Mielestäni ihminen on aina kaunis ilman meikkiä.
Omana luonnollisena itsenään. Samoin hiukset ovat luonnon tilassa kauniit, eivät laitettuina kaiken maailman tököteillä ja kemikaaleilla sun muilla papiljotteja yms. Miksei ihmiset, etenkin monet naiset, osaa enää tänä päivänä arvostaa omaa luonnollisuuttaan? Nyky päivän kauneusihanteista ymmärrän kyllä sen, ettei runsas ylipaino ole enää kaunista ja kivaa kenellekään. Terveet elämäntavat saavat jokaisen ihmisen näyttämään luonnostaan hehkeältä. Monet ihmiset eivät osaa enää arvostaa ihmisen luonnollista kauneutta, kun media-, elokuva-, kosmetiikka- yms. teollisuudet ovat aivopesseet rahastus mielessä heidän aivonsa. Miksi ihminen antaa tällaista tapahtua itselleen? Oma vastaukseni on se, koska hän ei osaa enää arvostaa itseään, on ulkoapäin johdateltavissa, ei kuuntele omaa sisäistä ääntään, ole läsnä itsessään.
Kommentit (35)
Jos menen meikittä töihin, työkaverit luulee että olen sairas ja yrittävät passittaa kotiin..
Minä olen juuri kasvattamassa omaa hiusväriäni takas kun värjääminen ei sovi päänahalleni. Kirvelee värjätessä jonkin verran ja värjäyksen jälkeen jonkin aikaa kutinaa. Tästä olen siis päätellyt ettei ole ihan ok juttu kun muutenkin herkkä iho. Kommentteja ei ole juuri tullut kun niiltä joille olen tästä maininnut. Hämmästyttävää on että kommentit on ollut suuntaan että onko tää jotain hippijuttua tai ettei he itse voisi kun on niin ruma suomalaisille ominainen maantien väri. No se maantien väri kai minullakin on... Tämä on pistänyt miettimään että nykyään on täysin epänormaalia jos ei värjää hiuksiaan. Tuntuu oudolta. Itsekkin olen todella kauan värjännyt ja yllätyin omasta väristäni. Paljon tummempi ja väri on itse asiassa hauska kun vaihtelee valon mukaan todella paljon. Olisi hauska nähdä muidenkin oma oikea hiusväri.
Toinen on se että kun omaan todella herkän ihon, en juurikaan koskaan käytä muuta kuin ripsiväriä ja välillä valovoidetta. Ja jälleen huomaan olevani se outo. Eli nykyään on enemmänkin se poikkeus jos on luonnollinen.
Oma meikittömyyteni on lähinnä pakon sanelemaa. Ajan myötä en vaan enää pysty käyttämään meikkejä ja rasvoja. Mielummin hieman kirjava iho kuin kutiseva, punaisia läiskiä täynnä oleva naama. Ja kun nyt on jo muutaman vuoden menny näin niin eipä sitä edes enää juuri mieti.
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla tämä pitää paikkansa.
Vanhemmiten (olen reilu 30) pieni luonnollinen ehostus tekee terää.
--
Rsnskalaiset ovat usein luonnollisen kauniita meikittä ainakin jotkut elokuvatähdet:)
Milloin sä oot muka ikinä nähnyt ranskalaisen elokuvatähden ilman meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehet edes erota että onko luonnollinen meikki vai ei meikkiä lainkaan. Huvitti kerran, kun eräs miespuolinen työkaveri luuli etten ikinä meikkaa (käytän päivittäin BB-voidetta, irtopuuteria, poskipunaa, nudeluomiväriä, ripsiväriä, kulmaväriä ja kulmageeliä) ja sen ainoan kerran kun tulin meikkaamatta töihin, oli hän koko ajan usuttamassa minua kahville ja tauolle kun en ole varmaan saanut nukutuksi koko yönä naamasta päätellen. :'D
Jep...
http://24.media.tumblr.com/tumblr_lsz5qp1mho1r3r0x4o1_r1_500.png
http://exampleie.com/wp-content/uploads/2014/11/no-make-up-girl-e141617…
Noissa aidoissa valokuvissa se meikitön oli ehdottomasti nätein.
Ai niin ja unohdin lisätä, että MUN mielestä! Ja olen mies.
Todellakin meikkaan joka päivä! Luonnollisesti, mutta meikkaan kuiteskin. Olen paremman näköinen niin.
Pitäisikö ap:n hankkia rillit? :) Asun alueella, jossa on paljon lestadiolaisia ja heidän luonnontilassa olevat naamat ja hiukset eivät ole kauniita. Värittömiä, tylsiä, persoonattomia ja massaa he ovat ulkonäöllisesti vaikka kuinka hyvällä yrittäisi asiaa ilmaista. Lisänä vielä tylsääkin tylsemmät vaatteet.
En itsekään meikkaa paljoa ja ihoni on ihan ok vielä nyt nelikymppisenäkin, mutta en keksi syytä miksi en itsestäni huolehtisi. Hiukseni värjäytän myös säännöllisesti ammattikampaajalla ja saan paljon kehuvia kommentteja ulkonäöstäni niin naisilta kuin miehiltäkin, vanhoilta ja nuorilta. Raikas ja mukava ulkonäkö ilahduttaa myös itseäni ja siitä aion huolehtia tappiin asti. Olen sen arvoinen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla tämä pitää paikkansa.
Vanhemmiten (olen reilu 30) pieni luonnollinen ehostus tekee terää.
--
Rsnskalaiset ovat usein luonnollisen kauniita meikittä ainakin jotkut elokuvatähdet:)Milloin sä oot muka ikinä nähnyt ranskalaisen elokuvatähden ilman meikkiä?
Esimerkiksi 2013 vuonna palkitussa leffassa blue is the warmest color. Päänäyttelijä on todella kaunis ja luonnollinen
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ap:n hankkia rillit? :) Asun alueella, jossa on paljon lestadiolaisia ja heidän luonnontilassa olevat naamat ja hiukset eivät ole kauniita. Värittömiä, tylsiä, persoonattomia ja massaa he ovat ulkonäöllisesti vaikka kuinka hyvällä yrittäisi asiaa ilmaista. Lisänä vielä tylsääkin tylsemmät vaatteet.
En itsekään meikkaa paljoa ja ihoni on ihan ok vielä nyt nelikymppisenäkin, mutta en keksi syytä miksi en itsestäni huolehtisi. Hiukseni värjäytän myös säännöllisesti ammattikampaajalla ja saan paljon kehuvia kommentteja ulkonäöstäni niin naisilta kuin miehiltäkin, vanhoilta ja nuorilta. Raikas ja mukava ulkonäkö ilahduttaa myös itseäni ja siitä aion huolehtia tappiin asti. Olen sen arvoinen. :)
Mä keksin: mm. hiusvärit on täynnä myrkkyä, joka pikkuhiljaa kerääntyy elimistöön ja jolle monet ovat käytön myötä allergisoituneet. Itse olen lopettanut hiusten värjäämisen kokonaan ja saanut tilalle kauniit, kiiltävät, paksut ja hyvinvoivat hiukset. Suosittelen muillekkin, eloton värikypärä ei ole mielestäni edes kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin: mm. hiusvärit on täynnä myrkkyä, joka pikkuhiljaa kerääntyy elimistöön ja jolle monet ovat käytön myötä allergisoituneet. Itse olen lopettanut hiusten värjäämisen kokonaan ja saanut tilalle kauniit, kiiltävät, paksut ja hyvinvoivat hiukset. Suosittelen muillekkin, eloton värikypärä ei ole mielestäni edes kaunis.
Juuri näin. Hiusmyrkyt ovat todella kovia myrkkyjä, varsinkin vaalentavat aineet. Sitten vanhempana ihmetellään että mistäs se syöpä nyt on tullut.
No juu, itsestäni voin sanoa, että just aamulla herättyä tai muutenkaan ilman meikkiä EN ole kaunis.. En vaikka miten positiivisesti peiliin yritän katsoa. Roikkuvat luomet, tummat silmänaluset, rypyt, punainen nenänvarsi ja valahtaneet kasvot. Illalla pestyt ohuet hiukset päätämyöten sieltä ja pystyssä tuolta, rasvaisetkin taas.
Joo ei, et taida ap tietää mistä puhut..=)
Sehän riippuu ihan sun omista mieltymyksistä. Itse en voi sietää tavanomaista hiirulais-lookkia, josta ei näy persoona suuntaan eikä toiseen. Tatuoinnit ja lävistyksetkin ovat aina tervetulleita, kunhan sopivat kantajansa persoonaan ja mieltymyksiin. En minäkään pidä niistä tavanomaisista toivon kyyhkyistä ja pääkallo+ruusu -latteuksista.
Ihan maun mukaan, ylläri.
Nullius in verba.
Tai kevyellä ehostuksella.
Naiset joilla on todella paljon meikkiä, eivät näytä kovin hyvältä. Ei se livenä näytä siltä kuin tarkoin valituissa kuvissa, joita on mahdollisesti vielä muokattukin.
Paras oli kun kerran istuin yhden naisen takana ja katsoin, että mikä helvetin teipin pala sillä on tukassa. Tajusin että ilmeisesti oli sellaiset hiuspidennykset :D Seksikäs ei ollut ensimmäinen asia mikä tuli mieleen.
Aika moni mies voisi huolehtia ulkonäöstään paljon enemmän, osa siitä voisi olla kevyt meikkaus, mutta vain osa.
elvis elää kirjoitti:
Aika moni mies voisi huolehtia ulkonäöstään paljon enemmän, osa siitä voisi olla kevyt meikkaus, mutta vain osa.
Ei maksa miehenä vaivaa.
Plus vain osa naisista tykkää meikkaavista miehistä.
Noissa aidoissa valokuvissa se meikitön oli ehdottomasti nätein.