Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No häh. Hain apteekista esilääkityksen, minua kohdeltiin kuin narkkaria

Vierailija
25.01.2016 |

Hain siis apteekista esilääkkeen, ja minua kohdeltiin kuin narkkaria. Varoiteltiin oikein isoon ääneen että menee tosi sekaisin jne. Tiedän kyllä, olen saanut hammaslääkäristä saman pillerin, ja muutenkin arvostaisin yksityisyyttä. Sen jälkeen apteekkihenkilö lähti tulostamaan minulle tuoteselostetta, ja jätti koko laatikon (siis sen säilytyslaatikon!) siihen pöydälle ja huiteli takahuoneeseen. Koko apteekki täynnä porukkaa!. Jos kerta on noin vaarallinen lääke, niin miten helkkarissa jätti sen koko laatikon siihen pöydälle!! Mähän oisin voinut varastaa koko hoidon - tai jos siihen olisi joku hörhö sattunut niin sehän olis voinut ne viedä!
Aivan ihme toimintaa!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän fobiaai, mutta Dormicumista on jopa sanottu, että tavan lääkärit suunnilleen kieltäisivät sen jos voisivat, en siis tarkoita sinua, se on aivan asiallinen lääke tuohon, mutta siis sen maine varsinkin kellekkään enään aloitettavana uutena lääkityksenä on tosi huono, koska vähemmän koukuttavia ja hyviä rauhoittavia on markkinoilla muitakin. Mutta sitä ei saada pois, koska sillä on pienen pieni käyttäjäkuntansa edelleen.

Että ehkä se farmaseutti kuvitteli, että porttiteorian lailla jos ei sua varoiteta, niin et tiedäkään ennen kuin hups, oot koukussa. Vaikka siis ihan turhaa noin tilapäisessä käytössä kylläkin peloitella.

Aina toisinaan joo voisi hoitaa asiat huomaavaisemmin, t. apteekkilainen

Kieltäisivät jos voisivat. Mutta aplle hyvä? Eli ap jäisi ilman asianmukaista lääkitystä kun lääkäreistä se ei ole hyvä. Mites hammaslääkäripelkoiset? Muut fobioista kärsivät? Kaikki pois ku "musta tuntuu et kaikki bentsojen käyttäjät on väärinkäyttäjiä". Jep jep..

Niin. Huoh sun luetunymmärtämistä. En sanonut, että se pitäisi kieltää, vaan että ne lääkärit, jotka eivät joudu sitä tuollaiseen yksittäiskertaan määräämään, eivät määräisi sitä ollenkaan. "Tavan lääkärit" tuttu sanonta? Hammaslääkärin toimenkuva tuttu? Tavalliset lääkärit, joilta sitä ruinataan vaikka mihin, vaikka fiksumpia vaihtoehtojakin on olemassa kieltäisivät koko lääkkeen. Minkäs minä heidän ajatuksilleen voin. Mutta olen samaa mieltä. Siksi sanoinkin, että aloittajan tapauksessa aivan paikallaan, jotta kaikki tajuaisivat, että on silti tilanteita, joita tavan lääkäreille ei tule edes eteen, joihin se sopii. Ja siksi se onkin myös markkinoilla. Ainakin toistaiseksi.

Kaikki Dormicumin vakkari- eli päivittäikäyttäjät ovat siihen vain koukussa, ei muuta. Se on niin koukuttavaa!

Vierailija
62/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kerran jotain 45min apteekissa, kun lääkäri oli määrännyt pahoinvointiin jotain närästyslääkettä, jota raskaana ollessa ei saa ottaa. Tää aspa oli joku harjoittelija. Ei suostunut myymään, mutta ei suostunut olemaan myymättäkään, kun kerran sitä on ihan lääkäri määrännyt. Ei mennyt millään jakeluun, että en sitä mihinkään närästykseen edes tarvitse. Ei. Yritti se soittaa ensiapuunkin, mutta ei saanut lääkäriä kiinni. Lopputulos oli että pakotti minut ostamaan ko. lääkkeen, mutta joutui kuitenkin kieltämään sen syönnin. En taas oikein voinut ymmärtää...en.

Ai oisit halunnut vaihtaa sen johonkin, joka sopii, vai mitä ihmettä tarkoitat, että "pakotti sen ostamaan"? Ikinä ei ole pakko ostaa. Apteekki ei sen sijaan voi vaihtaa lääkeainetta toiseksi. Ihan oma vikas, jos ostit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kerran jotain 45min apteekissa, kun lääkäri oli määrännyt pahoinvointiin jotain närästyslääkettä, jota raskaana ollessa ei saa ottaa. Tää aspa oli joku harjoittelija. Ei suostunut myymään, mutta ei suostunut olemaan myymättäkään, kun kerran sitä on ihan lääkäri määrännyt. Ei mennyt millään jakeluun, että en sitä mihinkään närästykseen edes tarvitse. Ei. Yritti se soittaa ensiapuunkin, mutta ei saanut lääkäriä kiinni. Lopputulos oli että pakotti minut ostamaan ko. lääkkeen, mutta joutui kuitenkin kieltämään sen syönnin. En taas oikein voinut ymmärtää...en.

Ai oisit halunnut vaihtaa sen johonkin, joka sopii, vai mitä ihmettä tarkoitat, että "pakotti sen ostamaan"? Ikinä ei ole pakko ostaa. Apteekki ei sen sijaan voi vaihtaa lääkeainetta toiseksi. Ihan oma vikas, jos ostit.

Lääkäreillekin sattuu mokia, hyvä että apteekissa oltiin tarkkana.

Vierailija
64/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän fobiaai, mutta Dormicumista on jopa sanottu, että tavan lääkärit suunnilleen kieltäisivät sen jos voisivat, en siis tarkoita sinua, se on aivan asiallinen lääke tuohon, mutta siis sen maine varsinkin kellekkään enään aloitettavana uutena lääkityksenä on tosi huono, koska vähemmän koukuttavia ja hyviä rauhoittavia on markkinoilla muitakin. Mutta sitä ei saada pois, koska sillä on pienen pieni käyttäjäkuntansa edelleen.

Että ehkä se farmaseutti kuvitteli, että porttiteorian lailla jos ei sua varoiteta, niin et tiedäkään ennen kuin hups, oot koukussa. Vaikka siis ihan turhaa noin tilapäisessä käytössä kylläkin peloitella.

Aina toisinaan joo voisi hoitaa asiat huomaavaisemmin, t. apteekkilainen

Minä menin opiskeluaikana lääkäriin kyselemään unilääkettä, kun en tahtonut saada tentteihin luvun jälkeisenä yönä nukutuksi. En ollut koskaan aikaisemmin käyttänyt mitään unilääkkeitä. No, mitäs se mulle määräs - no, Dormicumia, vielä sitä vahvempaa.

Niin, nykyään. Milloinkohan mahdoit opiskella? Ihan nyt viiden vuoden sisään tai jopa nopeamminkin on alettu nähdä bentsot tuossa valossa ja Dormicum ei sovi minkäänlaiseen pitkäaikaiskäyttöön. Siis siihen jää silloin kiinni, eikä siitä aiemmin piitattu.

Vierailija
65/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta: Minulla on ollut vuodesta 2007 asti käytössä Dormicum 15mg * 2 joka ilta eli haen niitä aina kaksi 10 kappaleen pakettia 10 päivän välein. (Reseptissä lukee "sic" ja "jatkuva lääkitys", muuten ei kai olisi edes sallittua.) Koskaan ei ole kohdeltu epäasiallisesti tai kerrottu, miten menee pää sekaisin tms. Ei vaikka minulla on muitakin kolmiolääkkeitä.

(En ole fyysisesti koukussa Dormicumeihin eikä unettomuuteeni oikeasti auta muu. Kaikki mahdollinen kokeiltu, v:sta -95 asti.)

Vierailija
66/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain siis apteekista esilääkkeen, ja minua kohdeltiin kuin narkkaria. Varoiteltiin oikein isoon ääneen että menee tosi sekaisin jne. Tiedän kyllä, olen saanut hammaslääkäristä saman pillerin, ja muutenkin arvostaisin yksityisyyttä. Sen jälkeen apteekkihenkilö lähti tulostamaan minulle tuoteselostetta, ja jätti koko laatikon (siis sen säilytyslaatikon!) siihen pöydälle ja huiteli takahuoneeseen. Koko apteekki täynnä porukkaa!. Jos kerta on noin vaarallinen lääke, niin miten helkkarissa jätti sen koko laatikon siihen pöydälle!! Mähän oisin voinut varastaa koko hoidon - tai jos siihen olisi joku hörhö sattunut niin sehän olis voinut ne viedä!

Aivan ihme toimintaa!

eli sinulle jaettiin lääkeboxista lääkettä. ihan normaalikäytäntö, mitä vähemmän on määrätty, sitä varmemmin farmaseutti luulee et oot vierotusasiakas. jos lääkäri ei ole kirrjoittanut että esilääkkeeksi käyttötarkoitukseen..

Vierailija
67/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kaiken huippu oli, kun hain antibiootit hyvin hankalaan poskiontelotulehdus-kierteeseen, niin tätsy sanoi oikein kuuluvalla äänellä, että muistathan sitten kertoa kumppaneillesi. Ja siis monikossa. Olin ihan, että wtf! Kotona selvis, että samaa käytetään klamydian hoitoon. Pakkauksessa luki voimakkaan infektion hoitoon. Taas en tiennyt, kuka oli sairaampi, minä, lääkäri vai farmaseutti. Jääny oikeasti kaivelemaan, että oliko se edes oikea antibiootti...

Ai Zithromax? Mun poika sai sen johonkin tulehdukseen 10-vuotiaana ja sellanen tosi hyvännäköinen nuori lääkärimies reseptiä kurjoittaessaan iski silmää että tämä parantaa sitten klamydiankin:D

Et kysynyt, että onko ehkä omakohtaista kokemusta Zitrosta siihen vaivaan?

Minusta tosi tahditon kommentti lääkäriltä. Ehkä olen tosikko, mutta olisin kyllä kohtalaisen jäätävästi kysynyt, mistä hän kuvittelee 10-vuotiaan saaneen klamydian.

Vierailija
68/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytön satunnaisesti unettomuuteen Dormicumia, aina saanut asiallista kohtelua. Eikä minua haittaa vaikka joku kuulisikin apteekissa että haen unettomuuteeni lääkeapua

Vierailija
69/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon viestin 65 kirjoittaja. Miksi alapeukkua? Yli 5 eri lääkäriä ovat olleet nykyisen lääkityksen kannalla. Mutta olen ilmeisesti silti jonkun palstalaisen mielestä narkki, koska minulla on "väärä lääkitys". Koska kyllähän nyt kaikille kaikki lääkkeet toimii ihan samoin ja tältä palstalta löytyy asiantuntemusta enemmän kuin lääkäreiltä, sairaalasta tai apteekista! Väärinkäytetty lääkehän Dormicum on, mutta ei se muuta sitä, että sitä voi ihan oikeasti sairauden hoitoon tai vaikka esilääkitykseksi tarvita, eikä mitään toista samantyyppistä lääkettä ole.

Vierailija
70/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon viestin 65 kirjoittaja. Miksi alapeukkua? Yli 5 eri lääkäriä ovat olleet nykyisen lääkityksen kannalla. Mutta olen ilmeisesti silti jonkun palstalaisen mielestä narkki, koska minulla on "väärä lääkitys". Koska kyllähän nyt kaikille kaikki lääkkeet toimii ihan samoin ja tältä palstalta löytyy asiantuntemusta enemmän kuin lääkäreiltä, sairaalasta tai apteekista! Väärinkäytetty lääkehän Dormicum on, mutta ei se muuta sitä, että sitä voi ihan oikeasti sairauden hoitoon tai vaikka esilääkitykseksi tarvita, eikä mitään toista samantyyppistä lääkettä ole.

Jos et olisi narkki, sinulle kirjoitettaisiin vuoden lääkkeet kerralla, eikä reseptiä iteroitaisi.

Vierailija
71/71 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päätä sekoittava esilääke annetaan kotiin?

Toimenpide pakko tehdä, eikä se onnistu ilman esilääkitystä. Valitettavasti. Minä joudun pitämään palkattoman vapaan sen vuoksi (vaikka itse toimenpide ei sitä vaatisi), tämä yksi "narkkauskerta" maksaa mulle reilu 200€. Onneksi miehellä olisi muutenkin vapaapäivä, niin pääsee kuskaamaan mua. Muuten olisi kulut tuplaantuneet.

Fobiaa ei ihan niin vain voiteta, vaikka kuinka haluaisi.

Ap

Eikö esilääkitys anneta yleensä siellä missä toimenpide tehdään, ei kotona?

Yleensä kyllä. Poikkeus on tk:t ja labrat, joihin lääke määrätään etukäteen. Toki vaihtelee myös paikkakunnittain!

Ei teekoissa ja labroissa mitään sellaista tehdä minkä vuoksi pitäis saada pönttö turraksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän