Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni ihminen on aina kaunis ilman meikkiä.

Vierailija
23.01.2016 |

Omana luonnollisena itsenään. Samoin hiukset ovat luonnon tilassa kauniit, eivät laitettuina kaiken maailman tököteillä ja kemikaaleilla sun muilla papiljotteja yms. Miksei ihmiset, etenkin monet naiset, osaa enää tänä päivänä arvostaa omaa luonnollisuuttaan? Nyky päivän kauneusihanteista ymmärrän kyllä sen, ettei runsas ylipaino ole enää kaunista ja kivaa kenellekään. Terveet elämäntavat saavat jokaisen ihmisen näyttämään luonnostaan hehkeältä. Monet ihmiset eivät osaa enää arvostaa ihmisen luonnollista kauneutta, kun media-, elokuva-, kosmetiikka- yms. teollisuudet ovat aivopesseet rahastus mielessä heidän aivonsa. Miksi ihminen antaa tällaista tapahtua itselleen? Oma vastaukseni on se, koska hän ei osaa enää arvostaa itseään, on ulkoapäin johdateltavissa, ei kuuntele omaa sisäistä ääntään, ole läsnä itsessään.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aivan samaa mieltä. Ja niin on moni mieskin, ainakin Iltalehdestä olen useasti lukenut miesten pitävän luonnollisuudesta. En ymmärrä, miten ihmiset näkevät ulkonäön paranevan, kun tehdään kahden sentin paksuiset pikimustat kulmakarvat, tai sitten vastakohtana nypitään omat karvat pois ja vedetään ohuella kynällä viiva tilalle. Saatika sitten rajut ulkonäön muokkaukset, lävistykset ja tatuoinnit. Hyi.

Vierailija
2/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ulkonäönmuokkauksestahan on tehty kokonainen teollisuudenhaara. SIllä tehdään miljardeja rahaa. Sitten ihmismassat juoksevat näiden perässä ja syyntävät rahaa niihin. Sen sijaan he voisivat kasvattaa omatuntoaan ja minäkuvaansa ja näin nähdä oman luonnollisen kauneutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia katsellessaan miehet pitävät eniten naisista, joita arvelevat ei-laitetuiksi, eli todellisuudessa niistä joilla on kevyt, "luonnollinen" meikki.

Suttupellet on asia erikseen. Kulmien kestopigmentoinnit, tekoripset jne viehättää aika harvaa.

Vierailija
4/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit muuttaa mielipidettäsi, jos näkisit minut. Terveisin luonnontilassa oleva 50 v. nainen.

Vierailija
5/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit muuttaa mielipidettäsi, jos näkisit minut. Terveisin luonnontilassa oleva 50 v. nainen.

Sama täällä. Karkuun juoksisit. 

Vierailija
6/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpön. Esim. minä olen takuulla paremman näköinen hyvän meikkivoiteen kera kuin ilman sitä. Noin muuten käytän vain tosi vähän silmä- tai huulimeikkiä, mutta on hemmetin oleellista omistaa kunnollinen itselle sopiva kasvovoide, meikkivoide, puuteri sekä neutralisoiva peitevoide. Kaikkea vain kohtuudella ja taidolla, jotta näyttää siltä kuin mitään ei välttämättä olisikaan, aivan kuin olisi vain tosi hyvä matta ja hehkuva iho. Löysin juuri to-del-la hyvän meikkivoiteen, ja kun laitan sitä niin näytän nuoremmalta kuin aikoihin. Se tekee jotain silmänkääntötemppua niin taitavasti, että alkavat juonteet aivan kuin katoavat. Se heijastaa ne tavallaan pois. Aarteeni! Meinasin pudottaa silmäni, kun ekan kerran laitoin ja tarkastelin tulosta. Kiitos kosmetiikkateollisuus. :)

Vierailija
7/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Oon aivan helvetin ruma luonnontilassa. Enkä varmasti ole ainoa. Älä viitti tollasta shaissee laukoa.

Vierailija
8/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän kyllä, ettei KUKAAN pitäisi mua kauniimpana luonnontilassa kuin mitä olen meikattuna. Aknearvet, kirjava iho, todella tummat silmänympärykset ja muut eivät ainakaan kaunista. Olen huomattavasti viehättävämpi, kun tasoitan ihonvärini meikkivoiteella/bb-voiteella ja pistän ripsaria.

Ne, jotka huokailevat "luonnollisen kauneuden" perään, tarkoittavat yleensä ns. luonnollisesti meikkattuja naisia. Harva on kaikista kauneimmillaan silmäpusseineen ja finneineen, mutta tosi nättejä kun iho, kulmat ja ripset on laitettu.

Vierailija
9/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nykyäänhän on muodikasta sanoa kuten aloittaja. Totuus kuitenkin on, että aika monen mielestä kevyt meikki tekee paljon, esim. minun. Aika monella suomalaisella on tosi vaaleat kulmakarvat, läikikäs iho ja hailakat silmät, joita saa pienillä jutuilla korjattua. Hyvä tukanleikkaus piristää, ja aika harva tukka on parhaimmillaan ilman mitään laittamista. Eivätkä kaikki naiset tosiaankaan ajattele, mitä joku keskimääräinen Iltapaskanlukijamies ajattelee - minua ei ainakaan kiinnosta hittojakaan. Sen sijaan kiinnostaa olla työssäni huolitellussa arkimeikissä (mietitty kokonaisuus tekee rennon ja itsevarman olon) ja esim. olla jäämättä iltapuvun varjoon meikittömänä harmaavarpusena (sellainen valitettavasti olen ilman ehostusta, elämä on, onneksi olen kuitenkin fiksu). 

Mikään pakko ei kenenkään ole laittautua, jos ei halua tai jos vaikkapa iho ei kosmetiikkaa siedä, eikä ketään pitäisi meikkaaman painostaa eikä kuittailla meikittömyydestä. Olen kuitenkin aika väsynyt siihen, että meikkaavaa naista pidetään edelleen jotenkin tyhmänä, pinnallisena ja itserakkaana ja sen saa kyllä sanoa ihan kovaan ääneen. "Omatuntoni" (varmaan itsetuntoa haettiin) ja minäkuvani ovat ihan realistisia ja suhtaudun itseeni peruspositiivisesti. Se, että aamulla, jolloin nyt muutenkaan en mitään syvällisiä ajattele, heitän kevyen meikin naamalle, ei mitenkään estä minua kehittämästä itseäni ja filosofoimalla muulla ajalla. Keskityn tosin vähän kiinnostavampiin ajatuksiin kuin muiden meikkaamisen pohdiskeluun, aika kulunutta jo. 

Vierailija
10/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä miehen että naisen erilaiset laittautumiset ovat osa ihmisenä olemista ja kulttuuriamme, olleet jo vuosituhansia. Hyvä, että nykyään on mahdollista olla halutessaan meikkaamatta ja valita luomutuotteita. Meikkaa tai on meikkaamatta, ei sen muiden takapuolia pitäisi kutittaa. 

Vierailija
11/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti sinä reputtaisit testin, jossa pannaan ihmiset erottamaan toisistaan luonnontilassa olevat, luonnollisiksi ehostetut ja vahvasti meikatut naiset. Tai sitten olet niitä ihmisiä, joiden mielestä kalpeat, hieman laikukkaan oloiset ihmiset, joiden mustuaiset kertovat kauempaa vähäväristen silmien sijainnin ja joilla on tummat silmänaluset ja rasvasta kiiltävä T-vyöhyke, ovat oikeasti viehättäviä.

Jos liikuskelee tummakulmaisten kaunottarien kotikulmilla tai meikäläisissä urheiluseuroissa, joissa on vain viimeisen päälle timmiä ja punaposkista nuorta porukkaa, voi tietysti olla sitä mieltä, että ei ihminen meikkiä kaipaa. Eivät heleäihoisimmat espanjattaret, viisitoistavuotiaat irlantilaistytöt ja suomalaiset yleisurheilijaneidot meikkiä tosiaan kaipaakaan.

Vierailija
12/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisuus ei poissulje pientä ehostusta! Kevyt meikki menee vielä luonnollisesta.

Vierailija
13/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla tämä pitää paikkansa.

Vanhemmiten (olen reilu 30) pieni luonnollinen ehostus tekee terää.

--

Rsnskalaiset ovat usein luonnollisen kauniita meikittä ainakin jotkut elokuvatähdet:)

Vierailija
14/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Olen 50-v akka, nuorekas ja rypytön, mutta iho on ilman kunnon pohjustusta väriltään epätasainen, katkenneet verisuonet nenäpielissä sekä yleisilme valju. Silmäni ovat haalean vaaleanvihreät, ripset sekä kulmat vaaleat ilman meikkiä. Ilman meikkiä en erota itseäni valkoisesta takaseinästä peiliin katsoessani. Kyllä hyvä meikki tekee naisen. He, jotka muuta väittävät, eivät osaa meikata oikein.

Vierailija
15/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehet edes erota että onko luonnollinen meikki vai ei meikkiä lainkaan. Huvitti kerran, kun eräs miespuolinen työkaveri luuli etten ikinä meikkaa (käytän päivittäin BB-voidetta, irtopuuteria, poskipunaa, nudeluomiväriä, ripsiväriä, kulmaväriä ja kulmageeliä) ja sen ainoan kerran kun tulin meikkaamatta töihin, oli hän koko ajan usuttamassa minua kahville ja tauolle kun en ole varmaan saanut nukutuksi koko yönä naamasta päätellen. :'D

Vierailija
16/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla tämä pitää paikkansa.

Vanhemmiten (olen reilu 30) pieni luonnollinen ehostus tekee terää.

--

Rsnskalaiset ovat usein luonnollisen kauniita meikittä ainakin jotkut elokuvatähdet:)

Joo. Elokuvatähtien urallahan ei ole ulkonäön kanssa ollut koskaan mitään tekemistä, ihan tavallisia tanttaralloja ovat kaikki tyynni.

Vierailija
17/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehet edes erota että onko luonnollinen meikki vai ei meikkiä lainkaan. Huvitti kerran, kun eräs miespuolinen työkaveri luuli etten ikinä meikkaa (käytän päivittäin BB-voidetta, irtopuuteria, poskipunaa, nudeluomiväriä, ripsiväriä, kulmaväriä ja kulmageeliä) ja sen ainoan kerran kun tulin meikkaamatta töihin, oli hän koko ajan usuttamassa minua kahville ja tauolle kun en ole varmaan saanut nukutuksi koko yönä naamasta päätellen. :'D

Jep...

http://24.media.tumblr.com/tumblr_lsz5qp1mho1r3r0x4o1_r1_500.png

http://exampleie.com/wp-content/uploads/2014/11/no-make-up-girl-e141617…

Vierailija
18/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielipide on väärä.

Irina Björklundkin on niin idiootti, kun ei meikkaa edes vähän ja laita hiuksiaan. Meikkaamisen ei tarkoita mielettömiä sotamaalauksia.

Vierailija
19/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useiden naisten kasvot oikein huutavat meikkiä. No, omaan häpeänsä kun eivät meikkaa.

Vierailija
20/35 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meikkaa lähestulkoon ikänä ( suurimmalti osalti koska en ossaa). En nypi kulmakarvoja, mitä nyt ruvennut kainalo ja käsikarvoja nyppimään sekä "viiksi karvoja" kun kerran eräs mies rupesi niistä huomauttelemaan aivan kuin ei tiennyt naisilla kasvavan karvoja ( hänellä itsellään kyllä kasvaa rehottivat täysillä ).

Siitä huolimatta en tunne itseäni kauniiksi. Tuntuu kuin lähestulkoon kaikki muut näyttävät aina kauniimmilta kuin minä. Enkä usko koskaan löytäväni itselleni sitä mukavaa, rehellistä, itselle sopivaa miestä. Syynä ehkä se, etteivät he tajua/välitä siitä pidänkö heistä vai en tai sitten kelpaan vain yhden illan petikaveriksi. ( Mihin en rupea! ) Korkeintaan nämä vanhemmat, iäkkäämmän miehet ovat minusta kiinnostuneita. Ei omanikäiset... Johtuuko siitä että en välitä polttamisesta, juomisista saati paarissa hillumista muistinmenetykseen/örvellykseen/ petikumppanin etsimiseen sekä koko yön siellä hillumiseen. Eli toisinsanoen olen varmaan hyvin tylsä tyyppi.