Ärsyttävät sanat ja sanonnat, peukutusketju
Peukku ylös jos suakin ärsyttää, alas jos sana tai sanonta on sun mielestä ihan ok.
Aloitan.
"Nyt nauti/nauttikaa!" (esim. FB:ssa lomakuviin)
Kommentit (247)
Sanat. Ke.peksit (kuulostaa hämäräperäisiltä paketeilta). Lakritsa, missä vaiheessa lakritsista tuli lakritsA. Kuulostaa erikoiselta Larisa nimeltä.
Manssut (mansikat) ja molskahtaa (sitä voisi itsekin käyttää joskus vaikka ärsyttää). Pärskähtää. Mollamaija ja Nunnunukke.
Häppää, Näkäräisiä, Napandeeros, Läpändeeros, Hilipatihippan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee, riittänee, arvannee eli kaikki sanat, joihin vain joku keksii nee-päätteen lisätä. Mikä idea niissä on? Pikkumaista hienostelua. Miksei vaan totea, että mun mielestä pallo on pyöreä kuin pallo lienee pyöreä?
Näitä käytetään usein, kun halutaan alentaa toisen arvoa. Pidetään toista ihmistä "vajaa älyisenä".
No ei. Ihan kieliopillisesti oikeita sanoja ovat lienee, riittänee j.n.e. Etkö osaa äidinkielesi kielioppia? Alentaa arvoa ja höpö höpö.
Nämä sanavammaisten ketjut nyt on täynnä näitä, jotka eivät ymmärrä äidinkieltään ja ovat ylpeitä siitä.
Suomen kieliopissa on verbimuoto, potentiaali:
Olla-verbistä se on lienee. Riittää- verbistä se on riittänee jne. Lukekaa kielioppikirjanne uudelleen.
Hampi, hamppi, hampit - eli hammas, hampaat. Vauveli, nötkötti, tirvasta, hummus, persus.
SUPER !
super ihana, super hyvää, super onnellinen, super kiitollinen, super kaunis, super väsynyt jne...
Nytten. Ei ole tuollaista sanaa olemassa. Se on NYT.
Vierailija kirjoitti:
Toisen sanomisiin kommentointi: Höpö höpö!
Todella vähättelevää ja yleensä ei itse edes tarjota mitään asiallista argumenttia, tai minkäänlaista argumenttia.
Höpöhöpö-ihmiset ovat yleensä todella yksinkertaisia.
Äitini sanoi minulle aina näin, vaikka mm. tiesi olevansa itse väärässä. Sitä jatkuikin sitten tasan niin kauan, kun jaksoin olla tekemisissä.
Haba ja Habanero. Saa silti käyttää.
Papukeitto. Elimet sanoina ja ruokalajit.
Joskus oli muotia palstoilla että joku hoki nom nom tai joku sellainen. Se on pahin sanonta ikinä. Tulee mieleen nonparelli. Toinen on suu napsuu. Mitä se edes tarkoittaa. Maiskuttelua?
Nykyään kaikki on rouheaa.
Rouhea.
Vierailija kirjoitti:
Haba ja Habanero. Saa silti käyttää.
Habanero = viisas bodari.
Elikkä tai elikkäs
Enään (tämä taisi jo olla jossain kommentissa)
Hyvästi, kun haluaa sanoa "hyvin"
Vauva palstalla joku kirjoitti että va.gina on vaksutin tai vaksuttimesta. Pitäisikö itkeä vai nauraa. Kai se on joku kiertoilmaisu joka ei mennyt putkeen.
Tällä palstalla usein esiintyvät sanat tsirbula ja muikkeli