Minkä ikäisenä aloit juoda kahvia?
Tuli tuosta lasten kahvinjuonti-ketjusta mieleen.
Itse oli 16v, kun äiti "päätti", että opetetaan vihdoin tyttö ihmisten tavoille. :)
Vei minut ihanaan kesäkahvilaan, tilasi kunnon kahvia ja siihen leivos kyytipojaksi.
Kahvissa oli maitoa tai kermaa ja tietysti sokeria.
Sittemmin aloin juoda kahvin mustana, mutta vielä sittemmin palasin maitoon.
Mikä on teidän kahvitarinanne?
Kommentit (65)
21-vuotiaana. Olen lähes aina juonut mustana ja ilman makeutusta. En ole varsinainen kahvikissa siinä mielessä, että joisin sitä alvariinsa ja olen pitänyt omasta halustani usean kuukauden mittaisia kahvitaukoja. Ajoittaisia kahvilakkoja enemmän ihmisiä tuntuu ihmetyttävän se, että juon juuri mustaa kahvia.
Viime vuonna, eli 34-vuotiaana. Vastustin kahvia jotenkin periaatteen vuoksi aiemmin ja ajattelin sitä jonkinlaisena kalkkisten juomana, mutta sitten löysin netistä tuon Aeropressin ja kun vedenkeittimen jo omistin, niin päätin kokeilla, että mikä siinä kahvissa on niin ihmeellistä. Onhan se kyllä hyvää. En siltikään raaski pitkäaikaistyöttömänä ostaa kalliita kahveja, vaan laitan mieluummin sen rahan ykkösjuomaan, eli Japanista tilattuun vihreään teehen.
16v
Oli kesä ja äiti oli lomalla. Hän keitti itselleen joka päivä aamu- ja päiväkahvit. Aloin sitten myös juomaan seuraksi. Aluksi maidon ja sokerin kanssa, sitten vain maitotilkan ja melko nopeasti siirryin juomaan mustana ja juon edelleen.
Nykyään juon kahvia aamulla ennen töihin lähtöä sekä töissä aamu- ja iltapäiväkahvitauoilla.
Olen reilut 30-vuotias enkä ole vieläkään oppinut juomaan kahvia. Olen kyllä mielestäni sen verran monta kertaa yrittänyt maistaa sitä, että tiedän että en tule siitä koskaan pitämään. Oli kyseessä sitten mikä kahvi tahansa ja oli se sitten sellaisenaan pelkkää kahvia vai onko sen joukossa esim. kermaa, sokeria, maitoa tai mitä tahansa muuta, niin en vain voi sietää sen makua. Siksi en juo kahvia.
35-vuotiaana, kun olin kotosalla esikoisen kanssa. Se vaati teetä väkevämpää selviytymiseen.
Ala-asteikäisenä, tarkkaan en muista. 9-10v juotiin mutsin kanssa pannukahvia oikein olan takaa. Hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Luin lukion kirjoituksiin ja kahvin voimalla ajattelin sen onnistuvan paremmin :)
Samoin. Sokeria tarvittiin 6 palaa ja maitoa reilusti. Mulla eikä kumppanillani ole koskaan ollut suodatinta. Olen juonut pannukahvia ja nyt jo yli 10 vuotta vain espressoa.
Osaan tehdä niin hyvää kahvia, että kahvilassa juon kahvit vain pakon edessä: espressojuomat on törkeän hintaisia ja yleensä huonoja Suomessa.
4-vuotiaana mummin tekemällä pullamössöllä tai lähinnähän se oli että söin kahvia .D
N. 8- vuotiaana osasin keittää pannukahvia ja join kahvini mustana sokerin kera.
En muista, milloin aloin kahvia juoda.
Mies 48v.
Kun olin työelämässä käsite kahvitauko räjäytti kahvinjuonnin kasvuun kuten
koronaepidemia paniikin.
Edelleen kahvi tuoksui paremmalta kuin maistui. En ollut vielä löytänyt espressoa.
Nykyään en juo enää suodatinsumppia
edes kohteliaisuudesta.
Mä aloin huomaa kahvia säännöllisesti 16 vuotiaana. Olin tollon aloittanut ammattikoulun ja se tapa tuli pysyäkseen aika nopeasti. Tota ennen olin 2-3 krt maistanu kahvia maidon kanssa kun porukat oli keittänyt mutta en koskaa tykänny sen mausta. Amitsun ekalla aloin pian keittää joka aamu 2 kuppia juhlamokkaa mustana aamusin. Siinä oli yleensä koko päivän kahvin juonnit. Iltakahvi on aina vieny mun unet. Nyt 25 vuotta tulee mittariin ja edelleenkin juon kahvia 2-3kuppia päivä ja kahvi ajoittautuu aina ennen klo 14 muuten heräilen öisin.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä aloittanut (36-v).
En minäkään (50v).
Lapsena minua peloteltiin väittämällä, ettei koulussa muka saisi kahvia ja pullaa. Oli mekoinen järkytys kun minulle koulun ekana päivänä selvisi, etteivät isompien puheet olleetkaan pelkkää pelottelua. Aloitin koulu 6- vuotiaana ja olin tuolloin jo vanha tekijä kahvinjuonnissa. Minusta tuntuu, että äitimuori taisi juottaa minulle kahvia jo tuttipullosta.
16-17v. kotona omasta halusta 80-luvulla
En koskaan juo kahvia paljaaltaan. Ainoastaan leivoksissa sekä jogurtissa.
Olen 48v enkä juo vieläkään