Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo kurkkukipu kestänyt viikon ja ihmeellinen olo mutta ei kuumetta. Mitä tää voi olla?

Vierailija
20.01.2023 |

Ei yhtään perinteistä flunssan oiretta vaan kurkkukipu on ollut sellainen lievä, hieman polttava kuin jokin bakteeripesä muhenisi kurkussa. Korvia kutiaa hieman. Kestänyt viikon lievänä eikä edes koko aikaa ole oireillut.
Nyt röhisevä yskä ja ääni matalana. Kuumetta ei kuitenkaan ole mutta ajoittain heikko olo.

En ole varma onko tässä tulossa kipeäksi vai mikä tämä sahaava hiljainen oireilu on? Teillä muilla tällaista?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
2/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samaa mutta olo on ihan kipeä ja kurkkukipu aika kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaista, mutta lisäksi oli alkuun kuumetta. Kesti pitkään, joku virus.

Vierailija
4/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairastanut koronan? Itse olen ja juuri samat oireet Kestäneet jo pari kuukautta. Olo muutenkin aika voimaton. Koronan jälkioireita, sanottiin päivystyspuhelimessa. Todellakin sahaava, välillä tuntuu, että helpottaa, seuraavana päivänä jatkuu.

Vierailija
5/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan samaa mutta olo on ihan kipeä ja kurkkukipu aika kova.

Joo siis tää on vaan siksi ihmeellistä koska yleensä kurkkukipu ja korvien kutina on johtanut aina parissa päivässä nuhakuumeeseen mutta nyt kytee ihan hiljalleen ja ihmettelin jo viikko sitten kun kurkussa on outo polte. Pari päivää tuntui, ettei mitään ja sitten paheni hiljalleen mutta ei vieläkään ole kunnolla alkanut. 

Ainoastaan vaan ajoittain heikko olo. Tulis nyt vaikka kuume niin lähtis paranemaan kunnolla. 

-ap

Vierailija
6/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös kurkkukipeä, kitalaki ärtynyt ja poskiontelot tai jotkin tukossa siellä kitalaen yllä. Ei pystynyt selällään nielaisemaan kun se jokin täyte siellä esti normaalin nielaisun Vaikea selittää. Yritín höyryttää ja juoda paljon kuumaa mutta mitään ei oikein irronnut.

Nenään kuivaa räkää ja verisiä kuivaneita räkäpalleroita. Välillä kiinteitä vihertävänkellertäviä mönjiä. Ei yskää, kuumetta eikä varsinaista nuhaa. Kaipa tuo joskus menee ohi. Nyt laittelin nenään öljyä kostukkeeksi, jos hyvinkin häviäisi tuo kuiva karsta ja veriset pallerot.

Pari-kolme viikkoa on kestänyt.

Vierailija
7/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sairastanut koronan? Itse olen ja juuri samat oireet Kestäneet jo pari kuukautta. Olo muutenkin aika voimaton. Koronan jälkioireita, sanottiin päivystyspuhelimessa. Todellakin sahaava, välillä tuntuu, että helpottaa, seuraavana päivänä jatkuu.

Lokakuussa sairastin koronan. Ei oikeastaan ole ollut sen jälkeen mitään oireilua muistaakseni paitsi nyt taas joku kai iskenyt. Pirullista nuo pidentyneet taudit, tsemppiä teille! 

-ap 

Vierailija
8/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama plus korvissa humisee, rutisee ja naksahtelee oudosti ja silmät temppuilee. Kurkku on tosiaan oudon tuntoinen, ihan kuin olisi joku karvapallo ja oikeasti ei niinkään tunnu, että olisi jokin "pala" kurkussa vaan jotakin pehmeää ja karvaista. Todella hämäävä fiilis.

Viime kesänä sairastin koronan ja ainakin siihen varianttiversioon kuului aivan hirveä kurkkukipu joka kesti aikalailla tasan 3 päivää.

Kuumetta ei ole, mutta kipeä olo ja outo vointi on kyllä juurikin sahaavasti eli välillä tulee sellaisia hetkiä että on tosi heikko olo kaikinpuolin ja sitten taas onkin ihan normiolo (paitsi tuo karvapallo-tunne).

Vierailija
9/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla korona uudelleen. Älkää luulko, että siitä kerran sairastamalla selviää.

Vierailija
10/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap.ottanut hiljattain joltakin randomilta poskeen?

Voi nimittäin olla tauti päällä.

Vierailija
11/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
12/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Oletko Ap.ottanut hiljattain joltakin randomilta poskeen?

Voi nimittäin olla tauti päällä.

Mikä seksitauti tällaisia oireita aiheuttaa? 

Vierailija
13/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon epämääräisen kurkkukivun ja korvien kutinan lisäksi mulla särkee poskipäitä! Siis ei poskionteloita eikä edes ole tukkoinen tai räkäinen olo vaan just nimenomaan poskipäitä juimii.

Eikä tietenkään nosta kuumetta. Lisäksi särkee / vihloo tasaisen tasapuolisesti ja säännöllisen epäsäännöllisesti oikeastaan kaikkia niveliä. 

Vierailija
14/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta NAC:tä, se voi auttaa.

Vierailija
15/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama plus korvissa humisee, rutisee ja naksahtelee oudosti ja silmät temppuilee. Kurkku on tosiaan oudon tuntoinen, ihan kuin olisi joku karvapallo ja oikeasti ei niinkään tunnu, että olisi jokin "pala" kurkussa vaan jotakin pehmeää ja karvaista. Todella hämäävä fiilis.

Viime kesänä sairastin koronan ja ainakin siihen varianttiversioon kuului aivan hirveä kurkkukipu joka kesti aikalailla tasan 3 päivää.

Kuumetta ei ole, mutta kipeä olo ja outo vointi on kyllä juurikin sahaavasti eli välillä tulee sellaisia hetkiä että on tosi heikko olo kaikinpuolin ja sitten taas onkin ihan normiolo (paitsi tuo karvapallo-tunne).

Just tällainen tunne kurkussa. Ärsyttävää kun ei tiedä, että onko tässä nyt edes kipeä vai ei. Jouduin peruun valitettavasti viikonlopun suunnitelmat, kerrankin kun olis päässy viettään aikaa jossain muualla kun kotona. Pakko vaan nyt olla kotona, prkl. 

-ap 

Vierailija
16/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri se karvapallo, en itse vois paremmin kuvailla!! Välillä limayskää välillä kuivaa köhimistä, välillä on, välillä ei. Joskus nieleminen vaikeaa. Jos tämä on viruksen aiheuttama, edes antibiootit ei auta. Itsehoitoa parhaan mukaan.

Vierailija
17/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon epämääräisen kurkkukivun ja korvien kutinan lisäksi mulla särkee poskipäitä! Siis ei poskionteloita eikä edes ole tukkoinen tai räkäinen olo vaan just nimenomaan poskipäitä juimii.

Eikä tietenkään nosta kuumetta. Lisäksi särkee / vihloo tasaisen tasapuolisesti ja säännöllisen epäsäännöllisesti oikeastaan kaikkia niveliä. 

Korona.

Vierailija
18/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tällainen tunne kurkussa. Ärsyttävää kun ei tiedä, että onko tässä nyt edes kipeä vai ei. Jouduin peruun valitettavasti viikonlopun suunnitelmat, kerrankin kun olis päässy viettään aikaa jossain muualla kun kotona. Pakko vaan nyt olla kotona, prkl. 

-ap 

Ja tuo oudon heikko ja huonovointinen olo tulee yleensä ihan ykskaks yllättäen eli ihan parin tunnin päästä voikin olla niin kipeä ja kumma olo, että mitään ei oikein voi sopia tai suunnitella edes samalle päivälle.

Vierailija
20/24 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oma ruumiinlämpö on noin 36 astetta. Nyt 36.9. Ehkä tässä sitten jonkinmoista kuumetta on tulossa, tiedä sitä.

-ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan