittaa useita, useita kymppejä, mutta mä en uskalla enää edes toivoa mitään muuta kuin halpaa. Koska jos esitän vain kalliin toiveen, niin paketista löytyy sen sijaan deodorantti, jotain huonoja luomivärejä ja hiusharja (joita en tarvitse).

Sitten on näitä tapauksia:

Hän toi minulle naistenpäiväkukat, kun vihjaisin, et olispa kiva saada. Muuten en varmaan olis saanut. Sitten kuulin myöhemmin, että hän oli vienyt samaisena naistenpäivänä työkaverilleen (naiselle) työpaikalle omana vapaapäivänään työkaverin lempilimsaa ja suklaata. Oma vaimo joutuu vihjailemaan ja työkaverille viedään hyvää hyvyyttään??

Mies lupasi mulle taannoin erään lahjan. Yhtenä päivänä oli mahdollisuus ostaa se lupaamansa lahja, kun olimme yhdessä siinä kaupassa, josta kyseisiä tuotteita saa. Heitin vähän "vitsillä", et "saanko nyt valita minkä vaan näistä?" Hän vaan naurahti ja voitte arvata, että ilman lahjaa sieltä lähdettiin. Samassa kaupassa vähän loukkaannuin, kun hän sitten sanoi "vitsi, tekis kyllä mieli ostaa faijalle tällainen lahjaksi". No ei ostanut, mutta aika suoraan sanottuna kettumaista olla ostamatta mulle lupaamaansa ja sitten perään toitottaa, miten "faija tykkäisi ja voisin hänelle ostaa".

Mistä tämä mielestänne kertoo? Olenko miehelle itsestäänselvyys?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen sulle lahjoja pitäisi ostaa.  Tasa-arvo, vai ootko joku gold diggeri.

Vierailija
2/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero? Tuo on katastrofi. Älä sano mitään miehelle, toiveitasi. Osta itse itsellesi. Katso herääkö horroksesta. Osta säkin vain omille perheenjäsenillesi. Ellei muutosta tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välitä sinusta vähääkään.

Jos rakastaisi ja välittäisi, haluaisi taatusti ilahduttaa toivomallasi lahjalla. Edes toisinaan.

Itseasiassa mies haluaa kiusata ja vähätellä sinua. Aiheuttaa sinulla pahaa mieltä.

Tuollasia piirteitä ihmisissä, kutsutaan narsistisiksi.

Mutta provahan aloitus on.

Vierailija
4/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen huonosta itsetunnosta tuo kertoo, kaipaa ikään kuin niiden muiden hyväksyntää. Sinähän olet jo hänet hyväksynyt.

Mun mies tuo lahjoja kyllä, hän muistaa tosi ihanasti kaikki merkkipäivät ja lahjatkin on tosi ajateltuja. Mutta. Ei koskaan kehu minua, kehuu kuitenkin vuolaasti (mun läsnäollessakin) muita naisia taitaviksi, hienoiksi ja upeiksi. Siitä syntyi tunne että olisi joku huonompi, se tunne varmaan on sinullakin. Että joku on tärkeämpi tms.

Meitä auttoi kun käytiin parisuhdeterapiassa ja siellä mies sai käsitellä isäsuhdettaan, itsetuntoasioita ja häpeää jota kantoi taakkasiirtymänä. Itse käsittelin omia tunnelukkoja myös.

Joskus me ollaan niin kovin sokeita itsellemme.

Vierailija
5/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä läheisille ostetaan merkkipäivinä lahja.

Ja jos lupaa ostaa lahjan (hyvityksenä eräästä asiasta), ni silloin ostetaan.

En oo mikään "gold-diggeri". Ihan tavallinen nainen, joka käy töissä, maksaa puolet talouden kuluista jne kuten tasa-arvoisessa suhteessa kuuluukin.

Kiinnostaisi vaan tietää, et miksi kaikkien muiden lahjat on hänelle tärkeämpiä kuin oman elämänkumppaninsa.

Haluaako pönkittää mainettaan muiden silmissä (sukulaisten ja työkavereiden kun)?

Vierailija
6/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin provo. Ei valitettavasti ole. :(

Vierailija
7/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että hän ei nyt tajua asiaa sinun näkökulmasta. Haluaa olla suosittu näiden tyyppien silmissä. Itse ahdistuisin tuommoisesta, sinä olet se jonka lahjan kuuluisi olla tärkein. Kannattaa yrittää jutella, tuo tekee olon tosi arvottomaksi. Kannattaa myös pohtia että onko sinussa riippuvuuteen taipumusta, joskus voi kuvio kertoa siitäkin kun olet jäänyt vaikka muita arvostetaan enemmän.

Vierailija
8/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs siellä töissä puuhataan sen neidin kanssa jolle osti kukkia

Vierailija
9/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei h elvetti mikä elämä. En kestäis narsistia yhtään.

Vierailija
10/42 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kyllä vähän jämähtänyt tähän suhteeseen.

En ole miehelleni muutenkaan prioriteetti listan kärjessä. Usein odotuttaa minua, kun olemme johonkin menossa. Joudun odottamaan häntä, että pääsemme lähtemään. Usein myös työasiat menevät mun edelle (käyttää vapaa-aikaansa paljon työasioihin). Ei myös koskaan esimerkiksi tarjoa minulle ruokaa ravintolassa. Ei puhettakaan, että voisimme maksaa talouden menot tulojemme suhteessa (mies tienaa tietty enemmän). Jne...

Vierailija
11/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
12/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä muut perheenjäsenet lapsia? Ihan normaalia sitten.

Kuinka paljon sinä ostat miehellesi lahjoja?

Vierailija
13/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioituksen ja arvostuksen puutetta ainakin. Lopettaisin ainakin lahjojen osatamisen miehelle kokonaan. Ja ostaisin itse ne jutut mitä haluan.

Vierailija
14/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava äijä, narsistinen kiusaaja. Noitahan rumissa suomiäijissä riittää. Roikkuvapallinen demoni.

Vierailija
15/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en osta materiaa kellekään eikä kukaan mulle. Taas yksi ensimmäisen maailman ongelma vähemmän.

Vierailija
16/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottava äijä, narsistinen kiusaaja. Noitahan rumissa suomiäijissä riittää. Roikkuvapallinen demoni.

Iskikö tourette? 😅

Vierailija
17/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama juttu, mutta luulen että lahjat eivät ole miehelleni kovin tärkeitä. Jos kysyn häneltä, mitä hän haluaa, ei hän halua mitään. Yritän aina kuulostella, mistä hän puhuu ja varsinkin jos jokin asia toistuu, ostan sen sitten lahjaksi. Aina on ollut tosi ilahtunut kuitenkin, joten nappiin on mennyt.

Joskus aiemmin rahat olivat väliaikaisesti vähän tiukilla, joten tietysti tärkeintä oli, että kaikki lapset saivat lahjat. Miehelle myös sekä omien, että minun vanhempien lahjat on aina olleet tärkeitä, kokee kiittävänsä heitä samalla kaikesta avusta yms.

Viime jouluna sain lahjan, ja luulen että se liittyi siihen, että edellisjouluna lapsi kysyi että miksi joulupukki toi lahjan isille mutta ei äidille :D Synttäreinä en koskaan ole saanut mitään, välillä saattaa, vitsillä toivottavasti, kysyä että miks en oo mitään pullaa tms ostanut kahvin kans, kun on mun omat synttärit. Ehkä se vaan ei osaa ajatella tai pidä synttäreitä tärkeinä, kun toisaalta vaikka hääpäivänä aina varaa samasta hotellista huoneen, missä oltiin hääyö.

Vierailija
18/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä ole lahjan arvoinen.

Muut ovat.

Vierailija
19/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoton kirjoitti:

En oo mikään "gold-diggeri". Ihan tavallinen nainen, joka käy töissä, maksaa puolet talouden kuluista jne kuten tasa-arvoisessa suhteessa kuuluukin.

Kiinnostaisi vaan tietää, et miksi kaikkien muiden lahjat on hänelle tärkeämpiä kuin oman elämänkumppaninsa.

Haluaako pönkittää mainettaan muiden silmissä (sukulaisten ja työkavereiden kun)?

Sinä olet miehelle puoliso, tasavertainen kumppani, joka tosin miehen mielestä oudolla tavalla haluaa saada mieheltä vielä enemmän eli vaatii lahjoja. Hän haluaa ostaa niitä sellaisille henkilöille, joille lahja on kiva yllätys, ei vaadittu asia.

Vierailija
20/42 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoton kirjoitti:

Sinä olet miehelle puoliso, tasavertainen kumppani, joka tosin miehen mielestä oudolla tavalla haluaa saada mieheltä vielä enemmän eli vaatii lahjoja. Hän haluaa ostaa niitä sellaisille henkilöille, joille lahja on kiva yllätys, ei vaadittu asia.

Oma rakkain, kumppani on _aina_ prioriteetti elämässä. Siinä vaiheessa, kun toimiston harjoittelija, tai kaupan kiinalainen leskimyyjä alkaa kiinnostaa enemmän ja saada huomionosoituksia, on aika laittaa perseenhajuinen paskakasa pihalle kiusaamasta,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme