Ärsyttävät sanat ja sanonnat, peukutusketju
Peukku ylös jos suakin ärsyttää, alas jos sana tai sanonta on sun mielestä ihan ok.
Aloitan.
"Nyt nauti/nauttikaa!" (esim. FB:ssa lomakuviin)
Kommentit (247)
Se kun jotakuta ärsyttää, v-tuttaa jne jonkun toisen, kuitenkin aikuisen ihmisen jutut, ja se ärsyyntynyt puhuttelee sitä toista sanoilla lapsikulta, lapsi pieni, kulta pieni että mä näen punaista. Tälläkin palstalla on ainakin yksi henkilö joka viljelee tätä todella ahkerasti. Jos luet tätä: lopeta herran tähden.
Vierailija kirjoitti:
Se kun jotakuta ärsyttää, v-tuttaa jne jonkun toisen, kuitenkin aikuisen ihmisen jutut, ja se ärsyyntynyt puhuttelee sitä toista sanoilla lapsikulta, lapsi pieni, kulta pieni että mä näen punaista. Tälläkin palstalla on ainakin yksi henkilö joka viljelee tätä todella ahkerasti. Jos luet tätä: lopeta herran tähden.
Piti siis olla: että mä näen punaista.
Toisen sanomisiin kommentointi: Höpö höpö!
Todella vähättelevää ja yleensä ei itse edes tarjota mitään asiallista argumenttia, tai minkäänlaista argumenttia.
Höpöhöpö-ihmiset ovat yleensä todella yksinkertaisia.
On aina ärsyttänyt sanonta "sairaan" sitä ja tätä, vaikka sairaan kivaa. Sairauksissa ei ole mitään kivaa. Joudun hokemaan päässäni sen jälkeen terveen, terveen, terveen, koska tulen hulluksi kun tubettajat hokevat sitä yhtäkkiä estoitta. Se oli sanonta 90-luvun alussa ja mennyt aikapäiviä sitten. On kivempi sanoa tervehdyksenä vaikka Terve. Ei terpparallaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisen sanomisiin kommentointi: Höpö höpö!
Todella vähättelevää ja yleensä ei itse edes tarjota mitään asiallista argumenttia, tai minkäänlaista argumenttia.
Höpöhöpö-ihmiset ovat yleensä todella yksinkertaisia.
Jotkut sanovat vielä höpönpöpönpöppö. Sekin on outoa.
Mua häiritsee, kun joku sanoo tai kirjottaa "tängjuu" meinatessa, että kiitos :D
Hymy pyllyyn. Jäi mieleen tuo Maria Sidin juontama ohjelma. Raivostuttava sanonta hymy pyllyyn.
Pompsuttelu, pomputella, pongahtaa, pompahtaa. Ei ärsytä, jotain toista voi. Paitsi pomputtelu ärsyttää.
juurisyy , miksi ei pelkkä syy kelpaa. Taas apinoidaan enkkua.
Ai, että ärsyttää, kun kaikki on KOHILLAAN. Ja vielä, kun se sanotaan useaan kertaan peräkkäin, niin ei ole kohillaan minun mielestäni.
Vierailija wrote:
Bibels
Lyhenne Raamattuseruasta:Bibles(ällskapet)
Ei ärsytä kauheasti. Yhteen aikaan hoettiin "töyhtöhyyppä" sanaa. Oli se jonkun hiukset tai joku muu.
Ei oo todellista -heitto tai huuto hämmästellessä jotakin mielestään erikoista tai outoa.
Ärrrsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Voi pikku mussukkaa, kun ei ole saanut riittävästi huomiota. Ota tästä karkki ja rauhoitu hetki tuolla nurkassa kuusen alla.
Tavan
Ai luoja repeää aivoista suoni.
Se on tavallinen. Ja nyt turha sanoa mistään murteesta mitään. Se on tavallinen.
raskautta
Henkisesti vai fyysisesti?
prkleen korjausluku .. raskautua
sikahyvä
Esim. sikahyvä vegaaniruoka. Millä tavalla haiseva lätissään rypevä sika on hyvä?
Sairaan kaunis
Mikä sairaus on kaunis? Letkuissa huohottava ylipainoinen covid-potilas, norovirusta oksentava ja paskova lapsi vai tavis diabeetkko? Kauniita???
"Ne piirtää jolla on liitua." Yleensä kun ihaillaan kuinka joku ylirikas taas kerran rohmuaa itselleen lisää ja lisää saastuttavaa ja tarpeetonta omaisuutta, tai erikoislupia runnoa luontoa tai toisia ihmisiä, ja niin edelleen. Ällöttävän lapsellinen sanonta.