Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä aloit juoda kahvia?

Vierailija
23.01.2016 |

Tuli tuosta lasten kahvinjuonti-ketjusta mieleen.

Itse oli 16v, kun äiti "päätti", että opetetaan vihdoin tyttö ihmisten tavoille. :)
Vei minut ihanaan kesäkahvilaan, tilasi kunnon kahvia ja siihen leivos kyytipojaksi.
Kahvissa oli maitoa tai kermaa ja tietysti sokeria.
Sittemmin aloin juoda kahvin mustana, mutta vielä sittemmin palasin maitoon.

Mikä on teidän kahvitarinanne?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana. Aina olin kahvin tuoksusta pitänyt ja monta kertaa yrittänyt juoda just sillä että suunnilleen puolet kermaa ja sokeria. Olin sedälläni kylässä ja tarjos kahvia, joka tuoksui tosi hyvälle, ja otin sitä ja päälle vain vähän maitoa eikä sokeria - olin myyty. 

Vierailija
2/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-v kun muutin omilleni. Ensimmäinen kahvinkeittimeni oli halpa ja huono, kahvi täyttä kuraa. Siitä olen vähitellen siirtynyt espressopohjaiseen kahviin enkä enää muunlaista kahvia juo.

Vierailija
4/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana löysin tilakahvit, papujen jauhamisen itse ja Aeropressin. Luulin, etten pidä kahvista, mutta en vain ollut juonut koskaan todella hyvää kahvia. Nyt saan sellaista joka päivä omassa kodissani. Kahvipapuihin menee keskimäärin 25-30 euroa kuussa.

Vierailija
5/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta lasten kahvinjuonti-ketjusta mieleen.

Itse oli 16v, kun äiti "päätti", että opetetaan vihdoin tyttö ihmisten tavoille. :)

Vei minut ihanaan kesäkahvilaan, tilasi kunnon kahvia ja siihen leivos kyytipojaksi.

Kahvissa oli maitoa tai kermaa ja tietysti sokeria.

Sittemmin aloin juoda kahvin mustana, mutta vielä sittemmin palasin maitoon.

Mikä on teidän kahvitarinanne?

7v. Jos totta puhutaan, se oli lähinnä värittynyttä maitoa, mutta tykästyin kerrasta.

-m36

Vierailija
6/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana. Sitten join 19-vuotiaaksi asti ja vaihdoin teehen. Ahdistus ja paniikkikohtaukset vähenivät.

Vierailija
7/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lukion kirjoituksiin ja kahvin voimalla ajattelin sen onnistuvan paremmin :)

Vierailija
8/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 12v alotin, 14v vaihdoin juomaan mustana, 18v jauhamaan itse papuni, 20v espressoharrastajaksi. Tällä hetkellä kahvia menee vähän liikaa ja rahaa harrastukseen vielä vähän enemmän kuin liikaa.

Muistaakseni aloitin kahvin juomisen hereillä pysyäkseni, 14v lähtien juonut lähinnä koska pidän mausta ja tämä suunta on jatkunut sittne siitä eteenpäin.

Vierailija
9/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosella tyhjentävä vastaus!Mut itse join jo lapsena mutta olinkin hyvin kehittynyt!

Vierailija
10/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan alle kouluikäisenä, vaikka vanhemmat varoitteli, että napa mustuu kun juo kahvia. 

Vierailija
11/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen juonut kahvia niin kauan kuin muistan, eikä äitikään muista koska aloitin. Aluksi tietysti harvemmin ja enemmän maitoa, joskus ala-asteikäisenä aloin juoda päivittäin iltapäivisin, yläasteella myös aamuisin.

Vierailija
12/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joskus 12v aloin ottaa kupillisen kylässä. 

Vasta joitain vuosia myöhemmin aloin juoda myös kotona. 

Vierailija
13/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vasta 20-vuotiaan, töissä, koska muutakaan ei surkean teen lisäksi ollut saatavilla.

Vielä 1960-70 -luvuilla piti kylässä kahvia juoda, ellei lapsille muuta tarjottu. Kotona ei todellakaan lapsille kahvia annettu, onneksi.

Juon nykyään tummapaahtoista suodatinkahvia, mutta olen myös ajatellut oikean "vanhanaikaisen" kahvipannun hankkimista, sellaiseen liittyvät myös parhaat kahvimuistot.

Vierailija
14/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma olin jo "tosi vanha" nyt jo 80v idäni mielestä, kun aloin kahvia juomaan eli 3-4v.. Itse en muista tuota yhtään.

Vierailija
15/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ISÄNI

Vierailija
16/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaana.

Vierailija
17/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan näiden tarinoiden nestori! Opettelin kahvinjuonnin nyt 36-vuotiaana (latte+sokeria) sillä ajatuksella, että kun olen tässä vanhempainvapaan jälkeen työpaikkahaastatteluita kiertänyt, niin on sosiaalisempaa niissä tilanteissa ottaa vastaan se tarjottu kahvikupillinen ;)

Vierailija
18/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä aloittanut (36-v).

Vierailija
19/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana, en kehdannut enää kylässä pyytää mehua, koska koin, että se oli lapsille. Nyt 45-vuotiaana olen ihan kauhea kahvikissa.

Vierailija
20/65 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12 vuotta myöhemmin kuin kotikylän muut tenavat, eli tuossa 14 vuoden iässä.