Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ETTE halua lapsia

Vierailija
22.01.2016 |

Antakaa tulla koko totuus siitä miksi ette halua lapsia? Miten suhtaudutte ihmisten vihjailuihin lasten hankkimisesta?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko totuus on se, että se aika meni jo. 

Sinkkumies

Vierailija
82/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää ne ihmiset, jotka on niin hormoniharhoissaan, että eivät mitään ratakiskoa vääntämällä kykene ja pysty tajuamaan, että joku ei vaan halua lapsia.

Ensin on liian nuori, sitten on sopivan ikäinen mutta ei vaan tarpeeksi kokemuksia iiiihanista lapsista. Sitten on 40v ja 10 kummilasta (paljon kokemuksia iiihanista lapsista) ja onkin jotenkin viallinen.

Olisi joskus jännä päästä tälläisen jakautumiskoneen pään sisään. Miltä tuntuisi niin vahva lisääntymisvietti, että sitä projisoi väkivaltaisesti ja aggresiivisesti ympäristöönsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekäs, käytän aikani ja rahani mieluummin itseeni.

Vierailija
84/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itsekin lapsena joutunut hoitamaan muutamat pienet sisarukseni suoraan synnytyslaitokselta tulleina, heräämään öisin ruokkimaan ne pullolla plus hoitamaan pullorumba kattilassa ja vastikkeiden valmistus jne. En tiedä mitä äitini teki päivisin ollessani ala-asteella koulussa, mutta tuskin edes vaihtoi vaippoja.

Lapsissa ei sinänsä ole mitään vikaa, olen mielelläni tätinä ja lapsuudettoman lapsuuden vietettyäni aikuisuus on nyt mun omille jutuille pyhitetty.

Vierailija
85/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari perussairautta sekä taipumus masennukseen. Miehenikään ei ole mikään maailman tervein henkilö. Lapsellani olisi siis todennäköisesti ainakin yksi elinikäinen sairaus ja minä saisin synnytyksenjälkeisen masennuksen. En myöskään pidä lapsista enkä halua synnyttää. En halua luopua rahoistani, vapaa-ajastani, kehostani yms. lapsen vuoksi. Kaiken kukkuraksi maailmassa on ho muutama miljardi ihmistä liikaa, joten tänne ei tarvi yhtään lasta enempää. Useamman kuin yhden lapsen hankkiminen nykypäivänä on törkeän itsekästä ja ajattelematonta koko maailman hyvinvoinnin kannalta.

Vierailija
86/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä se nyt sitten... en vain halua. Asun päiväkodin vieressä, tuolla nuo taas pihalla mekastavat, eivät häiritse kun pysyvät aidan sisäpuolella, mutta kotiini en ottaisi. 

En kestä meteliä, en levotonta liikettä, enkä pidä pikkulapsen hajustakaan. Kuolavanat eivät innosta. Vauvankuvia katsoessa ei vain tule mitään "mä haluuun!" -fiilistä. Oletan, että moni vauvoja katsellessaan kokee jotain samaa kuin minä kissoja katsellessani, mutta  minulla ei siis vain herää samat fiilikset.

Taidan suorastaan hieman pelätä lapsia, ne kun ovat niin arvaamattomia ja spontaaneja eivätkä vielä osaa käytöstapoja. 

Jostakin syystä minulle ei ole koskaan vihjailtu lasten hankkimisesta. Mielestäni en käyttäydy mitenkään avoimen lapsivihamielisesti, mielestäni lasten pitää saada myös kuulua ja näkyä, ja on ihan okei että verovaroillani tuetaan muiden lisääntymistä. Olen kai vain aina niin seipään niellyt lasten seurassa, että heti näkee etteivät lapset ole minun juttuni.

Vierailija
87/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämmöinen määrä lapsettomia roikkuu VAUVA -lehden palstalla :-)

Vaikka en halua itse lapsia, on minusta ihan hyvä olla perillä lapsiperheiden elämänkuvioista. Vaikkapa siksi, että olen äänioikeutettu, ja vaaleissa valitut edustajat tekevät päätöksiä, jotka vaikuttavat myös lapsiperheiden elämään.  Minusta olisi muutenkin hyvä, että tutustuttaisiin enemmän eri elämäntilanteissa oleviin ja ihan eri tavoin eläviin ihmisiin.

Vierailija
88/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus+katkeruus on täällä hienosti onnistuttu naamioimaan käteväksi mielipiteeksi.

On se varmasti niin että kohtaloaan vastaan ei voi taistella ja muiden Onnellinen vauvaperheen arki suorastaan VIDUDDAA ja varsinkin kun sitä hehkuttavat kokoajan ...., ain't life a bitch? :D

Paskanhajuisen kääryleen leväpillustaan pungertanut kulahtanut killinapainen roikkovatsa - kuka tätä "onnea" kadehtisi? 

Siis sinun äitisi?

Vierailija
89/95 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe vapaalla on paljonkin eri aiheita kuin vaan ne lapset ja vauvat. En osallistu mainittuihin vauvojen koliikki tai muihin vastaaviin ketjuihin, koska ne eivät minua kiinnosta eikä minulla ole muutenkaan kokemusta/sanottavaa aiheesta. Av on myös välillä hyvää viihdettä :)

Vierailija
90/95 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään väärää.

Jokainen ihminen on oman elämänsä päähenkilö.

Vierailija
91/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole itsekkyyttä, että panostat omaan hyvinvointiin ja terveyteen. Jos sinä et tee sitä, kuka sen tekee puolestasi?

Ketä kohtaan vela on siis itsekäs? Ei ketään.

Vierailija
92/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia koska

-Palkat on suomessa liian huonot, täällä on liian kallista ja verotus on liian kovaa. Matalia palkkoja eli alle 3500e/kk palkkoja pitäisi nostaa sen 20%-40%.

-Suomessa arvot ja asenteet on surkeita. Ihan jo pelkästään menemällä liikenteeseen autolla huomaat kuinka tolloja ihmiset on kun ne ei noudata liikennesääntöjä ja ajavat takapuskurissa kiinni.

-Lasten hoitaminen ei vaan oikein kiinnosta, on vapauttavaa elää lapsettomana ja siten että voin itse päättää elämästäni ilman rajoituksia.

Vierailija
93/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalinta. Lapsettomat ihmiset olivat tavalla tai toisella viallisia biologisesta näkökulmasta katsottuna. Totuus ei pala tulessakaan.

Vierailija
94/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita heikkojen ja pelkääjien lisääntymistä. Ulkomailta tulee vahvoja tilalle ja uskaltavat tehdä normaaleja asioita. Suomalaiset haudataan kännyköidensä kanssa.

Vierailija
95/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvalinta. Lapsettomat ihmiset olivat tavalla tai toisella viallisia biologisesta näkökulmasta katsottuna. Totuus ei pala tulessakaan.

Sanotko tuon saman omille vela-lapsillesi?

Älä sitten ihmettele kun lapset laittaa välit poikki suhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä