Minkä ikäisenä aloit juoda kahvia?
Tuli tuosta lasten kahvinjuonti-ketjusta mieleen.
Itse oli 16v, kun äiti "päätti", että opetetaan vihdoin tyttö ihmisten tavoille. :)
Vei minut ihanaan kesäkahvilaan, tilasi kunnon kahvia ja siihen leivos kyytipojaksi.
Kahvissa oli maitoa tai kermaa ja tietysti sokeria.
Sittemmin aloin juoda kahvin mustana, mutta vielä sittemmin palasin maitoon.
Mikä on teidän kahvitarinanne?
Kommentit (65)
Odotin esikoista 30v ikäisenä. Verenpaine romahti niin alas, että tuolista ylös nouseminen alkoi olla vaarallista puuhaa. Verenpaineen nostoon ei ole olemassa lääkkeitä eli sillä nousee, millä se nousee, joten nlalääkärin resepti oli: kahvia ja salmiakkia. Ja vielä synnärillä oli paineet niin huonot, että kärräilivät mua tuolissa mielummin kuin antoivat kävellä.
..niin ja vielä jatkoa äskeiseen; kahvi kuuluu juoda mustana ilman sokeria!! Eikä mitään starbucksin vaniljasuklaakahveja vaan tavallista mustaa!
Olisiko ollut 26v, kun aloin juoda päivittäin kahvia. 30 vuotiaana lopetin. Nykyisin juon vain joskus, en edes joka vuosi. Sen jälkeen pitää parina päivänä nauttia jotain missä on kofeiinia vähemmän kuin kahvissa, mutta enemmän kuin suklaassa, muuten tulee pää kipeäksi.
Lopetin kahvin juonnin, koska en halua olla niin riippuvainen mistään nautintoaineesta, että joka päivä olisi pakko saada, muuten tulen kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
..niin ja vielä jatkoa äskeiseen; kahvi kuuluu juoda mustana ilman sokeria!! Eikä mitään starbucksin vaniljasuklaakahveja vaan tavallista mustaa!
Siis kommenttiin 41
Olin ehkä 4v kun aloin juoda kahvia.
25-vuotiaana esikoista odottaessani. Tee on aina ollut minun juomani. Se rentouttaa, sammuttaa janon ja maistuu ihanalle. Raskausaikana aloinkin yllättäen himoita kahvia, ensimmäistä kertaa elämässäni. Nyt 10-vuotias esikoiseni juo kahvia itsekin aina kun saa luvan. Hän pitää kahvin mausta luonnostaan, toisin kuin minä, joka juon sitä nykyäänkin joka aamu nopean kofeiinin vuoksi.
Pahojen nukkumisvaikeuksien seurauksena aloin käyttämään kofeiinitabletteja 16-vuotiaana. N. 17-vuotiaana aloin juomaan kahvia, jos sitä oli tarjolla ja n. 20-vuotiaana aloin pitämään kahvin mausta ja se syrjäytti tabletit.
En vielä 70-vuotiana. Täytyykin muistaa kieltää kahvin tarjoilu hautajaisissani.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan juo kahvia paljaaltaan. Ainoastaan leivoksissa sekä jogurtissa.
Just näin. Kahvi on hyvä mauste erinäisissä leivonnaisissa, etenkin suklaan/kaakaon kaverina. Siltään juotuna ei niin hyvää, mutta kun on makuun tottunut, niin kyllähän sitä joskus kohteliaisuuttaan juo. "kerman verran kahvia" kaakaojuoman seassa on myös ihan hyvä.
Nelikymppisenä kun menin yliopistosairaalaan vuorotyöhön
Olen juonut kahvia "aina". Aluksi se oli tietenkin pääasiassa maitoa, jonka sekaan laitettiin sokeria ja lurautettiin hiukan kahvia. Siitä se kahvin määrä kasvoi ja maidon määrä väheni. Kermakahvista en ole pitänyt koskaan. Joskus 15-16-vuotiaana olin kesäkursseilla eikä siellä ollut mahdollisuutta säilyttää kahvimaitoa, joten aloin juoda mustana. Parikymppisenä sokerikin jäi pois. Paitsi joskus töissä otin sokeripalan suuhuni, jos kahvi oli seisonutta. Se huvitti nuoria kollegoita, olin kuulemma kuin heidän mummonsa, kun join palan päältä. En sentään ryystänyt tassilta. Olen aina ollut hyvän kahvin ystävä ja uskallan väittää, että osaan keittää hyvää kahvia, sekä suodatin- että pannukahvia. Harmittaa monesti kylässä, kun emäntä ostaa halvinta sumppia, josta tulee vain kuraa, vaikka olisi miten hieno keitinkin.
20-vuotiaana yliopistossa ekaa vuotta opiskellessa. Ajattelin, että kahvin voimalla tenttiin lukeminen olisi helpompaa. Laitoin kahviin hermesetasta ja paljon maitoa. Pari vuotta myöhemmin lopetin hermesetaksen käyttämisen. Maitoa laitan yhä paljon.
44-vuotiaana, että pystyin jättämään lounaat väliin ja tekemään yökaudet töitä. Neljässä vuodessa vatsa rikki ja migreeni kroonistui. Kokeiluksi jäi. Nyt taas tee-linjalla.
16 vuotiaana. Ammattikoulussa kaikki kävi tauoilla kahvilla ja joivat nimenomaan kahvia joten alotin itsekin. Kahvin olen aina juonut tilkalla maitoa tai kermaa.
Vaihdoin rintamaidosta suoraan kahviin. Eli olen siis juonut kahvia taaperosta lähtien. Kahvia tulee juotua runsaasti, teetä en siedä.
Ensimmäisiä kahvikupillisia tuli juotua satunnaisesti jo ala-asteella, ja joskus 12- tai 13-vuotiaana join jo säännöllisesti aamu- ja iltakahvit. Olen syntynyt 90-luvun puolessavälissä ja oli melko yleistä kaveripiirissä juoda kahvia jo tuonikäisenä. Sittemmin olen vähentänyt kahvinjuontia, ja teekin kelpaa nykyään.
Yritin opetella juomaan 15-vuotiaana koska kaikki muutkin juo. Jonkun vuoden sitä vetelin kunnes tulin siihen tulokseen että pahaa on edelleen, en oikeastaan halua olla kofeiiniriippuvainen ja oksettaa aamuisin jos tyhjään vatsaan juo. Olen nyt 38 enkä edelleenkään juo kahvia.
12 vuotiaasta. Tosin juon vaan kupillisen-pari aamulla, enkä edes ihan joka aamu, eli ei sitä paljoa tule juotua... vihreää teetä lipitän pitkin päivää aika paljon..